Godmorgon/kväll v 11
Så är det måndag igen, veckorna går så fort tycker jag..
Solen har varit framme hela dagen och snön är nästan borta. Hurra..
Här hemma är det bara Milou som kräks igen, tror att hon äter för fort så hon inte hinner tugga maten. Vet inte varför hon gör det, Pontus tar inte hennes mat det vet hon,,
Dax att jobba igen inatt, men det är lugnt på jobbet just nu..
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
Håller med om att tiden går för fort :S
Pratade med VC idag, har sådan konstig smärta i ryggen. Kan inte koppla ihop den med varken fibron eller en sträckning. Funderade på om det kan vara på väg att få proppar igen :(
Men fy det låter inte bra.
Hoppas du får hjälp på VC.
Här töar det .Härligt att höra droppet från taken.
Kanske kanske blir det vår i år oxå:))))
Usch Imasy, låter inge vidare och du är ju nästan bara barnet (jämfört med mig) 
Hoppas Det går bra med Milou essut.
Själv har jag tagit det lite lungt, ätit upp de resterande våfflorna av smeten jag gjorde igår. Annars siter jag och testar en sak som jag hoppas kommer gå bra. Gårdagens försök sket sig men jag har en ny idé.
//Pia
Haha, och när jag fick dem för 2½ år sedan var jag ännu mer bara barnet ;)
Ingen läkare trodde mig förräns de läst min journal när jag berättade vad jag gjorde där.
Våfflor låter smaskens :)
Nu har jag betält våffelmix (av guben) från affärn :)))))))
En liten snorunge Imasy ha ha. Fast iof så ser du ju ut att vara än yngre än du är med.
Jenna; äntligen får du våfflor :) Men det blir efter palten och fläsket va?
//Pia
Idag har jag varit hos läkaren igen och äntligen börjar det ordna sig med allt. Proverna jag tog visar på vad det är som gör mig så trött så nu kan jag äntligen få hjälp.
Jag har ju ingen ork alls som det är nu. Så förhoppningsvis ska jag kunna fungera bättre snart.
Idag tittar solen fram lite då och då, underbart. Fick se att påskliljorna börjat titta fram ett par centimeter. 
Härligt chigak att du fått svar nu och att se att livet börjar komma tillbaka efter vintern. Ska nog ge mig ut och se om jg hittar något i veckan med nu.
//Pia

nu blev jag med sugen på våfflor, men det får jag ta en annan dag.
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Hehe, får fortfarande visa leg vid cigarettköp och idag på bussen fick jag frågan om jag skulle åka på hel ;)
Så ja, jag är nog en liten snorunge ;)
Ja njut så länge du kan. I omras höll jag på att inte få köpa starköl till maten när vi åt på kinaresturangen ha ha. Hade 8 st som garvade och intygade att jag var 30.
//Pia
God morgon!
En ny dag med nya utmaningar :) på jobbet. Just nu är det mkt att göra där, men det är roligt och jag lär mig mycket varje dag :)
Ha en bra dag
/M
Vädret är grått o trist i dag oxå. Det regnar o snöar om vartannat.
Näe våfflorna ska vi äta i dag. Så himla gott det ska bli.
Gruvar mej för stadsresan i morgon. Gillar inte att fara ifrån katterna. Men ibland måste man.
Ska oxå träffa barnbarnet Tilde.
Kul kul hon har ju blivit 4 månader redan.
Usch, sitter här och är orkeslös. Borde ta itu med både städning och dusch av mig själv.
Ska till VC efter dagis, alltid lika kul att ha klåfingrigt barn med till doktorn :S
Har skickat en gnällinsänare till Metro också, får se om jag kommer med igen :)
Tänk att det snöar överallt, såg imorse när jag tittade ut på jobbet att det var fullt med snö. Hela sträckan Stockholm - Kungsör var det snö på alla orter.
Varför kommer inte våren snart.
Verkar som Milou och Pontus är sura på mig, när jag kom hem imorse så sprang dom bara förbi utan att hälsa..
Just när jag tänkte gå och lägga mig så borras det här i huset, fastighetskillen ska fixa grannens lägenhet för den ska bli uthyrd..suck……
Här är det snöstorm och dom har plogat hela dagen. Jag skall ut och skotta snö så jag kommer till brevlådan. Mamma har ramlat igen men det gick bra. Sarah och en tjej hjälptes åt och lyfte upp henne. Puckot har ätit för mycket så hon kräktes och Skruttan sover.

