Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettbilder-filmklipp
Läst 2974 ggr
chigak
0

Mindy och Tiaras tråd

Nu är Mindy och Tiara hemma hos ossGlad

Än så länge går det bra mellan alla katterna. Mindy har varit lite sur på Sigge men inget allvarligt. Lisa och Tiara bryr sig inte alls om att det är många katter här.

Bilder och mer rapporter om hur det går kommer senare.

tuska
0

Grattis till alla dina nya famijemedlemmar, Vilken insats du gjort.

VILKA FINA JULKLAPPAR Glad

essut50
0

Åh va roligt att dom har kommit till er. Vill gärna se bilder så fort som möjligt.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Ankie
0

Så underbart! Väntar med spänning på kort!

snickan
0

Vad roligt att dom har kommit till dig, skulle du inte haft den också som ska få ungar. Är så nyfiken att se bilder

emjon
0

Här var det snabba puckar och roligt att det går bra med alla. När katterna har varit vana vid kattsällskap brukar det gå bra att föra ihop dem med andra utan större problem.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

chigak
0

Nu ligger Mindy och Tiara och sover på samma kudde. Så söta!!!!

chigak
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mindy har funnit sig väl till rätta hos husse. Glad

chigak
0

Tiara gillar också att mysa.Glad

Ankie
0

Åh så söta

Puma77
0

Så nöjda blir man när man får flytta tillsammans med sin bästis;)

//Pia

snickan
0

Vad härligt att dom trivs så bra redan, vackra kisser allihopa

chigak
0

Ja det är underbart att de funnit sig så väl till rätta. De är båda helt underbara, så keliga och goa.

Sidentass
0

Vilka vackra missar! O så gott att höra att det redan tycks gå så pass bra. lycka till även i fortsättningen:-)

chigak
0

#13 Tack. Vi är jätteglada att allt fungerar kanon bra nu. Mindy och Tiara är så mysiga och ligger i våra knän när vi sitter i soffan och på nätterna ligger båda i vår säng. Det är så himla mysigt.

chigak
0

Tiara har verkligen blivit min lilla bebisGlad

Mindy föredrar husses knä.

Simson
0

#7 Vilken trevlig liggplats Mindy skaffat sig! Den verkar varm?! Flört

#15 Tiara ser verkligen ut att stormysa hos dig! Lilla gumsan vad bra ni fått det! Unnar jag er alla! Fyrbenta som tvåbenta! Kyss

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

chigak
0

#16 Tack det var snällt sagt. Både husse och Mindy är helnöjda Skrattande

Tiara är bara såå mysig.

Naquita
0

naaw, mina små skyddslingar. Båda var ganska osäkra när de kom hit till mig, men det ändrade vi på snabbt;P Mindy satt faktiskt i mitt knä halva bussresan till er och spann o kelade, för hon vägrade vara i buren. tiara bara sov haha:)

chigak
0

I bilen så jamade Mindy i ca 5 minuter sen sov båda två tills vi var hemma.

Vi är verkligen jättelyckliga för att de är hos oss. De är verkligen helt underbara.

Vi brukar ha lekstund med alla katterna på kvällen så sover de gott sen. Skrattande

chigak
0

Tänkte bara lägga ut lite mer bilder…Glad

chigak
0

Jag gillar Tiaras stil….

Naquita
0

De är verkligen 2 helmysiga tjejer, Tiara hade den stilen även här. Väcker hon även er om nätterna o ska tokspinna i ansiktena o ligga PÅ er?:)

chigak
0

Tiara ligger alltid jämte mig och jag skulle inte vakna av det Skrattande så jag vet faktiskt inte. Men jag har aldrig träffat på en katt som spinner så högt. Glad

Puma77
0

Åh det där spinnandet, så mysigt att man somnar nästan direkt;)

//Pia

chigak
0

Ja det är supermysigt att lyssna på.

Mindy har verkligen fattat tycke för husseGlad Hon väljer alltid att sitta i hans knä och hon sover på hans sida av sängen. Om inte husse sitter i soffan med mig så väljer hon att lägga sig nån annanstans istället för att ligga hos mig. De är sååååå söta ihop!!!

Naquita
0

haha jag varnade er för att de var KNÄKATTER båda två;P

pussa dom från stödmatte!

på bilden är hon inte stor tiara:)

chigak
0

Vi tycker bara det är mysigt. Är bara så roligt att se hur Mindy hela tiden följer efter husse som ett plåster. Glad Så gulligt.

