Maya behöver hjälp.
Jag vet att hon redan har en tråd men den har som kommit ifrån ämnet då det främst skulle handla om oansvariga ägare och jag ville ha råd om anmälan och så vidare, detta är inte vad detta inlägg handlar om.
Som flera vet är Maya en räddningskatt utan rättigheter då ägaren inte kunnat fällas för misskötsel av sina katter i dagsläget tyvärr.
Jag har hand om Maya tillfälligt men utan möjlighet till att ge henne ett permanent hem eller ens tillräcklig omvårdnad som hon förtjänar i mina ögon p.g.a. min allergi och ekonomi.
Denna tråd ska alltså ENBART handla om sökandet efter ett annat stöd eller permanent hem till Maya.
Samt att jag även söker efter sponsring till hennes kastrering samt chipmärkning och vaccinering.
Har pratat med vet och det skulle gå på ca 1170kr för allt, men eftersom jag lever på aktivitetsersättning från FK, har både hund och katter samt planerar min sista kull när min foderhona löper så har jag inte de pengarna.
//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike
Och så en liten filmsnutt som även fanns med i andra inlägget.
Ska jag ta och dra igång lite? PM:A mig ditt kontonummer
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Å hå. Den missen kommer snart till ett fint hem,
Åh..så fin hon är. Vet du hur gammal hon kan vara?
Hoppas du lägger konto på PM åt mig. Nu släcke jag snart ner datorn för helgen. ÅTerkommer på söndag
Skulle Maya fungera tillsammans med andra kissar?
Otroligt en sån vacker tjej :)

Åhhh..vilken fin kisse…jag blir tårögd när jag ser henne, hon påminner så mycket om vår Josefin som somnade in i jullovet 15 år gammal…är övertygad om att en såhär fin misse snart får ett nytt hem…önskar jag kunde bidraga lite med en slant..men det kostade så mycket för mej med självrisken för Josefins två sjukhusvistelser i jul att jag måste mer eller mindre vända på varenda krona efter det…puttar upp för den här vackra kissen!
Lite info om Maya:
Gissad ålder: 2-3år
Hon har levt med både barn och andra katter så det är nog inga problem, hon har även levt med hund i alla fall kortare perioder vad jag vet.
Hon är tidigare i alla fall van att få gå ut och så men jag tror att med rätt sällskap och kanske lite promenader i sele om hon bara får vänja sig vid det skulle kunna fungera.
Hon är otroligt kelig och hon har inte visat minsta aggressivt beteende, enda var att hon var lite rädd i början men det är ju naturligt.
Hon ÄLSKAR verkligen att kelas och kommer gärna upp i famnen som filmen visar och kelas när man myser med henne.
Puttar upp för Maja och hoppas att det finns någon här som kan ge henne en chans och ett hem.
MagicPaws, kontakta Livlinan också.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

puttar upp för en så vacker kisse!
#11 Nummer? Hemsida?
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Nu har du fåt en liten,liten startslant
Tackar Hawknestgrove för sin sponsring på 50kr.
Alla bäckar små
Hoppas fler kan tänka sig att sponsra nån lite krona till Mayas veterinärvård så hon slipper gå och löpa och kan fortare få ett nytt hem.
Var finns Maya? Och hur mycket pengar har du fått ihop? Ska se om inte jag också kan bidra lite…
Putt
#17 Öjebyn, Piteå. Har bara fått in 50kr än men hoppas fler kan bidra med en 50 lapp eller mer så blir det snart pengar nog till Maya.
Putt för flera!
Puttar för penningshjälp och ett nytt hem!
Är tyvärr mer än pank denna månad:(
#21 Jo jag vet precis hur det känns.
Putt! Någon mer, som kan hjälpa? HUr var det, du hade p-piller? Annars så kan jag skicka några till dig, så du slipper löp!
#23 Jo jag har 5st kvar…
Du kna få 6 till av mig om det är så att du känner att du vill ha
*puttar upp*
Har du tagit kontakt med Livlinan? De når ut till många genom e-mail. Det finns ju Billyfonden för kastrering. Fast de betalar ut efteråt.
Chickas minnesfond finns ju också, tyvärr har jag ingen länk men borde gå att googla på
Ja lilla Billyfonden har ju ebb i kassan just nu…..
Putt! många bäckar små………
puttar för maya
puttar för maya
Nu puttar jag för fulla muggar för stackars lilla MAya. MAgic PAws, får du tidskris, så ta och PMa mig, så kan du få 6 ppiller. Så får vi hoppas, det dyker upp lite fler små gåvor här inne? Testa också att kolla om du har något att sälja på Tradera. Alla pengar är en bit på väg!
Puttar igen….