godkväll, vädret hat växlat mellan vackert vårväder, till stilla regn, till snöyra,
Har vart hoss vetten med Baloo på återbesök, Han hadde gått upp lite i vikt, tur det, jag som vart nojig,
almäntillståndet var jättebra men vi tog njurprover, svar i morgon. brorsan e här på kaffe, han e rättså ok, kul att träffa hunden.
Vi ska till stan i dag (!2 Mil enkel resa). Jag dka till min ögonläkare. Så ska jag hälsa på min mamma och mitt barnbarn.
Månadshandla på Willys.
Så vi är nog inte så pigga när vi kommer hem i kväll.
Det är -11* här så katterna håller sej nog inne o sover i dag.
Har varit ute med katterna. Puckot skulle gå till grannen och hälsa på. Skruttan satt på trappan och jamade och gick sedan in. Hon vägrar att gå ut. Hon har vuxit ur sitt koppel. Undrar om det finns större koppel som går runt magen?? Puckot var ute cirka 5 minuter sedan gick hon in. Idag är det städdag tror jag eller om jag skall göra det imorgon under mina lediga timmar.
här snöar det för fullt. nu är jag trött på all snö.börjar återhämta mig eftr operationen.nu vill jag ha vår.
God kväll!
Ingenting är under kontroll, inte ens datorn beter sig som den ska *suck* idag är det en "sån" dag… bläk!
Ha en fin kväll alla
Nu är jag hemma från jobbet, tåget var försenad hela 25 minuter från Stockholm..
Tur att jag är ledig i 2 dagar nu..
Inatt har jag fixat mitt nya önskeschema, har gjort så att jag är ledig hela 12 dagar ibland. Men då får man jobba som bara den först.
Nu ska jag sova en stund, känner mig så trött..
Här var det -14* när vi vaknade. Ingen vår i sikte alltså.
Nu väntar jag på en ny kallelse till Umeå.
Är så glad att ögonläkarna inte ger upp och anser mej som ett hopplöst fall.
Ha en bra dag
Känner mig riktigt duktig denna vecka och jag hoppas energin och motiveringen håller i sig även i fortsättningen. Förutom min två kvällar i veckan då jag lirar lite innebandy på skoj har jag nu även tagit upp löpträningen igen.
I tisdags och sen idag har jag varit och kännt på spåret och det har gått över förväntan. Hoppas bara att jag inte får problem igen eller att motiveringen tar slut så jag får åter igen lägga det på hyllan. Men det är mycket lugn löpträning och inte så långt. 2.5 km räcker gott och väl speciellt i den kuperade terrängen. Sen hoppas jag ju givetvis att det inte ska komma mer snö suck.
//Pia

Dags igen..att ta katternas order o fara till Lidl o proviantera till dom. Allt är slut nu..såväl sand som torrfoder och burkmat..därför fnns inte tiden till mer datorsittande innan det är avklarat..
Här blir det rullväska som gäller..det är mycket att frakta när man ska förse ett såpass stort gäng med provians…
Mulet o trist här i linköping..men tar det inte så allvarligt med vädret..utan vi gläds istället åt att min pappas kisse piggnat till igen..vi väntar bara nu på att få se lite "bajskorvar" också! Kissat har hon dock gjort ett antal gånger..

Snöblask :-( Min särbo och jag ska till hans kompis i Nybro. Då det är tänkt att vi ska Bowla. Var länge sedan jag bowlade, får se hur det går..kanske gjör bort mig totalt.
Jaha så vaknade man imorse att man hade ont i halsen och hostade så man kräks…Har nu ringt jobbet och talat om att jag inte kommer imorgon och på tisdag, onsdag nästa vecka.
Vill vara helt frisk innan man börjar jobba igen.
Nu är det så många som är sjuka på jobbet så man har ont om vikarie. Men man kan ju inte tänka på sånt när man är dålig.
Nu har snön smält bort här i Kungsör. Hoppas man slipper någon mer snö..
Var i landet ligger Kungsör?
Här är set grått o kallt.
Jag har syttit i två dagar och försökt förstå ett dataprogram som jag måste använda för att publicera min hemsida fråno med Mars månad. Då webhotellet ändrat rutinerna
:( begriper nada av programmet.
Glömde önska er en fin helg

#27 Krya på dej Essut..du gör så rätt som stannar hemma hos dina pälsklädda värmedynor!

Godkväll, tar det lungt vid tvn, dottern e hemma och vi har fått ha hit min brors hund över helgen, han e så glas fasst lite ledsen med,
Det är egentligen pubaffton i byn tre hus bort, brukade va trevligt förr men den nya fesstkomiten kom på den briljanta iden att ha MYSHÖRNA för de minsta så jag kände mig inte jättesugen, småbarn och bupafton går inte ihop för mig, nä, blir lungt här hemma,
Va? Myshörna för de minsta. Nä håller med dig martdat, barn ska man inte ta med på sånt. Finns personer som kan bete sig illa och vem vill att ens ungar ska se sånt? Det försöker man väl undvia så mycket man kan.
//Pia
#28 Kungsör ligger mellan Eskilstuna - Arboga…Kungsör tillhör Västmanland.
#30 Tack..När jag gick och la mig så kom Pontus och ville ligga nära mig så att han hade sitt huvud på min arm och hans tassar var på min mage sen trampande han som bra den…Man blir så glad för det lilla.
God morgon!
Vaknade innan 06 och undrade var jag var, hade somnat i fåtöljen igår kväll :). Första dagen sedan förra fredagen som jag inte har huvudvärk, så underbart! Det har liksom legat som en betongkeps hela veckan och det gör att jag har svårt att se ordentligt, men nu är det över för den här gången *hurra*
Laddar batterierna till kameran för vi ska på kattjakt idag, Åtivskatterna ska in (hoppas vi).
Ska ta en sväng till pappa på lasarettet i Linköping och hoppas att han är skaplig och känner igen mig idag :( det har varit lite si och så med det :(. Det är svårt när ens närmsta blir förändrad i både sinne och kropp :(.
Håll tummarna och ha en fin helg.
Många glada helgkramar 
/Malin