Åhhh såå söt hon var som liten bebis!!!!!

chigak
0

Så här glad blev Mindy när jag strödde kattmynta på klöspelaren.

Hon hjälpte även till att strö ut det, fick fatt på påsen därför det är så skräpigt på golvetSkrattande

chigak
0

Tiara gillade det ocksåGlad

chigak
0

Nu har båda två slocknat i soffan. Alldeles mynta täckta. Skrattande

Marga
0

Haha, det finns ju en tråd om katter som gillar myntaleksaker men den kanske kan utvidgas till katter som gillar mynta i allmänhet. Vilka söta bilder!!

chigak
0

Ja de är så fina på bilderna. Jag har lagt in bilder i den tråden. Glad

chigak
0

Mindy och Tiara har hjälpt mig att slå in julklappar idag. Skrattande De tyckte det var superkul att jaga snöret och pappret.

Naquita
0

hihi sötnosarna!

Hawknestgrove
0

Nu har jag packat dina leksaker. Får se om jag får iväg dem på annandagen.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

chigak
0

Låter toppen. Kissarna längtar efter dem. Glad

Hawknestgrove
0

Ja jag ska in til Konsum på annandagen, de har öppet. MEn sen spörs det om det är nån postgång före måndag. De är ju sån där inlämningsstation, du vet…..

chigak
0

#37 Det blir så bra så. Är ju inte lätt att skicka post så här i helgtider. Glad

Idag har katterna fått en ny leksak. En tunnel. Den är mycket populär! Skrattande

chigak
0

Mindy vill också vara med.

chigak
0

Det är jätteskoj att busa med varandra.

chigak
0

De har även fått ett tält som Mindy gillar. Jag har lagt in en fäll i det så att de kan ligga mjukt och gott där om de vill.

chigak
0

Måste bara visa en bild jag tog precis nu. De är ju bara såååå söta.

essut50
0

#41 Var har du köpt tältet någonstans? Den var verkligen läcker..

Vilka fina bilder på vackra katter.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

chigak
0

#43 Tack. Både tältet och tunneln är köpta på ikea.

Puma77
0

Snacka om att skämma bort katternaFlört Det gör du helt rätt i *fniss* och samtidigt är det så kul att handla saker till dem.

//Pia

chigak
0

#45 Jo de är faktiskt rätt bortskämda. Som du säger är det ju superkul att handla till dem.

Igår köpte jag kattgräs som nu står och ska gro. hoppas det blir bra. Jag tänkte det kunde vara bra för katterna iom att de inte får gå ut än.

chigak
0

Kom ju på att jag glömde fråga er om en sak. Tiara står ofta och skrapar med tassen vid matskålen, precis som om hon försöker gräva över maten. Någon som har en idé om vad det beror på?

tuska
0

Hon vill ha lite godare mat av er,  det ni bjuder på passar inte damen…. hon vet att det finns det som är godare så då ska hon gömma det som hon inte gillarSkrattande

chigak
0

aha ja det är ju vid torrfodret hon gör så. De får ju blötmat till frukost varje dag och den är ju populär. :)

Puma77
0

Förvildade katter kan gräva över maten (gömma) till senare och det är något som även kan sitta i tama katter. Både Thindra och Tudor kan göra så men Thindra sopar bara lite grann medan Tudor kan krafsa i 5 min.

//Pia

chigak
0

Ok då förstår jag vad det kan bero på.

Tiara tycker inte alls hon sitter i vägenSkrattande

chigak
0

Kunde inte låta bli att handla till mina pälsklingar idag igen. Glad

Puma77
0

Ha ha ni kommer snart ha mer kattmöbler och tillbhör än andra möbler. Min mamma kommenterade det häromdagen hos mig när mna fått hammocken till elementet att jag snart har fler kattmöbler än andra möbler *fniss* Men man vill ju ge em det bästa ju.

//Pia

chigak
0

Jo det finns nog risk för detSkrattande Ja visst vill man ge dem det allra bästa. De förtjänar verkligen det så mycket glädje som de ger oss.

De fick nya leksaker idag med. En sak var en slag mus med en spiral till kropp och fjädrar som svans. Tiara gillar den så mycket att hon bär med sig den överallt.

Simson
0

Det riktigt lyser lycka och kärlek från katter och bilder! De har verkligen kommit till paradiset! Nosgos till er alla, tvåbentingar som fyrbentingar!

chigak
0

#55 Det var verkligen snällt sagt av dig.