ska hon anonseras ut sen elr vad är planen?
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
JA det är väl meningen….
#27 Jo det har jag de ska försöka hjälpa med sök av hem.
#33 Okej, jo har försökt kolla utan framgång än, men har oxå inte orkat kolla så mycket då jag nyss legat i Influensan och idag var jag och drog ut en tand.
#35 Ja fast det är hon ju redan här… vill bara inte att hennes förra ägare ska upptäcka det så därför vågar jag inte annonsera på för öppna ställen.
ja visst ja det var ju det oxå, du kan ju inte annonsera ut hur som helst. Men vi får hoppas att det dyker upp någon här och blir kär i tjejen

#37 nä det e klart, ägarn kan ju sätta käppar i hjulen,
#39 Tyvärr det, hon ser henne ju som sig ägodel… inte mycket annat, men sånt ska man väl vara ego om oxå tydligen, oavsett om katten mår bra eller inte. Suck
Att det måste finnas såna människor. 
Putt
*Putt putt*
Putt för kastreingspengar till lilla kisseflickan! OCh ett nytt hem……
Tyvärr får det dröja lite till innan jag kan lämna mitt bidrag, då det har dykt upp oväntade utgifter… 
Men jag puttar upp lite för Maya här, så att fler ges möjligheten att bidra och någon kanske även vill ge henne ett nytt hem!
putt
Putt för lilla MAya! En liten liten slant! HAr liksom inte mer att ge nu!
Ingen som kan hjälpa här? 
MagicPaws behöver all hjälp hon kan få för lilla Maya. Katten måste kastreras och behöver ett nytt hem pga grannen och allergi.
Putt
Skicka ditt kontonummer till mig så ska jag sätta in en slant
/M
puttar
#47 Tack
#49 Klart.
Maya är en så otroligt fin liten dam som verkligen förtjänar all kärlek och omvårdnad och mer än jag kan ge med mina begränsningar.
Hoppas verkligen fler kan skicka små bidrag för "alla bäckar små blir till en å" och allt, hur än lite, hjälper faktiskt.
En 50 lapp är inte mycket för enskilda, men om 20st ger det så har jag till kastreringen och vaccinering och chip… och eftersom en redan gett är det bara 19st kvar som behöver gräva i plånboken efter en liten slant.
Hittat länken till Chickas, kan ju vara värt ett försök för dig
http://www.djurensratt.se/portal/page?_pageid=33,670192&_dad=portal&_schema=PORTAL
Skicka mej kontonr så gräver jag i mitt kattkonto, hur mycket pengar fattas ????
#53 Ja just nu har jag bara fått in 50kr men om jag får ihop 1000kr kan jag stå för mellanskillnaden upp till veterinärvården som är beräknad till 1170kr.
Det är då kastrering, chipmärkning och en vaccinering.
Det va inte mycket, Nu måste vi hjälpa här !!!
Jag kan skicka 300 kr Det tar några dagar innan det kommer på ditt konto.
#55 Tack det kommer hjälpa mycket.
Putt
Putt
Jag har satt över 150:-
Tack alla ni snälla att ni hjälper här. Jag är tyvärr jättepank men tycker så synd om MagicPaw och Maya.
Vi måste också hitta ett nytt hem till henne innan grannen vill ha tillbaka katten.
Nu har du fått in hälften. Då puttar vi på här då.
Då kan du snart beställa tiden hos veterinären.
Sen är det bara att söka ett jätte gott hem till Maja, det ska väl inte vara allt för svårt, för hon är ju så go och fin.
har tyvärr inte möjlighet att lämna något bidrag just nu, men puttar upp.
putt
Puttar lite till, så fler kan sätta in! MAgic, har du inget du kan sälja på Tradera? Eller på insamlingsforumet?
#59 Tusen Tack Mymlanbus
#61 Tusen Tack Tuskan
#64 Nä knappast, jag gör lite halsband hemma men de är ju tyvärr inte mycket att "hänga i granen" då jag är så otroligt ny på det.
Då ska jag ha fått in 500kr så bara hälften kvar, känns bra, nu ska man bara hitta ett hem åt henne oxå dit hon kan flytta när allt är klart.

