Kattmynta
Hej
Någon som kan tipsa om var man köper kattmynta, även frö. Syr kattleksaker till kattakuten i norr.
Kattmynta brukar finnas i de flesta välsorterade djuraffärerna, själv hr jag handlat på Rödets gård utanför Göteborg.
Frön har jag köpt på tradera av en som köpt dem i USA.
//Pia
Tack för tipset.
rödets gård brukar vara mycket billigare än djuraffärerna dock så kontaktadem och hör om de har något hemma.
Finns under katt och sen tugg.
//Pia
är det den här du köper?
Tugg Katt Kattgräs i påse 21092 12,00
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Nej det är ju vanligt kattgräs ju. Det är catnip leaves good girl 17 kr. Men de hade svårt att få tag på just den. De handlade från Finland så nu när jag köpte fick de tag på en annan leverantör från Tyskland. Det var dock 20 g i de påsarna och jag fick dem för 15 kr st.
//Pia
asch så dum jag är! Ja dem köpte jag förut. HAde tur att köpa för en tia per förpackning en gån, när en butik lade ner. HAr för mig att jag skickade till Siden här inne…
JA annars så köper jag dirket av en tjej i USA via Ebay.
Finns att köpa som frö även här med då kallas det"Blåkant"
När jag provade att sådet så grävde katterna upp fröna lika fort som jag hade satt dem.
Ja du kan även använda den så kallade kantnepetan. Den luktar lite sötaktigt. Det är en perenn, så den kan du klippa ner ettpar gånger per år. Använder den också, jag har ju väldigt stor förbrukning av kattmynta