Katterna ger så otroligt mycket till oss så inget är gott nog åt dem. Att få ha dem runt oss ger ett lugn och en glädje som är värt hur mycket som helst.

chigak
0

Så här mysigt har jag och Mindy haft det ikväll.

Simson
0

Två som njuter! Det syns! Vad härligt!

Puma77
0

Så sött. Riktigt lyser kärlek och myspys. Bättre kan det inte bli.

//Pia

Hawknestgrove
0

J så gulligt!2

Deet där med att skrapa över mat, det gör mina två tjejer. De gömmer maten…….Skrattande

chigak
0

Idag kom paketet från hawknest med myntaleksakerna jag vunnit på traderauktioner. Min man tog in posten när jag var på jobbet. Jag ringde honom på min lunchrast och då hade han gett sig av hemifrån. Han berättat att det kommit ett brev som katterna var mycket intresserade av och undra varför. Jag sa att det är deras leksaker så dom känner lukten av det. Han lät brevet ligga på köksbordet och när vi kom hem så hade katterna öppnat brevet, fått hål på påsen och tagit fram leksakernaSkrattande Så duktiga så. De var överlyckliga och lekte för fullt med alla leksakerna på en gång. Så betyget från våra pälsklingar är myyyyycket bra leksaker.

chigak
0

Idag har jag varit och köpt en ny transportbur. Jag hade precis monterat ihop den och lät den stå med dörren öppen när jag gick och hämtade en fäll att lägga i den. När jag kom tillbaks med fällen så var buren redan upptagen. Tiara hade gått in där och kolla läget Glad

chigak
0

Idag har Mindy varit med mig en liten sväng på altanen. Hon tyckte det var jättespännande och jagade löv som blåste omkring. Glad

chigak
0

Två söta kompisar…

Naquita
0

så söta de är:) men det är inte Mindy tiara myser med va eller? ser inget vitt

chigak
0

Nej det är Sigge och Tiara som myserGlad

Kat08ja
0

Söta bilder :-)

Simson
0

Har Sigge fått en ny flickvän efter Lisa. Vad härligt!

chigak
0

Ja han har två flickvänner nu för tidenSkrattande Han myser och busar med båda tjejerna.

Simson
0

#69 Det är inte alla förunnat att ha två flickvänner! Det är han väl unnt efter allt han varit med om. Kyss

Marga
0

Vilken underbar idyll ni verkar ha! Glad

chigak
0

Ja vi är så glada för hur bra alla katterna trivs tillsammans. Idag undrade jag vart alla katterna tagit vägen då det var så tyst… Hittade alla tre i en enda hög mitt i vår säng. Sååå söta.

martdat
0

Vad skönt att allt går bra! ja de där myntaleksakerna är poppis, mina är som tokiga när de får nya, sen lessnar de men när man dammsugut fram dem under möblerna efter ett tag blir de lika glada igen,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

chigak
0

Idag har Mindy varit med ute en sväng igen. Än så länge håller hon sig på altanen. Hon tycker det är jättespännande. Hon är så duktig! Jag tyckte det var dags att gå in så jag sa bara: Mindy kom, så sprang hon direkt in. Glad

chigak
0

Upptäcksfärd på altanen…

chigak
0

Tiara älskar att ligga mellan oss i soffan på kvällarna. Ibland har hon en helt underbar stil…

Simson
0

Vad spännande för Mindy att få titta ut en stund! Kul att hon kommer när ni ropar! Tiara har en skön avslappnad stil! Gissa om hon trivs?! Gosig mage att snosa på! Kyss

chigak
0

Tiara är för go. Hon har lekt med en av mina strumpor i nästan en timma nu. Ibland är de enklaste leksakerna dem bästa. :)

chigak
0

Mindy funderar på att sig ett badSkrattande

Puma77
0

Jo tack i det badkaret skulle man inte neka att ta sig ett bad i;) Gott om plats med att röra på tårnaSkrattande

//Pia

Glader
0

Vilka sötisar ! :D

Simson
0

Men Mindy vilket badkar du hittat! Ta ett bubbelbad du! Det kan vara skönt? Flört

anebit
0

Å, Mindy, jag tror jag kryper ner hos dig i badkaret för jag älskar att bada.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

chigak
0

Imorgon ska Tiara till veterinären för kastrering och öronmärkning. Så nu har jag tagit bort all mat. Får se vad pälsklingarna säger om det. :) Husse ska lämna henne på morogonen för jag jobbar då. Hoppas på att hon får stanna kvar tills jag slutar på eftermiddagen. Så kan jag hämta henne på vägen hem.

