Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 2688 ggr
annelisen
0

Hjälp!!!!

En sköldpaddsfärgad katt som snart ska få ungar söker hem!

Hon kom till stallet för ett tag sen. Hon är en jättesöt sköldpaddsfärgad katt, förmodligen inte så gammal…. Och hon är desstuom med ungar, som kommer vilken dag som helst…

Jag har tyvärr ingen möjlighet att ge henne ett hem,har redan 2 katter och 1 hund.

Finns det någon som kan ge denna söta o kelna katt ett nytt hem.. Låt henne komma in i värmen och få sina ungar….

Vi har frågat runt på gårdarna i närheten. Men hon hör inte hemma nånstans,,,,

Hjälp!!!!

lilo-nova
0

putt

lilo-nova
0

Var finns katten?

annelisen
0

Eslöv

Ankie
0

putt

hur går det för denna katt?

Sidentass
0

puttar upp den här viktiga tråden!

lilo-nova
0

putt!

annelisen
0

Hon e fortfarande i stallet.. Men hon e orolig,förmodligen för att hon ska ha ungarna vilken dag som helst….

Hon behöver komma in i värmen snarast!!! Helst idag…

Hon e verkligen skitsöt och tam… Jag hade tagit hand om henne om jag inte redan haft mina djur…..

Har ju 1 hund och 2 katter..Och 1 häst.

babbla
0

Finns det ingen som du känner som kan ta henne tillsvidare?

Kan du ta in henne själv i något rum?

Finns det något katthem du kan rådfråga?

Nån annan som har fler tips?

Mvh

annelisen
0

Nej jag kan inte ta henne själv tyvärr,annars hade jag gjort det redan… Bor i en etta med 2 katter o 1 hund….

Och de som har stallet kan inte ha fler katter,de pratar om att ta ungarna direkt när de fötts.. Men det får de inte för mig….

Jag måste hitta ett bra hem till kattmamman OCH ungarna,tills de e stora nog att få egna hem….

Ankie
0

oj oj oj lille stackars katten

men känner du ingen som kan ta in henne?

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Kolla i tråden  Hjälp i Eslöv fånga kattunge

kanske Malou77 som skriver där kan hjälpa till att finna hem

annelisen
0

Jag har frågat runt men ingen kan ta henne!!!!Gråter

lilo-nova
0

putt

Firinella
0

Skulle gärna hjälpt till men har redan så många katter. Tog in en dräktig hona i sommras och hade ett sjå med att bli av med alla ungarna. Hon fick 6 st. Hade man bara visst att alla fick bra hem så ok…

Hawknestgrove
0

Puttar upp för fina lilla tjejen!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Sidentass
0

puttar upp av alla min kraft..! Bor ju i Linköping..annars så kanske jag hade försökt att upplåta ett litet utrymme för henne i det akuta läget, `

Någon som känner någon….

destiny
0
babbla
0

# 12

Har du kollat med Malou77?

Jag är ingen expert, men kan du göra nåt isolerat krypin till katten….Avstånden lägger krokben för jag tror inte att man ska transportera en katt så långa avstånd när hon snart ska föda…

Mvh

annelisen
0

Ingen som kan hjälpa denna katthona?

sholle
0

hejsan. ungefär hur gammal är katten? har hon fått sina ungar än? kan kanske tänka mig ta katten om du inte har löst det redan. hör av er så fort som möjligt!

Alexej
0

puttar upp, här finns en vänlig person som kanske kan hjälpa:)

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

destiny
0
tuska
0

# 20  Hoppas att denna dilemma med den dräktiga missen löser sej nu.

Du är guld värd om du förbarmar dej över en kattmamma med stor mage.   Berätta hur det går.

chigak
0

Hur har det gått? Om det inte löst sig kanske vi kan hjälpa till om avståndet inte är för stort.

Ankie
0

annelisen var är du???? Hjälp finnes ju för denna katt nu

finns det inget telenummer till henne nånstans, ingen som vet vad

hon heter?

annelisen
0

Jag har varit iväg i Värmland,därför jag inte varit inloggad….

