Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 9458 ggr
Shadows
0

Hemlös? - Galtsjön

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi var på väg till Kristianstad igår och stannade till vid en rastplats vid Galtsjön. Jag tittade ut mot skogsområdet och får syn på en liten grå-vit kisse som springer för fullt ut mot träden. Får syn på klippan som är där och upptäcker att någon har lagt ut två kartonger en med mat och filt i och en verkade vara tom.

Undrar nu om det är någon här som vet något om denna kisse? Lyckades ta lite bilder med mobilen, lämnade ju självklart kameran hemma Skrikandes

Rastplatsen ligger bredvid E22 och är inte direkt jätte stor. Kissen verkade skygg, men tog man bebissteg lyckades jag komma ganska nära, passade på när hon var upptagen med att äta.

Shadows
0

Bild två

gulliver
0

Jag vet inget om denna katt men tycker det är ett konstigt ställe för katten att vistas på (känner till Galtsjöns rastplats). Och att någon lagt ut kartonger med filt och mat?

Hawknestgrove
0

Stackars kisse…….Putt? Finns kanske någon som kan hjälpa?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Ankie
0

Men vad konstigt! Fanns det inga hus i närheten? Gjorde det inte det så kan katten vara antingen bortsprungen, dumpad där eller att den inte har något hem. Men katten ser inte så smal ut va?

Shadows
0

Ja där stod två skålar med torrfoder och en med tärnad skinka. och filt på botten av kartongen. Hon verkar skygg men inte direkt helt ovan vid människor, fast det stannar ju en hel del människor där så det kanske inte är så konstigt, men det är ett udda ställe att vara på.

Ankie
0

#1 Men du kan inte hjälpa kissen, tills vidare?

Shadows
0

#4 finns inga hus i närheten som jag vet om, bara en restaurang på andra sidan vägen.

Engla
0

Jag känner till rastplatsen, men är sällan åt den "hållet". Finns det någon som bor i Ronnebytrakterna här?

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Engla
0

Jag känner till rastplatsen, men är sällan åt den "hållet". Finns det någon som bor i Ronnebytrakterna här?

Shadows
0

#6 Det kommer i så fall krävas en fälla, sen har jag en mordisk kisse vid namn Charlie och två till, varav en Charlie inte gillar. En tvåa bor vi i, men visst kan vi ta kissen ett par dagar, men tyvärr inte mer. Jag har ingen som helst erfarenhet av skygga kissar. Men ett (pytte) badrum har som lillen kan vistas i så länge. Men som sagt bara ett par dagar går bra, fungerar nog inte så bra som ett längre boende tyvärr. Har ju lite halv dåligt med pengar i kassan sedan jag fick Sambas vet. räkning…

Hawknestgrove
0

Men då är vi en liten bit på väg!

Alexej
0

Viktigt när katten blit infångad att lämna en lapp där med uppgifter till den person som matar.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Ankie
0

Men efter det att du fångat in katten, om det nu går, kan du inte höra med restaurangen om de vet något om katten? Bäst att inget säga i nuläget, man vet aldrig vad de får för sig att göra. Men är det någon som har dumpat katten där, väldigt konstig ställe för en katt att vara på. Är det i närheten av stora vägen oxå?

Naquita
0

gå INTE till restaurangen! de skjuter bara katterna!

jag har tagit in 2 små kattungar från galtsjön 2007, minns ni inte det några utav er? de hade anlitat kommunen som sköt mamman och 2 små kattungar, men lämnade 2 små utan att bry sig(då cirka 5-6 veckor gamla). restaurangen var nonchalanta när jag och agneta kom och sa bara att de inte kan ha katter rännandes där. Men två tjejer som jobbade där var så snälla och låste upp bakgården när "bossarna" gått hem så jag kunde ställa fällan där. Vi anmälde t,.o.m kommunen men inget hände för alla förnekade allt huller om buller och jag hade inga bevis mer än bilder på hela familjen när de fortfarande var i livet!!

detta är sötnosan som mellanlandade i stödhem hos mig:

Shadows
0

#13 ja det är inte direkt långt till E22 i alla fall. Men jag behöver då veta att någon kan ta katten så snart som möjligt efter infångadet. Har inte plats (eller råd) med en katt till. Plus att Charlie är lite agressiv av sig, så det bästa vore att hitta ett stödhem först, och fånga in sen.

Fälla har jag ingen… Men jag vill inte göra något förhastat, så jag behöver veta att jag inte blir med 4 katter i en tvåa med en mordisk kisse som granne till stödisarna. Vill inte att han ska göra en katt till illa Gråter

Naquita
0

här är familjen som dödades!

Naquita
0

jag ser likhten mellan "min" galtsjöunge och den som du fotat. Lika knubbig, stora ögon och 2nallebjörnsaktig"

kanske missade jag någon då?

Om någon kan vara stödhem åt killen(?) kan jag vara Kontaktperson. har dock ingen lösning för honom och kan inte heller fånga in honom då jag inte har körtkort:(

Naquita
0

frågan är omd et inte kan vara kattungen på den här bilden, som är under staketet? för den ser ut att vara tabby och ha vitt. den fanns kvar när kommunen varit där, men var borta när jag fångade in den lilla bruntabbyn. då sade de som jobbade på restaurangen att en familj hade tagit hem den. men kanske var det inte så ändå?

eller tröttnade de och släppte ut den igen?

Shadows
0

#14, 16, 17 Stackars små! Tur att någon/några av dem överlevde.
Jag har körkort (kör typ aldrig dock) och bil, så jag kan skjutsa om du har möjlighet att fånga in missen? (Eventuellt att sambon kör så slipper du en nära döden upplevelse Flört)

Naquita
0

nej nu ser jag att den du fotat har vitt i ansiktet, inte samma ju:( kanske pappan vem vet=/

Naquita
0

nej, just nu har jag ingen lösning ens för

de sturkökatter kvar ute:( Men om någon kan öppna upp sitt hem för honom ställer jag upp som kontaktperson!

Ankie
0

Åh men oj oj….. men stackars katt, hoppas nu att ni kan hjälpa honom och vilken tur att han var synlig när just ni åkte förbi Shadows.

Ankie
0

men det är ju någon som har gett katten mat och filt ivarjefall, undrar vem det kan vara som låter en katt bo på det där viset.

Hawknestgrove
0

Ja då puttar vi upp för den kisse. Ja jag komer ihåg det där fallet med restaurangen. Jag har för mig, att jag kontaktade MOh också i fallet, men inget hjälpte….

Naquita
0

#24 precis det var du. men alla höll varandra bakom ryggen så vi kom ingen vart:(

mymlanbus
0

Men fy attan att skjuta ihjäl halva familjen och lämna småttingar kvar, är inte folk kloka?! Nej, det har jag förstått sedan långt innan!

Lilla kissen!

Alexej
0

Då finns körhjälp och fälla.

Men finns det någon som kan vara akuthem?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Gronstedt
0

Kan man inte lägga en lapp i/på lådan och be den som matar kontakta? Det kan ju vara Någon som bryr sig, men inte kunnat fånga kissen.

Hawknestgrove
0

Ja alla sätt är bra faktiskt. Kan ju vara så eller så att den pesonen känner någon som kan!

martdat
0

ja ett brev på matstället så den som matar ser var det första jag tänkte på , kan ju finnas nån baktanke, som Matboll, tex tanten som har affärn där vi tror hon springer har ju börgat ställa ut mat bara för att jag ska ha en chans att ta henne med fälla. men troligtvis behöver denna kisse hjälp.

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Marga
0

Putt!

Kusten
0

16 - Åh stackars stackars kissar som aldrig fick leva sitt liv färdigt  Gråter 

Så bra att du kunde hjälpa några av katterna förra året Naquita!

Och sån tur att du nu fick syn på den gråvita katten Shadows, så att även denne kan bli hjälpt. Det fanns säkerligen en mening med att just du tittade ut mot skogsområdet.

Kusten
0

Förrförra året menar jag såklart.. har inte förstått att det är 2009 än..