Simson
0

#84 Håller tummarna för att ni får sova i natt. Mina blir verkligen huliganer och ylar när de inte får mat. Så jobbiga så.

Simson
0

#84 Håller självklart också tummarna för att det går bra i morgon med kastrering och öronmärkning!

chigak
0

Tack Simson. :)

mariia89
0

Lycka till hos vetrinären i morgon :) Det kommer säkert att gå bra!

Maria

mymlanbus
0

Håller tummarna och tassar för att det går bra i morgon

chigak
0

Tack alla vad ni är snälla. Tycker det känns ok när det är något sådant man lämnar dem för och inte sjukdom eller skada.

mariia89
0

Det är ju sant :) Det är ju friska och fina kissar!

Maria

anebit
0

Lycka till och sov nu gott i natt, själv måste jag nog krypa i säng nu.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

chigak
0

Nu är Tiara hemma. Hon är så groggy stackarn. Jag hämtade henne vid fyra tiden för de ville att hon skulle vakna till innan hon fick komma hem. Hon försöker gå omkring här nu. Hon e för söt. Hon tar två steg fram och tre bak. Fy det är jobbigt att se dem såna och inte kunna förklara varför de mår dåligt. Hon är med mig på övervåningen nu så jag har ställt en stor resväska framför trappan så hon inte ska ramla ner. Hon har tratt på sig och den fastnar hon med överallt. Men det blir nog bättre när hon vaknat till.

Simson
0

Gumman då! Det blir snart bättre för dig och du kommer att må bättre.

chigak
0

Hon mår redan mycket bättre och har nu ätit lite. Hon fick lite blötmat nu och det tyckte hon var gott.

Jenna-Gun
0

Vet hur du känner dej .

Hälsar Sara som nyss hade stygn och tratt.

Skönt att det gick bra.

Jenna

chigak
0

TackGlad

snickan
0

Krya på dig Tiara, det blir bättre sen när man får vara utan tratt.

mariia89
0

Skönt att det gick bra med den lilla tjejen :) det blir snart bättre!

Maria

chigak
0

Ja det är alltid skönt att få hem de igen och se själv att allt är ok. Hon är nu pigg och går runt och kollar läget i huset. Mindy är för go hon har varit bekymrad sedan Tiara åkte imorses och nu går hon ofta fram till henne och nosar försiktigt på henne för att kolla att hon är okKyss

Jag hör nu att hon helt klart är sig själv igen… hon roar sig med sin favorit sysselsättning, demolera vår bilbanaSkrattande

mariia89
0

Haha katter är för härliga djur! Tur att hon är sig själv nu igen iaf! fast inte för bilbanans skull kanske ;)

Maria

snickan
0

Dom är så fina kisser både Mindy och Tiara

chigak
0

Nej vi blev tvugna att ta loss alla lösa delar för att slippa leta i hela huset varje dag. Skrattande

mariia89
0

Haha vilken liten bus kisse!! Men det är ju det som gör dom så charmiga :)

Maria

chigak
0

Ja det är ju så:) Just nu är hon sur på mig, jag har nyss satt på henne tratten igen. Hon fick vara utan en stund när hon låg mellan oss i soffan.

Hon fick ett fint neongult halsband som håller fast tratten, det har jag aldrig varit med om innan. Tidigare har jag bara varit med om att de binder fast tratten med gasbinda eller liknande.

mariia89
0

Ja skönt för henne att slippa tratten en liten stund. På Daisy såg jag att dom hade som ett halsband till tratten, men det hindrade ju inte henne från att dra av den.. Får hoppas det går bättre denna gången. Dom är jobbiga dom där trattarna =/ man önskar man kunde slippa använda dom, man tycker ju så synd om kissarna..

Maria

Jenna-Gun
0

Ja visst är det jobbigt att se dem med tratt. Men jag tycker det har varit lätt med våra katter som haft tratt. Men jag tar inte av o på den. De äter och sover med tratten. Sara var en fena på att leka medan hon hade tratten.

Har beställt en kragen nu via Gunilla. Som jag ska prova nästa gång det behövs en tratt.

Jenna

mariia89
0

Du har nog ovanligt snälla katter Jenna :D Dom flesta katter jag vet som haft tratt har verkligen gjort allt för att få av den :)

Maria

Jenna-Gun
0

Hihi kanske det. Men vi är glada att det funkar. Då behöver man inte vara så orolig när det blir aktuellt igen.

