Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutanför-ämnet
Läst 1419 ggr
sven-g
0

Pga att min mor

Min mors hankatt har varit borta länge nu, men ifall han kommer tillbaka.

Sökes problem fri sterileserad hon katt 1-4 år. Om tycke för katt uppstår kommer den att få leva på landet, 300m tills närmaste trafikerad väg. Kommer att bli ompysslad av 78 årig pigg dam, få gå ut när den vill. I Dalarna bor hon. Skicka gärna PM.

Imasy
0

jag har pm:at dig :)

catfoot
0

Hon kan inte tänka sig en liten skyggis…

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

tuska
0

Hoppas hoppas hon vill ta sej ann den katten som du va snäll att öppna ditt hem för. trots alla dina egna katter   // Inger

sven-g
0

Ska titta på Imasys katt hoppas det känns rätt för mor.

tuska
0

Den katten har något att berätta för din mor, han önskar av hela sitt hjärta att gå ut en liten vända om dagen bara han har fått bott in sej hos matte.   Jag skulle bli så lycklig om den katten fick bo så som han en gång tidigare har bott. 

Av 13 katter va han en av dem som kom undan med livet i behåll. Tack vare Imasy.

Hoppas din mor tycker om honom

sven-g
0

Jag fick pm om gången i ärendet. Men hon måste försöka få den kvar inne några dar, om det blir så att hon tycker om den och följer med henne hem. Det är tråkigt när djur drabbas helt utan någon försumlighet från ägaren.

Nu när jag är inne på katt forum ska jag berätta något som hände för 10 år sedan. Jag var ute och gick ca 500m från där jag bor. Då får jag se en katt uti hästhagen trots att hästarna sparkade efter den gick den ej undan. Jag ropade på katten den kom och strök sig mot mina ben sen följde den mig gick inte en meter ifrån mig. Jag knackade på fönstret för att visa min sambo hur katten betedde sig, jag gick fram och tillbaka på gräsmattan katten följde mig som en hund som går fot. Jag vet att man inte ska ge okända djur mat, men på kvällen fick den mat, den fick även komma in det gick bra trots våra hundar inte var van katter. Katten blev kvar, vi åkte runt och satt upp lappar i affärer på anslags tavlor samt annonserade inget napp. Efter ca en vecka körde jag fast med traktorn, och gick in i en gård och frågade efter hjälp, när vi pratat ett tag tog jag upp att vi tagit hand om en katt, det var hans katt. Han hämtade katten den var tillbaka hos oss till kvällen, hämtade den nästa dag och låste in den i huset en vecka katten var hos oss på två timmar. Provade en tredje gång nu smet katten ut genom ett fönster raka spåret till oss. Nu fick den stanna. När detta hände var katten 18 år, den fick cancer och avlivades på djursjukhus 4 år senare vid 22 års ålder. Det var aldrig meningen att ha katt vi är hund folk

tuska
0

Katten är även van en gammelhund så det är inget främande väsen för honom, det glömde jag nog att tala om för Imazy när jag kom med killen.  I fall ni även har hundar så är det ju bra att veta.

Berättelsen om den katten som flyttade till er är ett bevis på att en katt väljer ägare =) men visst va det konstigt att han va så bestämd att det va er han skulle vara hos de sista åren.

Imasy
0

Men hallå! Jag har ju också hund Tuska ;D

tuska
0

Om din mor gillar killen och tycke uppstår kan du väl berätta här hur det går. 

Han är ju van nu sedan ett halvår att vara en innekatt så det blir säkert inte svårt att ge honom den tiden han behöver för att lära sej vart han forsättningsvis ska bo. 

Jag håller stenhårt i tummarna att det säjer klick mellan mor å killen.

tuska
0

#8   Va fasiken va hunden då när jag kom instormande med killen. Gömde han sej bland katterna ?  Det måste vara en pytteliten hund du har Skrattande   Jag minns faktiskt inte att jag såg någon vovve,.

sven-g
0

Jag ska gå in och skriva hur det går om det blir så. Jag tror den katten som flyttade hem till oss, inte trivdes med att ha yngre katt kompisar, ägaren hade tre katter till. Under den tiden katten bodde hos oss, gick den aldrig mer än hundra meter från vårt hus.

Imasy
0

Men Tuska, Pricken var ju med Micke ;) Annars hade du och gubben haft en skällande välkomst kommite i dörr´n ;)

Imasy
0

Nu har Sven och hans mor varit här i mitt dårhus.

