Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 2299 ggr
monsi
0

Varför???

Är relativt ny här på hittekatter.

Har träffat några få personligen.

Varför atakeras vissa som gör sitt bästa för katterna så våldsamt på trådarna???

Trodde denna siten varför folk som vill rädda katter, inte för att kasta dynga på folk som kämpar för dem.

Vissa verkar vara själv utnämda vetrinärer o skriver om behandlingar utan att ha sett djuren.

Vist kan man ha olika åsikter om en behandling men skicka då ett pm till personen i fråga o ta reda på detaljerna innan ni skriver o attakerar dem på trådarna.

Tycker detta smutskastade är frustrerande vi vill väll alla hjälpa katterna eller???

Folk orkar inte hjälpa något djur om de blir ständigt attakerade av andra som inte har alla fakta.

Tycker det är löjligt att visa skriver att de ex bara tar katt ungar eller att hos den personen dör katterna.

Är det inte bättre att katterna kommer in o får någon form av vård även om den tyvärr inte alltid hjälper, än att de går kvar ute o svälter o inte får någon behandling alls???

Är inte ett dug sugen på att ge pengar mm efersom allt verkar så oseriöst pga all den onödiga smuttskastning.

Okej med olika åsikter men för i h….Skrikandes ta reda på fakta o då menar jag fakta o inte rykten innan ni yttrar er.

Det ät väll för katterna vi ska sammarbeta eller??

Ja alla kan göra fel ja en katt kanske får avlivas av lite fel aktiga orsaker, men innan den blev har förhoppnigs vis allt gjors som kan göras för att katten ska få en ny chans till ett bättre liv.

Även vettrinärer kan ställa fel diagnås.

Har förstått att skyggisar är svåra att behandla o därför inte alltid kan räddas av den orsaken till skillnad om katten hadde gått att hantera.

Är det bättre att katten går kvar ute eller får sommna in i varmt hem med full mage??

Skärpning lägg ner energin på katterna som finns där ute o behöver hjälp istället för att attakera varandra.

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Alexej
0

Yes! Glad

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

solweig
0

bra skrivit,monsi.

Gronstedt
0

*applåderar*

chrisse-77
0

Jag kan  inte annat än att hålla med.

Det är riktigt tråkigt att det är så mkt "ägg"kastning. Tycker att det har accelererat den senaste tiden tyvärr.

Hoppas att det kan infinna sig en harmoni och ett sammarbete snart igen så katterna kommer i fokus som det ska vara.

Glad påsk !

Är mkt påskgodis och bli snälla! ;)

Sidentass
0

Det var kloka ord Monsi!

chrisse-77
0

Ät mkt påskgodis och bli snälla menar jag ;) (oopps)

mymlanbus
0

Håller med dig

Glad Påsk

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Mycket bra skrivet

sandra1977
0

jag tycks va den enda som inte fattar nånting av det här….

Hawknestgrove
0

Tack Monsi. Det behövdes.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

essut50
0

Bra skrivit Monsi..

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

chigak
0

Monsi det var mycket bra skrivit

Jenna-Gun
0

Skönt att du tar upp detta problem. Vi får hoppas att det blir lugnare nu franöver.

Glas Påsk Monni

monsi
0

Tack! Har tröttnat på allt skit som har pågått.

Trodde jag skulle bli plockad hi hi!

Hoppas ni alla får en underbar påsk!Skrattande

SaraC
0

Oj, jag har helt missat det du beskriver monsi. Men så är det rejäl fart på trådarna härinne och jag hänger knappt med i hälften Glad

Ville bara säga dig att jag var ny här för inte så längesedan och jag fick enbart trevlig respons och tycker det är en kanonsida! Jag är hellre härinne med frågor om mer allmän karaktär än på katter.ifokus, eftersom jag tycker alla här inne är så trevliga!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Lena
0

Du har så rätt i det du skriver. Jag har själv skrivit en artikel för en knapp månad sedan som handlar om alla dessa intriger som tyvärr blossar upp inom Hittekattsvärlden. Det bråkas tyvärr oerhört mycket bland eldsjälarna, vilket är rent bedrövligt.

Länk till artikeln Intriger i Hittekatternas VärldDu är med andra ord inte ensam om att förfäras och förundras över detta så tråkiga fenomen.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

monsi
0

Har läst din bra artikel Lena.

Blev efter det faktiskt förvånad när skit kastandet fortsatte.

Det är ju för katterna vi ska jobba.

Trodde inte et var sant när vissa vägrar fatta det trots din bra artikel.

Det är bra att komma med förslag om vård o tipsa om olika sjukdommar, men säga att folk gör fel o att vetrinären är kass är faktiskt att gå förlångt tycker i varje fall jag.

Har sett många bra länkar angående olika sjukdommar med mera o dessa är ovärdeliga.

Alltid bra att ha lite olika förslag att kunna diskutera med vet om det är den sjukdomen eller den.

Tycker vi ska hjälpas åt för katternas bästa inte hålla på att kritisera folk som försöker göra allt de kan för katterna.

Det är tufft att hitta hem o stöd hem åt de små, tycker därför att man inte ska ge sig på de få som finns o kritisera vad de gör o inte gör.

Okej! Super personen upp pengarna i stället för att betala vet, så självklart är det bra att få reda på detta, men då ska det finnas bevis o fakta

Låter någon flera katter lida i onödan okej! bevisa det o ge fakta inte lösa rykten o hörsägen.

Hoppas folk lägger av med tramset denna gång.Skrikandes

Ha en underbar påsk o ni lyckliga som kan ha katt hemma ge dem ett ägg från mig o klia dem lite extra från mig.Tungan ute

Till er alla som kämpar för katterna vill jag geminst hundra dagens rosor!!Glad

Magda
0

Hejja Monsi!! du har så rätt!! stor Kram och glad påsk från mig och alla tassarna (ja hovarna med Flört)

Lena
0

#17 Hela meningen med den här sajten är att vi ska stödja och hjälpa varandra i det tuffa arbetet med hemlösa katter. Jag blir lika ledsen som dig när krigen bryter lös på sajten. Som tur är går bråken i skov. Vi har även lugnare perioder. Men nu har det varit livat värre. Vet inte vad det är med folk?

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

monsi
0

Vår känslor hi hi!!Skrattande

Bli av med vinter deprisonen o familjen klarar inte mer ha ha!!!Skrattande

Nä! kan inte heller komma på varför.

Hoppas någon annan kanske kan förklara det.

Detta brukar annars vara en av de bästa sajterna o allt mellan himmel o jord brukar kunna diskuteras utan sura miner.

Hoppas solen lockar fram värmen här också igen!Glad

Bumbis
0

Det har varit tungt en period på hittekatter, det är bra att folk har åsikter men personangrepp är onödigt.

Det finns så många urgoa människor på denna sajt och alla kämpar för samma mål, att hjälpa övergivna katter som ingen annan vill eller kan hjälpa.

Hoppas att ni alla får en lugn och skön påskhelg med mycket godis till både era djur och till er själva!

Tack Monsi! Flört