Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 2078 ggr
Ninni123
0

Tama kompisar - Matte sjuk

Jag har fått höra om 2 kattkompisar, kastrerade hankatter, som trivs mycket bra tillsammans. Deras matte har blivit sjuk , mycket sjuk och kommer inte kunna flytta hem igen. Hon önskar att de kunde få ett permanent hem tillsammans. Eftersom hon inte ser någon utväg har hon bokat avlivning för sina älskade katter. En katt är 6 år och svart och den andre är 3 år och  vit med inslag av rött och kräm, bla svansen är röd. En av 3-äringens föräldrar är en raskatt utan hår. Jag vet att det är svårt att hitta någon men tänkte försöka i alla fall. Har man tur finns det någon som vill ge dessa kompisar ett permanent hem. De finns i Lund.

kattassen
0

Vore ju fasansfullt om de stackars unga katterna skall behöva gå detta till mötes.Gråter Vad har hon gjort för att hitta nytt hem? Kan du inte hjälpa henne att annonsera på Blocket med fint foto osv. Sätt ut annonser med rivlappar i affärerna (med foto) och snyfthistoria bakom förstås.

Det får inte bli aktuellt med avlivning på friska unga djur!!!

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

kattassen
0

Kolla denna:

Köpes Blocket, Halland

Vi får inte länka till annonser så du får kolla Blocket själv;-)

martdat
0

#2 bra katttassen, du han före mig, Flört

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Ninni123
0

Hon är svårt sjuk, har inga krafter kvar. Jag frågade henne om annons på Blocket men hon är orolig att det då kan bli någon oseriös. Hon vill inte heller att de ska hamna i stödhem och behöva flytta. Eftersom hon är så sjuk kan jag inte pressa henne till detta. Vad hon önskar är ett permanent hem och jag har erbjudit mig att göra ett hembesök om ett sådant dyker upp.

kattassen
0

Kolla den köpesannonsen som finns i Halland iallafall,det kan det vara värt.

martdat
0

ja den anonsen efterlyses två kastrerade katter, ev vaccinerade, det låter seriöst i allafall, jag hadde ringt och kollat., frågar hur den som vill ha katt bor osv, kollat inställningen allmänt,

Sidentass
0

Åhhh vilken sorglig historia..stackars kvinnan att behöva bli såhär dålig..klart att hon är oerhört bekymrad över sina missar…hon önskar dom ju allt gott efter henne…tänk om man hade kunnat hjälpa till här..men har ju som bekant fullt hus…det här är ju en speciellt gripande historia..tänk om anhöriga kunde få ortstidnngen att skriva om detta, om damen själv är med på det..tänker också på Karlavagnen de kvällar de har fritt prat..

Usch…så ledsamt detta är..

Ninni123
0

Jag ringde på annonsen på blocket. Tack så jättemycket för tipset!!Det verkar vara perfekt!! Jag pratade med killen som sökte 2 katter till sin mamma och han var villig att vänta med att ta andra katter tills jag har pratat med deras matte.

Nu får vi hoppas att hon också tycker att det är en bra ide. Jag kanske hinner prata med henne i morgon annars blir det på torsdag. Synd att det är lite långt att åka och besöka det tilltänkta nya hemmet. Avlivningen är beställd till på fredag men jag kan nog ha katterna här till transport kan ordnas.

Nu får ni hjälpa till och hålla tummarna!

kattassen
0

Oj vad bra, då får vi hålla tummarna att allt stämmer och att kissarna får ett nytt gott hem!

huskatt08
0

Åh..då håller vi alla tummar o tassar för att det löser sig för missarna.

martdat
0

#8 toppen! hoppas att det löser sig nu då, Lät det bra annars med det hemmet? åh vad rolig om det löser sig så här, Skrattande

Ninni123
0

#11 Han beskrev sin mamma som en kärleksfull kvinna som var en sann djurvän. Hon hade tidigare haft katter och även andra djur men hade inga nu. Hon är ensamstående och känner sig lite ensam. Bor i lägenhet på 60 m2. Han föreslog att jag skulle komma och träffa henne. Jag fick förtroende för honom. Man brukar känna om det är något som inte stämmer tycker jag

Ankie
0

#12 åh så skönt när man känner att det stämmer så där

men nu får vi hoppas att ägaren vill släppa iväg sina katter dit

jag håller tummarna

Sidentass
0

#8 Åhhh så skönt att höra…då finns det hopp om att det ordnar sig för missarna..o så gott för deras matte om hon får ett sådant besked..

emjon
0

#12 Lider med matte som blivit så sjuk att hon inte kan ha sina missar kvar och jag hoppas att det ordnar sig med nytt hem för dem.

Den annonsen du ringt på låter ju jättebra och toppen också att han själv vill att du träffar hans mamma. Om allt faller väl ut så får kissarna en ny matte som inte behöver känna sig ensam mer. 