En hund som skäller så örona trillar av och skrämmer bort det som de kom för, dvs katten.

En trött unge (på två ben) som beter sig som en lite gapig klä'tterapa som spelar allan och kastade runt sina långkalsoner ;)

Hoppas att det kommer gå bra med killen och mamma, och att de finner varann :)

tuska
0

å vad glad jag blir. Jag tror nog dom finner varandra, killen blir säkert nyfiken vart han hamnat innan han gör sej hemmastadd. 

Det blir tyst och fridfullt för katten nu slippa hundskall å livlig grabb som slänger långkalsingarna Skrattande

Hoppas Sven talar hur det går för killen och hans mor

martdat
0

håller vi tummarna för att de ska finna varandra!!!

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Sidentass
0

Vi håller också tummar o tassar här!

sven-g
0

Jag lämnade Cillas sovbur kvar åt katten, så han i lugn och ro kunde själv börja göra utforskningar i huset. Jag hoppas katten släpper sin rädsla, och min mor får ett trevligt sällskap.

tuska
0

Det har blivit stressat för Killen, han är en fin gossig katt bara han nu får lite tid på sej. 

Hälsa din mor så gott, dom kommer att trivas tillsammans.

Imasy
0

Jag glömde att säga detta, men säg åt mamsen att hon stänger in brödpåsar om hon har sådana framme.

Jag är en sån som oftast har brödet framme på bordet, och jag har fått vara utan frukost många gånger pga att Killen har spelat fotboll med mina mackor på natten SkrikandesSkrattande

wolfie
0

#17 Måste skratta det lät så kul med "spelat fotboll med mackorna"!!Skrattande

Vad bra sven-g!katten får det så bra ska du se hos din mor!

Imasy
0

Det må låta roligt med fotbollen, men jag kan lova dig att man lätt hålla sig för skratt när man vaknar vrålhungrig på morgonen och ser att brö´påsen är full med bitmärken och allt som finns kvar är smulor Skrattande

sven-g
0

Kollade in här, jag tror min mor vet hur man lär en katt att inte vara på diskbänk bord eller i fönster. Min bror är orolig att hon ska bli anfallen av katten. Det tror inte jag, så vi har haft livliga samtal nu i kväll. Han tvärs mot mig är rädd för nästan alla djur. Den katten som hon hade tidigare tyckte han om att åka spark. Så när mor skulle hämta posten sprang katten efter och hoppade upp på sparken. När hon var ute och gick följde katten nästan som den skulle suttit i koppel. Den var nästan som katten Findus, synd att han försvann.

Imasy
0

Jag tror inte att Killen kommer att bita din mamma :) Det skulle väl vara om hon drar han i svansen då ;)

Gick resan bra?

Fagddu
0

Vad fina historia om din mor och hennes gamla katt. Hoppas hon får en lika fin tid med den nya killen. :)

sven-g
0

Måste berätta att bättre med katten än väntat, jag var in och kollade i dag. Min mor ropade på katten för vi såg inte den, den syntes inte. Katten kom som den inte varit på något annat ställe. Den sov i fotändan hos moder natten som varit, så det har gått bättre än bra. Den är mycket tillgiven.Glad

Sidentass
0

Vad trevligt att det verkar gå så bra..härligt att läsa:-)

Ham-Madam
0

alla katter hemma hos jenny är ju trevliga så jag är inte förvånad att det gick bra med killen.

blir så full i skratt när jag läser hur lilla sonen uppförde sej. vad gör inte de små liven för lite uppmärksamhet särskilt när det finns okända å mor inte vågar säga ifrån Skrattande måste le åt charmknutten som jag tycker är en kul å härlig personlighet.

Imasy
0

Härligt att det har gått så bra med honom :) Hoppas det fortsätter i samma riktning. Tyvärr så visade han sig ju inte sitt rätta jag i mitt kaosartade dårhus igår Flört

hehe, hade du varit med på City gross hade du sett den hemska draken som sprutade eld på vilda barn Flört

sven-g
0

#28 Jag har full förståelse hur alla agerade. Har haft små barn själv. Och att katten var skygg då förstår jag fullt ut. Nu ligger han i fåtölj och sover, inte lätt när en katt som är van med lugn kommer i en annan miljö. Nu känner den nog sig hemma, för det är tyst och lugnt och han blir ompysslad av morsan. Men han är nästan för kelsjuk.

tuska
0

#29   Vad härlig läsning, att han blir ompysslad utan konkurans passar nog Killen förträffligt.  Jag såg att det va en katt som skulle räddas till vilket pris, hans tillgivenhet finns det inga gränser på. kelsjuk till tusen. så din mamma får nu fullt upp med att gossa med kattenSkrattande

Det finns en dam som bor bredvid brödfabriken som tog sej an två katter från samma ställe som Killen kommer ifrån. så ni har gott hjärta där i Insjön området.

