*LÅST*Tess katter 4
Den andra tråden blev väldigt lång därför startar jag här en fortsättning. Kan någon låsa den gamla kanske så att det inte blir dubbelt upp?
Här kan du läsa tråden innan den här.
Sammanfattning som allrakortast (läs gärna den mycket mer dramatiska betättelsen i första, andra och tredje tråden om du inte hängde med sedan tidigare): en gammal kvinna flyttar till äldreboendet men kan inte ta med utekatterna som hon har matat ett tag på tomten och vädjar förtvivlad om hjälp för dessa fem (mamma & större ungar). Maddezero tog vädjandet hit till forumet.
P.s. Maria, lånar en bild av dig :)
Idag görs alltså nya försök att få in de 2 synliga ungarna (lilla röd och en lite större röd kisse - tror att den är en hane?) till mamma katt.
Ska upp på vinden och hämta ner kartonger och sätta över fällan, kanske att man kan lura småbuset med det, vem vet, det är värt att prova i alla fall.
/Malin
Vad bra med en ny tråd när nya försöken börjar. Låter bra det där med kartong som de känner igen. Kanske kan du också försöka med lite räkor som de flesta kissar gillar.
Hoppas att småbuset nu går in i kartongen (fällan) och vi håller tummar och tassar här.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Bra med en ny tråd, den andra började bli väldigt lång :)
Lycka till i fortsättningen.
Lycka till med infångsten av katterna..
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Nu har vi tid hos veterinären på torsdag, två av dem ialla fall. Det var vad han hann med just då. Kanske att vi kan ta den tredje på fredag men han skulle kolla närmare på det.
Nu ska vi bada katt här, min lille Tösen har tagit ett dieselbad nämligen! Kan bli skojigt värre.
I förra tråden frågades det ju efter namnförslag. Jag tänkte bara att varje gång jag läser lilla röd tänker jag på Rödluvan så jag föreslår det. Tänkte däremot inte föreslå Vargen för nån av de andra..
. Kanske andra sagonamn?
Kommer iväg senare idag, måste till jourmottagningen för att hämta intyg 17.30. Tur att klockan är framflyttad en timma, så det fortfarande är ljust ute :)
Rödluvan :) fint namn!
Maria: har du inte lärt kisse att inte bada i diesel? Hoppas att badet går bra! Bra att 2 blir kastrerade till en början i alla fall. Blir det lillan och mamma katt som åker först, eller?
Måste ta en macka, sedan åker vi alldeles strax
Håll allt som går att hålla!
/Malin
Åh så skönt att de får komma till veterinären och bli lite "ompysslade". 
"Lilla röd" tycker jag är ett väldans gulligt så min röst ligger på det! Men Rödluvan är ju himla gulligt det också.
Håller tummarna för Malin med ex!!
Malin: Jag är fortfarande i Jönköping och åker nog inte hem förrän imorgonem/kväll. Blev en extra dag här. Men så fort jag kommer hem så tar jag några turer till Åtvid!
Lina: tack snälla du :) du är en pärla!
Ingen kisse i sikte och ingen hade ätit av maten
. Nu flyttade vi ner fällan ner till bäcken och laddade där. Vi satte kartonger över fällan, men de höll på att blåsa bort, det blåste halv storm idag.
Var är kissarna? Äter de någon annastans, eller är maten äcklig? Eller har vi skrämt kissarna för mycket för att vi ska kunna fånga in dem?
ikväll gör det ont att tänka att kissarna är kvar därute och här sitter jag med värme och mat och kärlek omkring mig, livet är orättvist!
Imorgon åker vi igen!
Så maktlös jag känner mig! Dåligt med sömn inatt, tänkte bara så småtrollen som går där ute utan sin mamma och sitt syskon!
Nya råd och idéer tack :) alla råd är välkomna!
/Malin
Förresten, glömde ju bort, pratade med Madde igår :) hon hade lite kaos just nu, men jag skulle hälsa så mycket *vinkvink från Madde*
Here we go again :) good luck to us! 
Lycka till, håller tummarna och tassarna här hemma.
Ingen kisse i fällan, inte ens synliga idag. Det blåste mkt!
Imorgon är en ny dag…
/M

Ni kan inte på något sätt få tag på eller konstruera en drop-trap? Det tror jag skulle vara bra för att kunna få in kissen som var i närheten när fällan slog igen.
Hoppas ni snart får in resterande katter. Ni är underbara som inte ger upp!
Tror inte att det går att fånga dem med drop-trap, de är för skygga. Vi har alltså varit 60 m ifrån kissarna och om man då har gått emot dem så har de dragit.
De äter inte av maten heller, så man undrar om de äter någon annanstans? Om man inte kan muta dem med mat, vad ska man då försöka att muta dem med?
Maria: tror du att någon av kissarna är dräktiga? Hur vet man det om man inte kan se det/eller känna det? Hur gör vetten i sådana fall? Är narkos farligt för dräktiga?
Nu blir jag orolig! 

Malin - det är svårt att säga om nån av dem är det.
Just nu ser det mörkt ut med att åka alls för det har fortfarande inte kommit några pengar och Tess har vi inte fått tag i. Så det återstår att se om vi tvingas avboka tiden.
#19 Jag har ju erbjudit mig att betala vetrinärkostnader om det behövs. Enda problemet är att jag kommer att vara på semester torsdag-söndag. Jag ska bort ikväll men kanske hinner jag överföra pengar när jag kommer hem om någon pm-ar ett konto och till vetrinären och belopp. Men jag kan ju inte garantera att pengarna är framme imorgon i så fall.
Maria: hur mycket kommer det att kosta i morgon? När sa Tess att pengarna skulle vara på ert konto? Provade också att ringa Tess, men ingen svarar!
Har du eller Jens Nordea?

#20 Jo men Tess skulle sätta in pengarna i början av veckan till det men det har inte kommit in några ännu. Så det är där skon klämmer. Har inget kontonr till veterinären just nu heller.
#21 J har ju pratat med dig visserligen men vi har Swedbank.
Vi fortsätter att ringa Tess, nackdelen är att vi behöver ringa veterinären senast 17om vi behöver avboka.
Det ordnar sig alltid! Imorgon blir det kastreringar 
Danielssons: veterinären kan inte skicka fraktura? Brukar våran göra.. Jag bidrar gärna till kostnaderna om det inte löser sig annars. Ställ inte in veterinärtiden bara!