Naquita
0

ja, det är fruktansvärt så grymma vi människor kan vara, inte klokt

:(((

Ankie
0

Vart ligger detta ställe då?

Kopierade denna efterlysning på KKS hemsida.

Gråtigré/vit hane, Genarp

Hilding försvann den 30/11-08 från Gödelövsvägen i Genarp. Liten kastrerad hankatt, gråtigré/vit och svansen bruten på minst ett ställe. Chipmärkt med ID-nr 9772 00000714308. All information är värdefull, hör av dig.

Shadows
0

#35 Galtsjön ligger en bit utanför Ronneby längs E22:an. Tror inte att det är samma katt tyvärr Rynkar på näsan

Ligger sjuk just nu så jag kan inte åka ut och lägga någon lapp på kissens lådor.

Ankie
0

finns det ingen annan här på forumet som bor  närheten som kan göra det då? Någon som har tid….

Kusten
0

Puttar upp!

Krya på dig Shadows

Ja tänkte precis som Ankie.. kanske kan där finnas ngn som kan göra något som bor i närheten eller någorlunda i närheten? Någon som kan vara akut jourhem?

Shadows
0

Putt!

Ligger fortfarande sjuk. Men hoppas att någon kan åka ut och titta till kissen… eller lämna lapp eller så. Ska till Ronneby på Måndag kväll, men är nog för mörkt när jag väl är klar för att se kissen Gråter

Ankie
0

finns det ingen Mer än Shadows som kan åka dit med en lapp?

Ankie
0

hur går det för denna katt?

Hawknestgrove
0

Ja putt…..

Danielssonsgarden
0

Puttar upp

Naquita
0

Jag pratade med en av mina kontakter hos polisen igår , som gick igenom registret en bra tid tillbaka, men det fanns ingen sådan här katt saknad:(

Ankie
0

Är det ingen som har haft tid att åka dit å kolla om kissen är kvar?

Alexej
0

Naquita, känner du ingen som kan åka dit? Vet att du inte har körkort men kanske någon annan?

Naquita
0

jag ska på min farmors begravning idag så jag kommer intre ta tag i någonting nu i veckan

Firinella
0

Hur har det gått för katten, någon som vet?

Kusten
0

Finns det någon vänlig själ som har möjlighet att åka och kolla till katten och även ha med sig en lapp med kontaktinfo?

Vill så gärna att det ska lösa sig för kissen, sådär ska den inte behöva ha det..

Shadows
0

Vems kontakt info ska det vara? Jag är inte direkt kontaktbar vissa dagar, då jag har mycket att stå i just nu. Plus att jag inte har någon fälla eller liknande för att eventuellt kunna fånga kissen.

Jag ska åka bort runt den 12:e feb. Så då kommer jag inte kunna titta till kissen, kan försöka hinna med att göra det idag eller imorgon.

Men om jag vet vems nummer jag ska skriva på lappen så kan jag ta med den när jag åker ut till kissen.

Alexej
0

Men har du kollat med Naquita?

Ankie
0

Undrar om lille katten finns kvar?

Kusten
0

50 - Ja. Naquita kan kanske vara kontaktperson i detta fall? Skriv annars mitt nummer: 0762710473. Jag bor helt galet till men kan i alla fall höra mig för om vad de vet om katten m.m..

Shadows
0

Jag har inte fått något nr innan, men jag skriver upp dem nr jag får, blir enklare med ett namn också. Får se när jag hinner ut, har väldigt mycket att göra just nu. Ligger efter med lite räkningar dessutom, så jag jobbar för fullt. Skrikandes

men så fort jag hinner ska jag försöka åka ut och lämna en lapp, och se om jag får syn på kissen.

Naquita
0

hej

jag ahr lagt ut annons på blocket om honom, ev. har jag stödhem till honom om jag väljer att sätta honom där. han känns ju ganska akut. Men isf behöver jag hjälp med infångning , körning till o från veteribären samt någostans att ha honom tills han är färdigklastrerad o kan åka till stödhemmet i Växjö och helst även ngn som kan köra honom dit..:(

Alexej
0

Vad bra!

Firinella
0

Ev ska jag i mitten på nästa vecka köra förbi Växjö och kan då ta katten med mig/Laila

Firinella
0

Sorry, blev inget med körning förbi Växjö nästa vecka. Rynkar på näsan

Ankie
0

puttar för körhjälp och hjälp med infångning av denna katt åt #55

Hawknestgrove
0

Då puttar vi för chaufförsservice här med!

Kusten
0

Körningsputt!

Naquita
0

tyvärr blir det inte denna katt utan Baloo som får komma till det aktuella stödhemmet efter diskussion med dom. hlt enkelt för att deras hane kan vara tjurig o baloo skulle kunna funka bäst med honom. det måste ju kännas bra från bådas sidor och de kände sig vädligt osäkra med en katt som lever själv, istället är ju Baloo lika akut och dessutom levt i en storkoloni med många andra hanar dessutom okastrerade.

Jag jagar vidare iaf.

huskatt08
0

Vad skönt att Baloo får komma in, så slipper han vara ensam kvar ute.

tuska
0

Heja Heja  Baloo  !!!!   Det ser ut att finnas ett hem åt dej oxå, så du slipper ensam gå och vandra.

Hawknestgrove
0

Då puttar vi igen!

Ankie
0

ja vi puttar för att någon kan åka och se så att kissen lever åtminstone

Kusten
0

Puttar, tänker mycket på denna stackare

Ankie
0

ja det gör jag med, här i Hälsingland men vad hjälper det katten. Man känner sig maktlös ibland

Kusten
0

Det är så sant.. man skulle haft vingar att kunna ta sig fram hur man vill, när som helst och vart som helst..

Hawknestgrove
0

Puttar uppoch även för er, som inte hardet, Skaffa körkort! Det är livsviktigt!

Nu tänker jag på dem som kan, rent fysiskt alltså och som inte kommer till skott! Börja köra, ni ser vad ni behövs!

Naquita
0

nu ligger han även på min blogg tillsammans med en annan hemlös skönhet!

www.ronnebyshittekatter.blogg.se

Ankie
0

#71 Är detta katten som tråden handlar om?

Naquita
0

#72 nej går du in på bloggen förstår du vem det är.

Kusten
0

71 - Så fin "nallebjörn"!!

Ankie
0

Ok jag började fundera om någon hade varit katten så nära

Naquita
0
mariia89
0

Jag har helt missat denna tråden. Men nog skulle jag kunna åka dit och lämna en lapp med kontakt info.. Vems kontaktinfo ska lämnas? och var vid denna rastplats hade dom lagt ut kartongerna?, och om du behöver körhjälp till veten med kissen naquita så kan jag kanske ställa upp :)

Maria

Kusten
0

77 - TOPPEN!!

Naquita
0

innan vi kan hjälpa denna katt måste vi hitta stödhem åt honom. någon?

Hawknestgrove
0

putt!!!!!!

Lena
0

Skit också att det ska vara så svårt att hitta stödhem! Själva har vi  det knökfullt. Puttar upp och hoppas någon kan hjälpa till!

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Ankie
0

puttar för katten.

Finns det ingen som kan åka och titta så att han lever då?

Marga
0

Putt

mariia89
0

Stöhem kan jag tyvärr inte ställa upp med :( :( Men köra kan jag bidra med! Att det ska vara så svårt med stödhem!!!

Maria

Alexej
0

Kanske den person som matar nu vill ha katten? Och vet inte hur man fångar in en katt?

Det borde åka någon dit och lämna en lapp och försöka ta kontakt med mataren.

Naquita
0

#8 jag är inne på samma bana. Jag är ledig hela helgen om någon vill köra mig ut.

mariia89
0

#86 Jag kan köra! söndag eller fredag.

Maria

Naquita
0

#86 perfekt. Ska vi säga fredag så kan vi höras närmre:)

mariia89
0

#88 absolut :) det låter jätte bra!

Maria

Ankie
0

men så bra att det ordnat sig med körning då, nu får vi veta om katten är kvar och lever. Toppen tjejer!

