AKUT!!
AKUT!
10 katter i Söderhamn behöver hjälp! Kommer från en man som tidigare haft över 30 katter. De flesta har tagits omhand, men kvar är 10 katter som kommer avlivas väldigt snart. De flesta är honor, några troligtvis dräktiga. Väldigt sociala och välskötta katter. 2-3 av dem är lite skyggare.
Kan du hjälpa någon av dessa katter? Eller kan hjälpa till med transport mot Örebro, kontakta Frida: frida.livlinan@live.se eller 073-8204807
Tar aldrig slut….
Varför ska de avlivas?
hej o hå. Det tar aldrig slut på dessa avlivninghotade katter.
Man blir helt galen.
Det är nog samma katter som tråd "Har det löst sig för katterna i Söderhamn?"
Men hoppas nu att det ska lösa sig för dessa katter oxå.
Hur lång tid har ni på er?
Någon som kan hjälpa dessa katter? 
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Om ca ett par veckor ska jag ta tåget från linköping för att hälsa på min far i örebro..har möjlighet att ta katter med mej..men kanske för krångligt att få hit dom från söderhamn…
Mannen har alldeles för många katter, då djurskyddsinspektörerna gav Hoppet 1 vecka på sig att hitta hem åt katterna. Har nu gått över en vecka o de försöker förhandla om mer tid.
Verkar troligtvis lösa sig med transport, MEN är det någon som kan vara jourhem? Hör gärna av dig vart du än bor, så kanske det går att ordna! Tiden rinner ut…
Mvh frida, Livlinan

Önskar så jag kunde..men jag har ju sju katter…putttar upp för de här missarna.
Kommunen kan inte betala in katterna på ett pensionat alternativt katthem tills vidare? Möjligheten brukar finnas.
Hoppet har hört runt med katthemmen omkring, bla bollnäs, huddik, men de har fullt o har inte kunnnat hjälpa till. Pensionat vet jag ej, men kan höra med hoppet om de kollat med det!
De katter som är kvar nu är 1 jätteskygg svart, långhårig hane och 3 skygga honor, möjligtvis dräktiga.
puttar
puttar

puttar upp för stackars missarna…
putt
Puttar!
Debattia
Den skygga kattens hemsida!
Puttar!
Debattia
Morgonputtar!
Debattia

En putt till!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
puttar denna igen
JA, någon som vet hur det går?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Hoppas någon har fått ett hem under dagen. Puttar !
Debattia
ja hur går det?
Det går fint! Har ordnat sig =) Men fler jourhem tas tacksamt i mot!

Kanon att det har ordnat sej!!!! 
…men varför behövs det mer jourhem då?
Men vad bra att det har ordnat sig för katterna. Hoppas nu även att flera jourhem anmäler sig!
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Vågade knappt gå in här. Är så ledsamt när man inte kan hjälper.
Är verkligen alla räddade?