Lite kaos just nu så har inte möjlighet att gå in så ofta..
Men e uppdaterad då jag pratar med Malin dagligen..å Jens ganska ofta..
Äntligen kastrering i morgon, av 2…UNDERBART..hoppas vet kan ta 3e kissen på måndag.
Malin, Jens och Maria vet..men för er andra..
Jag pratade i förrgår med en tjej som erbjöd en av katterna ett hem from 2 maj, det blir mamma katt är det tänkt.
Verkligen skönt att det börjar ljusna lite i alla fall.
Nu håller vi bara alla tummarna för att vår fantastiska Malin ska få lite jakt lycka igen.
Hon kämpar på oerhört tufft och har gjort länge..finns det någon som kan avlasta så snälla..säg till.
Jag noterar att jag inte har något pm och imorgon kl 7 går planet. Men om ni kan ligga ute med pengarna eller få kredit ersätter jag er så snart jag är tillbaka om pengarna inte kommer in från Tess.
Snyggt jobbat, vilket härligt samarbete ni har!!! 
Mymlan, med risk för att verka tjatig vill jag bara skriva och dela med mig att när jag matade och satt med fälla längre perioder och ingen katt visade sig eller åt var jag också väldigt förfärad vart katterna tagit vägen.
Det är hemskt frustrerande och man tror att de blivit överkörda eller något annat. Men så hux flux en dag minskade maten (kunde dröja veckor) och kissarna var tillbaka. De kan varit ute på löparstråk och inte krävt någon mat, det är ju sådana tider nu, så var inte orolig.
Men, det kan också bero på att de blivit skrämda av fällan som jag tidigare skrev. Läste att ni matade i öppningen men äter de något då?
Om de inte gör det kanske det är läge att hålla upp någon vecka och endast ställa ut mat "på bar backe" så att de vågar sig fram.
Jag skriver detta, med risk för att framstå som en "moralkärring" förlåt,….
..men jag tänker på att ni ska orka också.

Nu äntligen så har vi fått in båda i transportburarna. Veterinären ville nämligen veta nu ikväll om vi fått in dem och likaså att de inte är överstressade när de ska sövas. Det räcker ju med transporten i bilen och att komma till veterinären för att stressa upp dem.
Lillan var som vanligt bara att lyfta upp och stoppa in i buren, lite fräsande men inget mer.
Sköldis fick vi kämpa i 1½ timme med, till slut vann jag hennes förtroende så pass mkt att jag kunde ställa transportburen framför henne i fönstret och stänga in henne lite smått, la in mat i buren, matade henne med en pinne osv. Fjärde försöket så funkade det, tog lite tid att få henne lugn så man kom nära med transportburen efter misslyckandena men skam den som ger sig ;)
En stuckad tumme och lite rivmärken senare så är hon inne ialla fall.
Så imorron bitti sticker vi till veterinären, sen återstår det att se hur det går där :)
Skönt att ni kommer iväg till vetrinären med 2 iaf och även att det ev är ett hem till mamma katt :)
Bra jobbat och lycka till med att få in dom andra busarna!
#28 Håller tummarna att allt går utan problem imorgon!

#30 Svarar på ditt meddelande imorron om det är ok.
Just nu behöver jag lägga huvudet på kudden och få lite sömn :) Helt slut efter en stressig dag, inte bra att stressa en massa som gravid. Ska ta och lägga lite is på tummen också så svullnaden kanske går ned lite :D
Bumbis: 2 kissar synliga och lilla Röd åt alldeles invid fällan idag :) Du är ingen moralkärring, du är min idol :) Börjar känna mig rätt så sliten faktiskt :) och vi har ju en bit att åka, ca 7 mil enkel resa varje dag.
Att jag envisas med fällan är för att jag oroar mig att vi en dag ska stå utan fälla, att viltskytten hör av sig och behöver den och att kissarna fortfarande är på fri tass.
Att bara mata skulle vara en ide och att ställa undan fällan ett tag, ska fundera på det och prata med Lina och se om hon har lust och tid att avlösa lite.
Pengarna för kastreringarna har jag lagt ut så länge och när pengarna kommer till Maria så får jag dem åter. Ingenting får hindra oss nu, det måste ske, vi kan inte dra ut på det längre.
Bra jobbat Maria och Jens att ni fick in kissarna i transporterna! Håller tummarna för morgondagen!
Såhär såg kissen ut som jag såg idag (förutom lilla röd som inte kom förrän mkt senare när mörkret hade fallit) Vackra som en dag är missarna! 
/Malin

Åhhh….vad bra jobbat..nu håller jag hårt i tummarna för imorgon också när dom ska till vet, kan tänka mej att katterna har svårare svara på sömnmedlet om dom är för stressade…

Malin - det där kan vara granngårdens honkatt, vet inte hur hon är tecknad men de har en sköldpaddsfärgad långhårig hona ialla fall.
Åh så gärna jag vill avlösa dig men man behöver ju vara två och det försvårar ju lite eftersom vi har grabbarna.
Ang fällan så kanske vi kan ordna en annan grävlingsfälla om det skulle vara så att han ringer och vill ha tillbaka den. Kan höra med jaktlaget som jagar här på våran mark.
Sidentass - ja det tar längre tid för medlet att verka om de är för stressade, om det funkar alls. Så jag hoppas att de inte stressar upp sig för mkt. Lillan tog det dock med ro att bli instängd i buren, la sig ned och kikade bara.
Nej sängen var det ja, svårt att slita sig härifrån!
Maria: ta det lugnt :) än så länge så kör vi ett par veckor :) småbuset ska in, som kattassen säger :) och vi lyder :) Ni tar hand om kissarna och jag bara försöker att fånga in dem :)
Gosa med trollen från tant Malin, de är så fina kissarna 
Gå och lägg dig nu och vila och hoppas att du isar ner tummen :)

Nu börjar det närma sig att åka iväg här, så ni får hålla tummarna för att det går relativt smärtfritt hos veterinären.
Återkommer med rapport efter att vi har lämnat dem. Måste vara kvar medans han söver dem bara, annars får han ingen enkel uppgift ;)
Håller tummarna som bara den!
Vi håller också tummar och tassar för att det går bra hos veterinären.
Hej på er alla!
Hoppas att det går bra hos veterinären, håller mina tummar.
Jag kan tyvärr inte hjälpa till så mycket just nu (har pm:at Malin om detta) då jag är sjuk med huvudvärk och en fruktansvärd magkatarr. Eftersom jag får åka ut till Åtvid själv så vågar jag mig inte iväg ifall det skulle hända något.
Jag vilar upp mig och ser till att jag blir kry SNART för jag vill så gärna avlasta Malin med exet.
Men så skönt att Lilla Röd åt precis vid fällan! Framsteg för den lilla damen. 
Lina: när du mår bra kan du komma och hjälpa mig och exet, men till dess ska du vila och ta hand om dig så att du blir frisk och mår bra! 
Massor med krya på dig kramar
/Malin