Nu är det putt för stödhem innan fredag, kanske ni kan ta kissen med er.

mymlanbus
0

Men så bra att någon kan åka och kolla av läget lite… fasen va ni är bra!

Kraaam

mariia89
0

Ja nu får vi hoppas att vi hittar den lilla kissen!

Maria

Kusten
0

Håller tummarna nu för fredagen. Puttar för jourhem!

essut50
0

Håller tummarna och tassarna här hemma för fredan och jourhem oxå..

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Naquita
0

på fredag kan vi inte ta med kissen, vi måste ha kontakt med mataren först för att höra om den personen kanske vill ta hand om kisse om vi hjälper till. Dessutom måste jag ha någonstans att sätta honom under karantänen och mitt källarrum ska sturkökatterna ha när de nu vill fångas in..*rullar tummarna*

Allt går inte lika fort som man vill, förhoppningsvis kanske någon vänlig själ ser detta och erbjuder sig att hjälpa stackarn bort från motorvägen och de kalla kartongerna på stenbumlingen.

Naquita
0

har du någon bra ficklampar om de hinner bli mörkt? jag har slarvat bort alla mina under uppdrag*haha* o har inte råd o köpa nya just nu:(( har en som lever på sista versen.

mat o sånt har jag här hemma som jag fått skänkt te mig jag kan ta med. tänkte ta med en stor soffdyna med jag fått skänkt av en person i karlskrona. kanske kan man knyckla in den e ngn utav kartongerna..

mariia89
0

Ficklampa är det nog tyvärr dåligt med.. ska höra med pappa om han har någon.. Vilken tid hade du tänkt på fredag? Vad bra med soffdynan, då får kissen lite mjukt att ligga på iaf…

Maria

chigak
0

Håller tummarna för att allt löser sig för kissen.

Kusten
0

kommer spänt "sitta" här och vänta på fredagens repport om hur det gått för kissen. Lycka till tjejer! Ni är toppen.

Naquita
0

vi får se, inte säkert vi ser katten ens. Någon som har något bra förslag på vad vi ska skriva på lappen?

mariia89
0

Nej, det är ju ingen som vet var katten är nu, ingen som varit där på länge.. Men jag har iaf fixat fram en bra ficklampa nu. Och vi får göra vårt bästa för att hitta lilla kissen, och iaf lämna en lapp, om det nu är någon som matar den fortfarande..

Maria

Naquita
0

tyvärr kan jag inte åka ut imorgon,  jag måste in o jobba åt en kille. söndag kanske?

mariia89
0

Jag har också fått lite förhinder i morgon, ska in med katten Daisy som ska till sitt stödhem och vaccinera henne, halv 4 i morgon var det enda dom hade. Men söndag går bra för mig :)

Maria

Firinella
0

Lycka till på söndag…

Ankie
0

åh så synd…

men nu får vi putta på så att kissen får ett stödhem

så han slipper bo där. Undrar om han är kvar?

chigak
0

Här håller vi tummar och tassar för att allt ska lösa sig

mariia89
0

Ja hoppas verkligen att vi hittar katten… Vi får hoppas på det bästa!!

Maria

Shadows
0

Har varit ute och tittat till kissen!

Lyckades inte se den kissen jag först observerade, men döm om min förvåning när jag såg två små nyfikna kissar titta på mig över en stenblocks kant. En svart med en liten vit medaljong på bröstet och en grå spräcklig.
Jag och sambon gick runt en stund och tittade runt, vi hittade gott om möjligheter för kissarna att gömma sig! Vi stannade tills mörkret började komma och såg inte till några andra kissar, men som sagt, det finns MASSOR med gömställen där ute. Små grottor bland annat.

Restaurangen där ute verkar ha slagit igen förresten…

Lena
0

#108 Oj! Undrar hur många katter det kan finnas därute?

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

mariia89
0

Oj! Detta låter ju lite underligt.. Det för vi försöka kolla upp på söndag då och se om vi kan få se något mer av dom eller rent utav flera kissar? Verkade det som att någon matade dom nu? var kartongerna och dom sakerna kvar??

Maria

Shadows
0

#110 kartonger, filt och mat / vatten var kvar

#109 jadu, jag trodde bara det var den där ensama grå, men minst två till finns där ute.

anebit
0

Nääää, var det fler kissar där ute?  Undrar vem/vilka som matar dom utan att försöka få in dom?

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Jenna-Gun
0

Kan det vara dumpade katter eller. Blir bara så trött på alla skissar som blir hemlösa.

Oansvariga ägare  grrrrrrrrr

Jenna

Naquita
0

vi har nog upptäckt en hel koloni kan jag tro:(( kan tänka mig att det från början varit en dumpad/dumpade katter då detta är ett mkt populärt rastningsställe för lastbilar bl.a.

ja, restaurangen har stängt igen har jag fått veta.

tjejerna som hjälpte mig 2007 med kattungarna sa att det fanns fler katter men att de "försvunnit" . Kanske de bara blivit mer skygga…

:((( Och jag har inga stödhem i bakfickan heller Gråter

chigak
0

men oj, finns det fler katter där. Stackare som går ute i kylan. Håller tummarna för att ni kan hitta dem på söndag och att det sedan går att hitta hem till dem.

Alexej
0

Ingen som har lämnad en kontaktlapp till mataren där?

Naquita
0

jag känner att det här blir för mycket för mig att ta tag i så snabbt efter Sturkökolonin, jag orkar bara inte. Men följa med ut imorgon, försöka fota lite och lägga upp mer mat o några soffdynor kan jag göra.

mariia89
0

Vi kan ju åka ut dit så får vi se.. Samt skriva en lapp till mataren, Förstår att du inte orkar mer just nu emma, och jag känner inte att jag hinner heller eftersom jag har kolonin nu att hålla på med hos min pappa. Men vad ska vi säga för tid i morgon Emma, och vart ska jag hämta dig?

Maria

Naquita
0

js vi kan alltid åka ut och kolla lite. jag pmar dig:)

Bumbis
0

Puttar för katterna!

Stackarna som håller till så nära vägen….hoppas någon kan hjälpa till med infågning och stödhem.

Mariia 89 och Naquita har nog, finns det någon annan vänlig själ som kan hjälp katterna?

Debattia
0

Puttar upp denna viktiga tråd. Sorgligt att det finns så mycket katter som är så utsattta. Tack och lov att du fick syn på dessa i alla fall.

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

Kusten
0

puttar för stödhem

Naquita
0

jag har pmat dig igår, hoppas du sett det:)

Ankie
0

finns det någon som kan hjälpa dessa katter?

puttar

mariia89
0

Jag har sett att du pmat Emma :) Och svarat med, Men det är 15:45 som gäller fortfarande?

Maria

mariia89
0

Nu bär det av emot Ronneby och hämta Emma, Sedan vidare till galtsjön! Önska oss lycka till!!

Maria

Fagddu
0

Lycka till med missarna! :)

huskatt08
0

Håller alla tummar o tassar för att ni hittar missarna.

chigak
0

Lycka till!!!

mymlanbus
0

Lycka till, håller tummarna här :)

Ankie
0

ja nu väntar vi med spänning på att höra hur det gått när ni kommer hem

mariia89
0

Hej! Nu är vi hemma igen. Vi gick runt och letade på detta området både länge och väl, och kunde inte fatta vad dessa kartonger befann sig. (är ju en ganska stor rastplats) Så innan vi hade hittat kartongerna var det halvmörkt =/ Men när vi var där så såg vi en svart liten misse springa genom skogen efter vi lagt upp mat och han gick fram och åt, han såg mager ut =/ Men några fler katter såg vi inte idag. Vi har lagt ut lappar och förhoppningsvis kommer mataren att höra av sig..

Maria

gulliver
0

Håller tummarna!

Kusten
0

132 - Åh lilla svarta hungriga misse..

