DV Borås återfår tillstånd
I en artikel publicerad i Borås Tidning den 25/9 2008 skriver tidningen att Djurens Vänner i Borås har återfått sitt tillstånd att hålla djur. Detta efter ett mycket turbulent år där det stormat rejält runt föreningen.
Här kan du läsa hela artikeln: länk till BT´s artikel Där finns även möjligheter att kommentera den.
Jag hopas att min kommentar kommer med! 
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Helt otroligt! 
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
Ja vad ska man säga… låter ju som sagt sanslöst.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Det är bara för otroligt.
Jag mår illa.

Man blir helt målös. Finner inga ord. 
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Men herregud! Kolla förvaringen matskålarna bredvid toalettlådorna och ingen rörelsefrihet.
Snacka kan han, gubben R. Tydligen också snacka omkull en fd politiker 
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Mår illa!!
Har presis läst jordbruksverkets föreskrifter. Menar ni att Miljökontoret godkänt dessa burar ?
Är korten tagna efter det nya tillståndet?
Har någon möjlighet att kolla stället igen efter det att miljökontoret nu godkänt det.
Skulle så vara fallet kan man väl bombardera dom med ilskna mail.
Eller kontakta TV.
Debattia
Den skygga kattens hemsida!
Nej Debattia, det är gamla bilder. Men säger mycket vilken djurvän han är.
DV Borås är en enda stor skandal, han har dödat katter, stulit pengar men alla anklagelse blev nerlagda.
Om du googla här på Hittekatter eller på Google hittar du mycket om honom.
Det är inte klokt. Hur kan dom ge honom tillstånd igen???
Debattia

vad ska man säga…. man får tydligen behandla djur hur man vill i alla fall då…..
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Det "roliga" är att den nya föreståndare har samma postadress som Röjland….. 
Antar att Borås kommun valde mellan att inte ha någonting för deras hemlösa katter eller Djurens Vänner. Jag skiter i hur mycket pengar han stjäl ur föreningskassan och hur mycket han lurar riksorganisationen med bidrag bara han behandlar katterna väl….
För mig är det ofattbart att någon öht har det minsta förtroende för honom, jag skulle inte ens lämna mina sopor hos honom och framförallt aldrig lämna honom ensam med en katt.
Jag har själv upplevt honom hur han stod och försökte prataomkull folk med sina lögner och undanflykter.
Jag mår illa när jag bara tänker på honom!!!
Det är fasen inte klokt! 
Fyyyyyy, det är ju helt sanslöst hur denna karl kan få gå lös och få tillstånd igen.
Jag mår illa. Hoppas att det görs många oanmälda besök i fortsättningen.
Det är underligt hur det kan få fortsätta. Jag uppfattade alla artiklar som förekom i Expressen/Aftonbladet som att det fanns en hel del bevis att gå på? Och som ni skriver ligger burmåtten som finns på bilderna långt under de minimimått som finns i den nya lagstiftningen.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Det är helt otroligt sanslöst…blev verkligen besviken o ledsen när jag såg detta..blir mållös..

Hur går det med DV och deras tillstånd nuförtiden? Kanske dags att börja syna detta i sömmarna igen.
?
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Ja den byken är nog lika smutsig som förr. Lurar folk på sina pengar och har en vidrig hantering på katter. ta och googla, så får man u se vad som gäller om den……
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Fruktansvärt…
Ja Göteorgs KAtthjälp har massa fakta få de vidrga förhållandena. HAr för mig att Alexej också har massa material? HAr lite, men inte något dirket färskt.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

