Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutanför-ämnet
Läst 931 ggr
anebit
0

OT Trådstrul

Jag har loggat in flera ggr i dag och kan växla mellan sajterna men det går inte att öppna trådar, då blir det bara "error"

Jag blir galen!   Skrikandes

Är det fler som haft så eller är det min dator?

Nu ska det bli intressant att se om det går att lägga in detta.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

mymlanbus
0

Jag kan läsa trådar

Lena
0

Här fungerar det också som det ska! :)

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

gulliver
0

Här också.

Alexej
0

Haft problem hela tiden sedan kanske kl.12 Obestämd

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Alexej
0

Haft problem hela tiden sedan kanske kl.12 Obestämd

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
martdat
0

segt hela dan, vissa trådar har aldrig laddat klart alls, men inte error ännu,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Jenna-Gun
0

Jag öppnade den här hihi

huskatt08
0

Kanske laddas för nedsläckningen ikväll Flört

anebit
0

Nu kommer jag in och kan öppna trådar.

Men jag sitter nu vid vår stationära dator eftersom min bärbara är helt död   Gråter  Skrikandes

Den köpte jag för drygt ett år sedan så att vi slapp kivas om vem som skulle sitta vid datorn.

"Hur länge ska du sittta där?" "Nu är det min tur"

Precis som ett par barnungar  Tungan ute  Skrattande

Det värsta är att jag köpte en extern hårdisk att kopiera in mina foton och dokument på, och så har jag inte kommit mig för att göra det.  Gråter  Skrikandes

Så klantigt!

mymlanbus
0

anebit: gå till någon datorbutik och be dem hjälpa dig att få över bilderna till din externa hårddisk, det brukar kosta en slant, men det är det värt med alla fina bilder man har och viktiga dokument. Elände när datorn inte gör som man vill.

Är den heldöd eller surrar det om den? Det är inte själva sladden som är av?

anebit
0

#12  Tack för tipset.

Det är ju både batteri och sladd och sladden är inte av.

Den lyser till och sen händer inget mer.   Gråter

mymlanbus
0

#12. Hum, fråga på dator i fokus, de är bra där. Har du garanti på den?

ANNIA
0

Ni som har strul med just iFokus att det är segt och att det blir error. När det bara är ett fåtal som får problem så är det ofta (dock inte alltid) att samspelet mellan egna datorn och iFokus inte funkar till 100.

Är det segt så kan det vara så att ena servern gått ner i kapacitet och att man råkat hamna mot just den. Det man kan prova är att ändra adressen. sätt v3. eller www. före hittekatter så kan det ev bli bättre.

Nåt som spelar stor roll gällande egna datorn är vilken hastighet man har. Det kan man kolla upp via bredbandskollen. Och det som är viktigaste att titta på är skicka hastigheten. Jag har två datorer. En bärbar med mobilt bredband och där har jag hastigheten 0,3 och är det det minsta segt på iFokus så är det inte ens nån ide att logga in. Däremot min stationära har jag 0,5 och den är det inga problem med. Kolla först några gånger när det funkar som det ska och sen kolla när ni får problem.

En annan sak som kan spela roll på den egna datorn är hur mycket arbetsminne man har i datorn. Har man för lite så blir datorn segare och då märks det även när man är på nätet och ska öppna sidor. Jag ska själv installera mer i min dator för jag har tydligen lite för lite fast jag tycker att min funkar bra. Finns en tråd inne på datorn (skärmkapacitet-seg dator) där det finns skärmdump som visar vart man ska titta efter hur mycket minne man. Gäller dock XP vista ser lite annorlunda ut så där vet jag inte hur man ska titta.

När det bara är några som får problem så är det svårt att veta vart problemet ligger. Men det är alltid bra om man kan utesluta olika saker.

Alexej
0

Men för mig var det nästan hopplöst sedan igår kl.12. Kom inte in nånstans eller fick väntar hur länge som helst. Emellanåt gick det bättre. Efter Earth Hour var det bra tills nångång på natten. Men idag efter en trög förmiddag går det hur bra somhelst igen.

Det var bara iFokus, alla andra sajter fungerade bra för mig.

ANNIA
0

Förstår det alexej men så svårt att veta när inte så många rapporterat om det. Och då du hade det så lång tid så det mig än mer förbryllad att inte fler hört av sig om felet enbart låg här.

Naturligtvis kan felet ha varit här på iFokus, själv hade jag dock inga problem vare sig igår eller idag.

Så när det bara är några som har problem så är det svårare att ringa in vart felet här är nånstans. Därför så bra om det går att utesluta vissa saker undan för undan.

Ett exempel det finns ju några som får att datorn låser sig helt just här på iFokus så dom får använda ctrl-alt-delete. Nu har en av dom avinstallerat adobereader och adobe flashplayer och sen installerat om dom två så den bara nyaste versionen och det verkar ha löst problemet åtminstone för ett par stycken.

Så blir lite detektivarbete av det hela för att komma underfund med varför vissa får vissa problem.

Ett tillägg. Det med deras flashplayer, den samspelade då dåligt med reklamen här. Men just den biten bör väl inte du ha problem med för du kör firefox om jag kommer ihåg rätt.