Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettbilder-filmklipp
Läst 3708 ggr
Alexej
0

Behöver bilder av örontatuering

Håller på med en artikel och behöver bilder av en katt med tydlig örontatuering. Någon som har?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

[LucyInTheSky]
0

Ska se om jag kan få katterna att sitta still så jag kan försöka ta en bild.. Blir inte lätt. =) Men jag har inget för mig just nu XD

Crisse
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har 2 bilder på Rosso om du tycker att det är tydligt nog.

Crisse
0

Nästa

Alexej
0

Om möjligt skulle jag vilja ha en bild av bara öronen eller iaf så att man ser tatueringen tydligare :)

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

kerstin2181
0

Ska nog kunna fixa en bra, återkommer snartSkrattande

Kerstin Carlzon S*Youngun`s

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Gronstedt
0

Kan dessa vara något? Det är Gårdstenskatten Hilda.

Gronstedt
0

En Hilda-bild till. Du får gärna beskära så bara örat syns, om du vill.

anebit
0

Ha, ha ,ha måste bara visa en av mina misslyckade bilder som jag försökt ta på Pysens öra eftersom det syns så bra i hans ljusa öra.

Men han är stört omöjlig att få att vara still ändå var vi två stycken men fick ge upp.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Crisse
0

Bilden blir liten

Crisse
0

En till

Ta dom bort dom här 2 inläggen, bilderna är inte bra.

kerstin2181
0

Nisseöra

kerstin2181
0

Nisseöra igen

kerstin2181
0

Balooöra

TinaBE
0

Eragonöra:

TinaBE
0

Elthonöra

TinaBE
0

Ett till Eragonöra, lite mindre blankt :-)

[LucyInTheSky]
0

Mina vill inte vara fotomodeller.. Men ni andra hade ju bra bilder =)

Alexej
0

Jättestor tack!

Ingen örontatuering men en knäpp bild:

kattassen
0

#18 Snacka om att ha mobilen i örat hela dagarna. Det fick härmed en helt annan innebörd…Flört

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Yakuna
0

jag tycker inte man ska tatuera,man ska chipmärka,för idag har alla vetrinärer,poliser mm avläsare..

Gronstedt
0

#20: Men långt ifrån alla som hittar en katt, död eller levande, vet att de kan ta den till veterinär/polis och få den kollad. En tatuering syns på långt håll, om bara örat finns kvar.

kerstin2181
0

Och tyvärr, vill inte alla ta kissen till polisen, och inte betala en vetrinär för att avläsa ett chip heller. Hittar man en utmärglad, sjuk eller skygg katt, så är det inte det lättaste att fara omkring och leta chipläsare

Minka040
0

#20 Inom utställningsvärlden är man lite upprörda eftersom chippet kan 1) Vandra en bit i kroppen så att avläsaren missar det och 2) att chippet slutar fungera. Det senare hände en uppfödare i Tyskland vid vet-besiktningen… det blev många sura miner innan misstaget var utrett.

Ingen av metoderna är helt perfekt så jag tror att örontatuering kan vara bra på en katt som inte ska ställas…

Minka040
0

Jag kanske ska tillägga att ovanstående är rätt ovanligt men att det trots allt händer då och då! Obestämd Skrattande

catfoot
0

Är lite besviken på tatueringen min Tudor fick före jul..Det syns inte vad som står..Å då är det bara 4 månader sen..Hur gör dom då, en till i andra örat eller???

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Icna
0

Något som endå verkar vara vanligt är att tatueringen blir svår att tyda med åldern och kan även från början vara dålig, vilket gör den  meningslös endå.

Har läst här på sajten att man hittat katt med tatuering men kan inte hitta ägare eftersom man inte kan läsa hela tatureringen.

Det enda alla människor har gemensamt är att de är unika...

kattassen
0

Här är en nyligen gjord tatuering som den alltså ser ut alldeles från början:

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Gronstedt
0

När Tuffs fick sin i höstas sade veterinären att det är viktigt att man inte tvättar tatueringen och att katten inte gnider på örat för mycket de första dagarna, eftersom det får bläcket att spridas ut och gör tatueringen suddig.

Debattia
0

Chipset kan också vandra i slagsmål o.s.v. Finns visst olika kvalite på dem.Pratade med en veterinär om det en gång men det var nu länge sedan.

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

Jenna-Gun
0

Läste någonstans att veterinärerna ska sluta tatuera djur. Det blir chip bara framöver.

Bara våra gamla hanar är tatuerade. Alla tre tjejerna är chippade.

TinaBE
0

Tänker på mig personligen.

Hittar jag en katt vi vägkanten så tittar jag först efter halsband sen efter öronmärkning, har katten halsband med telnr så ringer jag, har den bara öronmärkning skriver jag upp och kontrollerar. Men ärligt talat så har jag aldrig gjort något för att kolla chip. Hur gör man för att kolla chipet i ett läge när man bara passerar? Ringer man polisen och ber dom kolla? Kan man lita på att dom kollar? Eller hur gör man?

Jo förresten vi har kollar chip en gång och det var när den påkörda katten levde när vi hittade den och vi tog den till vetten.

Våra båda killar är chipade men även öronmärkta just för att jag inte tror att det är en naturlig sak att kolla chip!

Isis är bara öronmärkt.

Bara funderingar och tankar från mig!

TinaBE
0

Tillägg!

Jag cyklar en hel del. Till jobb och hem och då har jag sett en del katter som råkat illa ut…och när man cyklar så är det inte så enkelt att ta den döda katten till polis eller vet.

Alexej
0

#30 Nej, de ska inte sluta tatuera men nu är det bara veterinärer som får göra det under bedövning.

Men: Från och med 2011 måste alla hundar och katter som ska resa inom EU vara chipmärkta. Några länder (t ex Storbritannien) kräver redan i dag att besökande djur ska vara chipmärkta