Nu håller vi tummar, tår och tassar

Naquita
0

Det här var den enda bild av killen jag fick då det var så mörkt när han kom:

Naquita
0

deras boplats, vi lade till den största kartongen med en soffdyna och en soffdyna under stenen längre bort samt fuyllde på med en massa mat

Naquita
0

ja vi får väl se om någon hör av sig, inte säkert. Vi satte upp 2 lappar iaf, en på anslagstavlan och en i ett träd båda med igentejpade  plastfickor så de inte går sönder i regn o snö.

Den svarta såg vi inte jättebra, men han gick lite lustigt och var mager, antingen är han i ungkattsåldern eller en gammal/utsatt kissekatt.

det gick väl inte sådär jättebra att fotografera honom inifrån bilen..*fniss*

Naquita
0

åh, fick nyss ett mail från en tjej som vill ta hand om den bruntabbyvita katten. Jag berättade om den svarta med. vad jag hoppas att det är seriöst! Hon bor bara 2 mil därifrån.

Kamomill
0

Då får vi verkligen hålla tummarna! Det hade ju varit toppen:D

huskatt08
0

Toppen….då har en misse ett hem.

Var det hon som hade matat missarna där?

Naquita
0

nej det är en tjej som svarat på blocketannons. hon skulle prata med sin sambo om att ta 2 kompisar därutifrån. har även en till kvinna som ska ringa mgi idag som är intresserad av en katt därifrån. tänk om det slår in(tyvärr händer det väl aldrig att allt går som man vill)

ringde mig en tjej i förmiddags som sett lapparna därute, som pendlar ronneby-kalmar. hon har ofta stannat till vid galtsjön och tänkt ringa mig innan. en gång såg hon en dam som lade mat hos katterna, hon tog hennes bilnr och pratade visst lite med damen som vad hon uppfattade det bara visste om en katt därute.

denna kvinna som ringe mig har sett 2, en brun och vit (ev. den bruntabbyvita) och en mörkt tigrerad.

Shadows kan den mörkt tigrerade vara den du såg?

mariia89
0

Vad bra att det är intressenter som hört av sig! Nu måste vi bara prata med den som matar katterna också.. Hoppas hon hör av sig till dig Emma..

Maria

Ankie
0

åh så bra att vi får lite visshet om dessa katter och att det kanske är någon som kan ta hand om de. Nu får vi hålla tummarna

lilo-nova
0

putt

Fagddu
0

Vad roligt att höra att det händer något där ute. Skönt att det fortfarande finns folk som vill hjälpa de små liven… ska hålla tummarna för att allt klaffar. Glad

mymlanbus
0

Hoppas att kissarna kan komma in

Alexej
0

Låter underbart!!

chigak
0

håller tummarna för att allt klaffar.

anebit
0

Underbart om det kunde ordna sig så fort för kissarna. Då får vi hoppas att det också går någorlunda snabbt att fånga dom också.

Engla
0

Jag håller också tummarna för en lösning!

Shadows
0

#141 Kan mycket väl vara den jag såg första gången. Vad bra att det är några som hört av sig! Får se om jag kan hjälpa till med att fånga in kissarna, ta hem någon är inte möjligt tyvärr. Gråter
Har jätte problem med monstret Charlie, är rädd att han ska göra någon illa om jag tar hem någon ny kisse. Är stopp här tills vi vet varför han blivit så aggressiv.

Naquita
0

Damen som matar ringde mig igår kväll.  Tyvärr har hon upptäckt katterna precis som alla andra, av en slump.

Hon har bara sett den bruntabbyvita så hon blev chockad när jag sa det fanns 3. Menkvinnan som ringt mig tidigare har även sett den randiga. mataren brukar köra förbi galtsjön på vägen hem o ge katterna mat när hon varit inne i ronneby, hon lovade mig att titta till dom så de har mat varannan dag nu tills vi har en lösning för dom samt rapportera om hon ser fler eller om ngt händer:)

Hon var jättetrevlig och berättade att de första gångerna hon kom till kartongerna (som redan fanns där när hon upptäckte katterna) var där mat, men när restaurangen stängde slutade det finnas mat där:(( Hon trodde först katterna tillhörde restaurangen, men nästa gång när det fortfarande inte fanns mat och katterna fanns kvar började hon mata.

Tyvärr har hon en egen katt som inte gillar andra katter, men skulle höra sig för om någon ville hjälpa till med katterna.

Undra om det är tjejerna från restaurangen som matat dom, och slutat när de inte längre jobbar därute? så kan man ju inte göra:(

Hon berättade även om någon slags postbil som brukade stanna där och kasta ut smörgåsar osv till katterna, om de kanske visste mer. vi får se om fler hör av sig.

mymlanbus
0

Bra att någon hör av sig i alla fall och att ni fick veta att det var någon som matade. Eloge till er som åkt ut och fixat med det här. Hoppas att damen känner någon som kan ett par av kissarna. Hoppas!

mariia89
0

Ja nu får vi hoppas detta löser sig, och att det inte finns fler katter därute som vi inte sett..

Maria

Kusten
0

Så bra att kvinnan hörde av sig och matar under tiden det blivit en lösning. Jag hejar på här från västkusten och puttar för hem till de frusna katterna.

Alexej
0

Hoppas!!!

Naquita
0

jag skulle behöva mycket bättre bilder på katterna för att kunna lägga ut dom på hemsidan, någon som är där ofta och kan ha sin kamera med sig? jag har en systemkamera men måste skaffa bättre zoom=/

Tyvärr har ingen av intressenterna hört av sig igen:(

mariia89
0

Ja det var ju inget vidare bilder vi fick när vi var där.. Jag är ju aldrig åt det hållet i vanliga fall så hade ju varit bra om någon som är där ofta som du säger emma kunde försöka få några bilder..

Synd att dom inte hört av sig…. :(

Maria

Kusten
0

Puttar upp

Marga
0

Putt!

martdat
0

har inte läst denna tråden på länge, låter som det finns några om vill katterna väl i allafall, både kvinnan som matar och postbilen, hoppas på en lösning. och att tjejen som hört av sig nu kan ta två av dem,.

chigak
0

Puttar

snickan
0

Puttar för dom katterna

Ankie
0

putt

Naquita
0

puttar! Idag ska jag åka ut tillsammans med en kvinna som ill hjälpa någon eller några utav katterna och se om vi ser några att fotografera:)

www.kks.nu finns en insamling till katternas kastrering nu.

mariia89
0

Vad bra Emma!! Då får vi hoppas dom poserar bättre framför kameran idag än vad dom gjorde sist ;) Lycka till!!

Maria

Fagddu
0

Det hade varit kul om det blev några fina foton såklart. Lycka till med allt! :)

chigak
0

Håller tummarna för att det går bra.

Naquita
0

Idag fick jag se den brunspottade katten.

liiite misstänksam mage , men kan ju vara mask….om vi har tur. eller en tjock hane som hittat mycket mat i kylan=/

Fick inga bra kort då jag inte kunde veva ner bilrutan eller gå ut, för då stack den direkt.

men här kommer en bild som är suddig, men man ser lite iaf. jättesöt liten katt.

kvinnan ska prata med sin son, säger han ja kan hon ta in alla 3 tillfälligt:)) Men minst 1 kommer hon ta garanterat.

Någon som vill hjälpa mig fånga katterna?

Naquita
0

Den är ju lite knubbig för att vara en hemlös hane, men man vet aldrig har jag fått lära mig:)

mariia89
0

Just nu har jag så mycket med våran koloni att jag vetitusan om jag hinner =/ Men vill så gärna hjälpa till.. Men jag antar att man måste inse sina begränsningar..

Maria

huskatt08
0

Svårt o se…men tycker missen ser rätt stor ut…om magen Obestämd

får hoppas det är synvilla…

Skönt om alla tre kunde få komma in. Håller tummarna att du får någon som kan hjälpa dig.

mymlanbus
0

Önskar att jag bodde närmre och kunde hjälpa till Rynkar på näsan

Fagddu
0

*puttar*

Shadows
0

#169 + 170 Vi kan kanske köra i alla fall, ska prata med min sambo. Vi har det lite körigt under veckorna men en helg kan nog gå, om jag ber riktigt snällt. Oskyldig

Skicka mig ett pm eller mail om när ni hade tänkt åka ut. Så får vi se vad sambon säger.