Var bor denna Sholle…?

Katthonan är INTE förvildad..En jättemysig söt katt,kelen och hon kommer alltid när jag kallar..Har döpt henne till Pisan =)

Inga ungar än…Men tjock om magen e hon.

tuska
0

#26   Kan du inte skicka ett pm till scholle att du är hemma nu.  Missen måste få komma in nu.  Hoppas hon kan hjälpa dej

chigak
0

Vart finns katten?

tuska
0

#  28   Kanske du kan ta dej an katten med bebisar i magen. Det är ju ingen skyggis att jobba med.

chigak
0

Vi skulle eventuellt kunna det´men jag pratar med andra här på sjaten med om katter att ta hand om och vi kan inte ta för många. Och isf skulle vi behöva försöka hitta andra hem till ungarna när de blir tillräckligt stora. Jag får återkomma inom kort. Måste diskutera lite med min man också.

chigak
0

Min man tycker det vore ok att ta henne. Men om vi ska ta sigge och en ifrån mariia89 så blir det väldigt mycket katter. Vart finns hon? Bra att veta.

Kusten
0

Puttar upp

destiny
0

Katten finns i Eslöv, Skåne. Står längre upp i tråden. Flört Håller tummarna att du kan ta den blivande mamman. Skrattande

emjon
0

#31 Blir så glad över att du och din man vill öppna ert hem för en behövande kisse. Det är ju så otroligt många katter som behöver hjälp och er insats är ovärderlig hur ni än väljer.

Om det var jag som skulle välja så tog jag Sköldpaddshonan så hon får komma in i tryggheten och värmen för att få sina bebisar. Om det är så att ni tänkt er en kattunge så kan ni ju behålla en av paddans små.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

chigak
0

#33 ojdå det har jag visst missat. Tack. Jo vi skulle kunna ta den men då behöver vi transporthjälp. Är tyvärr lite långt.

chigak
0

Som det ser ut nu så kan vi ta 3. Så vi kan ta henne. Och dem andra två vi har på gång. Vi har ju stort hus så plats för 3 små liv finns det gott om. Glad Och kommande bebisar för den delen om det blir så att den gravida honan kommer till oss.

tuska
0

Vilken insats ni kommer att göra Ni har riktiga guld hjärtan. 

Hoppas att ni får hjälp med tranborten men det tror jag inte blir en omöjlighet.

emjon
0

#36 Oh jag får gåshud av lycka över att ni kan välkomna dessa katter låter helt underbart.

Fagddu
0

Vad mysigt med tre nya kissar på en gång. Då får de ju massa sällskap allihopa. Skönt med någon som så gärna vill ha katt och löser så många problem på en gång :)

chigak
0

Vi får ju se vad annelisen säger om det också.  :)

annelisen
0

Hej!

Var ligger Habo?

Jönköping nånstans eller?

Det 'är verkligen en jättego katt..Hon spinner och tycker verkligen om att ligga i ens knä,så den som tar hand om henne kommer inte att ångra sig.

Nu e hon ju van vid att vara ute,så jag hoppas att hon får möjlighet till det sen oxå……

Viktigast nu e att hon slipper få ungarna ute och att hon får en trygghet….

chigak
0

Hej

Ja det ligger ca 1,5 mil från Jönköping. Vi bor i villa så hon skulle få bestämma själv när hon ska vara ute eller inne. Hon är jättevälkommen till oss om det går att ordna med transport. Är tyvärr lite långt för oss att åka.

Mvh Maria

Simson
0

#42 Å underbara människor! Ni har verkligen gjort det till en skön jul för mig! För katterna också naturligtvis! Flört Men jag blir så glad över att läsa här så jag får som Gunde säger: "ståpäls".