Ja ni hur gick det hos veterinären :) Det tog oss 2½ timme att få sköldis att somna in! Hon fick dosering över sin vikt men det hjälpte knappt. Så vi fick vara kvar medans han började med henne ifall att hon skulle vakna, han hade bara en praktikant där som tyckte det var läskigt med kastreringen. Så vi fick stå med och hålla koll, men hon somnade till slut ialla fall.
Hur det går med Lillan vet vi inte riktigt, henne skulle han ta efter att vi hade åkt, han skulle sy ihop sköldis när vi åkte och id-märka och vaccinera. Men jag tror hon somnade enklare för hon var lugnare. Sköldis var också lugn men det var nog snarare åt chocklugn till så det var därför som medlen inte tog.
2,9 vägde sköldis och vet trodde att hon var mellan 1-2 år ungefär.
Så om några timmar ska vi in och hämta upp dem igen.
Har redan börjat klura på hur vi ska få in mamma katt i en transportbur, för hon är svårare på det sättet än sköldis. För mamma katt sticker iväg så fort man kommer med nåt, eller själv också för den delen. Så vi klurar och klurar för att göra det så enkelt som möjligt.
#41: Sätt buren i ett mörkt och trevligt hörn med ett snöre att dra igen luckan med, så att den ser ut som ett bra ställe att gömma sig i. Sedan kan ni försiktigt fösa henne ditåt och dra igen luckan med snöret. Så gjorde vi med Ingela, som inte heller går att komma nära.

#42 Bra tips men tvivlar på att det funkar på donnan. För hon skyr buren som pesten, trots att de har haft en stått däruppe. Och försöker man fösa henne nånstans så slänger hon sig i fönstret och sen in under sängen. Men testa kan vi göra :)
Jag läste någonstans om en skygg katt som var svår att få in i transportbur.. De hade gjort buren som ett riktigt "krypin" och sedan dragit igång dammsugaren i rummet. Den hade ingen annan gömma och transportburen blev räddningen för missen..
Personligen tycker jag att det låter väldigt traumatiskt för missen och kan nog inte rekommendera detta. Kanske kan man göra någon slags variant?
Skulle kunna lägga massa grejer runt sängen när hon sitter i fönstret för då kan hon ju inte gömma sig där.
Göra en liten koja och ställa buren där?

Ni kanske kan fånga mamman med håv? Du tror inte hon går in i buren om ni fastar henne och sen lägger lite, lite kokt fisk eller tonfisk eller dyl. inne i buren?
Skönt att töserna är kastrerade i alla fall, men elände det där med att sköldis var så rädd :(.
Hoppas att det går bra att få in mamma katt i transporten till när ni ska iväg nästa tur. När blir det mamma katts tur?
Ska slänga i mig lite käk och sedan är det dags för nästa tur till Åtvid.
Håll tummarna!
/M
Tänker på er Malin och håller tummarna allt jag kan!
..och vänter med spänning i hopp om positiva besked från veterinären. Sköldisen var inte dräktig då?

Ja..tänk så otroligt rädd man måste vara när det tar så lång tid att somna efter att ha fått narkos..inte lätt heller..vad skönt iallafall att dom nu fått komma till vet..ni är så underbara som gör allt detta arbete..!
God kväll!
Matade kissar utan fälla idag, eller fällan var där, men den är stängd tills på måndag. Nu ska här övertygas om att de får mat utan att bli instängda i fälla :)
Satt i alla fall och tittade och sökte ifrån bilen efter katterna, men inte en kisse i sikte idag, men de lurar någonstans i närheten, det känner jag på mig.
Har pratat med Jens och ingen av lillan eller sköldis hade bebbar i magen, resten får Maria skriva om själv.
Kraaam
#49 Positivt att ingen var dräktig! Hoppas de kryar på sig snart!

Kikar in lite snabbt och ska försöka sammanfatta lite kort :)
Katterna mår bra, de har inte riktigt piggnat till ordentligt ännu men är på väg. De står inne i värmen precis som de ska efter en kastrering.
Lillan gick bra att söva, slocknade så fort som de ska.
Som Malin säger så var ingen av dem dräktiga, sköldis uppskattade han att hon var mellan 1-2 år. Nu hoppas vi på att de inte ger sig på stygnet bara, han har försökt att gömma det så de inte ska komma åt det så vi hoppas på tur.
De är nu kastrerade, vaccinerade och id-märkta och han har gått igenom dem och allt låter och känns bra på dem, inga konstigheter.
Vi har betalat för alla tre, kändes enklast att betala alla på en gång. Och så har vi tid för mamma katt på måndag morron så vi får klura på hur vi ska få in henne i transporten som sagt. Ska ta in en av våra katter där som hon är van vid och blir lite lugnare av, se om det hjälper nåt.
#45 Ja håv, om vi får tag i nån, är nog den smidigaste lösningen för hennes del men vi får testa oss fram. Att lägga mat i buren lockar nog inte, vi har haft en transportbur stått med mat i och den bryr de sig inte om alls. Och hon är livrädd för transportburen, hon håller sig så långt ifrån den som det går inne i rummet.
Så ni jobbar !!! Vilket katterna kommer att bli mycket tacksamma för när dom förstår så bra dom fått det.
Debattia
Den skygga kattens hemsida!
Vet ju att Maria och Jens är iväg idag, men jag undrar ändå… hur mår de nyopererade kissarna idag?
/M
Jens ringde mig och berättade att sköldis inte hade druckit något, vilket är jätteviktigt efter en kastrering. De åkte tillbaka till vetten och skulle få sköldis uppvätskad och ev smärtstillande. Nu är jag OROLIG!

