Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 1757 ggr
Imasy
0

Tvättsvamp emot hår

gjorde slag i saken idag och köpte en svamp som jag klämt på länge.

Denna svamp skulle förutom ta bort katthår, även kunna användas på data/tv skärm osv.

Snåla jag har väl tyckt att 89 kr för en svamp varit dyrt, då jag inte ens visst om den fungerade.

Testade att avhåra en fleecefilt i soffan lite snabbt när jag kom hem, och jösses säger jag bara! Aldrig har det väl någonsin varit så lätt att få bort hår ifrån en fleecefilt någon gång! :)

Är det fler som testat denna och har några positiva eller negativa saker att berätta?

Fagddu
0

Har jag inte ens hört talas om faktiskt. Var hittade du detta underverk och vad heter den?

catfoot
0

Ja, berätta..Var köper man den svampen??..Här är det katthår överallt..

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Imasy
0

Alltså, jag är helt lyrisk :)

Klösträdet avhårad i 3 svep med svampen :)

Den heter "Magic pet hair remover" och kommer ifrån ett företag som heter Four Paws om jag fattat rätt av etiketten :)

Jag hittade då min här på djuraffären. Finns de inte i er butik så kan jag handla och skicka åt er ;)

Puma77
0

Undrar om det är den jag köpte i somras. Har tagit mattan med den och den har aldrig varit så fin som den blev då. Ja när den var helt ny iof.

Dyr ja men dryg och inget har rått på min matta som den gjorde så den var värd sitt pris.

//Pia

huskatt08
0

Förvånad Låter som rena underverket!! Måste ha..måste ha..

emjon
0

En sådan svamp har jag också vi fick den när vi köpte klösträdet och den är väldigt effektiv att ta bort hår. Om jag skall säga någon nackdel så är det att få bort håret från svampenTungan ute

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

anebit
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En sån måste jag bara köpa åt både mig och min dotter.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Imasy
0

Ja men tror ni man blev något bitter att man varit snål och inte slagit till tidigare eller?! Skrattande

Näe, här har man slitit med dammsugarn och klädrulle till kläder, soffa, överkast mm till en förbannelse.

Har duttat runt med min lilla svamp och det blir så fint så Flört

Men ja, jag kan hålla med om att det var svårt att få bort håret ifrån den.

chrisse-77
0

Du har ingen bild på den?

Låter som en bra invetering, min soffa består mest av hår numera.

catfoot
0

Vill oxå ha….

OT/Snyggt ....

Marga
0

Har också en, använder den mest på mattor som blir jättefina. Håret rullar ihop sig till "korvar" och är lätt att få bort. Det är verkligen en fykantig svamp som ser ut exakt som en kompakt tvättsvamp. Inte mycket att ta kort på egentligen..

Om någon bor i Stockholm köpte jag den på Zoo-varuhuset i Kungens Kurva. Min kusin var intresserad och både hon och jag har tittat i andra zoo-affärer men inte hittat den så den finns nog inte överallt.

Molly1
0

Den låter ju toppen, svampen. Jag bor också i sthlm, Marga , så jag undrar om zoo-varuhuset ligger  där vid Ikea eller borta vid Rusta nånstans….?

Hawknestgrove
0

Imasy, jag vill ha. PMA mig ditt kontonummer, så sätter jag in pengar, för den kan ju inte väga mycket! porot kan ju inte gå på mer än 12 kr?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

sandra1977
0

jag använder vanlig fuktig disktrasa..funkar hur bra som helst!

Imasy
0

Svampen väger 157 gr, och går som skrymmande.

Svampen kostar 89 kr. Ff intresserad? Ska ner till stan imorrn igen imorgon.

Ska fler ha så kan jag ju handla åt er på en gång.

Marga
0

#12 Man svänger vänster i rondellen om man kommer från avfarten vid Skärholmen (Ikea ligger till höger) förbi McDonalds, och så svänger man höger vid SIBA. Längst bort på samma gata som SIBA ligger Zoo-Varuhuset. Hoppas du förstår hur jag menar.

Hawknestgrove
0

Ok, då blir det 36 kr plus 90, ja jag är fortfarnde intresserad.

Jenna-Gun
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Hawknestgrove
0

JA PM:A mig kontonummer, så köper jag gärna via dig!

Imasy
0

AH, precis den ja :)

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Den är suverän, dessutom tar den hår som man själv knappt ser, ex ljusa hår på ljusa underlag. Vad vore livet utan den….förutom väldans hårigt Skrattande

Lena
0

Det där låter ju som en i högsta grad spännande produkt för oss kattmänniskor. :) Den får man ju försöka titta efter.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

emjon
0

Skulle den vara slut på Zoo-varuhuset så finns den på Sea hund & katt lite längre ner i samma område för er som bor i Stockholm.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Husdjursagronom
0

Annars funkar ett par gummihandskar, ex diskhandskar himla bra också. Håret rullar sig till små korvar.

Firinella
0

Jag använder också fuktig disktrasa precis som #14. Istället för att slänga disktrasan när den är använd/tvättad ett antal ggr så är den jättebra att använda mot katthår.

Barbro55
0

jag tycker oxå att gummihandskar är toppen när det gäller katthår,ett billigt alternativ desutom

Imasy
0

Har också kört med disktrase  varianten, men jämfört emot svampen så säger jag bara: släng dig i vägen trasan ;)

Gick runt igår med min nya leksak och letade efter ställen där jag vet att håret blir i stor mängd. Kom på att jag kan ju ta stolsdynorna.

Tror varje dyna var ren på max 30 sekunder. Med dammsugare tar det nästan fem minuter/ dyna att gnussa bort allt hår.

Tycker för övrigt att jag låter som en TV-shops tant nu Tungan ute

Hawknestgrove
0

Haha, som jag när jag fick tag i en mirakelduk för fönsterputs första gången! JAg blev helt såld!

mariva
0

Jag testade en vanlig fuktig disktrasa efter att ha läst #14, och det funkade ju jättebra! Det blev hårkorvar som var lätta att plocka ihop, och dessutom fastnade ingenting alls på trasan!

Tack för tipset!

sandra1977
0

vassegooGlad

Husdjursagronom
0

Har man möjlighet att borsta katterna kan man investera i "the furminator" en fullkomligt fantastisk borste. Rätt dyr men delovar att den ska hålla kattens livslängd. www.furminator.com

Filmerna på hemsidan ser otroliga ut, men sådär såg det ut efter första gången jag använt den, använder man den regelbundet kommer det inte lika mycket päls. Bra mot hårbollar också, och min katt älskar den Glad

Hennum
0

hahaha :D hittekatter.ifokus tvshop!!! när jag läser era inlägg så kan jag verkligen höra rösterna i huvudet.. hihi

ska tipsa pappa om fuktig disktrasa. tänkte först köpa en sån svamp till honom, men om det nu funkar utan….

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Marga
0

# 31 det finns en tråd om Furminator som jag startade ganska nyligen. Jag var lika nöjd som du!

Hawknestgrove
0

Vill bara säga, att den här svampen var ett mirakel i jämförelse med gummihandskar och disktrasa. SUVERÄN!!!!!!!

mariva
0

# 34 Ja ja, vi tror dig! Men jag gillar återvinning! Skrattande

Sidentass
0

Nu blir jag riktigt nyfiken här!! Ska ta o kolla i våra zooaffärer i stan..den kommer att göra susen hos oss, vad roligt att vi fick tipset!

Sen vill jag ha en furminator också!

Imasy
0

jAG SER ATT POSTEN KOMMIT FRAM SOM DEN SKULLE ;)

catfoot
0

En Furminator testade jag på Djurklinken på min Tössen när han var nersövd…Denna kisse har alltid varit en tovkatt..Sen jag körde igenom hans päls å fick bort alla tovor, så är kissen ännu tovfri..Fantastiskt…Ska införskaffa mig en sådan, helt klart..

OT/Snyggt ....