Naquita
0

#175 jättesnällt om ni vill hjälpa till! Vet ingen annan just nu, och känns ju dut att vänta OM katten är dräktig.

Jag får hem fällorna på torsdag hoppas jag, så i helgen kanske?

chigak
0

putt

Shadows
0

#176 kan inte på lördag, men söndag är helt fri än så länge!

Shadows
0

putt

Ankie
0

puttar

Naquita
0

Kan någon hjälpa mig ieftermiddag/ikväll om jag får fällorna idag?

Marga
0

Putt!!

Naquita
0

Ikväll fick vi in svarte killen, som ska kastreras o sen till sitt stödhem. Hoppas att han får in någon kompis med, då stödhemmet kan ta 2:)

Minka040
0

Skrattande Grattis!!! Skrattande

martdat
0

#183 skönt, ytterligare en liten delseger!

mariia89
0

Vad roligt att höra!!!! Nu hoppas vi på en kisse till!!

Maria

Ankie
0

men så underbart. Så bra han ska få det nu gubben

Shadows
0

Vad bra! Hoppas dem andra också kommer in i värmen snart. Glad

Marga
0

Härligt! Glad

anebit
0

Så underbar nyhet!

Ett stort GRATTIS!

Fagddu
0

Vad bra att en misse är innne. Hoppas ni får in lite sällskap till missen :)

Naquita
0

ja vi får hoppas de..jag hoppas ta mig ut imorgon, men får se hur de blir.

Är så kallt nu för de små stackarna:(

Fagddu
0

Det kan jag verkligen tänka mig. Här i Skåne har det ju snöat väldigt mycket i år och var kallt. Håller tummarna för dig och dina missar Emma. :)

Naquita
0

"simba" är väldigt väldigt rädd, bara skakar:( Lille killen. Pratar med mig o vill nog gosa men vågar inte, böjer liksom fram huvudet mot mig men tvekar i sista stund. HOPPAS vi får in en kompis idag så han kan känna sig lite tryggare snart. På måndag ska han kastreras(om jag hittar någon som kan köra t/r till veterinären:() o sen direkt till sitt stödhem. jag hoppas verkligen han får en kompis med sig direkt.

Den här killen är VÄLDIGT fertil, det stinker om hans kiss o han har sårade öronsnibbar, så han är en liten machokille.

gulliver
0

Emma du är fantastisk!!!

Fagddu
0

Stackars liten simba som är så rädd. Hoppas han vågar sig fram snart så han kan få förstå hur mysigt det är med lite kel. En kompis och en kastrering hade ju inte heller skadat. :)

Naquita
0

Nu har jag, simba o stödhemmet haft en social stund.

Stödhemmet hälsade på honom, o hade kattgodis me sig.

Både jag o gun fick klappa honom utan problem men han är lite rädd. Ingen skyggiskatt detta, bara en lite äldre(?), ärrad rädd katt:(

Alexej
0

Så skönt att en katt till fick en chans!!!

Bumbis
0

Hur kan en tamkatt hamna vid en rastplats, man undrar verkligen?

Har någon gjort det lätt för sig och dumpat sina katter där…Skrikandes!!!????

Ska bli spännande att höra i vilket skick de andra katterna är om de låter sig infångas.

anebit
0

Undrar samma sak som Bumbis om dom blivit dumpade?

Jag sitter här och njuter av mina egna gosiga kissar som sover och snusar och fattar inte hur en del kan kasta ut dom (det är ju våra barn).

Naquita
0

Dumma dumma randiga katt!! Igår satte vi ut fällan vid 15tiden. halv 6 såg folk den gå runt vid matplatsen, men tror ni katten gick in i fällan? neeej..suck

Nytt försök idag, hoppas jag. De ska till veterinären på måndag, hoppas så att stackars rädda Simba kan få en kompis med sig. maria o Shadows hur har ni det i helgen? jag jobbar 12timmarspass men behöver VERKLIGEN hjälp noch krafttag nu innan måndag att få in någon till katt därute, jag har fälla här ni kan låna.

ja, lille Simba. jag satt en lång stund igår kväll o klappade honom. han tycker om det, men vågar inte riktigt göra något självmant ännu.

Min teori är att någon eller några dumpat en hel kull därute, att alla 3 som springer där är syskon o dumpade som ungkatter kanske? det är ju en populär rastplats så de trodde väl att någon skulle hjälpa dom:( Vilket uppenbarligen inte skett.

en arbetskollegas pappa brukar fiska vid galtsjön o somrarna o han berättade att det alltid dyker upp "en massa" katter o äter resterna som de lämnar kvar vid bryggan.

Ankie
0

så glad att du finns där för dessa katter Naquita

hoppas att du får den hjälp du behöver och att katterna går in i fällan

Naquita
0

ååh nu när jag var nere buffade han på min hand:D o vågade sig ut ur tryggheten( en stor hundbur) o gick en upptäcksfärd i rummet.

Lille killen, du förtjänade att komma in nu!

Naquita
0

här kommer sötnosen, en underbart mysig kille som tappat förtroendet för oss människor någon gång i sitt liv…..tänk om han kunnat tala…

Naquita
0

Han ser så sårad ut:(

mymlanbus
0

Lille kissen, har ser allt lite ledsen ut killen… Gråter

Alexej
0

#205 Sällan sett en bild av en katt som ser så ledsen ut. Är det ett sår vid ögat?

Naquita
0

Visst gör han:( Nu vill jag verkligen få in hans kompisar , men har ingen som kan köra:((( Skulle bara behöva komma ut några timmar ikväll eller imorgon kväll mellan 17-20 ungefär o iaf få in den randiga..NÅGON i blekinge?

mysigt med gos bakom örat

Naquita
0

Han är verkligen ledsen, sårad, rädd. Inte skygg, inte panikslagen. Bara otroligt ledsen och man ser det så väl i hans ögon..Det gör så ont i mig att se på honom. Jag, min mes, fick givetvis torka tårar efter att han själmant buffat på min hand innan idagGråterSkäms

tur för "ägarna" att jag inte vet vilka de är.

ja, han skadade sig i fällan när han fick panik. Han har även ett hack i ena örat från kanske ett slagsmål.

Firinella
0

Behöver du körhjälp så kan jag ikväll…

Naquita
0

#210 När kan du? hade behövt sätta ut fällorna iaf senast 17.00 för att inte missa den randiga.

hur stor bil har du? Hade ju varit perfekt om man fick med sig droptrapen o kunde ta dom i den (man drar i snöre själv istället för en liten fälla)

Firinella
0

Har tyvärr bara en lite Yaris. Jag kan i princip när som helst i kväll. Vill bara veta när så jag kan planera resten av dagen, ska ut med hunden, laga middag mm…

Naquita
0

okej. får du in 2 fällor? ifs behöver vi bra ena men bra med 2. vi får se. Ska vi säga att du är hos mig 16.45? o sen att vi är därute 2 timmar eller tills vi fått in någon katt. vi får se. vi kan ju köpa lite fika haha:)

Firinella
0

Ok! har glömt hur man kör till dig men ska förska hitta dit genom att jag kanske kommer ihåg när jag kör annars finns eniro. Är hos dig vid 16.45 tiden…

Naquita
0

underbart att du kan ställa upp, TACK. jag har nog kattmat hemma så de räcker till fällorna. kanske skulle vi stanna vid jourbutiken vid mitt bara o köpa någon annan blötmat med.

Firinella
0

Ok!

Jenna-Gun
0

Oh lycka till

Naquita
0

ja nu får ni hålla tummarna ikväll!

Misan
0

Naquita, bara för din skull, ta bort vägbeskrivningen, känns lite osäkert om du förstår vad jag menar.

Lycka till nu och hoppas ni har god jaktlycka ikväll. Toppen att ni hjälper även dessa utsatta katter

Lisa

mariia89
0

Så inte detta förren nu.. Men jag hade också kunnat ikväll. Men om ni behöver hjälp någon annan dag i helgen så skrik till, Emma du har väl mitt nummer? Jättebra att du kunde ställa upp Laila!! Det är ju bra om man är några stycken som kan hjälpas åt :)

Maria

Naquita
0

Maria kan du imorgon kväll? om vi inte får in katten idag…

mariia89
0

Jag kan i morgon :) Men lycka till ikväll nu! Hoppas att lilla kissen går in!!

Maria

Molly1
0

Åh så underbart att ni kan hjälpa dessa katter, håller tummarna att det går bra nu.  Tänker på er .

mymlanbus
0

Håller tummarna för att kissarna kommer in ikväll

Jenna-Gun
0

Tummarna hålles

snickan
0

Jag ska också hålla tummar

essut50
0

Håller tummarna och tassarna att någon katt kommer in i fällan ikväll..

anebit
0

Hoppas, Hoppas!

mariia89
0

Ja kom igen nu kissarna :) Gå in i fällan!

Maria

Ankie
0

ja det säger jag med

kom igen nu å låt er fångas in

Marga
0

Håller tummarna!

Naquita
0

en VÄLDIGT högdräktig hona fick vi in nu ikväll (bruntigren), jag hade inte fel. Det var bland den största mage jag sett, stack ut ordentligt på båda sidorna! handlar bara om dagar om jag får gissa!

hade tyvärr inte min kamera med mig, men VILKEN MAGE.  fick några dåliga kort med mobilkameran,

firinella som körde mig ut var snäll o blev stödhem till henne:)) TACK

Är det bara 1 kvar som ska till samma stödhem som Simba, sedan e galtsjökatterna räddade:)

mymlanbus
0

Men ni är bara helt underbara, vilka gäng det finns som räddar kissar överallt… eloge till er! Kyss

Minka040
0

Tjohoo! Tack till Firinella som körde och Naquita som aldrig ger upp! Skrattande

Ankie
0

Åh vad jag blir glad Naquita! Vilken tur att hon kom in nu då så slipper hon föda ute, det är kanske svarte kattens flickvän. Nu är det bara å hoppas att den sista katten låter sig fångas in. Så bra att du har hjälpt dessa Glad 

Jag har tyvärr inte mer pengar att sätta in men jag hoppas att andra kan sponsra lite.

Ankie
0

jamen precis får ju inte glömma stödhemmet som ställer upp och körhjälpen, ni är precis lika viktiga och ska ha eloge ni med Glad

Jag blir bara så glad när dessa katter snart är räddade

Naquita
0

ja, nu blir de ju lite mer pengar som behövs till bebbarnas avmaskning o vaccineringar o en honas kastrering. kan ju alltid hoppas att sista katten är en hane, vilket jag tror den är.

fått ett mail nu ikväll från en tjej som fotat den sista, o den hade inte varit så rädd, t.o.m sniffat på hennes vantar:)

har ett gammalt slagsmålsöra tror jag. Tjejen som fotat honom tyckte även han var insjunken i bakdelen, kanske en gammal bilolycka som drabbat honom?

titta så FIIN!

Naquita
0

en kise ska inte behöva leva såhär:(

Ankie
0

#238 nä det är rent ut sagt för jävligt

hoppas nu att katten kan fångas in och att du får in pengar till katterna

Firinella
0

Så fort jag bara kan ta ett kort på Qaramelle, som jag döpt henne till så ska jag lägga in det här. Just nu har hon parkerat sig under min säng. Hon kommer att vara i mitt sovrum tills ungarna är födda och de växt till sig och kan komma ut och träffa min andra katter. Lycka till i morgon…

mymlanbus
0

Oh vilken vacker kisse, hoppas att den kommer in den med :)

mariia89
0

Vilken tur att ni fick in henne! Ni är riktiga hjältar!! Superbra Frinella att du har tagit hand om henne!! Många rosor till er!

Men då blir det ingen kattfångning i morgon eller?

Maria

Naquita
0

#242 joo, sista katten ska ju med Simba till stödhemmet som ska ta 2 st katter. Börjar dock känna mig sjuk o febrig, får se hur de e imorgon.

anebit
0

Å, så skönt att lilla tjejen slipper föda ute.
Ni är helt underbara!
Hoppas nu bara att den sista "killen" går in i fällan.

mariia89
0

#243 Jo tänkte bara att det kanske inte blev redan i morgon då ;) Annars kanske vi kan ta det till helgen istället? Ska iväg ner med ett gäng i morgon med till veten, vilken tid tänkte du isåfall? Så det inte krockar med tiderna.

Maria

Naquita
0

tjejen som mailat mig hade fotat bruntabbyn vid 11tiden, så kanske att man ska ta det lite då och då under dagen? en gång på förmiddagen o en gång på eftermiddagen? den måste ju in iaf.

Har fått in 1300 kronor (TACK ALLA SOM SKÄNKT) som jag får idag från postgirot, det borde räcka till iaf 70% av kostnaderna på måndag iaf om jag tar med båda två katterna.  Behöver kanske 500 till för att det ska täcka på måndag om båda kommer in.

Tjejen som fotat tyckte katten såg tjejig ut, och visst ser hon lite knubig ut..men vi får se:)

jag känner mig fortfarande dålig men vill ngn hjälpa mig pallrar jag mig iväg, eller får ni hämta fälla här o jag visar hur man gör:) Kissen måste ju in INNAN måndag iaf, så att vi kan avsluta detta nu är jag har tid hos vet. o körhjälp o stödhem som väntar.

Naquita
0

titta så mitt öra ser ut! svarting har likadant, men det ser nästan ut som om någon har klippt i våra små öron..förfrusna kanske?

mymlanbus
0

#246. Jag tycker med att det ser ut som en tjej, men många gånger har jag haft fel Skäms Så himla fin h*n är… lille vännen :) Så kallt om tassarna!

Gronstedt
0

Kolla med henne som sökte kattungar - kanske ett par bebbar kan bokas från födseln?

Skönt att tjejen fick komma in i sista minuten och få föda inne i trygghet.

Misan
0

Jag tycker att det ser ut som hamsterkinder, gissar på en stilig kille. Glad

Om man tittar på bild #247 ner på det vita, det kan ju vara en synvilla men ser ut som typiska hankinder.

Håller alla tummar att ni får in "den"

Fagddu
0

Håller så mycket tummarna för er. Det skulle ju vara suerbra om man lyckades hindra att detta blir ett ångvarigt program. Ni är underbara alla ni som hjälper till att köra, vara stödhem och såklart Emma som fixar och donar så det fungerar i verkligheten också. :)

Molly1
0

Åh vad bra att ni lyckats fånga/hjälpa dessa katter, blir så glad.

Naquita
0

maria har pmat dig.

mariia89
0

Jag har pmat dig Emma.

Och för alla andra kan jag tala om att jag legat i sängen hela dagen idag och varit jätte dålig, kommit upp först nu, magkatarren som spökar =/ Så det blir nog tyvärr inget för min del ikväll, inte så kul att köra runt i bilen när man mår så illa=/ Men det brukar gå över på någon dag så vi kan nog köra i morgon istället!!!

Maria

Firinella
0

Här kommer första bilden på Qaramelle. Ingen höjdarbild för damen satt under min sekretär. Positivt att hon krypit fram från under sängen. Hon har tyvärr varken ätit eller druckit eller varit på lådan men hoppas det kommer i morgon. Verkar vara en snäll dam för jag kunde komma så nära som en halv meter i från henne och inte ens då fråste hon eller försökte springa undan/Laila

Firinella
0

Här kommer en bild till…

Firinella
0

Krya på dig Emma… Hoppas ni snart kan hämta in den sista kissen…

mariia89
0

Vad fin hon är den lilla tjejen, så skönt att hon får komma in och föda sina ungar!! Det blir nog att vi kör i morgon :D

Maria

Marga
0

Underbart att hon är inne, och vad spännande att höra hur det går med nedkomsten.. Som sagt, det finns en tråd med någon som söker kattungar, så ett par kanske redan har ett väntande hem när dom föds! Glad

Naquita
0

ja, idag snöar de för fullt här:(( Men vi gör ett försök!

fick bild på kattungen som jag hjälpa till med på galtsjön 2006, som jag skrev om längre upp i tråden. titta så fin hon blivit:D

"Dana" heter katten

Fagddu
0

#255 Sån liten sötnos! Hoppas att födseln går bra och att alla kisseungar mår bra. :)

#260 Vilken vacker katt! Och vilken tursam katt som fick komma in också :)

Firinella
0

Hurra! I natt har Qaramelle både ätit och gått på lådan (fast utanför) Inga bebbar än…

Kusten
0

Vad jag blir glad över att läsa om de inkomna missarna och att det inte kommer födas bebbar ute. Man ryser bara man tänker tanken på hur det kunde gått! Många andra kissar har inte samma lycka.