Slänger mig in lite snabbt innan vi måste iväg igen.
Precis som Malin säger så har vi inte lyckats få i sköldis nån vätska. Hon lägger huvudet i skålen med vattnet så det välts ut istället. Och hon reagerar inte ordentligt heller.
Erik, vår vet, trodde att hon hade så pass mkt smärta att hon helt enkelt inte orkar att dricka. Så vi ska in för att ge smärtstillande och få henne uppvätskad.
Lillan är däremot pigg och är med på vad som händer och dricker ordentligt.
Nu ska vi slänga oss iväg på det vi ska och sen veterinären. Har tid i em hos vet.
Återkommer med rapport så snart jag hinner.
Gör ett hål i en kartong så att katten kan krypa in där. Kartongen bör tejpas först så att den inte går sönder.Sen "häller"man över katten i transportburen. Man får givetvis stänga till kartongen när man fixar med transportburen och när katten har kommit över i transportburen behövs en skiva eller nåt att snabbt lägga över öppningen så att inte katten hinner smita innan man hinner stänga.
man bör vara 2 ..
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.

åhhh..tänker på Sköldis-missen…o håller tummarna för att hon får i sig den vätska hon behöver..kanske kommer hon igång igen om hon får bli uppvätskad..
Fy så oroligt med lilla sköldisen och hoppas att det inte hände något i samband med sövningen och att hon var så stressad lilla gumman. Hoppas att det ordnar till sig när hon får komma till vetten igen. Uppvätskning kan göra stor skillnad som tur är och hoppas att hon blir okej igen.
Jag är ledig från Åtvid idag då Jens och Maria skulle mata kissarna för att de ändå skulle åt det hållet.
Nu sitter jag här och undrar hur det går med sköldisen? 
Men oj vad tråkigt! Så orolig man blir. Håller tummarna att Sköldisen mår bättre snart!
#59 Skönt att du kan få en lugnare hemmakväll idag, kan behövas!
Märks att man har blivit "van" vid att åka varje kväll. Igår städade jag lägenheten och skurade hela köket och plockade igenom "burkskåpet" och kastade skräp och tänkte hela tiden på kissarna.
Hum, tur att det är en vanlig dag idag så allt återgår till det "normala" så vi åker till kissarna igen.
Får se om vi åker skapligt idag för att kunna fotografera lite också :) det är vackert nu när våren börjar att komma.
Maria och Jens: ringer er senare så att vi kan bestämma en tid för i morgon när amlis ska hämta sköldis och lillan.
Hur mår sköldisen och lillan idag?
/Malin
Nu åker vi för att mata kissarna vid Åtvid
/M
Lycka till …
Idag när vi var och matade så såg vi gulvita brorsan, på ett av de andra bergen i närheten. Han är snygg! 
Imorgon hoppas vi att vi kommer närmare så vi kan fota honom :) och kanske att lilla röd också visar sig? *hoppas*

Nu kan jag uppdatera er lite. Har inte hunnit sitta vid datorn, fullt upp hela tiden och folk som kommer och går.
Men Sköldis mår bara bra. Var ju hos veterinären och hon fick smärtstillande och blev mkt piggare direkt. I vets bur så lyfte vi upp henne i luften så vi kunde se hur såret såg ut och det var fint så men svullet men inga blödningar eller nåt sånt. Så vi satt där i över en timme för att se så hon blev piggare osv och det blev hon så det var bara att flytta över henne till hennes transportbur istället för att påbörja hemfärden.
Och idag har hon legat och lapat sol i fönstret för fullt, jagat flugor i fönstret osv :) Ja de andra har gjort detsamma visserligen :)
Däremot så bör hon inte flytta härifrån ännu med tanke på hur stressad hon blir, så enligt vet rekommenderar han att hon stannar tills såret har läkt ihop mera.
På måndagmorron är det ju som sagt dags för mamma katt att åka till vet och jag har garderat mig nu eftersom jag får åka själv och måste ha med mig ungarna så tar jag med mig lillsyrran så hon kan ha hand om barnen och ev gå ut till lekparken med dem. Jens har ett möte vid 10 som han måste gå på och jag tror inte vi har kommit halvvägs då för jag tror hon blir lika svår att söva, men jag hoppas att jag har fel.
En håv har införskaffats också för infångadet, kommer testa lite annat först men bra att ha ifall de andra sätten inte går eftersom hon sticker så fort man närmar sig henne, eller ja, för det mesta innan dess.
#64 Så skönt att veta att någon av de är kvar på plats… då finns säkert även lilla röd i närheten.
#65 Underbart att Sköldisen mår bättre! Jag återkommer imorgon.
Underbart att det gick bra med lilla sköldis och att hon nu mår bättre och hoppas att det går bra med mamma katt också.
Fortsätter att hålla tummarna för att ni snart får in lilla röd och kul att ni nu sett gula killen också.
Nu åker vi och matar kissarna igen! :)
/M

Gulle dig Malin som kämpar på.
Vi har under morgonen och förmiddagen haft spöregn här i stockholm, hoppas ni har klarat er ifrån det.
Maria, skönt att höra att Sköldis å de andra kissarna mår bra.
Hemkommen för en stund sedan. Maten var uppäten, frågan är väl vem som äter det? Hoppas att det är rätta kissarna bara :).
Idag såg vi en sköldpadda som var mkt lik mamma katt, ljus i ansiktet och mkt mörk över kroppen, men det var långt ifrån "Tess hus" så frågan är väl om det är rätta kissen. Hon såg dessutom så liten och nätt ut, eller om det är en synvilla? Vet inte om det är rätta kissen heller för kameran låg i baksätet och vig som ett kassaskåp så är jag inte så snabb att kasta mig bak och få tag i den heller :(
Vi gör nytt försök i morgon med kameran redo, då kanske du Maria ser om det är rätta kissen?
Imorgon ska vi rigga upp fällan igen och se om någon kisse går in.
/Malin

#71 Ja dottern till mamma katt är mörk precis som sin mamma, har dock för mig att huvudet var mörkt också men en bild skulle ju hjälpa och det vore ju skönt om hon kommit tillbaka till området igen eftersom inte setts till sen mamma katt fångades in.
Dags att åka till veterinären med Mamma katt imorron och jag behöver nog ladda upp ordentligt :) Ni får hålla tummarna för att hon svarar på nedsövningen bättre än Sköldis!
Håller tummarna för mamma katt i morgon, stenhårt!
Maria: det var en bit ifrån, efter Rumhult

Maria, lycka till i morgon.
Jag hoppas det går bra och lättare denna gång.
Vi hörs i morgon.