Ni bara "måste" skapa en egen tråd med foton sedan!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Ankie
0

men tänk om detta ordnar sig oxå …..

annelisen
0

Okej, vi får försöka lösa detta på något sätt.. Jag har oxå svårt att köra ända opp dit… Inte råd! Rynkar på näsan

Men vi måste lösa det på något sätt ju….

mariia89
0

Men Birgitta från kks skulle väl köra upp till stockholm nu snart som vi pratade om innan i min tråd om du skulle ha en katt från oss chigak, och vi bor ju i karlskrona.. så skulle kissen bara kunna komma från eslöv och hit så skulle väl båda kissarna kunna åka upp till dig samtidigt?

Maria

tuska
0

Det där med resa ser inte omöjligt ut tycker jag.  Hoppas det löser sej på bästa sätt

Debattia
0

Puttar !

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

chigak
0

Jo mariia89 vi vill gärna ha en av era som vi pratat om i din tråd. För vår del vore det super om det gick att ordna så att Birgitta kunde ta med sig båda. Vi får hoppas att det går att lösa så.

tuska
0

Änglar finns dom     JEPP

Hoppas nu resan fixar sej lätt som en plätt

emjon
0

Är så glad att det verkar ordna sig så bra och jag håller med dig Tuska.

Caitlin
0

Birgitta åker från Karlskrona till Stockholm, så det är en ganska bra bit från Eslöv till Karlskrona. Om Annelisen åka och lämna katten till Birgitta i Karlskrona, tror jag inte det är problem för Birgitta att ta med sig katten. Stannar Sthlms-tåget från Blekinge i Jönköping?

Annelisen: Kontakta Birgitta om hon ska ta med sig katten. Jag har Birgittas nummer om det inte står på hemsidan

Mvh

Kathleen

chigak
0

annelisen tror du det går att lösa med transporten? Vore ju så bra om det gick så hon kunde få komma till oss.

essut50
0

Man kanske kan ha en insamling till bensinpengar om nån kan åka som har bil….

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

chigak
0

Kankse det. Det är ju 27 mil enkel väg från oss så det blir ju dyrt och långt för oss att åka om vi skulle åka hela vägen. Så om det på något vis ginge att ordna så vore det ju toppen.

Caitlin
0

Annelisen

Var det inte akut att kattmamman kom in?

tuska
0

# 56    Va det inte någon vid namn Birgitta som kunde ta katten med sej  blev det inget av det ?

mariia89
0

Har mailat Birgitta nu, men hon är ju så svår att få tag på, men jag försöker. har hört om den randige kissen du ville ha av oss om han kan åka med henne. sen får jag höra vidare med henne om jag får svar.

Maria

tuska
0

Jag tycker det vore bättre med en telefonkontakt, om så vore möjligt

Tiden går och katten med den runda magen bör ju komma in så fort det på nå vis går.  Får hon sina bebisar ute så blir det svårt att få tag på dem eftersom mamma katt gömmer dem mycket väl

mariia89
0

Det bästa vore att dom själva tar kontakt med birgitta på kks här. Vad jag förstår är kks inte inblandade i detta ärendet. och birgitta som ska till stockholm jobbar ju på kks och vi har våra katter förmedlade därigenom.. så ta kontakt med birgitta och hör om hon kan ta med denna katt samtidigt..

Maria

annelisen
0

Nr?

mariia89
0

Hennes nummer är 070-412 90 68. och mailadress birgitta-carlsson@hotmail.com hon brukar vara svår att få tag i på telefon..Men ni får nog försöka transportera katten från eslöv till karlskrona kan jag tänka mig..

Maria

chigak
0

annelisen: en lösning skulle ju också vara om du hade möjlighet att åka med henne åtminstone en del av vägen till oss så skulle ju vi kunna möta upp. Är väl rätt långt till Birgitta från dig med. Eftersom det ju är brådskande med.

chigak
0

annelisen: glömde ju i mitt förra inlägg. Mitt mobilnr är 0702-210512 så du kan höra av dig om det behövs.

chigak
0

Tänker på den lilla godingen och undrar hur det går för henne.

tuska
0

Händer det ingenting på den här fronten ?  Går det inte att fånga in missen eller sitter det fast i tranborten ??

