Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketthuskatten
Läst 1232 ggr
Engla
0

Vilken färg?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Spelar färgen på katten någon roll för dig? Eller tycker du att en färg är extra fin på en katt? Jag tycker inte att det spelar någon roll, alla katter är fina på sitt sätt. Själv har jag två rödvita och en svartvit.

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Jenna-Gun
0

Nej jag tycker inte heller att färgen spelar någon roll.

Varje kisse har sin charm.

Lena
0

Det viktigaste är kattens personlighet och hur det stämmer i den övriga gruppen. Jag menar - bara det att katten har sin egen personlighet och attityd gör ju att den blir så härlig. Sedan är jag väldigt förtjust i helvita katter som Linus är. Älskar dem dock lika mycket alla tre.

/Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

cat-malou
0

När jag har valt katt har jag väldigt sällan gått efter färgen på den. Men visst finns det väl nån liten önskan att kanske, nån gång, möjligtvis få den där helvita kissen… Fast då MÅSTE personligheten också stämma! Däremot har jag väl haft nån idé ibland att det INTE skulle vara nån speciell färg, oftast slutar det tvärtom att jag kommer hem med just den färgen. Man kan ju bara se på Mata Hari, jag skulle absolut INTE ha en svart oriental…..

Lena
0

#3 Har du en svart oriental Cat-malou? Det är ju det vackraste man kan tänka sig i kattväg! En riktig panter katt. Såg en sådan på utställning en gång och jag tänker fortfarande på honom fast det nog var 10 år sedan nu.

//Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

ladykatt
0

Ja, för mig spelar det inte så stor roll heller, men är lite svagare för tigrerade och svarta katter…

kram/ Ladykatt

MariannE11
0

alla katter är fina och söta på sitt sätt… men precis som  med människor så tycker jag att det är utstrålningen med ögonen som ger mej en bild av personligheten….jag får olika blickar från mina egna katter men jag älskar dom lika mycket ändå….dock får jag tillstå att jag smälter och blir lyrisk över min Julla.. Bruno ger mer mera fundersamma, anklagande blickar varierat med: jo du vet väl vem som är störst, snyggast och coolast här med ett självbelåtet flin….

röda katter och grårandiga TROR jag att jag kan vara mer mottaglig för…..OM jag nu måste välja….

skickar med en bebisbild på Jullan fast utan den rätta blicken….

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

cat-malou
0

Vet inte varför men av nån anledning tyckte jag att de kändes lite "tråkiga". Har inget emot svarta katter annars men just orientalen…. Fast när Mata Hari kom mot mig hos uppfödaren, dit jag hade åkt för att hämta hem Sim Sim (som är en chokladtabbymaskad siames) och bara VAR så fick jag ju helt enkelt ge mig. På bilden ligger hon och vilar tillsammans med Moones (som är en brunspotted oriental för den som undrar).

Lena
0

#7 Oj. oj jag blir alldeles sjuk så fina de är! :) Förstår att du köpte honom!

//Lena

cat-malou
0

#8 Nu hoppas jag att det var Moones du menade eftersom du skrev "honom".Flört Mata Hari och Sim Sim är tjejerna i familjen, Moones och Skrik är killarna… En liten bild på lillkillen Skrik får jag väl plocka med också…

MariannE11
0

Skrik?……Glad… vad fin han är… fast det var dom andra med såklart… då kanske det är OK att jag döper om min Bruno till DumDum?..

härligt att bli kär i en katt vid första ögonkastet….

cat-malou
0

#10 Det värsta var att när jag kom hem med honom tyckte jag nästan att han såg grotesk ut med sitt runda huvud… Jag hade ju blivit så van vid mina oriental/siameser och deras långa, smala huvuden.

Skriks syster heter Panik, det passade väldigt bra när de blev döpta eftersom det knappt gick att komma nära henne… Men man kan väl döpa sina katter till i princip vad som helst, en gång hade vi en katt som hette Ingenting.

Moones var också en katt som jag blev kär i vid första ögonkastet, det var t o m på en bild på internet… Han hade världens underbaraste blick och jag bara smälte!

MariannE11
0

Skrik är underbar…. å sen så svårt det dessutom är att ta kort på svarta katter….du har verkligen lyckats….

cat-malou
0

#12 Tack så mycket. Håller med att det är jättesvårt att få en vettig bild på en svart katt men det är ju verkligen fördelen med digitalkameran, man kan försöka om och om och om igen….

Skrik är nästan lite FÖR underbar… Min hyresvärd har också fallit för honom och släpper dessutom in honom i huset, jag har fått be dem att åtminstone slänga ut honom på kvällen så att jag har en chans att få in honom till mig eftersom jag vill att han sover inne på nätterna.

Destany
0

Jag måste faktiskt erkänna att jag föll för Zorro pga av hans färg..

men sen upptäckte jag att han hade en fin personlighet o utan den hade jag inte köpt honom fast han e så fin…

Annars spelar färgen ingen roll….

cat-malou
0

# 14 Zorro har verkligen en vacker färg, kan bara hålla med dig om det! Men en vacker utsida utan en vacker insida märker man snart att den inte är mycket värd.

Destany
0

#15 jo han har det.. Han var ännu sötare (om det nu går) när han var mindre då var han ljus ljus grå med blå ögon så söt….

jag tycker min andra kisse e söt hon oxå o om jag tycker att Zorro har personlighet så e det inget mot min lilla hittekisse Puma..

cat-malou
0

#16 Jag kan tänka mig det. Har ju läst en del om denna söta fröken också i de olika trådarna. Flört

Lena
0

#9 Jag virrade nog bort mig med namnen lite där. Jag menar den svarta Orientalen. Fast de är ursnygga alla dina katter! :) Tittade även i fotoalbumet.

//Lena

cat-malou
0

#18 Lätt hänt, speciellt som jag inte har så vanliga namn på dem. Man kan ju liksom inte utläsa av namnet vilket kön katten har… Nja, det ska möjligtvis vara Mata Hari då men bara om man känner till att det var en kvinnlig spion i Indien…

Jenna-Gun
0

Den ända jag valt

själv av de katter

jag har, är Jesper.

Honom valde jag för att han var den ljusaste av de ungar som fanns i kullen. Tänkte att jag skule se honom bäst i mörker, eftersom jag är synskadad. (Oxå en anledning)

De andra har kommit oavsett vilken färg de haft,(Hittekatter).

Engla
0

Puttar upp

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Tezza
0

Tycker inte att färgen spelar någon roll på missen, mina katter är inte vald efter färg. Men jag ska erkänna att jag alltid varit svag för kolsvarta katter:) Men som sagt personligheten väger tyngre så det är väll därför det inte finns någon svart katt hos mig nu.

evamojje
0

Nej absolut inte faller för kattens personlighet Glad

Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

Hennum
0

Jag älskar svarta katter… Men egentligen så är det ju personligheten som är det viktigaste…

Men katterna ja har, dom har ja ju inte valt, utan dom har valt oss. som tur va så e ju 2 av dom svarta… :P

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

EddaM
0

Nja lite kanske har jag valt efter färgen när jag tänker efter. Willow har ju en sådan härlig blandning o så såg hon så gooo ut på bilderna. (skogis) Och när Feztiz skulle födas sade jag innan att jag ville ha en liten padda. Och ut kom lilla Feztiz. Och Zlatan ja jag tog ju hand om hans mamma när de var små o Zlatan var den som fick stanna hos mig. Inte pga färgen utan för att han var så gosig o liten. Minstingen i kullen som jag fick ta hand om lite extra. Och Atos ja han såg bara så himmla fin ut. =) En bild på Zlatan=)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z