Jenna

mariia89
0

Det förstår jag! Vi kanske ska byta katter? Skrattande

Maria

chigak
0

Mindy har hittat en ny plats att ligga och sova på…

Husses sittsäck….

Simson
0

Husse kan sitta på en pinnstol! Eller hur Mindy?! Flört Man får behålla det man hittar eller hur?! Flört

chigak
0

Skrattande det har du så rätt i simson. Husse sitter bredvid mig och skrattar han med nu….

mariia89
0

Haha, den såg mysig ut den sittsäcken, hade jag varit Mindy hade jag också snott den.Skrattande

Maria

Debattia
0

Vilka härliga kisse missar,riktiga godingar och vilket paradis dom har. det är ni värda!

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

Jenna-Gun
0

Kanske husse kan dela säck med dej om han är snäll.

Jenna:)

Fagddu
0

Det är det som är fördelen med att vara kisse, man får sno saker och familjen tycker ändå bara att man är söt. I min familj hade jag också velat vara katt. ;)

chigak
0

Skrattande Nu har alla katterna hittat sittsäcken att ligga och sova på.

Naquita
0

maria kolla din mail viktigt;)

chigak
0

#119 Jag kommer med ett svar på mailet senare ikväll :)

Mindy och Tiara är så tokiga ibland. De hoppade in i lådorna och vägrade gå utSkrattande

De tyckte tom det var jättekul när vi sköt in lådorna på plats i hyllan.

De är för söta de små.

Simson
0

En varsin egen kupé att sitta i! Det var väl fiffigt av dem! Flört

Nu vill vi se hela ockupationsmakten av sittsäcken! Vart sitter maken nu? Flört

Bifogar mina huliganer i varsin kupé. Skrattande

Fagddu
0

Som ett eget designteam till hjälp ungefär. ;)

chigak
0

Så söta dem är simson.

Jo jag ska försöka få hela ligan på bild. Det gäller bara att hinna hämta kameran innan de går därifrån när man upptäcker dem :)

Simson
0

#123 Ja katter är hopplösa att "posera" när de är upptäckta. Det märkte min väninna idag som vi var och hälsade på. Hon är van vid hundar och de sitter ju stilla. Efter en ca tio kort med vita blurr på fick hon en skrattattack. Skrattande

chigak
0

Tiara slappar och visar upp sin rakade mageKyss

Kusten
0

125 -- Oooh så SÖT och mysig man kan vara. Glad

Fagddu
0

Vad fint hon bevisar att hon är kastrerad. ;)

Simson
0

#125 Fina magen måste man ju visa?! Eller hur?! Kyss

mariia89
0

Vilken liten sötnos!

Maria

chigak
0

Igår hjälpte Tiara och Mindy mig att städa akvariet. Det tyckte de var jätteskoj. De är för söta när de jagar vattenstrålen när jag slangar ur vattnet till en hink. De kan stå länge och titta på fiskarna och försöka fånga dem. Glad

Fagddu
0

#130 Hahahaha, hade en katt när jag var liten som låg i timmar på min säng blängde på mina fiskar som jag fått i födelsedagspresent :)

mariia89
0

#130 Man har ju hört historier om katter som hoppar ner i akvarier när dom städas, så det är bäst du ser upp  Skrattande Annars har du kanske snart en kattfisk! Tungan ute

Maria

chigak
0

Hihi ja man vet aldrig vad de små liven hittar på.

mariia89
0

Haha, nej det gäller att hålla full koll på dom hela tiden Flört

Maria

chigak
0

Tiara ligger på sin favvokudde…

chigak
0

Det är gott att sträcka ut sig….

chigak
0

Det är gott att rulla ihop sig lite med…..

Simson
0

Vad fin hon är! En som verkligen visar hur gott hon mår! Nosgos på magen! Kyss

chigak
0

Spännande….

huskatt08
0

Skulle kunna tro att det är katt seans på gång ObestämdSkrattande

chigak
0

Ja faktiskt. Det var myntaknarkarparty förstår duFlört

huskatt08
0

SkrattandeTungan uteCool  Anade att det var något sådant…

chigak
0

Min lilla plutta vilar mycket nu när hon har ont i benet…. Kyss

chigak
0

Här var också mysigt att ligga….