Ankie
0

puttar

Caitlin
0

Jag undrar med hur det går?

chigak
0

Jag inväntar svar från annelisen ang transporten. Jag har inte råd att åka hela vägen men då det är nästan lika långt till karlskrona där det eventueltt skulle finnas transport så har jag frågat annelisen om vi kan mötas på vägen.

chigak
0

Jag har haft kontakt med annelisen via pm om detta inväntar nu ytterligare svar från henne.

chigak
0

annelisen: hur går det, kan vi lösa transporten?

Tänker så mycket på den lilla honan och undrar hur det går med henne.

Ankie
0

putt

chigak
0

annelisen jag har pm.at dig.

Ankie
0

vart har annelisen tagit vägen tro?

hallå, hur går det med katten och infångandet och allt vad det hör till?

chigak
0

Jag undrar också vart hon tagit vägen? Undrar så hur det går för den lilla honan. Hon skulle så gärna få komma hem till oss. Har dock inte hört något från annelisen på ett par dagar nu. Hoppas hon tittar in här snart.

Ankie
0

men vad märkligt

gulliver
0

Känner att jag måste lägga mig i lite här. Är det någon som vet hur långt gången lilla tösen är i dräktigheten?

Man ska inte transportera dräktiga honkatter långa sträckor. Minns inte gränsen nu men har för mig att den är satt till 2-3 veckor innan beräknad nedkomst.

chigak
0

den enda som kan veta något om det är ju annelisen. Väntar ivrigt på att hon ska titta in här. Det är ju längesen nu som hon startade tråden. Jag hade så gärna hjälpt denna katt men det verkar inte som det ska klaffa. med det du skrev gulliver så verkar det ju ännu mindre troligt att det ska gå att lösa.

annelisen
0

Jag har ingen aning om hur långt gången hon är….. Men hon e tjock.

Men mår bra…. Är pigg o glad iaf…

Hur ska vi göra då??? Rynkar på näsan

Jag tänkte åka runt till lite gårdar runt omkring imorgon och höra om någon saknar henne….

chigak
0

Det har ju gått rätt lång tid nu sedan du hittade henne. Hur länge går en katt dräktig? Sen har vi pratat med Naquita nu om Tiara och mindy då jag ej hört något från dig på några dagar nu.

Ankie
0

# 79 men är det inte bestämt att chigak ska hjälpa denna katt, är det inte transport det verkar vara svårt med eller? Hon har ju väntat på att du ska svara henne… Obestämd

men jag trodde du hade frågat på gårdarna runt ikring, du skrev ju det i trådbörjan.

chigak
0

jo vi har bestämt det. Men det som oroar är ju att det gått ganska lång tid nu och enligt vad jag lärt mig här på forumet så bör man ej transportera katter som gått längt i sin dräktighet. Det är inte alls omöjligt att hon kan komma till oss men jag vill inte att det ska hända något under transporten.

Ankie
0

men går det inte på nå vis å luska ut hur långt gången hon är?

gulliver
0

#80 En honkatt är dräktig 57-67 dagar (genomsnitt 63 dagar).

#79 Ska höra med vår stödhemssamordnare om det finns något stödhem för dräktig honkatt i närheten av Eslöv.

tuska
0

Jag som uppfödare av katter räknar 24 timmar efter det katten blivit parad det är då dag ett sen blir det oftast bebisar dag 65.

Kattungar som ex. är födda på 57.e dagen kan väl inte vara levande ungar???? det är väl då ett missfall eller ?  jag har då aldrig varit med om så tidiga födslar.Obestämd

tuska
0

Sigge är hemma nu - Hjälp    är två trådar där det blir "tårta på tårta"

Ankie
0

#86 Men Sigge handlar ju om Sigge i hans tråd om honom och denna tråd om den dräktiga honkatten.

gulliver
0

#85 57-67 dagar (genomsnittligt 63 dagar) är vad som står i litteraturen. Har själv ingen erfarenhet av uppfödning utan hemlösa dräktiga honkatter.

