OT- Vinterbilder!
Såg jättefina vinterbilder från Lena och Snickan. När jag hämtade ved idag och tittade mig lite omkring tänkte jag att vi borde ha en tråd med fina vinterbilder.
Så tjejer, ut med er och ta några fina kort:)
Här kommer min vedbod. Vilken skillnad mot sommaren när allting är grönt och fullt med liv.
Utedass, vedbod, virkesförråd och fd hönshus. Framför min vedkap, sparar mycket pengar…
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Mitt jordgubbsland….
Det är jätteintressant. Mina katter går alltid på samma väg (den mörka linien fram till huset-kattluckan). Det går liknande spår rund huset och lite varstans. På sommaren ser man den också. De första åren här fattade jag inte att det är kattstegar utan undrade om det kanske finns kablar under eller nåt. Tills jag såg katterna. De går alltid samma smala steg, inte 5 cm till höger eller vänster. Läste att de gör likadant i en lägenhet…
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Och min köksingång - insidan!
Ingenbra isolering

Kul idé! Tyvärr bjuder inte västkusten på någe vidare vinterväder just nu. Regnet öser ner och den vackra rimfrosten vi hade igår i 10 minusgrader är ett minne blott.
Men en liten "vinterbild" från vårt hus tagen på julafton. (Kan sägas att snön fick vi köpa i pulverform och blanda till själva för att få lite vitt utanför huset…
)
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Här kommer en vinterbild från mig - en frusen råka som tigger mat. Jag delade med mig lite och vi blev polare ^^
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Jag får ingen vacker vinter bild, vi har inte så mycket snö

#12 Men ni har mer snö än vi #5 i allafall
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Fina bilder:)
Lägger in en fri bild som jag sparade för den var så fin:

Tog lite nya vinterbilder idag.
Bingo spanar in fåglar.
Mitt hus.

Vad fint ni har det med all snö. Här är det mest bara mörkt och geggigt… inte så mycket att fota tyvärr. :/

Jättefina vinterbilder! Finns ingen snö här för tillfället…
Jag hann aldrig ta några bilder när det kom mer snö. Den låg bara kvar ett par dagar *s* Typisk Stockholms vinter, brukar ha ett par veckor med ordentligt med snö. Och resten brukar det vara lite snö ena dagen och ett par minus grader och nästa dag barmark ett par plus grader. Inte som vintrarna när man var liten med massa snö och 15-20 minus gr
Så det blev en gammal bild istället på södermalm i sin vackraste vinterskrud
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.
Alla har så vackra snöbilder, jag vill med ha massor med snö… NU! :)

Vilka fina istappar :) det gillar jag att fotografera :)

#38 Den såg kallt ut…!
#39 jo vi har ca -10 nu så det är kallt.
#41 oj oj oj..Vad snö! Här har solen skinit idag och snön är snart borta.
#44 Vovven fick jag letar efter! 

Så vackra vinterbilder.
Men åhhhh… tack #41. för snön, här verkar det inte bli någon alls :( jag vill med ha snö *ser avis ut* vill åka pulka, för det älskar jag, när ingen annan ser på alltså :)
Strålande sol har det varit, men jag har inte kommit utanför dörren idag, har en del att pyssla med här hemma istället :)
Sköt om er alla
/Malin
#45 Haha ja det är nackdelen med en vit hund 
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Otroligt fina bilder. Kul att titta på om och om igen!
Vi har en vintertävling nu på Miljonär.ifokus.
Alla bilder är tillåtna som gör en frusna;)
1: pris en trisslott, förloraren får en Tia!
Tävlingen pågår tills den 5 mars.
Det snöade faktiskt rätt bra i stockholm i helgen. Rekord för denna vinter. Toppen tycker mina syskonbarn som har sportlov *L*
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

Här finns det snö så det räcker till alla. Vill inte ha en flinga till nu:(

Skicka lite snö till mig i skåne är du snäll Jenna.
Vill också tolka efter min lilla häst Dròtt.( hon är ut lånad till min vän för att hennes föl ska få bästa möjliga start i livet)
Snön här nere har som vanligt inte varat länge, bättre med snö o snöande än is, minusgrader o blåst.
Längtar upp till Örebro varje vinter.
Njuter av era bilder (med en liten grön sak bakom öronen hi hi!)
Vem vet det kanske sker ett under o jag får åka slalom igen, tolka efter hästarna, åka pulka i mjuk snö i stället för is, följa spår bland snö tygda träd suck!! Dricka varm choklad efter en hel dag bland allt det gnistrande vita.
Gillar skåne men vinter här nere är = is, vind o blåst med sällsynta snö stilla dagar.
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad
Ja så tänker jag oxå.
Ynderbara foton Puma
Idag var jag och en kompis ute och gick runt Årstaviken på isen, lite nojigt även om man vet att isen är väldigt tjock *s*
Sen var jag och Mojje ute en sväng också
Härligt väder