Otroligt vackra katter måste jag säga!

Naquita
0

vi fick inte in ngn katt, såg inte ens honom men det var kattspår i snön. Fällan står gömd därute nu o kollas under dagen, håll tummarna!

Duktiga qaramelle. inte lätt o hitta lådan första gången.

Fagddu
0

#262 Första gången är fri… ;) Det går nog bättre nästa gång. :)

Kamomill
0

Bra jobbat att ni fått in två redan! Håller tummarna för att trean kommer in under dagen…

mariia89
0

Ja, hoppas nu lille kissen går in ikväll!! Inte hört något om kissen ännu Emma?

Maria

chigak
0

Håller tummarna för att ni får in kissen!

anebit
0

Spännande väntan på att sista kissen ska gå  i fällan och komma in i värmen.

Marga
0

Putt, hur har det gått?

Firinella
0

Inga Qaramellebebbar här än men hon äter som en häst. Både torrfoder och blötmat. Kan hon bara vara tjock lilla damen eller… Undrar också hur det går med den sista lilla kissen där ute…

Ankie
0

Hoppas så att katten nu går in i fällan så att det blir bra för alla katter och att det inte finns några fler där.

Shadows
0

ojoj, här har det hänt mycket! Har varit på besök hos min familj i örebro över hela  helgen, kom hem först nu.

Vad skönt att den dräktiga kissen kom in i värmen! Hade inte varit kul om hon fött bebisarna ute.

Hoppas den tredje kommer in till värmen och kompisen snart! Skrattande

Firinella
0

Nu sticker jag ut med att det kanske inte är en dräktig hona för hon ser betydligt smalare ut i dag när jag fick se henne än när vi hämtade henne. (synvilla eller) Hon har ätit bra så det kan det inte vara. Vad sägen du Emma ska jag försöka få tag på henne och se om det verkligen är en hona och då dräktig…

Firinella
0

Nu har jag fått klappa Qaramelle. Hon gillade när man strök fingrarna genom pälsen fram och tillbaks. Det är en HON. Kändes mjuk på magen men vi får ge det några dagar till.

Fagddu
0

Vad spännande med lilla Qaramelle! Undrar så om det blir några små missar snart eller ej. Hemskt (!) nyfiken. :D

Jenna-Gun
0

Jisses vilken spännande tråd

mariia89
0

Ja lilla Qaramelle, Men det låter ju konstigt att magen blivit mindre :S Det kan inte vara så att hon har en massa mask??

Maria

Firinella
0

Såg nu när hon gick att magen liksom hänger mera ner under henne än innan då den var mer utspänd på sidorna. Emma sa att det kan bli så när det snart är dax för vissa honor. Som sagt, vi ger henne några dagar annars får jag ta henne till vet så får hon kolla på henne.

chigak
0

Så spännande. Håller tummarna för att allt går bra för henne.

zenita
0

Átt magen blivit mindre om det snart är dags är helt naturligt

Ungarna lägger sig tillrätta i sina horn UNDER magen långt ner , och en del honor kan därför se ut som om de aldrig varit dräktiga. Min perserhona var sådan,. Ett dygn innan hon skulle föda var magen puts väck, och man såg knappt att det var ungar där. 4 STORA friska bebbar föddes ett dygn senare.

Igår kastrerades, vaccinerades o idmärktes Simba, som var hur duktig som helst hos veterinären,

och är nu i sitt stödhem och svartsmehonan jag tog in igår som var med charmade stödhemmet

så mycket att hon fick följa med som tam kompis till Simba

Helt omöjligt är det inte att stödhemmet behåller de båda permanent

så…mitt nät e knäppt

zenita
0

hjälpte emma få in detta då hennes nät krånglar

Firinella
0

Fortfarande inga Qaramellebebbar men idag avmaskade jag henne i allafall. Ok, får väl vänta och se vad som händer. De två sista nätterna har hon suttit i fönstret coch dragit isär periennen med tassen och tittat ut och jamat. Stackarn, måste väl känna sig inspärrad…

Firinella
0

Har sista katten kommit in?

Jenna-Gun
0

Oh så spännande detta är

Fagddu
0

#284 Har det kommit några bebbar nu då? :)

Firinella
0

Nej inga bebbar än. Börjar tro att hon bara är tjock eller så ska hon föda en hel skock med ungar.  Förvånad Har avmaskat henne men hittade inget i avföringen så det är inte mask. Har det inte hänt något tills på måndag får jag ta henne till vet för koll.

mariia89
0

Fast all mask syns inte i avföringen, Finns olika sorter..Men låter ju skumt detta, men rätt som det är så kanske du har 10 kissebebisar där hemma :D

Maria

Ankie
0

hur har det gått med den sista katten månntro? Har den kommit in i värmen än? Katten funderar väl vart alla kompisar är om han/hon är ensam där kvar…

Ankie
0

putt

mariia89
0

Jag undrar också hur det har gått med den sista katten. För jag var med och satte ut fällan för ett tag sen men har inte hört hur det har gått?? Har kisse kommit in eller inte??

Maria

Ankie
0

Hur går det här? får katten mat där han är eller har han kommit in?

Fällan skulle kollas för en tid sen enligt # 264

hur går det?

Misan
0

undrar även jag hur det går för den som är kvar eller är han redan inne?

Ankie
0

putt

Naquita vet du nåt?

Ankie
0

puttar

Ankie
0

puttar igen med fundering om hur det går för katten som är kvar

Naquita
0

kissen är kvar ute.

Jag vågar d inte ta in honom i nuläget då jag har lilla kattungen från den andra kolonin i karantän med sina ögon, som ifs blev bra efter bara 2 dagar med antibiotika o ögondroppar, men jag gillar inte att chansa på katters liv när de kommer från olika kolonier. när de inte är vaccinerade. Men snart så. Kommer han in har han väntande stödhem här i Ronneby (underbara Melinda)

Han matas dock regelbundet.

och lite OT, jag hade fått en dagens ros i vår dagstidning igår p.g.a det jag gör på galtsjön. Skäms

snällt!:)

en ny bild på Simba i stödhemmet:D en tuffing som är framme hela tiden och hittat en kompis i andra kolonins svartsmoke-hona som kom samtidigt som honom.

:)

Ankie
0

va bra med lite uppdateringar, blir ju orolig när man inget hör. Ja du det är bara å suga åt sig när någon ger en dagens ros. Glad

Det är du väl värd efter ditt slit med katterna.

Hoppas att du får in den sista kissen så att det kan avslutas på det stället ivarjefall då

huskatt08
0

Åh så roligt att de noterat o uppskattar ditt idoga arbeta med katterna….det är du värd. Grattis Skrattande

Naquita
0

MjoSkäms Det verkar inte som om den sista katten varit synlig på länge:(

huskatt08
0

Hoppas han inte gett sig iväg…han kanske blev orolig när kompisarna försvann Gråter

Ankie
0

#300 nä men kissen, har katten inte synts till? Han kanske är å letar sina kompisar, men är inte maten uppäten heller?

Nu blir jag orolig för missen!!

