Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 958 ggr
sandra1977
0

suck...

jag blir så ja..jag vet inte vad jag ska använda för uttryck..sur..nae mer lessen tror jag….uppgiven kanske..jaja hur som helst så läste jag ett inlägg på en annan ifokussajt,där det var en människa som hade tagit hand om en katt som i sin förra fam inte accepterade att barnen bar på den o dyl.

Katten markerade sitt obehag med att bitas o fick vad jag förstod då inte bo kvar!?!?

Denna människa kan inte ha kvar katten PGA många andra djur (oki, fine) sen klämde skon i att det "bara" va en bonnkatt!!! o att personen har svårt för svarta katter!!

jag antar att det är upp till varochen…men jag har svårt att förstå hur man kan avfärda en liten katt för att den inte råkar ha rätt färg!!

den ska dessutom vara jättego o kelig. jag får säkert skit för det här inlägget, men jag var tvungen att skriva av mig lite.

får man inte skriva så här så får ni ta bort inlägget.

sandra1977
0

ursäkta.. citat,jag gillar verkligen inte svarta katter! slut citat.

Lena
0

Jättetrisst när katter råkar illa ut i flera led pga fel färg eller att de blir illa behandlade. Tyvärr får vi ofta erfara att katter i vissa färger inte är lika populära och därför ratas. Många katthem vittnar om att svarta katter och svart/vita katter är mindre eftertraktade och därför brukar bli kvar längre på katthemmen.

Hoppas det löser sig för kissen ifråga. den är värd att komma till ett bra hem där den blir älskad för sin egen skull.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Marga
0

Visst är det tråkigt när katter måste flytta av olika skäl! Eftersom mina två katthemskatter drabbats av just detta (jag är tredje hemmet) blir jag extra ledsen när jag hör om sånt. Jag vet ju hur otrygga mina har blivit (som om det inte räckte att dom föddes under en kolonistuga). På Stockholms Katthem har det bara senaste veckan kommit tillbaka flera katter av skäl som ibland känns klart tveksamma.. Så sorgligt!

Sidentass
0

Ja..visst blir man ledsen när stackars katter blir lidandes på grund av färg..eller någon annat som "inte anses riktigt passande"…många tar också till detta med allergi som en förevändning för att "bli av" med katten, katterna..mycket, mycket tråkigt när man hör om sådant..

huskatt08
0

Jag har svårt att förstå vad färg, ras etc har för betydelse….är väl kattens personlighet…eller är det ett önsketänkande Obestämd

sotarn76
0

Skrikandes

Tyvärr finns det folk som är så .

Vi hjälpade i ett djurhem i poland och där upplevade

vi saker, det tror ni inte.

En gång kom en kille med sin tjej och ville lämna

sin " Doberman " ---en hund rass, men jag vet inte

om det heter här också så--- iaf ville han lämna hunden

pga att han hade köpt en ny sofan och hunden har inte

den samma färg Obestämd vad för en ursäkt.

martdat
0

#6 nää, bytt hund för den inte matchar soffan!!! De ska inte ha hund alls med den inställningen,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

sotarn76
0

Tycker jag också, men i poland är det så lätt att få hund.

Där springa så många på gatan att man måste bara ta

den som man vill.

Synd Rynkar på näsan

sandra1977
0

nu är jag galen igen!! samma person är nu intresserad av att ta hand om en hund!?!? en rätt stor hund dessutom o nu helt plötsligt finns det stooora ytor,gott om plats o hej o hå!!
men en liten katt får visst inte plats!!

sånt här får mig att gå upp i atomer!!

var bara tvungen att vråla av mig..igen..Skrikandes

Raja
0

Måste bara fråga. Bor denna person möjligen i Göteborg?

sandra1977
0

varför undrar du det?

Raja
0

Låter väldigt bekant. Personen i fråga hade från början en katt. Katten avlivades eftersom han var så dominant och hon skulle skaffa hund. Hunden var väl hemma i knappt en vecka innna han lämnades tillbaka för att han nafsade. (Detta var en terriervalp.) Några månader senare släpar personen hem en kattunge som hon inte kunde motstå. Ytterligare nån vecka senare skaffar hon en till katt för det är ju synd om den första eftersom hon aldrig är hemma. Nu har hon skaffat sig en stor hund som tydligen kommer från knepiga förhållanden. Vet inte var kattungarna blivit av.

Tyvärr verkar det finnas gott om såna här personer men man upphör aldrig att förvånas över hur kalla människor kan vara. Helt sjukt att detta beteende inte är olagligt Skrikandes

sandra1977
0

då förstår jag..å håller med dig!! nae denna person bor i västmanland…