Simson
0

Lilla sötnos! Du har det mysigt trots allt! Hoppas det läker fint på dig så du kan busa snart igen! Nosgos!

chigak
0

Nu verkar lilla pluttan må bra. Det syns knapp att hon haltar längre och det är full fart som vanlligt igen. Så skönt att hon mår bra igen.

Vi har fram tills idag låtit katterna ha fri tillgång på torrfoder men nu ikväll har jag tagit undan den och från och med imorgon får de sin ranson uppdelat på morgon och kväll. Mindy har tappat bort sin midja någonstansFlört Hon mumsar hela tiden lilla glufsglufs. Så nu får vi se vad de tycker om dettaGlad

Simson
0

Hälsa Mindy att hon inte är ensam. Jag har lika grov benstomme och äter samma foder tror jag. Cool

chigak
0

Skrattande Det ska jag göra Simson. Flört

chigak
0

Tiara myser med husse…. Kyss

chigak
0

Knarkar TiaraCool

Jenna-Gun
0

Hih  så gosigt

mariia89
0

Det var en ordentlig dos med kattmynta hon fick att lukta på :D

Maria

chigak
0

Skrattande Ja de tycker det är toppen att jag virkar myntaleksaker… De "hjälper" så gärna till.

Simson
0

Jag har också börjat försöka virka leksaker men det är lögn att få vara i fred! Får nog låsa in mig på toa för det… =)

chigak
0

Ja de små pälsklingarna tycker det är superkul att vara med när man virkar… Skrattande

chigak
0

Hitta hela ligan på kontoret idag. Kyss

huskatt08
0

Skrattande Sicka små "kontorsråttor"  (hmm..de kanske blir förolämpade om de hör de )

chigak
0

Tiara är totalt utslagen ikväll. Hon har varit ute i flera timmar idag då vi haft fint väder. Hon tyckte det var kanonkul. Men nu sover hon så hårt att det knappt går att väcka henne. KyssSkrattande

Hon ligger och myser med sin nya kompis Tyson. De är så söta ihop.

chigak
0

Kan ju bara inte låta bli att visa….

mariia89
0

Så söta dom är, varför kan inte mina kissar ligga och sova med varandra :)

Maria

chigak
0

Blev så full i skratt nyss. Jag har gjort iordning ett bo till katterna där de kan ligga och värma sig i väntan på att bli inställda. Jag har tagit katt tältet från ikea och lagt en fäll i botten och 2 fleecefiltar så att det ska bli mysigt.

Nu när jag gick ner hade Mindy, Tiara och Sigge lyckats komma in i tältet alla 3 på en gång. Skrattande

De är för söta, jag förstår inte hur de fick plats….

chigak
0

Jag tror jag blir tokig på Tiara. Som många av er vet ramlade hon ju ner i trappan för inte så länge sedan. Hon har som tur är slutat balansera på trappräcket efter det.

Men nu har min lilla klätterapa hittat på en ny livsfarlig sysselsättning.

Igår när hon var ute så gick husse ut på balkongen och ropade sedan på mig. Då hade Tiara hoppat upp på räcket vi har runt altanen gått balansgång på det fram till väggen, sedan hoppade hon upp på pläten som är nedanför balkongen och lyckats få tag med tassarna runt en bräda i balkongräcket och där hängde hon när jag kom utFörvånad

Vi lyckades få in henne men hjärtat for ju upp i halsgropen innan hon var tryggt på insidan.

Idag har hon gjort samma sak igen fast denna gången lyckades hon ta sig in på balkongen själv. Jag var nere och kollade om hon ville in men det var ingen där. Men när jag kom upp på andra våning får jag se henne titta in på mig från balkongenFörvånad

Jag vet inte vad jag ska göra med henne. Hon klättrar på allt. Jag blir så rädd att det ska hända henne något.

Inte hjälper det ju att hålla henne inne heller för hon lyckas ju hitta saker att klättra på inne med. Igår sprang hon upp för vindsstegen när husse var uppe där och sen vågade hon inte gå ner så jag fick klättra upp och hämta henne.

Det är nästan så att man går och väntar på att något ska hända igen och det är inte kul.

Puma77
0

Hon är en klätterapa precis som min Thindra. finns inget att göra utan bara hoppas att det går vägen. Thindra var nog 15 v när hon ramlade nerför trappan hos min pappa. Klarade sig utan skador men blev givetvis mycket försiktigare efter det (i trappan) men annars full fart överallt.

//Pia

chigak
0

Ja det är väl så att man inget kan göra men orolig är man ju ändå hönsmamma som man ärSkrattande

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.