Malin - då var ni ju bra långt ifrån om det var efter Rumhult, om du inte menar att ni åkte neråt igen så att säga.
Madde - det gör vi..
Håller också tummarna för att det går bra i morgon med mamma katt.
Maria - menar att det var efter sista större gården, som verkar ha djur (står en skylt där - kör sakta lekande barn) om det hjälper att förstå var vi var? Kanske att Rumhult fortsätter…. ännu längre bort?!

Måste ju bara berätta! Vi var uppe hos katterna nu för att fylla på foder osv. Och tidigare har vi kunnat klappa Sköldis med en pinne till en leksak som vi har däruppe och det har gått bra oftast. Idag tog jag jackärmen, drog in handen en bit och körde fram ärmen, hon morrade lite så jag höll stilla och när hon slutade så körde jag fram lite till och kunde dra jackärmen mot henne, hon morrade lite smått men sen satt hon bara. Så ytterligare ett steg närmare henne.
Lillan är dock lite sur på oss sen kastreringen, hon tyckte nog vi var väldigt elaka :) För hon fräser rätt bra åt oss och kommer inte så gärna fram till oss nu. Men såret ser fint ut på henne. Sköldis sår förmodar vi är fint också, henne är ju svårt att kolla under men hon sitter i fönstret väldigt mkt och skulle det blöda eller något så skulle det synas där och det finns inget på fönsterbrädan.
Det roliga är att om Lillan börjar morra så börjar Sköldis att morra också utan att veta mot vad :D
Så, nu är det sängen som gäller här och ladda batterierna för imorron :D

Malin - efter Viggedala så kommer Rumhult och efter Rumhult, så kommer Gärdsnäs. Kan det vara ett stort vitt boningshus och ett mindre rött och så ligger det en ladugård liksom längre ned, liksom bakom husen? Ligger i en backe?

Ja just det, Lillan är inte rädd för transportburar, hon ligger numera i den ena ibland när vi kommer in.
Nä sängen var det ja :D
Maria: Ska kolla i morgon och återkommer då med info *teflonminne*
Maria: skönt att både Lillan och Sköldis gör framsteg :) även om det morras i kör :)
Håller tummarna för mamma katts kastrering idag
Lycka till med kattmamman idag. Håller tummarna och tassarna här.

Har inte hört nåt från vet så det har nog gått bra. Han skulle söva henne själv nämligen. Men hon var rätt så lugn.
Och det tog oss mindre än 5 min att fånga in henne ;) Använde en fiskhåv som vi kunde fånga henne i och sen i med transportburen i öppningen och så var hon inne. Så det gick snabbt och smidigt.
Lämnar självklart rapport senare också, ska hämta henne runt 4-5.
Nu åker vi till Åtvid för att mata igen :)
Ingen kisse synlig idag, men vi lämnade ganska mkt mat och även Anderssons välling i skål. Får se om det har smakat tills i morgon! *hoppas*
Vet att Maria har problem med uppkopplingen just nu, men hon skriver så snart hon bara kan.
/Malin

Ja, då är mamma katt kastrerad :)
Det gick bra, hon somnade fortare än Sköldis. Det tog lite längre tid än vanligt men inte som Sköldis två timmar.
Pigg och hade koll redan när vi hämtade henne men hon har fått stå ett tag härinne i värmen till en början ändå. Och håller koll så att det inte har gått upp.
Och hon är sig själv också, fräser och styr.
Det är fräs i mamma katt :) det gillar vi :)

Ja nog är det det alltid :D Det hörde du ju :D
Jojo, jag hörde allt, jägarns :D

:D
Imorron kommer tidningen förresten, förmodligen. Han skulle höra av sig imorron bitti och förmodligen komma på em. Men han skulle ju höra av sig i helgen med och det hörde vi ju inget av så vi får väl se.
Hoppas att de kommer i morgon :) skulle vara bra med en uppföljning. Om han inte ringer imorgon fm så ring och stöt på och påminn dom :D
Så skönt att hon är kastrerad och klar.
Maria: hur mår kissarna idag? :)
Vad fint att kissarna nu blivit kastrerade och jag hoppas alla mår bra.

Malin - de mår bara bra. Mamma katt har legat i solen i fönstret nu under morronen och vi var uppe och kollade så hon inte blöder eller så. Funkar bra när hon sitter i fönstret eftersom det syns på fönsterbrädat om det skulle vara så. Men det syntes inget.
Corren ska komma idag vid 15-15.30 nån gång, de skulle vilja ha alla tre på samma bild men det lär nog inte gå eftersom de lär springa och gömma sig, åtminstone mamma katt och Lillan. Så vi får väl se hur det går.
Håller tummarna för att det blir en bild med alla 3 kissarna :) och att det blir en bra uppföljning till den andra artikeln.
Skönt att mamma katt verkar okej :) förstår att de njuter i solen, det ska jag med göra, ska ta en promenad med kameran idag :) i det vackra vårvädret.
Maria: inga pengar synliga på kontot än?

Malin - tyvärr inte, ska testa att ringa Tess idag igen också. Fick inget svar där igår.
Maria: fick ett vykort från henne igår, hennes telefon strular fortfarande skrev hon då, men hoppas att du når henne och att det är fixat nu :)

Skönt att höra att det gick bra med Mammakatt
Å mysigt att solen skiner nu så kissarna kan "sola" i fönstret.
Maria: ang corren..om de vill ha alla 3 kissarna på samma bild så har ju du en sån bild (den som e inlagd här i tråden)..
Fast det e klart..där "sitter" ju Sköldis på Lillan, inte helt optimalt kanske..

Det är riktigt varmt uppe hos katterna nu så det är ingen risk att de fryser ialla fall:) Solen värmer upp det bra åt dem och de ligger mest hela dagarna och solar.
Madde - jovisst men man ser inte så mkt av Lillan :D Men får se hur vi kan få ihop det, sköldis och mamma katt kan vi nog få på samma men Lillan går nog inte att få med på samma kort för hon springer gärna och hänger sig fast bakom sängen så man bara ser huvudet på henne :)
Nu kommer de snart här så vi får se hur det går :) Ska ta och knalla ut och vänta på honom.
Hur gick det Maria? :D

