Underbara hittekatter
Denna otroliga skapelse, fångade jag in med fälla 040412 fällerstaskogarna i Örebro. Örebro katthem gjorde en stor insats, och många med dom
tror det var 22 skyggisar vi tog med fällor dom dagarna. Vi fick stor hjälp med insatser till att åtgärda alla dessa, stor kram till er alla som var med och bidrog till detta
Själv tog jag hem några av dessa på jour, och min guldklimp Nisse var en av dom. Han var ju väldigt blyg, men aldrig ilsk eller så, och han avgudade de andre katterna, fann sin trygghet i dom. Tiden gick, och han sökte mer o mer kontakt med oss tvåbenta
idag har det gått 5 år, sen han flyttade in här, och han är verkligen min guldklimp, min bäste vän. Han åmar sig i knät, spinner högst vid kontakt, tvättar matte vid gos, han är snällast och vackrast i värden
Kerstin Carlzon S*Youngun`s
Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Ibland kallar jag honom för Rudulf med röda mulen

Här finns även en kille med stor pondus, Baloo som hittades utanför en kyrka, 8 veckor gammal, även han har bott här nu i 5 år

Och även Mimosa, som inkom när hon var 8 veckor gammal, som följer med på utställning ibland, även hon kom från en gård med hemlösa skyggisar, bott här i 5år med
Åh så otroligt fina missar du har 
och vilket jobb ni gjorde som fick in så många då.
Underbara bilder!!
Jag är en stor fan av Örebros katthem! Ni är super!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

#6 tack
#8 tack, Örebro katthem kämpar verkligen, och värnar för alla

Åhhhh vilka vackra missar..o så trevligt att läsa om hur tillgivna o gosiga dom blivit…:-)
Heder åt er alla inblandade som hjälpt missarna att komma dit där dom är nu i sin utveckling!

Vi Närkingar är ena rackare på att få fram vackra katter hi hi!
Värkligen fina kisar.
Vilken skillnad på liten spink till stort gosigt lejon.
Kul att se o läsa att skyggisar blir vackra mysiga gosisar underbart med bilder till.
Ska också ha litte skygg lappar är väldigt svag för gulingar o små stålgrå kisar.
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad

Så fina katter du har. Jättesöta! 
Underbart att dom fått ett hem hos dig!
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
måste också visa min, nu kattängel, Timjan som också var med och blev infångad då, med Nisse och dom andra, då 04, var hon inte 1 år fyllda, dräktig, och nedkom med 4 ungar, varav 3 överlevde, och efter det, när ungarna var 12 veckor, flyttade hon till mig, den vackraste och mest tillgivna lilla dam, som tyvärr 5 år gammal fick skelettcancer, 6 månader sedan hon fick somna in, och vad jag saknar henne, min vackra silverpadda, vilka vackra katter alla var, och vilket jobb ni gjorde Kerstin, som fick alla kastrerade, och hem till alla, många var dom, och fler blev dom, med dräktiga honor, tack Kerstin för åren med Timjan
Maggan47
Wow vilka underbara katter du har Kerstin..
Kommer ihåg när ni höll på att fånga in dom katterna. Det var "Trullis" som samlade in pengar till alla kastreringar. kommer jag ihåg.
Maggan. Kommer så väl ihåg när vi åkte för att hämta Timjan i Örebro. Det tog sån lång tid att fånga in henne fast hon var i ett rum bara..
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
jättefina katter!!!
Blir tårögd av lycka att läsa om en sådan insats att rädda så många skygga kissar på en och samma gång helt underbart. Så otroligt fina och vackra de är och jag förstår känslan över denna förvandling under åren. Känner också igen detta med att de i första hand söker kontakt hos de andra kissarna innan de litar på de tvåbenta fullt ut.
Huvudsaken är ju att de kommer in i tryggheten och får tid på sig att utvecklas och att de trivs härlig läsning.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Tack alla
Maggan, synd att er tid vart så kort
men hon fick ett mycket värdigt slut.
Essut, du är ju en solstråle själv, som öppnat ditt hem för ett antal från oss
Så underbara kissar. Verkligen vackra.

#19 dom är värda sin vikt i guld, och lite till

#19 dom är värda sin vikt i guld, och lite till