Hoppas att stödhemssamordnaren har ett stödhem i närheten av Eslöv till den lilla tösen. Och att hon inte hinner föda innan hon kommer in.

chigak
0

Om det inte finns något stödhem i närheten och det inte är farligt för henne med resan så är hon välkommen till oss.

Ni som är mer erfarna vad tror ni om det?

#86 det har bara råkat slinka in lite om denna katten i sigges tråd :)

tuska
0

Finns ingen på närmara håll som kan förbarma sej över kattstackaren, så finns det inga alternativ när en dörr står öppen för katten, lite för långt bort bara.  

# 79 Snälla Annalisen ta dej tid att fråga om någon äger katten i gårdarna där du visstas.   det är inte ovanligt att en ute katt letar ett ställe som passar bättre att få sina ungar på än därifrån hon kanske kommer.   Lösningen kanske finns i en grangård man vet ju inte.  katten verkar hanterbar så den är ju inte helt skräckslagen, om jag fattat rätt.

Det bråskar väl i det här ärendetSkrikandes

chigak
0

Jo det är ju det det gör. Vi ska åka till växjö och hämta Mindy och Tiara. Det blir på tisdag. Skulle du ha möjlighet att möta oss på vägen då annelisen? Vi får komma överens om vart isf. Vore bra om vi slapp åka ner en gång till sen.

Ankie
0

putt, hur går det i denna tråd? Jag hoppas så att man får läsa löst snart, det vore en tidig julklapp Glad

sholle
0

jag måste säga en sak. är riktigt irriterad över detta nu. först verkar det vara jättepanik att få ett hem till katten. vilket jag förstår. inte bra om hon lägger sina ungar ute vid denna årstiden. men sen när det är någon som erbjuder sig då kan det ta hur lång tid som helst. det är jag och en till som erbjudits oss.

sen en sak till: frågar man inte i gårdarna innan man lägger upp en sida på internet och försöker engagera folk att ta hand om katten?

tycker att det är lite dålig stil. men det finns kanske en förklaring. hoppas på det!

ha det bra alla iaf :) trevlig jul..

Denna kommentar har tagits bort.
chigak
0

#93 vad jag förstått så har annelisen frågat runt i gårdarna en gång redan. Vart i landet finns du sholle?

Ankie
0

ja jag förstår inte heller, det är ett tag sedan tråden gjordes, 22/11 och ett rop på hjälp gjordes för denna katt. Det var två som var villiga att hjälpa katten redan 12/2 och 12/4 nu är det som sagt den 14/12, är det bara transport det sitter i eller vad är det frågan om?

Nu vet jag ju inte om annelisen och du chigak har kontakt via pm så ni löser det den vägen? Men klart att man funderar….

Men den stackars katten är väl ute än förstår jag och dräktig

chigak
0

#96 Jo vi har haft kontakt via pm. Det som är problemet i nuläget är att inte annelisen har haft möjlighet att åka med katten och möta oss. Jag har pm.at henne om detta igen och inväntar svar.

Om sholle finns på närmre håll och kan hjälpa katten så vore det ju jättebra. Det viktiga är ju att katten får hjälp.

gulliver
0

Högdräktiga katter ska inte flyttas långa sträckor, det är mycket stressande och kan bli problem med födsel och mammans omhändertagande av ungarna.

Jag jobbar på att hitta ett stödhem på närmre håll. Har möjligtvis ett i Vellinge strax söder om Malmö.

Vad vi vet från annelisen så har hon inte katten fött ännu och det har gått tre veckor sedan tråden startades.

Ankie
0

ok då får vi hoppas på det stödhemmet då men det vore ju bättre hon fick ett permanent hem och det kan hon ju få hos chigak.

Då är det därför det har tagit sådan tid då för att det har sökts ett stödhem?

chigak
0

#98 Det vore ju kanon om du lyckas hitta ett stödhem på nära håll. Jag vill absolut inte utsätta katten för fara/obehag.

gulliver
0

#99 Ja dels det men också att dräktiga honkatter som gått långt inte ska flyttas långa sträckor.

sholle
0

jag bor i helsingborg. 40 minuter ifrån.

chigak
0

Då skulle ju sholle vara ett jättebra alternativ.

sholle
0

nu är det såhär att jag precis har fått ett samtal av en annan kvinna som hittat ännu en dräktig katt. och det är som så att denna katten ska jag ta med mig hem imorgon.

det är alltså inga problem som det verkar vara här. och personen som hittat katten är dessutom lite mer aktiv i att försöka hitta ett hem till katten. inget väntande om man säger så. utan hon kör ner katten till mig imorgon. och hon vet om att den är dräktig.

ville bara säga det. så ni vet. hade du varit lite snabbare annelisen så hade du redan fixat ett hem till katten . och jag hade till och med kunnat hämta henne själv så du hade inte behövt fixa med ngt sådant.

jag tycker att det känns förjävligt mot katten som inte gjort något fel. det känns i hjärtat det ska ni veta. jag har dåligt samvete och så. men det finns tyvärr inte så mycket annat att be för. hade du som sagt varit lite snabbare så hade jag kanske haft henne i min famn nu och kelat. vad vet vi?

alla ni andra, lycka till. ha det bra och allt. hoppas detta löser sig. jag ber för katten!

Caitlin
0

Väldigt tråkigt det här..(men bra för den andra kissen såklart),

Hoppas att Gulliver lyckas hitta ett stödhem innan kattmamman hinner få sina ungar.

Ankie
0

ja men nu får vi hoppas att det ordnas ett stödhem då i dagarna så kissen kommer in nån gång.

Ja det hade ju varit toppen med sholle som bor så nära men men det skrev hon ju för länge sedan att hon kunde

Jag blir oxå frustrerad….. tänker på katten

gulliver
0

Var har annelisen tagit vägen? Hallå annelisen!

Ankie
0

det borde ju finnas ett telenummer att få tag på folk när det behövs, annelisen verkar ju inte vara inne här lika mycket som vi är

kan ju vara akut ibland. Det är ju så att alla inte sitter vid datorn hela tiden men mobil brukar ju de flesta ha i dessa tider

Dela ut telenumret till varandra istället borde ju vara lättare, direkt kontakt. Glad

sholle
0

jag är riktigt besviken på henne. detta gör man ju för kattens skull. jag offra mig att ta hand om en katt jag inte ens känner för att hon ska få ett tryggt hem att lägga sina ungar. men vad får man för det? jo personen som har katten verarkr inte bry sig eller upopskattar folk som ställer upp.

vi är två som offrat oss nu. varav en bodde långt bort och en nära. hade det varit svårt att säga: kom du och hämta katten imorgon..

nej då ska hon knacka dörr nu. ngt som hon kunde gjort redan innan.

jag blir så frustrerad. tänker på katten och kattens ungar. fyfan!

tuska
0

Ja det gick lite trögt i det här ärendet, hoppas bara katten hinner komma in vart det då blir.  

Att flytta henne sen när hon  fått sina ungar. ser jag som ett större problem.

Ankie
0

inget nytt?

essut50
0

Nu får väl annelisen ta in henne till sig, tror att det är försent att flytta henne om hon ska ha när som helst som hon säger.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

tuska
0

Gulliver 

Som jag förstår nu får katten snart komma in i vellingefamiljen, eftersom inget annat har rapporterats. problemet är  det nu hur ni ska hitta till det stall där den långt dräkiga katten befiner sej.

Kanske har Chigak telefon nr, till Annalisen

chigak
0

Så bra om det finns ett hem till henne.

Jag har bara haft kontakt med annelisen här på sajten. Har tyvärr inget nr till henne. Det är ju delvis det som varit så svårt att det så sällan gått att få kontakt med henne. Jag försökte verkligen men då det aldrig blev något av så är det inte mycket jag kan göra. Om det nu stämmer att hon ska ha sina ungar när som helst så är det ju inte längre ett alternativ att hon kommer till oss.

Caitlin
0

Jag har Annelisens telefonnummer! Vi har haft kontakt tidigare, då Annelisen hittat kattungar som jag tagit hand om vid 2 tillfällen.

Ankie
0

putt

gulliver
0

Jag kan inte hålla stödhemmet ledigt hur länge som helst. Det är många katter som behöver få komma in. Caitlin vet du möjligen mer exakt var stallet finns?

Kan inte ringa annelisen eftersom jag arbetar nu fram till ca kl 18.00. Någon annan här som kan?

Ankie
0

men tänk att det ska vara så svårt, nu finns det ett stödhem igen

varför ska det vara så svårt att få tag på annelisen?

Konstigt om man gör en tråd och sen inte är in för att titta hur det går, när man skriker på hjälp för katten.

Det brådskar ju för bövelen!

gulliver
0

#118 För bövelen, den var bra Flört

emjon
0

#118 Tänker i precis samma banor som förstår inte alls

gulliver
0

Har bett Caitlin om annelisens telnr nu.

tuska
0

Har annelisen svarat i telefonen då ?

sholle
0

alltså nu blir jag lite trött på detta. annelisen har varit inloggad. igår. och ändå har hon inte kunnat slänga in en kommentar här.

gulliver
0

#123 Håller med till 100%. Jag har inte fått annelisens telnr av Caitlin ännu. Kan bara hålla stödhemmet idag också sedan måste jag placera annan katt där.

tuska
0

Jätte tråkigt hela den här historien.  

Att ropa på  HJÄLP  och sedan strunta i allt, när människor runt om jobbar febrilt för "paddan"   För mej är det här ett enda stort skämt.

Stackars katten, det va ju så nära att bli räddad med bara lite lite hjälp från annelisen.

kanske saknades det där hjärtat som ska finnas på rätta ställetSkrikandes

Ankie
0

men finns det inget nummer till Caitlin då, så kan du ringa dit.

Men tänk att det ska vara så svårt allting

finns det nån katt överhuvudtaget eller vad är det frågan om

gör det det så är det katten det är synd om som har missat dessa hem för att kommunikationen inte funkat som den ska

jag tycker detta liknar en skandal

vad är detta??

ANNELISEN var är du???

Det är ju lika bra att lägga ner, kunde hon bara tala om var katten finns så kanske någon annan kan åka dit å hjälpa henne och hennes ungar.

gulliver
0

#126 Jag arbetar heltid med vanligt jobb och kan inte hålla på och ringa kattärenden på arbetstid för det blir för uppenbart för arbetsgivaren. Skriva och svara på mail är en helt annan sak för det märks inte lika mycket.

Om jag får tag på annelisens telnr är det någon annan här som kan ringa henne då inledningsvis?

chigak
0

Tycker det är så tråkigt allting med denna katten. Tycker så synd om henne som är ute i kylan. Men kan ju inte göra mer än att erbjuda sig att hjälpa till. Jag tycker att den som tar upp ärendet och söker hjälp för katten också får ställa upp lite. Jag har flera gånger hört av mig till annelisen och bett att hon ska köra och möta mig med katten, men det har ju inte blivit så. Sholle har ju till och med erbjudit sig att hämta katten så jag förstår inte vad problemet är.

tuska
0

Jag kan ringa hela dagen.  bara jag får telefonnummret så.  

Men jag vet ju inte ett skit hur planerna ser ut för katten ifall hon nu skulle undra det.

Alexej
0

Jag kan.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Ankie
0

Finns det några som bor därikring där anneliisen bor så är det ju bättre att de ringer som vet vart det ligger och etc, det blir bara så tillkrånglat annars.

Annars pma mig numret så kan jag tala om att hon måste gå in på hittkatter för där finns en lösning eller att hon berättar för mig vart katten finns så kan jag pm:a dig gulliver eller någon som kan hämta katten.

detta är fanken inte klokt!

gulliver
0

#129 Planerna är att annelisen stoppar in kisse i en bur imorgon sen eftermiddag-tidig kväll och så tar sambon/särbon vägen om Eslöv på sin väg från Ljungby till Malmö. Därefter så kör vi till stödhemmet utanför Malmö och lämnar kisse där.