Hoppas att det går och lås och jag önskar lycka till.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Ninni123
0

Nu har jag pratat med katternas matte och hon sa att det kändes som en sten släppte från bröstet. Först blev hon lite överrumplad eftersom hon hade räknat med att avliva sina kära katter. Nu vill hon att jag ordnar att kompisarna får komma till sin nya matte så snart det går. Hon känner nog att hon vill ha det ordnat innan krafterna tryter helt. Ska ringa och se när den nya matten kan ta emot.

huskatt08
0

Åh, så skönt det  betyder säkert oerhört mycket för henne att veta att hennes älsklingar får leva vidare i ett bra hem.

Ankie
0

åh så underbara nyheter, härlig läsning

mariia89
0

Vilken lycklig historia :) Blir så glad när allt går såhär bra!

Maria

nyttigajag
0

va bra!!

Alexej
0

Det låter ju fantastiskt!

En sjuk kvinna som slippar avliva sina katter, 2 friska unga katter som får leva och vara tillsammans och en ny glad ägare. Skrattande

Perfekt!!!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

DesireEsmeralda
0

Vad underbart att det verkar lösa sig till det bästa för alla! Skrattande

"Varje katt är ett original och ett mästerverk"

emjon
0

Vad härligt att matte blev glad för att kissarna får ett nytt hemGlad

mymlanbus
0

Underbart att det ordnade sig för kissarna

martdat
0

väntar med spänning på att kissarna ska komma till sitt nya hem och höra hur det gick, tycker självklart oxå att det är fruktansvärt synd om den människa som är sjuk och inte kan ha dem kvar, hoppas att hon kan ha lite livskvalite kvar,

Hennum
0

ja, hon kommer sakna sina katter mycket. men det hjälper nog att veta att de har det bra någonstans. :)

vilken fin historia, trots allt :)

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

emjon
0

Väntar också spänt på och få höra hur det går i fortsättningen.

snickan
0

Hoppas vi får höra hur det går för kisserna i nya hemmet sen

Hawknestgrove
0

Verkligen bra! I synnerhet, då jag skulle göra likadant som den sjuka kvinnan, om jag blevdödligt sjuk. Att hitta någon som kan ta hand om kissrna lika gott som jag själv, nej. INte ns min sambo. Så tyvärr, mina kissar får följa mig i döden.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Ninni123
0

I morgon är det dags. Kompisarna blir skjutsade av mig till sin nya matte. Det är en bit att köra och jag hoppas min gamla bil inte krånglar men det känns bra att de inte blir avlivade.

kattassen
0

#30 Å så fint! Hoppas det blir bra med nya hemmet. Härligt att två liv kunde räddas!Glad

Lena
0

Oj vad bra att det har ordnat sig! Det brukar faktiskt göra det om man bara ger det hela lite tid.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Ankie
0

gud så himla bra Glad

bra att du engagerat dig i dessa katter å hjälpt till

Sidentass
0

Som ljuv musik i mina öron..när det ordnat sig…glädjs också med den sjuke kvinnan..måste känna som en lättnad för henne mitt i allt hennes trauma..toppenjobbat med missarna!!

Ninni123
0

Idag var det meningen att kompisarna skulle åka till sin nya matte i Halmstad. Det var vad vi människor hade planerat men som ni vet blir det inte alltid som man planerar när det gäller djur.

Matte åkte hem från sjukhuset för att säga adjö till sina katter och hon ville själv sätta in dem i transportburen. Det gick bra med den första katten men den andre orkade hon inte få in i buren och han gömde sig någonstans i lägenheten. Inte ens efter inköp av tonfisk gick det att övertala honom. Hon försökte tills benen inte bar längre.

Så nu har jag en kisse här hemma hos mig. Han är olycklig utan sin kompis och han jamar högt och låter som det är en vuxen karl som gråter. Matte åkte tillbaks till sjukhuset. Den andre kissen är ensam kvar i lägenheten. Jag bad släktingarna ta bort maten och de ska låna min fälla på söndag morgon och sedan kolla fällan flera gånger under dagen. Passar det sedan inte mig eller nya matte att åka direkt får båda katterna vara hos mig till allt klaffar.

Det får ta den tid det tar och nya matte i Halmstad väntar tålmodigt.

Ankie
0

men va typiskt

bättre lycka nästa gång då

martdat
0

#35 skönt att hon kan vämta, typsikt när man tror allt är spikat, hoppas det ordnar sig på söndag nu,.

Ninni123
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är kompisarna framme hos sin nya matte. Det var många som hälsade dem välkomna, kvinnans barn och även 2 barnbarn. Resan gick bra. Eftersom det var långt fick de resa i en stor hundbur med en liten kattlåda i. Det var tur att jag satte in den eftersom de inte varit på lådan när de var hemma hos mig.

Kortet tog jag när vi kommit fram.

martdat
0

Härligt!

Ankie
0

men så bra att allt gick bra

fina katter

mymlanbus
0

Så bra att det löste sig för missarna, så fina de är :)

emjon
0

Härligt att kissarna nu är på plats och de är jättefina önskar både kissarna och matte stort lycka till.