#23 Försökte googla lite men det är mest gamla artiklar som dyker upp. Har de tillstånd nu eller ej tro?
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Tillstånd till jourhem har de.
Tror att det här är den senaste tillstånd.
Hittade det här också, (dags att städa lite i mina dukument
)
Skev till Linda P., men fick som svar att hon är på semester.
Därför skriver jag till dig och hoppas på ett svar!
Hej Linda, fick i dag höra att DV har fått tillstånd. Hur kan det kommer sig, när han är polisanmält för vanvård. Jag är själv aktiv medlem innom DV och vi har försökt länge att han avgår. Det finns stora misstankar om bedrägeri på bekostnader av katter plus att han aldrig ens kom på tanken att vaccinera en enda katt eller ge de annat veterinärvård. Vad betyder nu veterinärundersökas i tillståndet, plus vad betyder journalförning? Vem kontrollerar dessa journaler. Han har hithills använt katter som sin ivata inkomstkälla, varför skulle han slutar med det nu? Åke kan prata mycket och bra när det gäller hans inkomst… Känner mig väldigt besviken som säkert många andra med!
Fick ett e-mail från en bekant:
Har sett Röjlands ansökan om tillstånd….
Veterinärer som anlitas har han listat
R**** W**** (som gick i pension för över 10 år sedan, och som håller på att avveckla sin verksamhet),
Djurdoktorn i M***, som nyss frågade om föreningen fanns kvar eftersom han inte blivit anlitad på flera år.
Veterinär F**** har inte heller varit anlitad av Röjland eller Djurens Vänner på flera år.
Den enda veterinär som anlitats är **** Veterinärpraktik.
Och hör nu: i 2006 har DV omplacerat 500 katter som har kostad sammanlagt 3 500 sek i veterinärkostnader. Allstå 7 kronor per katt……
Däremot har Röljland i 2006 tagit ut 45 500 sek i "Resor katt" och 18 000 sek i "Resor övrigt"
Varför får en människa som är polisanmält för vanvård tillstånd efter §16?
Härmed begär jag en kopia över hans tillstånd för att kunna överklaga!
Hälsningar Alexandra

Jag förstår inte varför han vill har ett djurhem överhuvudtaget om han inte vill hjälpa djuren.
Det enda alla människor har gemensamt är att de är unika...
7 kronor veterinärkostnader per katt…

Jag är glad att jag aldrig lämnade över Mary till honom utan behöll henne själv hade aldrig kunna förlåta mig själv om jag gjort det, jag tyckte det var snäll av honom att ta emot henne på direkten vid första samtalet, men nu har jag en helt annan syn på dv borås.
Puttar upp den här tråden så ingen placerar någon katt hos honom.
Debattia
Icna, för att han tjänade jättebra på det. Såg du hans resekostnader? Sedan hade han tryckt inbetalningskort för gåvor osv men tyvärr blev det fel… hans privata kontonummer hade hamnat där. Ups….

Jo, jag såg det, måste vara en väldigt dyr bil som läcker bränsle på det sättet.
Själv kan jag inte förstå att man kan tjäna pengar på att hjälpa katter, jag har då bara gått back back hela vägen, vinsten jag får ligger i hjärtat inte plånboken det en sak som är säkert.
Jag förstår inte hur det kan fortgå på det sättet, att de som ger tillstånd inte reagerar själva.
Man blir mörkrädd 

vidrigt att han får fortsätta. ska bli spännande att se vad hon svarar,,, de reseersättningarna skulle vi ha ,,,
Detta är bara så vidrigt.
Bara jag läser namnet så ryser jag.
Måtte han få sitt straff en dag.
Stora problemet med Borås var att det inte fanns alternativ till DV Borås. Miljön visste inte vad de skulle svara folk som hade hittat en katt. Det hände att folk åkte tom till Skara med en hittekatt.
Så jag antar att kommunen hellre tog en dålig alternativ än ingen alls.

#38 mm, men jag tycker nog det är bättre att avliva katter hoss en vett i lungn och ro än att bli ihjälgasade och vanskötta av denna förening. så inget alternativ hadde nog vart bättre än detta i allafall. missförstå mig rätt nu, vill ingen ska behöva avlivas men att plågas ihjäl,, nej,,,
sen finns ju kks oxå, de arbetar i det området, stödhem har de där i allafall,

Kommun får väl själv se till att ordna ett katthem som sköts ordenligt om det är det som är problemet.

Fruktansvärt..otäckt och beklämmande..huuuuuuva!!!
Hua!!!!!
Debattia