fryser ju!
http://www.blocket.se/vi/9894442.htm?ca=2_s
Hittade den här länken på blocket. Yttligare två missar som vill komma in i värmen. Blir bara så arg….

Nej, fy fasiken vad arg jag blir. Bara lämna sina katter så där. Ser ju så fina ut.
När vi var ute och red i dag så mötte vi i skogen en liten helsvart katt. Den såg ut att vara ungkatt. Fast den hade krokig svans och den såg tunn ut svansen som om den hade skabb. Inte går väl rävskabb på katter? Den kröp förbi oss. När jag ropade kissen så stannade den men sedan gick den in i skogen igen. Stackaren. Måste vara en vildkatt i vår skog.

Vet inte om rävskabb går på katter, men hundar kan få rävskabb i allafall. Men den kan ju ha haft ohyra av nått slag i allafall.
Ja tänk om jag kunde ta hand om alla kissar som ingen vill ta hand om, som blir dumpade som vilken soppåse som helst. Eller som riskeras att bli avvlivade. Jag skulle önska att jag kunde ta hand om allihop och vi skulle leva som en i liten fristad och bara tycka om varandra. Hur kommer det att bli för dessa stackars liv då? De såg ju så fina ut. Finns det inget katthem däruppe som kan ta hand om de?
Katthemmen lyser tyvärr glest där uppe i norr. Rävskabb kan även gå på katt tyvärr. Dock finns det bra och smidiga behandlingsmetoder numera.
Usch ja så deprimerande det är med alla kissar som saknar hem nu när vinterkylan kommer krypande.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
gu va hemskt,men bra att ho som hittae katterna iaf sätter in en annons…!!