morgon! ska försöka städa här snart, sen kommer Eva i em och fikar, jag och Baloo sitter här med kaffe och morgonslappar ett bra tyag först,,, lite trött, telefonen ringde fyra i natt av en som undrar varför jag var hemme o inte på krogen, jises, måsste man va ute varge helg,,,
här snöar det för fullt. är trött på all snö, vill ha vår o värme.
Här skiner solen o det är +4*.
Kan inte vara bättre en helg.
Vi kör flera ggr till återvinningstationen när i byn.
Det är otroligt vad det samlas mycket. Vi har stora plastlådor ute i garaget på hyllor. Som vi bär ut grejerna till. Men så får man ta alla lådorna till slut o fara med dem.
Ha en fin dag.
Godförmiddag. Jag hostar så jag får ont i bröstet
Näsan rinner hela tiden hoppas det går över snart.
Snön håller på att smälta här, är barmark på vissa ställen. Hurra..
God morgon vänner :)
Uppe med tuppen idag (vaknade innan klockan 6) och väntar på att klockan ska dra sig fram till 10 så att jag kan ringa de telefonsamtal som ska ringas idag :). Man vågar väl inte ringa innan 10 en söndag väl?
essut: krya på dig nu och bli frisk snart
martdat: inte måste man vara ute varje helg inte, men en del folk tror ju det :)
Kram från en glad Malin
Mymlanbus: Tack, vi får hoppas att det går över snart. Inte så kul att vara så här sjuk..Hoppas jag är lite bättre imorgon så jag kan hämta mitt paket från Panduro, dom hade rea så jag beställde några saker på nätet..
Tänk att du är så morgonpigg? Här i vår familj är alla morgontrötta även katterna.
Här skiner solen så katterna har varit ute på balkongen idag en bra stund.
essut: ja, morgonpiggheten beror nog på ny energi bara. Sov som en stock inatt :) så när jag vaknade så var både skallen och kroppen utvilad, det var länge sedan det kändes så. Glad är jag, euforisk och lycklig på en endaste gång. Livet är rätt härligt! *räcker över en bunt med pappersnäsdukar till dig och skickar en cyberlig kram*

Letar efter Ludde :-( Han öppnade dörren själv vid halv 7 i morse, inte ett spår efter honom. Jag år så orolig så jag gråter..

Godkväll, har vart duktig och rensat ett stort land utmed husväggen i dag, lite fel årstid kankse men det var nog inte gjort alls på många år så det behövdes, Mini har tappat två tänder så det är ett evigt fjäskande att få henne att äta, ingen inflamation men det känns väll otäckt, hills ad och rc kattungemjölk, usch, så fort en katt blir frisk så ska det krabba med nässta, jag ska ALDRIG mer ha flera pensionärer på en gång….
Är så trött på skiten nu så nu städar jag för fullt. Det kommer inte bli färdigt ikväll men det mesta och värsta i alla fall. Tvätt maskinen går och ska tvätta mer imorgon. Bily har ju fällt sådant så det är katthår överallt men nu så är han mycket finare i pälsen och den är även mycket blankare.
Tudor ligger och sover uppe på bokhyllan så han märker knappt dammsugaren, Thindra springer framför dammsugaren suck och Billy är lite rädd så han håller sig lite undan.
Väntar på att golvet i hallen ska torka så jag kan ställa ut skoställ och lägga ut mattorna igen för att fortsätta till köket.
//Pia

God afton!
har varit ifrån datorn en hel dag..vilket inte händer alltför ofta..sonen är krasslig o har åkt på influensa..så därför har han fått sitta här när han inte orkat med något annat…tog med sambon en långpromenad idag..hade med oss fika..som en liten vårpickning utan solsken dock!
Zazza hade bajsat igår..(min pappas katt som haft lite problem med magen en tid) så nu känns det hoppfullt och som att vi är på väg mot ljusare tider igen..

Karin, har Ludde kommit hem än?
Sidentass, så skönt att det har kommit bajs.
Här har solen skinit från en klarblå himmel så katterna har haft det skönt på balkongen på em.
Har bara slappat idag, även sovit en stund eftersom vi hade besök hela dagen och kvällen i går. Först var vi på stan och kollade i affärer sen åt vi lunch ute därefter gick vi hem och spelade canasta till fram på småtimmarna med avbrott för fika och kvällsmat. Jättekul!
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

#42 Åhhh Karin…vad jobbigt…tänker på dej..o önskar av hela mitt hjärta att Ludde snart är hemma igen…

Nu är Ludde hemma. Så nu kan jag andas ut och sova. Undrar vad han gjort i så många timmar. Han måste haft kul, för han ser pigg och glad ut och pratar på