Äntligen!
I säkert ett halvår har jag försökt pusha på djurens vänner i jönköping att ta in mig som volontär. Men jag vet inte varför dem har varit så anti. Jag tror det är för att jag inte har bil och körkort och det är långt att gå från busshållplatsen tilll katthemmet. Första gången jag skrev till dem fick vi bra kontakt men så fort jag nämde att jag inte hade körkort och bil slutade hon att svara.
Nästa gång jag skrev uteblev ett svar då också. Så jag väntade några månder och skrev igen. Men då sa hon att dem hade en praktikant och inte behövde mig.
Men nu! Äntligen! Så fort jag hann få fram "jag kan gå, det är inte långt, du behöver inte köra mig fram och tillbaka till hållplatsen" då var jag helt plötsligt jättevälkommen! Det var där skon klämde, om jag bara hade vetat det tidigare.
Så nu ska jag få komma på besök och se hur det är där, jätteroligt =) Kanske tillochmed få vara stödhem åt någon liten stackare.
Grattis till ditt volontärsarbete.
jag har mailat göteborgs katthjälp om att få hjälpa till där,men inte fått nåt svar!
det tycker jag är dåligt faktiskt,man kan ju faktiskt maila tillbaka och säga att de ej behöver hjälp just nu.
ett svar iallfall kan man ju får när man är villig att hjälpa till.
Spännande. Hoppas du kommer att berätta mer:)
Jag vet från Djurens Vänner här hur jobbigt det var med "volontärer" som var opålitliga. Då gör man hellre arbetet själva…
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
#3 vad menar du med opålitliga?
Folk som kom två gånger och sedan inte dök upp igen. Som tyckte det var så kul och så bra… Som bara ville sitta och klappa katter men tyckte att det var tråkigt att städa…Det fanns många såna och då tappade man lusten att ens svara längre på folk som ringde och ville hjälpa.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
#5 men bara för att en har varit så kan man inte dra hela svenska folket över en kam….
skärpning.
Skärpning?
#6 Vet inte om du är Clara eller kompisen Inger.
Ni har fått svar på era mail - kanske dags att ni kolla mailboxen?
#8 nej jag är inte den du tror.jag är Yakuna.