Jodå det gick bra, får hoppas att han får ihop en bra artikel bara, han hoppade så mellan olika saker om de egna djuren vi hade och sen katterna så det kändes lite rörigt men vi får se.
Han fick mamma katt och sköldis på samma bild ialla fall, Lillan ville inte alls vara med på bild först men han fick nog nåt som var bra ialla fall. Han tog hur många bilder som helst på katterna, på oss, på hundarna och så hela familjen.
Men artikeln kommer inte ut förrän nästa vecka tyvärr då han är ledig from imorron till tis. Men han ringer oss ons morron innan han sätter sig och skriver ihop den ifall det har kommit in nån ny katt eller så, för att stämma av lite.
:D bra gjort Maria!
Nu drar vi… ni vet ju vart :D
Tum- och tasshållning för lyckad jakt!! 
Jag har pm:at dig mymlanbus när du har tid.
#106 Mymlanbus - du är helt fantastisk! *håller tummarna*
#104 Så glad jag blir när jag hör att alla tre kissar mår bra!
För alla er som inte hänger med vad som händer bakom kulisserna kan jag berätta att det är tänkt att Lillan flyttar hem till oss imorgon. Sedan får tiden visar om hon och vår gamle buse här kan samsas.
amlis: jag tror att lilla donnan kommer att leva som en prinsessa tillsammans med kungen (busen) 
Bumbis: jag har svarat :)
Mymlanbus: Du är verkligen en pärla som ställer upp så envist för att få in kissarna. Jag är också otroligt glad över att du kunde ställa upp och lägga ut pengar för kissarnas kastrering för det är det inte alla som kan.Hoppas att detta leder till att kissarna nu får egna hem snart.
Amlis: Skall du vara stödhem till Lillan eller är det en ny familjemedlem som kommer till er? Hur det än är så önskar jag lycka till med henne och hoppas att skissarna skall trivas tillsammans.

Amlis, ville bara skicka en kram till dig..
Härligt att Lillan snart är på väg hem till er..det värmer verkligen i hjärtat när framtiden ljusnar för en liten kisse.
Många kramar från mig.

Nu är Lillan på väg hem till Amlis :) Så nu får vi se fram emot uppdateringar därifrån!
Idag har jag klappat Sköldis, började med jackärmen och det gick bra, sen körde jag ut handen lite men ändå "skyddad" av jackärmen och kunde klappa på henne då med så det blev ju lite mera tryck i klappningen så att säga men hon sa inget alls, att bli kliad bakom öronen var rätt skönt tyckte hon men vågade inte riktigt släppa efter helt. Så vi får se om det fortsätter åt det hållet :)
Vad spännande för Lillan.. Hoppas på att allt går bra!
Jag är inte så aktiv här just nu, men jag tänker på missarna varje dag. Det blir doktorn för min del under morgondagen, inte en så jätterolig inledning på påskhelgen men det ordnar sig nog så småningom.
Ser fram emot eventuella bilder och uppdatering på Lillan i nya hemmet!
Ja, nu har Lillan varit här ett par timmar. Jag hann bara inte till datorn med detsamma.. Hon är förvånansvärd tuff tycker jag. Väldig nyfiken av sig och började tassa runt i hennes tillfälliga rum någon minut efter att vi öppnade transporten. Väldigt försiktig smygande men ändå! Hon har även redan ätit lite. Ska skriva mer senare, skapa en egen tråd för henne så fort jag hinner. Men tack alla för att ni visar sådan intresse!
#109 mymlanbus: Jag hoppas av hela mitt hjärta att det kan blir så!
#111 emjon: Det ända jag kan lova i dagsläget är att vara stödhem, men jag hoppas verkligen att hon kan finna sig till rätta här och samsas med vår gamla hane för gott! Håller tummarna att han kan acceptera att en till familjemedlem dyker upp… De ska få god tid på sig att bekanta sig på deras villkor men blir inte ihop släppt nu med en gång.
#112 Madde: tack att du peppade mig! Hon är helt bedårande.
#115 Tack för att du ställer upp för Lillan. Vill se bild på henne ..
Amlis: så "lilla guldet" smyger omkring där och spanar och luktar
lilla raringen. En sak bara… den dagen då du får möjlighet viska i "lilla guldets" öra att tant Malin älskar henne så mycket på avstånd
. Tack snälla Amlis att du ställer upp för tösen :)
Alla alla ni andra… vet ni… så berörd man blir av kissarna, när jag sitter här och tittar på bilderna som Maria och Jens har tagit så försvinner luften och tårarna rinner och jag ÄLSKAR dem så mycket!
Som alltid, det är en stor ära att få hjälpa kissarna
Kramar
Malin
Malin: tack att vi fick ditt förtroende att ta hand om henne!
Igår satte vi oss stund hos henne, spelade ett spel, sittande på golvet, någorlunda lugn i rörelserna men inte helt tyst. Både Lillan och vi kikade på varandra hela tiden, lite sådär i smyg.. men lilla tuffingen kom faktiskt ner från sin utsiktsplats och nosade runt oss.. kanske på 30cm avstånd. Modig tycker jag! Sträcker man fram handen blir det förståss fräs men hon springer inte iväg eller slår, kurar bara lite ihop sig och tycks tänka "och nu då?"
Nu på morgonen kan jag berätta att hon har ätit mycket under natten, undersökt båda kattlådor och använt minst en av de. Duktig tjej! Tittade väldigt avvaktande på mig, lite fräs mot min utsträckta hand men också tydligt "nosande" intresse. Tillät att jag försiktig smekte henne över ryggen. Väldigt lätt bara, ingen vante eller tröjärm emellan. Ett enda kort drag bara. Hon drog sig inte tillbaka utan började jamra, ett sånt där långdragen, vilsen(?) "mjaaaau". Stackars lilla, hoppas så att hon snart kan förstå att vi menar bara väl med henne. Men hon verkar i alla fall inte särskild uppskrämd av flytten hit vilket jag tycker är en positiv början.

