Hem finnes
Hoppas det här hamnar rätt nu..
Mitt hjärta blöder för "oönskade" katter och här finns plats för en. Vi bor i radhus, är två vuxna, två småbarn, 2 innekatter (huskatt o en ung birma, båda hanar)och en gammal snäll hund. Katten vi söker kan inte vara jätteskygg och rädd, det skulle bli för jobbigt för en sån katt med hunden, barnen osv. (De är snälla, men ändå, det blir lite livat ibland)
Utseende och kön spelar ingen som helst roll. Men alltså en ganska trygg, frisk, snäll katt som är anpassningsbar och inte äter andra katter till frukost ;) Jag garanterar ett kattälskande livslångt hem här, med mkt kärlek, lek och smarrig mat. Koppelpromenader om det faller katten i smaken.
Vi bor i södra Dalarna och har inte riktigt tid att åka jättelångt, så helst i närheten.

Vet inte hur man pm:ar.. Jag har tänkt tanken på att vara jourhem, då tar man hand om en katt tills någon vill köpa den, eller hur funkar det? Men det känns lite riskabelt.. då vet man nästan inget om katten innan? Jag är väldigt rädd om katterna och hunden här. Så det kan inte vara en halvvild katt eller hur jag ska säga. Jag måste veta innan den kommer hit att den tål andra katter, att den inte bär på några smittsamma sjukdomar och sådant.
Det finns katthem precis här i närheten men jag tänkte testa här innan jag går dit.
Tanken med jourhem är att katter behöver ny miljö, ibland för att dom vantrivs, ibland för att dom måste lära sig lita på människan..Å ibland för att katthemmet har överfullt med katter å behöver hjälp…Å även av andra orsaker..
Man kan kräva av katthemmet att katten är veterinärkollad innan du får hem den, å den behöver inte alls vara en skyggis..
Du får oftast lite inf. från katthemmet, hur katten mår å hur den är mot människor å djur..
Men som jag skrivit i tidigare inlägg…Är du intresserad, så säg till…

Jag kollar på deras hemsida just nu :) tack för tipset, jag ska höra lite med dom. Eller med hemmet som finns här.
ÅHHHH sådana här inlägg vill vi se mååååånga av just nu.
Härligt att en hemlös kisse får ett permanent hem.
Kram på er

jag känner samma glädje som du Jenna-Gun!!!!
Vet inte om du känner till Bergslagskatten i Smedjebacken?
http://www.bergslagskatten.se/
Våran hittis kommer därifrån och jag kan varmt rekommendera dem! Många av katterna de har till salu finns att kika på på hemsidan.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
men skulle inte maya varit nåt, det var väl rätt akut va. Hon är ju lugn och trygg å snälll, slipper hon åka så långt.
åh nu vet jag inte hur jag länkar tråden heller

Jag har läst i Maya-tråden, hon verkar jättemysig och skulle säkert passa här bland barn o hund.. men hon verkar ha ett hem på g?
#10 ja jag vet inte om det är bestämt. Men hör dig för där först, för hon behöver verkligen någon nu….
Lilla MAya, kan hon inte få komma till dig?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Ekatt, det vär en kvinna i Fallköping som skulle kunna ta Maya. Men det är mest för att det är jätteakut med katten. Och transporten från Piteå till Falköping är inte det lättaste att ordna.
Maya måste därifrån så snabbt som möjligt pga en lång förhistorie med vanvård osv. Och kvinnan som har katten nu är allergisk och ska flytta…
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Putt
Nu går det runt i huvet för mig. Finns det en spekulant som är seriös i Falköping?
HI HI Jag tror du va inne på ett tag att Maya skulle få flyga den sträckan
Ibland går det runt i huvve
Ja, snart så stänger jag ner för kvällen och till på söndag. Så jag hoppas verkligen,a tt det fixar sig nu! När allt är klart, vem det än vara månde, så får vi aktivera lilla Daisys reskassa och skänka en slant, liten eller stor!
Ekatt, du ser att du fått PM genom att det blinkar en prick vid kuvertet upptill till höger på skärmbilden. Klicka på kuvertet, så öppnas PM:et.
*f'låt om jag kommer med självklarheter*

Jag börjar lära mig sidan nu :) vi får se hur det blir med Maya, hoppas magicpaw läser här snart. Jag kollar ikväll igen.
#19 Ja du jag hoppas att du blir med Maya snart, verkar ju vara bättre att hon hamnar hos dig där hon får stanna permanent och att det inte blir så långt för Maya att åka.
men du kan ju ringa henne… 
Ja det är bättre att ringa. Eller så kan du smsa.