Lilla Maya, hoppas att du också får ett nytt hem :) Har inte heller någon möjlighet att bidra nu tyvärr :( :(
Maria
# 65 Hur bor lilla Maya ? har du henne fortfarande i ett litet utrymme ? Iväntan på pengar och nytt hem ?
#67 Jo tyvärr det, men om nån dag ska två av mina katter "flytta" till min kille och då ska hon få flytta in i kattrummet som är ett sovrum. Men tyvärr är hon ju ändå ensam mycket mer än jag hade önskat. Hon är ju så otroligt social men jag vågar inte riskera min uppfödning med smittorisken att ha henne med någon av mina egna.
Nu kom jag på nå bra
Låna femhundra av din kille till kastreringen, det är ju pengar han får tillbaka vid en försäljning av en kastrerad fin katt.
Har du någon hemsida eftersom du föder upp katter ?
Där kan du kanske lägga in en annons om vackra Maja
Är det 500:- som saknas nu?
Ska träffa pappsen om en stund och se om jag kan flörta lite med honom, han gillar också katter :)
Kram
#69 Vi har delad ekonomi så tyvärr har han det lika svårt som jag.
#70 Jepp verkar så
Nu har jag satt över 300:- till :)
Något som kan hjälpa till med de sista pengarna?
Puttar som bara den!
/M
Men jisses så gulligt! JAg kan inte mera denna månad, får vänta till den 18:e. Putt!!!!!
Lilla Maya 
Ja nu fattas bara 200 kr det här fixar sej ska du se.
jag tror att de kommer in snart
Putt för sista lilla biten!
Ska kolla med barnens pappa :) och visa bilden på lilla gumman :) då smälter han nog *hoppas*
Ja så nära målsnöret! Putt!
#77 Söker han då inte en fin söt katt?
#79. Haha, han har nog med Smulle-katt han, det går inte med någon mer kisse där inte… Smulle hatar andra katter, inte ens honorna fungerar kan jag säga… alla kissar ska ha STRYK!
Det är bara Smulle och husse för alltid!
Förstår inte varför barnens pappa inte vill se kissarna som jag visar på datorn *ser väldigt oskyldig ut* Jag tycker inte att vi behöver lämna in bilen på lagning, vi kan väl skänka pengarna till kissarna som behöver istället… inte så populärt kan jag säga… :(
Ok, 200 spänn! Putt!!!!!!!
MAgic, du har Pm
Nu är det fixat, man får gräva djupt i fickorna 
Gunilla får äta lite av sin katts skonkost den här månaden.
puttar :)
de sista pengarna är inne sen igår
Ok… så snällt av dig Gunilla :)
Tackar så otroligt mycket för sponsringarna!! Vad som kommit in t.o.m. idag är:
Hawknestgrove: 50kr + 200kr = 250kr
mymlanbus: 150kr + 300Kr = 450kr
Sammanlagt: 700kr!! Jag är så otroligt lycklig, snart har jag råd att ta lilla Maya till veterinär och låta henne få blir kastrerad, chipad och vaccinerad. Ska bli så skönt!!
Ni är verkligen änglar i mina ögon båda två!!! Jag vet inte hur jag ska kunna tacka er för era bidrag!
Nu är det främst att försöka hitta någon som vill ta sig an lilla Maya och ta in henne till sitt hem. Det börjar kännas lite stressigt då jag är påväg att flytta och jag hoppas bara jag hittar hem till henne innan jag flyttar, annars vet jag inte hur jag ska lösa det. Men som tur är det en månad kvar i alla fall så det ska lösa sig.
Kommer inte ihåg….var finns Maya…teflonhjärna 
Även jag gjorde en inbetalning till Maja, men jag hadde tydligen skickat det till mej själv iall hast
fick tillbaka det i postlådan i går eftermiddag.
Idag har jag legat på sjukan själv för dropp och blir risig efter det, därför har jag inte kunnat gjort om inbetalningen.
men jag lovar det kommer
#88 Öjebyn i Piteå (Norrbotten)
#89 Så tokigt det kan bli. Hoppas du kryar på dig.

#89 hahhaah,,, ja så kan det gå ibland, tur det var till dig själv och ingen okänd i sydvästra uzbekistan i allafall,,
Ja då är det väl läge att ta henne till vet i vekcna som kommer då…..

Puttar för Maya
Ensam - men stark!
#92 Ja jag ska ringa på måndag och kolla när de har tid, de håller nu i helgen på att flytta till nya lokaler så kanske inte går SÅ fort tyvärr men ska försöka få tid till efter den 18:e då jag får pengar.
Sen kommer jag självklart att scanna in intyg så alla kan se vad pengarna gått till och att Maya verkligen blivit kastrerad och så vidare :)
Putt
putt
Hoppas att det går bra med att få tid till lilla Maya :) och att det går bra med kastreringen och ett nytt hem… putt
#97 Hoppas jag oxå, ska även försöka hinna fixa huskattbevis till henne, har jag gjort med alla mina hittekatter. Då är de lättare att spåra oxå om de försvinner.
#98. En nyfiken fråga… vad är huskattbevis?
#99 Det är typ en "stamtavla" man skaffar via Sverak. På den kan man fylla i kastrering, vaccineringar samt chip nummer och sånt. Och då finns kattens uppgifter i deras register sen resten av kattens liv.