Firinella
0

Vill bara rapportera att det inte hänt något med Qaramelle än, alltså lika rund som innan. Nu har hon förstått att det är i lådan man gör sina behov och inte på min matta, skönt! Puttar för den sista kissen att den också får komma in…

Firinella
0

Har sett Qaramelle gå idag. Hon är rund som en fotboll och nästan släpar magen i marken. Ingen av mina andra dräktiga honor har varit i närheten till att vara så stora om magen och de har ändå fått 4-5 ungar. Ser ut som om hon ska få ett helt fotbollslag. Sonen undrade om det var en fet hane… Börjar bli lite orolig för henne… Hur många ungar kan man få som katt?

Naquita
0

haha de kan få 12 om du har otur;)

Firinella
0

12… Förvånad  Jisses Emma. Du kan börja leta stödhem redan nu låter det som.

Firinella
0

eller allra helst permanenta hem…

Engla
0

Emma, jag såg i BLT att du fick dagens ros för din insats med Galtsjökatterna. Heja heja! Vad roligt! Glad

snickan
0

Grattis Emma att du har fått dagens ros, för de insats som du gör

mariia89
0

Grattis till dagens ros Emma!!

Jisses det verkar som att Qaramell ska bli mamma till många bebisar… ;)

Maria

Ankie
0

men har kissen som är kvar synts till nåt ännu? Synd om katten som är kvar därute Gråter

Jenna-Gun
0

Då kanske det blir bebbar snart. Då får du göra en ny tråd.

Firinella
0

Fortfarande inga bebbar än. Hon har ju snart varit hos mig i två veckor så det borde ju snart vara dax tycker man. Har tecknat försäkring för henne i dag. Gäller tyvärr inte om det blir komplikationer under förlossningen eftersom hon var dräktig när försäkringen togs. Öppnar ny tråd när småttingarna väl behagar komma så… KOM UT NU DÅ… Glad

Ankie
0

jag puttar denna igen och funderar på katten som är kvar

någon som sett kissen? Får inte glömma bort katten nu. Är det någon som har varit ut å sett katten nåt på senaste tid? Den som matar eller hur står det till här.

mariia89
0

Jag undrar också? Men jag antar att damen som matat hela tiden har fortsatt göra det??

Maria

Naquita
0

såklart katten fortsättningsvis får mat, vad tror ni om migFörvånad

Ankie
0

#316 men har katten synts till nå mer då sen sist #300, jag ser nu att det står i tidigare inlägg att katten matas av en dam. Kan inte hon försöka fånga in den sista kvarvarande kissen? 

Blir ju självklart orolig när han går där ensam kvar. Är det något planerat för att försöka fånga in missen, göra ett försök så han får komma in?

Naquita
0

just nu, nej inga planer inom det närmaste att ta in honom. jag har inte plats när katterna i kartongen dumpades hos mig och ingen har erbjudit sig hjälpa honom.

jag är bara människa och kan inte trolla, tyvärr:( Ibland önskade jag jag kunde.

Ankie
0

men kvinnan som matar då kan inte hon hjälpa?

#169 står det: kvinnan ska prata med sin son, säger han ja kan hon ta in alla 3 tillfälligt:)) Men minst 1 kommer hon ta garanterat.

Och det är två katter inne, och tre fanns det där. Hur många tog denna kvinna hand om?

Du har ju haft så mycket hjälp kring dessa katter, finns det verkligen ingen som kan försöka fånga in den sista? Jag vet att du har mycket kring dig nu Naquita men det finns väl kanske nån annan som kan hjälpa till här.

En katt kvar, det ska väl inte vara så omöjligt…. Finns det någon som kan försöka hjälpa den nu är Naquita har fullt upp med den andra kolonin och katterna som blev dumpade.

Firinella
0

Sorry, har knökfullt här nu med Daisy May och Qaramelle och mina egna. Någon annan kanske…

Ankie
0

#320 är det du som är kvinnan

Naquita
0

#320 nej, det är det inte och jag har inte haft mer hjälp kring dessa katter än alla andra ärenden jag haft. Jag skriver ut det jag vill skriva ut, jag har mer koll på läget än du/ni verkar tro. Börjar kännas tjatigt nu även om jag vet att du menar väl, jag gör vad jag kan och händer det något skriver jag kanske det här, eller får ni väl kolla på hemsidan eller bloggen.

kan inte du ta emot honom då?

Ankie
0

#322 är det mig du frågar eller?

mariia89
0

Man blir väl bara lite nyfiken om vad som händer :) Inte tror vi att du skulle låta kissen sitta utan mat Emma! Hade jag kunnat hade jag tagit kissen, men det kan jag tyvärr inte :(

Maria

Firinella
0

Fattar ingenting just nu… Skrev bara att JAG inte kan ta in fler. Bara om någon undrar eftersom # 319 frågade om det inte fanns någon som kunde ta in den sista kissen.

Naquita
0

nej det börjar bli lite förvirrat i den här tråden;) Får nog snart starta en ny där jag sammarfattar allting, så alla förstår. Just nu kan jag bara säga att jag har koll på läget men sålänge ingen kan ställa upp som stödhem åt katten kan jag inte göra mer.

Det finns flera personer som kontinuerligt matar och håller utkik efter katten men ingen utav dom kan ta hand om honom av olika anledningar. Någon har flera äldre katter, någon har antikatthundar osv osv.

Ankie
0

vi puttar för ett stödhem till den siste katten som fortfarande går kvar därute

Naquita
0

Nu har kissen synts till, i förrgår morse vid 4itden var han vid toaletterna och hade sovit. han var inte hungrig för han ville inte äta.

Ankie
0

puttar för stödhem till kissen så han oxå får komma in plutten

Ankie
0

puttar för den sista katten som är kvar där

Naquita
0

Någon har varit dum och tagit bort precis alla kartonger, mat och lappar:( När matarens man körde förbi iförrgår satt katten på bänken och skrek efter mat, o när mannen öppnade bildörren(känner väl igen bilen nu) sprang han nästan in så hungrig var han. Mannen hade ingen mat med sig, men kvinnan körde dit vid lunch och då var katten kvar o vräkte i sig mat. likadant dagen efter.

Vi har satt dit nya skålar nu och en dyna, och hoppas få in henne/honom snarast. Förhoppningsvis flyttar 3 värperydskatter till stödhem om allt går som det ska nästa vecka och då får hon plats.

mymlanbus
0

Lilla kissen, tur att matare och matarens man finns där i närheten. Varför har man tagit bort allt för kissen?

Hoppas att kissen snart får komma in.

/M

Misan
0

håller tummarna för att ni snart har ett jourhem åt den lille som är kvar, kan inte vara lätt för honom/henne.

anebit
0

Så dumma människor det finns som tar bort mat och sovplats för lillen eller lillan.   Gråter  Skrikandes

Hoppas att hon/han går in i fällan nästa vecka. Glad

essut50
0

Finns det ingen som kan vara jourhem åt sista katten. Tycker så synd om den som är ensam kvar.Gråter

Ankie
0

ja jag tycker oxå synd om den sista katten som är ensam kvar Gråter

huskatt08
0

Stackars lille misse Gråter  utsvulten och inget av sitt bo kvar….varför gör man så…till vilken nytta eller mening.

Han verkar ju inte så rädd iaf eftersom han ville in i bilen. Hoppas misse kan få komma in snart..snart..

mariia89
0

Usch.. elaka människor, hur kan man göra så? Stackars liten misse!!! Nu hoppas vi att detta inte händer igen under tiden kissen måste vara kvar därute :(

Maria

Bumbis
0

Lilla älskade kissen, puttar för att du ska få komma in i tryggheten innan det är försent. Gråter

Ankie
0

puttar för stödhem åt den sista katten som går kvar därute, en katt kvar.

chigak
0

Putt

Shadows
0

putt

mariia89
0

Ja, jag puttar också för kisse! När vi körde mot Kristianstad igår så såg jag en svart katt en bit innan galtsjön som satt på en sten nära E22 och inga hus i närheten =(

Maria

Ankie
0

puttar för den sista katten, ska det vara så hopplöst. Stackars missen

Marga
0

Oj, lång tråd det här. Putt för sista missen!

essut50
0

Putt för lilla kissen..

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer