Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettannonsdiskussioner
Läst 1624 ggr
Ankie
0

Annons på katt

Hur gör man en bra annons? Har ni några förslag som gör folk nyfikna på katten. Jag tänkte på Aslan gubben.

Men ska jag skriva om hans beteende eller talar jag om det när de ringer, för jag vill ju vara ärlig. han är ju så go och kryper upp intill en å ska gosa men ser han att handen är precis ovanför huvudet så smäller det eller om man går emot honom så blir han nästan panikslagen.

Det måste ju ha varit nån som har sjasat bort han och kanske slagit han förut eftersom han reagerar så på händer när han ser de. Jag får klappa han hur länge som helst mot baken när han inte ser mina händer.

Crisse
0

Jag brukar om katten har mycket personlighet formulera annonsen så det ser ut som katten har skrivit den. Jag hade förra året en kattunge som hette Sigge och jag skrev just så om alla hans fördelar men man måste oxå skriva om där finns nackdelar. Jag tror där var upp emot 20 st som ringde och några som mailade och jag fick ett riktigt trevligt mail från en kille här i Malmö som fattade galoppen. Han skrev "Hej Sigge, du verkar vara den katten jag letar efter och har samma humor som jag uppskattar men jag ser att du vill ha en kompis och jag har ingen katt innan och jag vill bara ha en så tyvärr kan jag inte ta dig men du får hälsa din matte att det var en trevlig annons hon har skrivit". Då blir man glad när man får bekräftat att man har lyckats med annonsen.

Mari
0

En bra bild drar ju till sig uppmärksamhet så man läser resten utav annonsen, så mycket vet jag om annonsering av katter. Själva innehållet kan nog någon annan här hjälpa dig med.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Ledin
0

Säger att du ska ge ut sanningen om man ska hitta nya ägaren men du kan även säga att denna kisse bör bo med förstående kattälskare pga lite extra kärlek. Sen via tele svar kan man säga vad som händer. Rivs han så är han ingen barnkatt så det bör undvikas. Bra bild säljer. Lite info men inte för negativt förståss ska fram. Ut med så många anonnser du kan o gärna minst 2 kort. Lycka till :)