Vilka fina människor det finns!
Många bäckar små 
Hoppas Maya får sitt eget hem snart som hon förtjänar 
#100. Det hade jag banne mig inte en aning om… det skulle jag vilja ha på mina katter… är det försent nu när de är 3-4 och 7 år?

#102 tror inte det är försent, men du behöver nog bli medlem där, mina har huskattsbevis genom, kustkatten,.jag var medlem där innan när jag släpade med Miss på utställningar,,,
Hade inte heller vetskap om huskattsbevis 
Har ju vaccinationsbeviset där står ju vad de har för vaccinationer om de är kastrerade och id nummer samt reggat dom i SKK.
Behöver man ha även huskattsbevis?
Ja huskattbevis är ju främst för när man ska ställa huskatter på utställningar, men jag tycker det är ett bra sätt att ha allt samlat på ett ställe oxå så som kastrering, vaccinering och chip nummer.
Och så är det ju ytterligare ett register att ha katterna i om något skulle hända. Är gratis dessutom men krävs att man är medlem i en sverak ansluten klubb vilket jag är eftersom jag är uppfödare.
Tack…då har jag blivit lite klokare..
Hur går det med Maya?
Puttar
#106 Jo hon mår bra men som sagt söker med ljus och lykta efter ett eget hem.

Så fin hon är lilla Maya
#109 Hon är ännu vackrare i verkligheten 

Maya har fått tid hos veterinären torsdag den 19:e, alltså nästa vecka för kastrering, chipmärkning och vaccinering!!
Så håll tummarna nu bara för att någon vill ta in denna donna efter det!

#111 Lycka till på torsdag med lilla Maya :)
Lycka till på torsdag…och så håller vi tummarna för att denna fina kattdam får ett eget hem.
puttar för ett hem åt fina Maya.
JA putt för Maya! Lycka till på torsdag med allt!
putt
Tackar. Putt upp
putt
Kommer troligast få en som kör oss till veterinären… så skönt.
Hon ska lämnas 8 på morgonen och sen får jag hämta henne efter 13, kan ju vara skönt att slippa åka buss så jag heller slipper krocka med hennes "ägare".
Finns det ingen som har en plats i sitt hjärta och hem för denna gudomliga lilla dam sen? Hon är otroligt snäll och tillgiven, hon har fått träffa min hund och fast hon inte känner han så fräser hon inte ens åt han.
Kissen är jättefin. Hoppas det finns någon som har en plats för henne. Lägg gärna ut annonser även på www.katt.nu och www.katter.nu om du inte redan gjort det.
När det gäller att söka medel för kastrering skulle jag råda dig att söka medel från någon av de fonder som finns presenterade i en särskild artikel här på sajten. Länk till artikeln Fonder och Bidrag
Det är egentligen inte tillåtet med insamlingar från medlemmar på Hittekatter iFokus. Vi har haft det tidigare men fick tyvärr en del problem med det. Vi hänvisar numera istället till de fonder som finns eller till det speciella akutionsforum som har skapats fristående från Hittekatter iFokus.
Missade helt att det var en insamling i den här tråden eftersom det låg under katter söker hem. Annars hade jag skrivit om det tidigare.
De insamlingar som vi tillåter är de som är knutna till en förening/katthem eller till de medlemmar som bedrivit ett långvarigt arbete på sajten för kattkolonier och liknande.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
#120 Okej jo jag har börjat förstå att det tyvärr finns de som missbrukar det. Men just nu söker hon bara ett hem.
#121 ja tyvärr blir det ofta bekymmer när det kommer till det här med pengar. Hoppas det löser sig för denna fina kisse! Hon är värd ett permanent hem.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Putt
Puttar för den lilla söta flcikan! Kolla på dina rassor, det kanske finns någon där, som vill ha en sällskapsdam!
putt
Om vi inte redan haft huset fullt så skulle jag fastnat direkt för ljuvliga Maya jag som är sååå svag för paddor.
Hoppas att du hittar ett eget hem till henne.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
Så slarvigt jag skriver. Kolla på rassidorna, menar jag förstås!
#127 Haha ja jag satt just och undrade vad du menade med rassor *tihi*
Nu har jag lämnat Maya hos veterinären.
Då håller vi tummar och tassar att allt går bra.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
Håller tummarna för Maya för lille tjejen!
Klart! Allt gick bra!!
Har skannat kvittor, nu är det ju utan moms eftersom jag tog och vaccinerade Spike (min hund) samtidigt.
Kan ju lägga in sponsringen samtidigt så alla kan se:
Hawknestgrove: 50kr + 200kr = 250kr
mymlanbus: 150kr + 300Kr = 450kr
tuska: 300Kr
Det kostade ju 1016kr sen är momsen 25% har jag för mig, det är 254kr alltså blir det : 1270kr allt som allt.
Skönt att det är gjort nu. Hoppas det är någon som hör av sej och vill ta hand om Maja Hon är klar snart för flytt, va jag förstår.
Maja är ju en sån fin katt
Ja jättebra att du har gjort en så ordentlig bevising.
Då får du väl starta en ny tråd kanske om lilla MAya, så hon ka få ett nytt hem? OCh läggga ut henne på blocket. för nu är ju katten DIN
Eller kanske i ett kompis namn i en stad i närheten?

