Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettdjurskyddsfrågor
Läst 715 ggr
Kurran
0

Stackars veterinär

Ja, hu så hemskt att bli biten i en sådan förskräcklig misär! Men katten då!!??

www.dt.se/nyheter/dalarna/article404968.ece

och som vanligt så går det inte med Mozzilla att gära länken klickbar utan ni får kopiera den och klistra in den i er webläsare.

Hur kan så många djur bli tvungna att stanna kvar i misären.

Lena
0

Nu har jag gjort länken klickbar! :)

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

mymlanbus
0

Stackars katter :( vem skulle inte bli hysterisk om de hade ihjäl mina kompisar, eller syskon?! Jag skulle ha slåss för mitt liv!

Lena
0

Ibland blir det lite underligt fokus på artiklar om vanvårdsfall. Blir både ilsken och ledsen på samma gång när jag läser som att djurägaren varit känd av miljökontorer för vanvård av sina djur i 10 år. Tala om att kvarnarna mal i ultrarapid när det kommar till djurkyddsärenden i det här landet.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

mymlanbus
0

#3. Även om hennes advokat överklagar hela tiden så måste det väl gå att komma åt henne på annat sätt?

100 liv som kanske skulle ha kunnat räddats om det hade gått fortare, det är inte klokt!

Stackars djur!

SaraC
0

Och att hon fortfarande tillåts ha kvar djur!!! Helt otroligt.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

evamojje
0

Fy fasen, vart är hennes familj, nätverk har ingen märkt att hon helt olämplig som djurägare?? Jag hoppas att det blir djurförbud för henne, ser inte hur det skulle kunna bli något annat?

Måste säga att jag känner med vetten, vart själv biten av en skyggis som hängde sig kvar och det var helt klart ett skräckscenario. Han visste ju givetvis inte att jag var där för att hjälpa honom och la ner all kraft han hade på att bita igenom min hand. Gjorde förbannat ont i flera veckor och jag fick antibiotika att knapra på. Jag var lite avvaktande ett tag efter det, men nu har det gått över *L*

Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

gulliver
0

Finns det ingen överprövande instans där man kan anmäla länsstyrelse och djurskyddsinspektörerna? Lagändring så att kvinnan inte kan överklaga med hjälp av advokat i ett solklart fall som detta?

mymlanbus
0

#7. Undrar samma sak som du? Det är ju inte klokt att en människa ska kunna förhala allt i 10 år med hjälp av sin advokat. Djuren har ju inte en chans då! Gråter

catfoot
0

Såg detta på nyheterna igår…Gråter..fruktansvärt…

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

anebit
0

10 år!  Blir så fly f******d för att djurskyddsmyndigheter inte kan ta tag i sån här fall på en gång och ta bort djuren direkt och djurförbud som uppföljs så att hon inte börjar om igen.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Kurran
0

Man kan u förstås försöka med en JO-anmälan för senfärdighet och underlåtenhet men det blir nog mycket material och blir besvärligt för JO.Begär man utredning hos JO och deväljer att inte ens ta upp det så står man där utan argument medan man ger djurskyddsmyndigheterna vinstlotten.

Bäst är kanske att skriva insändare och debattartiklar förutom bloggar som ifrågasätter handläggningen av detta ärende.

Tyvärr är det bara ett av många, många liknande.

emjon
0

Fruktansvärt att detta pågått i 10 år och att hon fortfarande får ha hand om djur fullständigt obegripligt.

Hur kan denna advokat sova gått om natten när han försvarar djurplågeri finns det ingen rättvisa alls kvar här i landet.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

huskatt08
0

Kontenta av detta är glasklar: Djur har INGET värde GråterSkrikandes

Borde självklart gå att göra en anmälan mot myndigheten som har haft hand om dettta i alla år…de har väl inte immunitet !!!

martdat
0

inte kul att bli biten, men,, stackars kisse, han var väll livrädd när han såg vad som hände med hans kompisar,,,Gråter

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Ankie
0

Men det man såg på tv så inte tyckte jag att katterna såg så jädra vanvårdade ut. Jag vet inte men nu beror det ju på hur katterna avlivades, såg de andra katterna det eller tog de in de på ett annat rum. Det kan ju vara orsaken till att hon fick bettet om katten såg på när de andra katterna belv dödade, katten ville väl inte dö. Usch jag tycker detta är skandal, just att de har vetat om det men inget gjort. SKANDAL!

Sidentass
0

Fruktansvärt att detta har pågått under en så lång tid…inte konstigt att katten reagerade som den gjorde..djurens mentala hälsa måste ju ha blivit skadad med tiden..usch..detta är oerhört ledsamt..

SaraC
0

#15 De har sagt på radion att de blivit för sjuka av att leva i sin avföring så länge och därför avlivades Gråter Vet inte exakt vad men bl.a. hudsjukdomar/problem.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Hawknestgrove
0

Kurran, man kan visst göra klickbara länkar i Mozilla Firefox. JAg kör ju FF!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

gulliver
0

Nu ska jag sticka ut hakan igen:

Jag är mycket misstänksam när det sägs att alla katter i en situation liknande denna är så sjuka att de måste avlivas på plats allihop.

Tror snarare att man inte vill ha besväret med att fånga in, placera, veterinärundersöka och behandla. Billigare och snabbare att ta livet av dem.

Sajtvärd eller Medarbetare får gärna ta bort eller redigera inlägget om det strider mot några regler. Men det jag säger står jag för.

catfoot
0

#19..Du slog huvudet på spiken..Jag instämmer helt i det du skriver../Catfoot

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Gronstedt
0

Men vem skulle betala för och sköta behandlingen? Egentligen skulle förstås pengarna för det tas från den person som vanskött dem, men så fungerar det ju inte.

martdat
0

#19 jag tänker som dig,,, bhy

Hawknestgrove
0

Jo, men då håller jag med Gronstedt. Vem ska betala? Det är ju alltid den springande punkten. Hade det inte varit pengar som styrde, så hade det ju aldrig varit några probelm. Kom inte och säg kommunen, för kommunen det är alla vi som bor i den.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

martdat
0

ja det ska ju vara den som äger, har vanskött dem som borde betala, men det e klart , då måsste nån driva det så det blir ålagt att betala och då kostar det pengar, blir inte bra hur man än gör,.

men jusst det här att de skyller på att katter är sjuka för det är en "bra" ursäkt att slippa förklara sig, det tror jag är vanligt,

gulliver
0

Skulle finnas djurpoliser och pengar avsatta till detta. Vare sig stat eller kommunpolitiker (OBS! Gunilla Flört) lägger fingrarna i kors för att på något sätt hjälpa idéellt arbetande människor som sliter för att hjälpa hemlösa och andra katter i nöd.

Nej den enklaste, bekvämaste och billigaste lösningen för ovanstående är att sätta en kula i nacken på katterna.

Lösning på kattproblemet heter det i Malmös kattråd. Pyttsan det är inte katterna som är problemet utan oansvariga och till viss del okunniga människor.