Jag vill se nya foton på Lillan ju! Hoppas verkligen att hon kommer överens med din andra misse så ni får bli lyckliga familjen. :)
Amlis: tack snälla för infon om Lillan, det är alltid spännande att få hänga med i vad som händer.
Bra att hon har ätit och varit på lådan, lilla duktiga tjejen!
Hon finner sig säkert snart tillrätta 
Kramar
Malin
Amlis: Vad bra det låter hon verkar vara en cool liten tjej som redan är framme och är nyfiken. Har du provat med att ha lite mutor i handen till henne något hon gillar?
Blir roligt att följa er och se hur det går.
#121 emjon: Ja, för det mesta när jag sträcker fram handen så ligger det en liten gobit på som jag sedan släpper ner direkt framför hennes näsa efter ett tag. Hon skyggar inte tillbaka, fräser bara lite för att markera, och äter inte så länge handen finns i närheten. Men hon har ju inte ens varit här i 24 timmar, det finns ingen anledning att skynda på. Det är hon som får välja takten. Tryggheten och tillit måste få växa fram. Jag är glad att hon redan låter mig komma så nära. Räknade nog mer med att hon skulle springa och gömma sig den första tiden så fort vi blir synliga.
Amlis: Jag är helt inne på din linje och menar inte heller att du skall skynda på. Det är mera att jag är imponerad av att Lillan redan är framme och är så modig. Det kommer nog bli jättebra det här.
Lite info:
Har pratat med Tess angående pengarna för kissarnas kastreringar, vaccineringar och id-märkning. Vi har väntat (alla inblandade) på att det skulle komma pengar in på Jens och Marias konto, iom att det var de som fixade med veterinären och fraktade kissarna fram och åter osv. Det har inte kommit in några pengar och Tess har inga!
I hennes hjärta så trodde hon nog att hon skulle kunna fixa pengarna med hjälp av andra anhöriga, men ingen ville ställa upp när det väl kom till kritan! Hon har själv haft många utgifter iom sin flytt och hon har svårt att klara sig som det är nu.
Jag vet (känner i mitt hjärta) att Tess skulle betala om hon verkligen kunde, det är bara verkligheten som ibland slår en på käften och gör att man verkligen inte kan, även om hjärtat vill!
Jag lånade 3500:- av min dotter för att de här 3 kissarna skulle kunna bli "klara".
Nu till problemet: 2 kissar är kvar därute, bla en hona (Lilla Röd) och en trolig hane. Lilla Röd behöver komma in direkt innan hon blir dräktig om hon inte redan är det och hanen behöver med komma in, då han inte har någon ägare.
Vad ska jag göra, hur ska jag lösa det här?
Kom gärna med goda råd, tack :)
Som det är nu matar vi varje dag och jag kommer inte att överge dessa katter, jag har lovat och jag håller det jag lovar! Frågan är bara hur jag ska lösa det här.
/Malin
mymlanbus, jag bidrar gärna med en liiiiten slant den 18:e, inte blir det mkt med månadens utgifter, men pma konto till mig så blir det iaf något..
du kan inte be att få starta en insamling för dem? både du och kissarna är ju rätt välkända här nu tycker jag 
Magda: tack snälla :) har pm:at Lena och bett om råd, får se vad som händer :)
Det är fler som har erbjudit sig att hjälpa till, men jag vill att det i sådana fall sker öppet och inte via pm + att allt ska redovisas i tråden.
Ärlighet är det som varar allra längst :)
nu åker vi och matar :)

Som Malin skrev så har det visat sig att Tess saknar pengar..
Det är uppenbart att hon så innerligt velat att katterna ska få hjälp att hon lovat mer än hon kan hålla..
Det känns tufft..med tanke på att det är kissar kvar därute..så nu är det till att fundera på hur man löser det vidare..
Amlis tack för uppdateringarna om hur det går, det är verkligen ett gott tecken att hon både ätit och gått på lådan.
Det känns jätte bra att höra att hon inte drar sig undan och att hon inte verkar så uppjagad av flytten, skönt. Och att du har kunnat klappa/stryka henne över ryggen är ju helt ljuvligt att höra.
Jag är övertygad om att hon snart kommer att förstå att ni bara vill henne väl, ditt lugn och sunda förnuft samt kärlek är precis vad hon behöver, och det vet jag att hon får hos dig.
Tack för att du öppnade din dörr och ditt hjärta.
Malin..som vanligt å matar kissarna..
du är en klippa, du är min idol..utan dig och din hängivenhet (envishet)..hade detta inte varit möjligt..du är helt fantastisk.
Maria jag hoppas att allt är bra med er.
Hur mår de 2 gulletjejerna på loftet?, härligt att höra att Sköldis gör framsteg och tycker det e lite skönt att bli kliad..hur går det fötMammakatt ?
Jag ser fram emot att höra om varje framsteg.
Det bör vara en koloni för att få starta en insamling, vilket jag kan förstå! Jag ville i alla fall fråga om det var möjligt. Det finns ju andra projekt att dra i Åtvidaberg, ni vet. Där kan man faktiskt säga att det är en koloni och fler kissar blir det till sommaren i alla fall.
Man får alltså skänka pengar (på eget bevåg) men för att vara 100% så finns den klistrade tråden "godkända insamlingar".
Nu är jag seriös (jag vet att alla säger det) och ser till kissarnas bästa :) och jag vill gärna få in dessa 2 små som går kvar därute. Tur att det inte är vinter och kallt i alla fall.
Idag när vi var och matade så såg vi brorsan, men inte Lilla Röd, det var länge sedan hon var där! En del av maten var uppäten och kattungefodret också, men det kan väl vara fåglarna som käkar också?
Jag hoppas som alltid att det är "våra" kissar som äter, men säker är jag inte.
Maria: hur mår tösabitarna?
/Malin
Följer händelserna här och vill ge en stor eloge för insatserna som görs. Fantastiskt som du kämpar på Mymlan! Ja alla som är inblandade i detta gör storverk. Nu hoppas jag att det ska lösa sig med det ekonomiska. Särskilda påskhälsningar går till de kissar som är kvar ute och till Malin, kämpen.
#130. Tack goa Kusten :)
#131 du har ett hjärtas av guld mymlan. Du skriver att det är två katter kvar, jag har endast fattat att det är en, den lilla röda.
Jag har ibland svårt att lästa mig till saker, jag är inte ointresserad, bara lite svårt att koncentrera mig på det jag läser….
#132. Bumbis… det är 2 kissar kvar, en liten tös som vi kallar Lilla Röd osså hennes ena bror (den andra brodern har vi inte sett) och dessutom så saknas en sköldis också, som vi inte heller har sett till :(
Va du är snäll Bumbis… tack 

Katterna mår bara bra här, legat och solat idag i vanlig ordning.
Malin - det är bara en bror, det är tre katter som är kvar, Lilla Röd, brodern (eller ja som vi tror är en kille) och så en sköldpadda som ser ut precis som mamma katt.
Nu är det sängen som gäller här. Får uppdatera lite mera imorron :)
Maria: ser precis nu vad jag har skrivit
var nog lite trött igår
Vet att det är 3 kissar kvar, men sköldisen har vi inte sett på plats sedan vi började försöka att fånga in, om det inte är sköldisen som vi såg efter Rumhult… har tyvärr inte sett den sköldisen någon mer gång.
2 röda är kvar som vi har sett, Lilla Röd (som jag tror är en tjej) och brodern.
# 126 Ja jag har ju också erbjudit mig att betala och har naturligtvis inget emot att du skriver om det i tråden. Det var bara för att kontonummer inte kan skrivas i tråden som jag skickade pm.
Marga: tack :) det är lättare om man ser summorna i tråden så kan man också lägga kvittot här så att alla ser :)
Ska be Maria och Jens om kvittot när vi ses, så skickar jag dig en kopia på direkten :)
Maria: förresten, du kan ta en bild med kameran och lägga in den direkt i tråden :) så slipper vi hålla på att krångla :)

Ett påskägg fullt med guldtassar vill jag ge dej Mymlan och alla andra som lägger ned så mycket arbete för de här missarna..
Styrkekramar till er från mej o Sidentassarna i Linköping!
Tack snälla Sidentass och jag skickar en stor kram tillbaka :)
Vi har besök här över helgen nu så jag hinner inte riktig med datorn. Nu må ursäkta, vet att ni väntar på både bilder och uppdatering.
Men vi har verkligen fått hem en liten tuffing tycker jag - en ursöt sådan! Redan igår lät hon komma handen nära utan att fräsa vid några tillfällen. Sitter visserligen lite avvaktanden men drar sig aldrig undan. Lät sig klappas helt lugn och började luta huvudet mot den smekande handen för att själv höjer trycket av handen. Vred och vände huvudet så att man kom åt alla håll. Idag gjorde hon vid två tillfällen ansats att lägga sig på rygg och börja spinna, men kom ganska snabbt på sig själv och satta sig då blixtsnabbt spikrakt och spänd igen. Men hon börjar i alla fall redan slappna av lite! Helt underbart.
Idag har även barnen klappad henne lite försiktig. Hon tittade med stora ögonen och var nog inte helt bekväm med situationen men satt lugnt och nosade lite på deras händer. Jag ser dock alltid till att vi enbart närmar oss helt när hon har fritt fram både framåt och helst även ryggen fritt, aldrig när hon sitter i ett hörn eller så. Hon ska själv kunna bestämma huruvida hon vill ha våra närmanden eller ej. Hon kommer inte själv fram hela vägen än, men sitter vi hos henne på golvet och lekar så smyger hon alltid nyfiken runt oss. Än så tittar hon bara förvånad när vi rullar en myntaboll mot henne, har nog inte riktig förstått det där med att även hon kunde leka :-)men det känner jag igen från vår gamla katt som ju för det mesta rör sig utomhus, han är total ointresserad av alla leksaker.
Få se om jag nu får med åtminstone en första bild..

Så härligt att ni har lyckats nå henne lite närmare. Det skall säkert gå bra med tiden. Vad beträffar lek är det ju något som en utegående katt inte är van vid. Måhända om du släppte ner en levande mus framför henne skulle det nog blir fart, det är väl det de är mest vana vid i den vägen. Men det vore ju inte snällt mot musen tycker jag
(Blödig som jag är…)
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

amlis - vad skönt att hon börjar visa sitt rätta jag igen! Hon tycker ju det är skönt att bli klappad bara att hon inte riktigt vågar erkänna det först :) Fast hon tyckte att vi var förrädare som tog henne till veterinären för efter den resan så var hon inte alls lika mkt kompis med oss som innan, för innan kunde vi ju klappa henne massor och bära på henne. Så hon kommer nog igång mera snart hos er låter det som :)
Och nej, leksaker är de inte riktigt förstådda med men det kan komma :)
Idag har mamma katt och sköldis legat och solat och spanat på oss i fönstret när vi har pysslat ute i trädgården och har varit väldigt intresserade. Tog en bild på dem nerifrån när de låg och halvsov, de tröttnade på oss efter några timmars kikande :D
Blev tyvärr inga fler bilder på dem inne idag men ska hinna med under helgen här :)
Jag lyckades!
..med bilden alltså.. (#141) jag lär mig tydligen till sist..
Ska ta en till innan jag loggar ut.. Här kom hon smygande allt närmare medan jag försökte ta vettiga bilder *skratt* till sist tittade hon rakt in i kameran.. (Hon verkar ha tatueringsfärg i hela örat, ifall någon undrar hur det ser ut..)
Glad påsk!

Amlis - så härligt att se lilltjejen igen!!
Ja tatueringsfärgen tar ett tag innan den försvinner trots att hon har väldigt lite nu om man jämför med innan
Glad påsk på er och ge Lillan en klapp från oss!
Amlis: Lillan, lilla gumman… vilka framsteg! :) och vilka fina bilder :)
Maria: ser allt gosetöserna i fönstret, så fina de är :)
Har varit och matat kissarna 2 gånger idag. En sväng först och sedan åkte vi till Tess med en blomma och choklad. Vi blev bjudna på mat :) och vilken tur att vi hade fikabröd med oss, för vi fikade efteråt också.
Strax innan skymningen så åkte vi tillbaka till kissarnas ställe och kollade av om någon hade ätit, och någon hade gjort det! Påfyllning med kattungefoder och det gömde vi på ett ställe där vi har sett kissarna gömma sig. Imorgon får vi se om de har ätit av maten :)
Nu är jag trött :) så nu ska jag sätta mig och katt-sova framför tv:n en stund
Ha en god kväll alla
/Malin

Amlis, vilka underbara bilder, tack.
Lillan är verkligen helt ljuvligt söt
Och jag njuter av att höra om framstegen hon gjort så snabbt, verkligen fantastiskt att även barnen kunnat klappa henne även om hon var lite skeptisk..bara det att hon lät dem tycker jag är stort då skygga katter tenderar till att dra sig lite undan från barn.
Glad Påsk och massor av kramar från mig.
Åh, ja visst får vi skramla lite här självklart1
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Oh så fin hon är lilla Lillan! En riktig fotomodell.
Hur går det för de andra missarna, finns det något hem för dem ännu? Tillfälligt/permanent?
Glad påsk på er alla!
Och Malin, det är beundransvärt så hängiven du är!

Kikar in lite snabbt, helt slut efter allt påskfirande! Så det är sängen som väntar nu, redan!
Malin - kanske bara är ljuset som gör det så men den där ser ljusare ut än lilla röd enligt mitt öga. Men som sagt, kanske bara är ljuset.
Jag har startat en ny tråd… Tess katter 5
Kan någon låsa den här tråden… tack :)