Vad kostade era katter?
Tycker det är konstigt att huskatter är så billiga. Känns som att de är värda noll! Vad kostade era huskatter? Ängla hittade jag i en annons i Sydöstran, och de skänkte bort denna vackra katt. Blixten köpte jag av Katthemmet Kompis för 550 kr. Och My är vi stödhem till.
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Vilka sötisar!!
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Saga kostade 500:- var hittekatt som en privatperson tagit under sitt beskydd. Var dock dräktig visade det sig och så kom Tessie "på köpet" med 3 syskon. Syskonen sålde jag för 700:- sedan de vaccinerats 2 ggr och veterinärbesiktigats. (Släkt och vänner).
Linus fick jag utan betalning. Gav en kattbok. Matten var desperat. låg i skillsmässa och skulle utomlands dagen därpå. Han var jättenervös första tiden men det har vi jobbat bort nu.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Skrik kan man kanske säga kostade mig ett 60 liters akvarium som ändå vara stod ivägen här hemma. Det var vad min kompis fick av mig i samband med att han flyttade hem till mig. Fast han ökade i värde med 1000:- genom att flytta hit, det är nämligen vad jag har livförsäkring på nämligen.

mina fyra första katter kostade 0:- och Julia the Famous är mallig värre för sina 500:-…..
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
Bamse hittekatt
Jesper fick jag av mamma
Måns hittekatt
Sara hittekatt
Cirri fick vi 500:- för att vi tog hand om henne
Lucy var min sons katt.
Henne tog vi hand om för att hon inte mådde bra där hon var.
Leo kom från samma ställe som Lucy och av samma skäl

Luffar´n hittekatt 0 kr
Johnny Sth Katthem 600 kr
Tingeling efterskänkt fr Sth Katthem * 0 kr
Smilla hittekatt 0 kr
Mina Sth Katthem 700 kr
* Tingeling är en skyggis som kom till mej som akuthemskatt. Hon tog lång tid på sej att acklimatisera sej till innelivet och skulle varit mycket svår att hitta ett hem till. För att hon skulle slippa utsättas för mer stress och miljöombyten så har jag fått henne som gåva från Katthemmet så att hon kan få stanna i den miljö som hon känner sej trygg i.
Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se

Då var vi där igen! Om alla kastrerade sina missar…de som ej ska gå i avel..skulle utbudet av katter bli mindre. När efterfrågan är större än utbudet…kan man ta rejält(!!!)betalt för kattungarna och vips…så har kattens status höjts betydligt!
Och då ska Cammo leva som Cammo lär..
Skorpan kostade 0 kr(till mitt försvar kom hon till oss -94 då debatten inte riktigt satt fart om katters värde!)
Linus(Skorpans son) kostade 4.038 kr! Dvs han togs ut med kejsarsnitt som kostade så mycket! Grannarna pratar om honom som …"den där dyra katten…"!!!
Michelina; hittekatt
Minus: hittekatten Michelinas son
Pelle Plutt:hittekatt(upphittad med mamma Trulsan-se bifogad bild- och tre syskon under en altan!)
Min kisse kostade en krona. Vi kallade det hennes tur-krona. Fast då var hon redan vuxen och misstrivdes där hon var. Så bytet gav henne en andra chans.

Vår 1-åriga Dexter kostade 500 kronor och hämtades på djurhemmet Tassebo i Helsingborg. Vaccinerad, kastrerad och öronmärkt.
Underbar katt - ovärderlig! 

Jeremi betalade vi 300 för, han bodde hos ett par, och då fick vi även deras nya transportbur.
Myra kostade 500 och kommer från Södertälje katthem.
När jag har sålt kattungar har dem kostat 100 kr st,men skulle vilja ta mer då jag tycker att även hus katterna har ett värde,men det är svårt att finna hem till dem om dem skulle kosta mer så jag har inte vågat chansa.Har just nu fyra kattungar som jag inte har hittat hem åt,så det ser ut som om dem får stanna.
#17 Hej Yasmine! Ett bra sätt är att vaccinera kattungarna, ID-märka med chipp samt låta veterinären utfärda ett friskintyg. Då kan du ta rejält betalt och de som är seriösa får gjort det som de ändå tänkt göra. Du bidrar även till att höjja kattens status. Jag gjorde så när jag sålde vår vid ankomsten dräktiga hittekatt Sagas kattungar. Det gick jättebra! Man bör även vara noga med avmaskningen förståss enligt de schema som rekomenderas.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Mina 4 katter kostade absolut ingenting. De är katter som går ute året runt (men har flyttat in i vårt uterum). och har flyttat hem till oss för att dom tyckte vi hade god mat antar jag. Där jag bor finns det massvis med katter som stryker omkring. Framförallt många hankatter som varit på besök i några veckor men flyttat vidare sen. Men våra 2 hankatter kastrerade vi för dom ville vi ha hemma.
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Yazmine _ Dax att kastrera honan kanske???Tänkte på att det är svårt att sälja huskatter…
_

Tusse tog vi hand om gratis då han var utslängd katt..Men vi fick kastrera honom och fixa hans öronskabb…
Milou kostade 800kr då hon kommer från Örebro katthem..Då var hon kastrerad, vaccinerad men ej öronmärkt. Öronmärkning har vi gjort på henne nu…Tusse är oxå vaccinerad och öronmärkt.

Milda och Casper kostade 1000 kr tillsammans, de var då 10 resp 16 veckor gamla. Köpte man en katt kostade den 600 kr. Nytillsottet Vilding kostade 600 kronor och är 4 år.
Alla missarna kommer ifrån Öbackadjurhem i Härnösand.
tiger och Zorro kostade 800 kr tillsammans.
Ja kisserna här hos Catfoot har inte varit dyra, men älskade…
Tössen var dyrast i inköp…150:- år 1993
Virus var gratis, fick han av min dotter…Men han han ändå varit dyrast, jag fick lösa ut honom från vetten efter ett huggormsbett som han höll på dö av…2500:-
Smoggen 50:-….
Sotis kostade mig besväret att "rädda" honom från garaget. Katthemmet var så glada att vi tog hand om honom direkt att vi inte behövde betala nåt. Föreståndaren kallade oss för en hjälte hmmm. Sessan fanns i samma garage, vi jourade en vecka, och sedan lämnades hon ner till katthemmet. efter ett par timmar, när jag skulle hämta hem transportburen fick jag höra hennes historia. då bestämde vi oss för att ta hand om henne oxå. vi behövde inte betala nåt för henne heller. föreståndaren nästan grät, så rörd var han. så gick det till.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk