Har köpt fyspray!
Skulle till zoo affären för att köpa koppel till katterna,men dem hade tydligen inga så jag köpte istället fyspray,kattsand och två lekbollar i olika färger:)
Direkt när jag kom hem sprutade jag med fysprayen på fåtöljerna, man skulle stå en meter bort så att det inte blev fläckar.. och det luktar kanongott!,en tyvärr väldigt starkt, katterna sprang genast därifrån… Kom på efteråt att de brukar ju sova i soffan, hoppas de kan hitta ngt annat att sova på…funderr på att köpa en katt säng..men e tveksam om dem använder den. Hoppas den starka doften sjunker in i fåtöljerna/soffan så slipper hela jag lukta!!hahha..då blir dem rädda för mig:/

Ja det där med fy-sprayen har sina för och nackdelar. Säkert kommer katterna att hitta andra sovplatser.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Man kan använda det regelbundet en tid för att vänja katterna att inte vara på vissa ställen. Har man tur vänjer dig sig av med det och då kan man sluta med fysprayen.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
dt luktar väldigt starkt!!