Kanske du känner fler som kan ta sej an katter, det finns ju jättemånga hemlösa här på hittekatter. 

Ser en gossig röd katt från Göteborg som blivit utslängd den behöver ett hem, det är tydligen inte någon skyggis.

sven-g
0

Nu har det gått tre månader sen vi hämtade katten. Jag måste säga att katten blev en höjdare för min mor. Hon påstår att det är den bästa katt hon haft. Hon är bara lite betänksam att ha honom ute på kvällarna pga att räven stryker förbi och klorna har inte växt ut än, den har svårt att klättra ramlar ner när den försöker. Men jag tycker detta är bevis att även en omplacerad katt kan bli en favorit. Så fortsätt med den här verksamheten den kan skapa glädje hos både djur & nya ägare

kattassen
0

#31 Det låter väl härligt att din mor fått en liten vän som hon trivs med!Skrattande

Vad gäller utelivet på kvällstid blir jag också lilte betänksam när du säger att det finns räv som stryker runt. Hon måste väl inte ha katten utomhus då? Eller har den kattlucka som inte är ställbar?

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Imasy
0

Åh så härligt att höra! :)

Och den missen hade varit död nu om myndigheterna fått bestämma.

tuska
0

Va skönt att höra att killen har anpassat sej bra hos din mor, Att klättra i träd är inte så lätt för en liten "klumpig " katt. han va ju en gosig stor bamse katt.

Där han tidigare bott har han klarat sej för räven.

Är katten frisk och inte försvagad klarar dom av räven. men gammel mor kanske ska ropa in killen till kvällenObestämd

jag känner mej så lycklig att kunna rädda livet på den goa missen

Hälsa mamma å pussa katten // Tuska

Jenna-Gun
0

Vilken härlig solskenshistoria.

Det är vi inte så vana vid här inne.

Nospuss till Killen.

sven-g
0

#32 Det är så att katten inte går på lådan längre utan vill ut, vilket den talar om. Och kvälls tid dvs före läggdags är det jag talar om, då blir moder orolig och öppnar dörren en gång i kvarten för att få in den, av rädsla för räven. Det var lo spår ca 50 m från det hus som hon bor i. Det var i tisdags och där har katten ingen chans att klara sig.

Jenna-Gun
0

Han lär sej att gå på lådan om man inte vänjer den att få gå ut på kvälarna. Här får inga katter vara ute då. Så de går på lådan om de villgöra sina behöv.

Lena
0

Det var roligt att höra att det har blivit så lyckat med Killen hos din mor. Jag tror också att han kommer att vänja sig vid kattlådan igen om han inte får gå ut på kvällen. Det kan nog vara klokt att hålla honom inne kvällstid om det stryker Lokatt runt husknuten.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Debattia
0

En underbar historia. Det värmer i hjärtat så här på kvällskvisten !

Apropå katter som inte trivs hemma. Jag hittade en ståtligt tigrerad hankatt vid en skola,dag efter dag var han där. Kröp under huset och låg där om nätterna. Hade adresslapp i halsbandet. Jag ringde,ägarna kom och hämtade honom, gick ett par dar,så var han där igen. Jag ringde,blev hämtad. Detta fortsatte några gånger. Sista gången jag ringde  brydde sig inte ägarna längre om katten.När dom hämtat honom ,försökte dom hålla han inomhus,dom hade barn ,barnen öppnade dörren och katten smet ut. Det var en mil mellan hemmet han rymde fån och till skolan . Jag hittade ett hem till honom i en av villorna inte långt från skolan. Jag ledde min cykel och katten gick bredvid från skolan och till sitt nya hem, det är bara några 100 m. Detta är några år sen och katten bor kvar där och det har aldrig  hänt att han rymt från dom till sitt gamla hem. Tror inte barnen  var så snälla mot honom i det gamla hemmet.

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

tuska
0

#32  Sven-g  Din mamma ska när kvällen kommer ställa kisselådan vid ytterdörren och inte bry sej om att katten vill ut den tiden.  Lodjur är lite sämre att sträffa på för katten.

Hoppas hon klarar att vara bestämd när kvällarna kommer.