#135 låter som en bra ide,,,
JUSt det! Då puttar vi för vackra MAya, så hon får ett hem!

puttar för en så vacker o fin kisse..o så skönt att allt gick bra hos vetten…sködpaddor är bara såååå vackra…
PUTT för vackra Maya!
Putt.
Maya söker fortfarande ett hem. Kastreringen gick så bra och det har läkt fint, hon har invärtes stygn och behöver alltså inte plockas.
Hon kan flytta så fort rätt hem dyker upp.
Nu börja tiden bli knapp eftersom jag håller på att flytta och kommer inte kunna ha kvar Maya mer än typ en månad till som det ser ut nu… vet inte vad jag ska göra.
Snälla finns det ingen som kan ta sig an denna underbara dam?
Har du annonserat om ett hem till vackra Maja.
Ibland behöver någon en "sällskapskatt" till en Rex bebis. Skulle du inte få en kull eller missminner jag mej.
Då puttar vi för vackra MAya!
#142 Tyvärr är många rexägare allergiska, och det är anledningen till att de har rex, men visst reklam kan man göra.
Jag hade planer på en kull men honan har inte löpt sen november och nu håller jag på att flytta ihop med min kille så inget går som jag hade tänkt just nu.
Ok, då gör vi vad vi kan här inne och puttar upp för MAYA! Sätt du ut henne på blocket, tror inte det är någon fara nu….
#145 Är bara rädd att någon ska känna igen katten och komma och ta henne tillbaka…
Skulle inte klara det.
Ja vi snackade om det förr…. Du skulle bhöva en "målvakt" på lite avstånd, då kunde du inte riskera detta
#147 Jo det är ju det…
Ok, nån på forumet här i närheten, som kan agera ägare/målvakt? Det ska vara nånstans i närheten! Det är ju bara i annonssyfte…..
Ja..det är nog en bra ide att ha målvakt..så inget händer med Maya nu.
HAr skrikit om det på djurhem. MAgic, i värsta fall, så "skriv" katten på mig. PM:a mig så tar jag det.

puttar gör maya, hjälp med anonsering vore guld värt av nån som bor nåttsånär nära.
Ja kan inte någon som bor i närheten ställa upp med sitt namn?? Jag kan gärna betala annons på Blocket!
Putt putt… hon vill fortfarande ha ett eget hem.
Putt för lilla MAya! Ingen som kan ställa uPP?
Verkar kärvt
hon behöver annonseras ut…hon saknar ett eget hem.
Finns någon i trakterna?????
JA och jag kan sponsra både med att vara låssasägare och annonsen!
Putt! Ingen som kan vara behjälplig för MAgic PAws?
¤ Hawkn - toppen att du ställer upp. Då är det väl bara att annonsera så hon kan få ett eget hem tösen.
Ja det är ju bara den lilla biten. Ingen kan ju säga något, om katten är min. Men allt får ju skötas från ert håll, så att säga. Så skickar jag pengar till annonsen när den är inne. KOstar ju ine mycket…..HAr för mig,att just nu så är det dessutom gratis att lägga in en filmsnutt?
Putt upp
Du får PM:A mig MAgic om du behöver målvaktsperson! Och sätt in annons,så betalar jag den. Det börjar väl bli väldigt akut för lilla Maya u, elelr hur<? Mitt förslag är, att du startar en ny tråd och ber att de stänger denna.
Ok, nattens putt för MAya! Akutläge! HJälp MAgic!
putt
Moderatorerna kan stänga denna så den nya "Maya behöver ett hem!!" istället kan användas.