#131 Självklart vill vi ha adressuppgifter och sambon/särbon vill förstås också ha annelisens telnr så han inte kör omvägen i onödan.

Nej för bövelen det är helt uppåt väggarna. Varken annelisen eller Caitlin svarar ju Skrikandes

Ankie
0

men går det inte att få tag på caitlins telenummer då

hon är ju kontaktförmedlare åt kks eller vad det stod på hennes

sida här på hittekatter, du är väl med där Gulliver?

tuska
0

Va det ingen som svarade i sina telefoner i går kväll ?

Kanske det pågår ett infångande av katten eller katten kanske nu fått sina bebisar

chigak
0

Hur går det här? Nån som vet nåt om det blivit något av med stödhemmet? Tänker på den lilla gumman som är ute i kylan.

Ankie
0

puttar

anebit
0

Händer det nåt här då?   Eller skall kissen bo kvar i stallet? 

Den 22/11 skrevs det att hon skulle få ungar vilken dag som helst, så då har hon väl fått redan, eftersom det har gått 26 dagar sedan tråden skapades.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

sholle
0

frågan är om hon ens vet om katten är dräktig. hon skrev i ett mail till mig att hon skulle avmaska henne för att se så hon inte hade mask. o jag skrev till henne att det inte är bra att avmaska henne om hon nu skulle vara dräktig. men men…

skrollan
0

man blir ju orolig!

chigak
0

Hur går det? Nån som fått kontakt med annelisen? Har tänkt samma sak som du anebit. Hon borde redan fått sina ungar om hon nu är dräktig. Tråkigt att det blivit såhär. Är väl ett tag sen nu som annelisen var inne här?

anebit
0

Ja, jag fattar ingenting!  Varför be om hjälp och sen inte ta emot den när det är 2 stycken som erbjudit sig och även Gulliver.

Hon var inloggad sist den 15/12 på natten 00:13, men hon kan ju faktiskt läsa här utan att var inloggad.

Mysko!

chigak
0

Ja det är verkligen mysko. Hon verkade ju så angelägen och bekymrad i början så jag fattar ingenting nu. Hade velat veta hur det är med katten.

emjon
0

Det här är typiskt en sådan sak som irriterar mig att först gå in och be om hjälp och sedan får erbjudande från flera håll och inte vilja ta emot den. 

Det hör väl till god ton att tala om det är ordnat på annat sätt svårare än så behöver det ju inte vara. Nonchalans är en av de värsta olater jag vet.

Alexej
0

Inte första gång:(

sholle
0

ingen som har fått tag i henne via telefon?

chigak
0

tycker verkligen det är konstigt det här. Ropa efter hjälp och sen bara försvinna.

sholle
0

exakt en månad sedan som annelisen skrek efter hjälp….

chigak
0

Ja det har du rätt i. Undrar så hur det är med katten….

mymlanbus
0

Jag undrar fortfarande hur det gick med katten?

chigak
0

Det gör jag också. Har tänkt mycket på hur det gick för henne.

mymlanbus
0

Mmm, samma med mig Rynkar på näsan

anebit
0

Väldigt mystiskt!    Fanns det någon katt överhuvudtaget tro?

Annelisen har inte varit inloggad sedan den 15/12.

snickan
0

Har ni inte hört något, var katten finns nu, hur det har gått för kissen

mymlanbus
0

#152. Såg det jag med… men jag har tänkt så mycket på katten och jag hoppas så att hon kom in och fick föda bebbarna inne

Caitlin
0

Stina i KKS försökte kontakta Annelisen, tror dock inte hon fick tag i henne. Stina hade ett stödhem som kunde ta in kattmamman.

Hoppas verkligen att kattmamman fick föda sina ungar inne i värmen.

chigak
0

Vi var fler som erbjöd ettr hem men trots det så blev det ju inget av. Det är det som gör att det känns så svårt. vi var så många som engagerade oss och sen faller det på att annelisen bara försvinner. Tråkigt.

annelisen
0

Läs mitt nya inlägg Ville bara berätta….

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.