Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 1682 ggr
Kusten
0

Kattunge infångad

Det är rätt märkligt att det denna årstid knatar runt små missebarn ute. Det gör en också upprörd, för så borde det inte vara om folk tog sitt ansvar.

En mycket hungrig sköldpadda (kallar henne Disa) trampade på fällans platta kring midnatt, då regnet gick över i yrande snö. Jag är inte så bra på det här med åldrar, men tror att hon är kanske 10 veckor. Och farligt söt.. varnar er alla i sköldpaddsligan redan nu :)

Hon har troligtvis en röd mamma (Diana) som dessvärre ser ut att vara högdräktig. Jag hade satt fällan på inmatning vid det här stället för att kunna vänja mamman vid att våga gå in (visste då inte helt säkert om det var en hona men tyckte hon såg väldigt flickig ut och magen var bullig.. ) och så dök hon upp.

Rätt som det är dyker även Disa upp och stryker sig kring hennes ben. Så nu är jag mer säker på att det faktiskt är en mamma med nya bebbar i magen.

Detta är katter som bor vid spåret, under en liten byggnad intill en större byggarbetsplats.

Kappa här på Hittekatter fick ett akutmess från mig och hon tvekade inte att åka och möta upp och ta emot lilla sköldpaddan. Mitt i natta! En-på-miljonen-kappa.

Imorgon blir det till att vakta fällan igen och se ifall där finns fler ungar och så måste ju även den troligen dräktiga mamman in så fort det bara går.

Uppdaterar och lägger upp bilder vart eftersom. Nu får vi hålla tummarna för att hela familjen snart kan komma in i värme tillsammans.

chigak
0

Men lilla gumman, gå ute i denna kylan. Vilken tur att du fick in henne. Håller tummarna för att du lyckas få in mamman också.

Det är hemskt att det finns så många som inte har vett nog att ta hand om sina katter.

martdat
0

vilken ängel kappa är, vilken tur du hadde henne i natt, och Disa förståss.

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Kusten
0

Inatt har det inte blivit sömn, jag tänker hela tiden på om där är flera ungar, om mamman fött igen och hur mycket hon saknar den lilla och tvärtom och önskar det var senare så man kunde åka dit.

2 - Visst är hon! Det blev ju ett väldigt sent mess också Skäms 

Kattungen satt redan i fällan när jag messade (vi hade mest pratat om de vuxna röda, detta blev en ny vändning) men var rätt lugn som tur var. Men att vänta med att ta in den när man såg den dyka upp i regnet och snön hade varit otänkbart. Kallt om tassarna och hungrig och liten.. Kissen hade fått åka med hem till mig och vara där över natten annars men det hade blivit onödig stress för den med extra resturer, så det var väldigt skönt på många sätt att vår kappa ställde upp så sent.

Jag hoppas kappa har fått sova någonting inatt och att ungen inte känner sig alltför ensam utan mamma och syskon (om det finns fler)..

destiny
0

Tur ni finns båda två för familjen. Hoppas verkligen ni får in mamman och ev. andra ungar också.

emjon
0

Vilka underbara fantastiska katträddare ni är båda tvåKyss

Det är ju för sorgligt att situationen skall vara så bedrövlig för kissarna som får kull efter kull på kort tid.

Hoppas att ni får in resten av familjen också och det är nog på sätt och vis tur att jag bor långt ifrån dig KustenFlört

Tack min vän för att du orkar så mycket för kissarna.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Fagddu
0

Vad underbar kappa är som på stående fot tar in en liten frusen och hungrig padda sådär! Mängder med rosor till er båda. :)

Förstår att det känns stressande med en ny mamma med ungar och mamma dessutom dräktig… du jobbar verkligen i motvind Kusten, du gör ett oerhört bra jobb dock. Många är kissarna som är tacksamma för chanserna som du ger dem. :)

essut50
0

Tack för att ni fångade in henne och Kappa som tog hand om henne..

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

kappa
0

Goddag!

Kusten, hoppas att du får sova lite idag. Själv är jag rätt trött, och stannar hemma med sjuka barn.

Här kommer lite uppdatering till dig och ni andra Glad

Disa, en beskedlig liten tjej, rädd men jag tror att det ska gå snabbt att få henne att tycka om oss!

Två av våra kissar har redan varit och sniffat på henne, och vi har även klappat försiktigt på henne. Hon är en mycket söt liten en Flört

Hon har även ätit och gått på lådan. Alltså inte bara söt, utan smart också Glad

Vi är på väg att kolla till henne och jag ska även ta ett kort när jag får tillfälle.

Tack för berömmet, men det är ju så att här på hittekatter finns det underbara människor. Jag är bara en bakgrundsfigur som gärna vill hjälpa. Och jag hoppas att med min och er hjälp så orkar sådana eldsjälar som Kusten lite längre.

Det är verkligen ett jobb i motvind och jag vill bara finnas till som stöd till Kusten. De områden hon rör sig i är ju också min hemmaplan, så det går ju så mycket snabbare att reagera.

Bra att ha körkort och bil. Men det är inte min favoritsyssla att ta hand om andras djur Skrikandes

Jag blir förbannad att andra människor ska behöva lägga tid, pengar och energi för att vissa tror att katter är andras ansvar Skrikandes

Trött och ledsen att behöva ta in en liten kisse som inte begärt att få komma till denna kalla värld Gråter

Vet en tjej som släpper ut sina huskatter, men sin ragdoll skulle hon aldrig komma på tanken att släppa ut Rynkar på näsan Vad säger det om inställningen hos folk?

Massa kramar till er på hittekatter, man blir så glad att se att det finns de som är så villiga att hjälpa i den mån man kan!

Utan detta forum hade man vetat om varandra och inte kunnat stötta varandra!

Håll alla fingrar att vi får in mamma och eventuella syskon.

Här är det varmt och gott! Lilla Disa saknar er!

Vill passa på att ge en eloge till min man som så tålamodigt gjorde iordning för Disa igår Kyss

Ha en underbar dag!

huskatt08
0

Så skönt att den lille fick komma in….stor eloge till er båda som gör så mycket för alla missar.

Håller tummar för att även mamman o ev andra små kommer in oxå.

mymlanbus
0

Oh va ni är snälla som ställer upp för kissarna, eloge till er båda!

Hoppas att mamma och eventuella andra kissungar också kan komma in.

Kram

Bumbis
0

Stackars Kusten, ska du aldrig få vila…och ingen säng har du heller för den har du sålt för att kunna betala en veterinärräkning? Förvånad
Det finns inte ord för sådana kämpare som dig.

Och stackars katter, en liten bebis mitt i vintern?  Gråter

Du är en ängel Kusten likaså kappa som ställde upp mitt i natten.

#8, det var mycket bra skrivet inlägg kappa.
Varför ska alla andra behöva städa upp efter andras katter, lägga ner tid, ork och pengar….???? Skrikandes

Som tur är finns det några varmhjärtade människor som  tagit på sig detta "jobb" och osjälviskt kämpar vidare. De oönskade, övergivna katternas tacksamhet verkar vara nog för er och därför kämpar ni vidare.

Ni är enastående….hoppas ni blir ordentligt belönade en dag.
Om du åtminstone kunde få en säng till att börja med Kusten….

catfoot
0

Ja, man blir alldeles stum…Hittar liksom inga ord, för er kamp för alla katter..Vad skriver man…Ni är BÄST…

Kusten å Kappa…Tack för att ni finns för katter i nöd..Denna lilla kattunge…

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

kappa
0

Håller tummarna att mamma och syskon kommer in i helgen!

Mvh

emjon
0

Här också håller vi alla tummar och tassar vi har för det.

anebit
0

Å, såna änglar ni är både Kusten och Babbla som ställer upp mitt i natten.

Nu får vi verkligen hoppas att mamma och syskon låter sig fångas i helgen.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Alexej
0

verkligen skönt att nu finns!!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

snickan
0

Håller tummarna att ni får in mamman och syskon nu i helgen

Danielssonsgarden
0

Håller tummarna för att ni får in de andra också nu i helgen!

Gullimat
0

Önskar dig en Hästen säng. Kanske lite väl rutig men jag tror den är skön

Simson
0

Underbara Kappa och Kusten!! All heder till er! Vad ni jobbar på?! Nu hoppas vi att resten av familjen går in i fällan och slipper vintern!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

kappa
0

Godkväll!

anebit, vi satsar på att kastrera och idmärka Glad

Men tyvärr så kommer Kusten på nya katter hela tiden när hon är ute och försöker fånga de som hon sett tidigare…

Det är liksom ingen ände på alla katter som är hemlösa Gråter

Ungar, halvvuxna, mammor, pappor…..

Hur ska vi gå vidare….?

Hade varit lättare om det funnits pengar och framförallt jourhem och permanenthem Rynkar på näsan 

Det går liksom inte att ta in katter om det inte finns pengar till kastrering…

Vet att ni förstår, för alla här inne försöker hjälpa så gott man kan!

Liten Disa har fått sällskap nu, är ni nyfikna på nykomlingen så kommer Kusten med uppdatering så snart hon kan Flört

Tyvärr inte Disas mamma, där fortsätter Kusten att försöka inatt!

Ha en bra kväll alla ni goa djurvänner därute!

emjon
0

#21 Ni är ju helt fantastiska och jag är så glad att Kusten får hjälp av dig kappa. Ni befinner er mitt i verkligheten och ställer upp för de kissar som kommer i er väg och det är underbart.  Sedan delar jag helt klart din åsikt att det är för bedrövligt hur folk beter sig mot sina katter. Kattterna är ju oskyldiga offer och står man mitt uppe i det är det nog svårt att vända ryggen till.

Det är hög tid att det införs obligatorisk ID-märkning men hur får vi minsitern att förstå det.

Kusten
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Väldigt många timmar på kort tid är nu lagda på att kunna både få in den akuta mamman och till att upptäcka fler syskon - jag måste erkänna att ögonen nu börjar värka så smått av allt intensivt spanande. Inga syskon har visat sig men mamman fanns där senast igår och hade sin stora mage i släptåg.. men nej, hon vill inte gå in i någon fälla. Än.

Idag sågs hon inte till alls, men däremot den stora pappan till Disa. Är nästan helt säker på att det är en den katt som jag tidigare kallat Milton som är fästman till Disas mamma. Han uppvaktade henne häromdagen och letade efter henne idag..

Jag är så orolig att hon föder nu

Det har regnat intensivt hela kvällen/natten så det är kanske förklaringen till att hon höll sig undan. Vi får hoppas det. Den förmodade dräktigheten gör henne nog inte så mycket piggare heller.

Bild på Disa som jag hälsade på igår. En osäker flicka men ändå mycket modig som tillät att kappa och jag höll henne försiktigt. Då blev det allt lite spinnande kattungemotorer som gick igång till slut och hon buffade lätt med huvudet när hon satt under skåpet. Så otroligt rar och go i sitt sätt Kyss

Kusten
0

Kram på er för all uppmuntran!

mymlanbus
0

Oh… lilla hjärtat så söt och fin hon är Kyss

emjon
0

Tack för din paddavarning så lite skygglappar var på men så lilla tösen är.

Hoppas så att du får in Disas mamma innan hon får sin ungar nu kör jag med telepati för det.

mymlanbus
0

Eloge för att ni alltid jobbar så hårt med hemlösingarna, tack snälla ni

Kram

Bumbis
0

Vilken underbart gullig liten sötnos!!! Kyss

Hoppas inte det finns fler såna pluttar ute i snön….

Hoppas du får vila i dag Kusten.

chigak
0

Åh så söt hon är! Kyss Det är farligt med alla dessa vackra paddor överallt.Glad

Marga
0

Men herregud, jag som trodde att jag bara föll för lakritsgodis, ska jag nu börja sukta efter paddor också! Hon är ju underbar! Det får bli skygglappar i alla trådar nu tror jag. Flört

snickan
0

Men så vacker hon är

kappa
0

Tog en yttig liten fästing på henne nu…Det är inte helt rätt med naturens gång längre…Även fästingar trivs denna årstid Tungan ute

Hon är kelig och go, låter oss klia och lägger sig på sidan för att gotta sig lite. Men man får röra sig försiktigt och inga hastiga rörelser eller ljud..

Hoppas att mammakatt kommer in snart, min Mario håller henne sällskap, men han är inte vidare kelig Glad

Håll tummarna ikväll!

Glader
0

Ååh vilken söt och gó kisse !

emjon
0

Tummar och tassar hålles jättehårt för god fångst.

mariia89
0

Vad söt!!! Tur att du utfärdade padd-varning… Hon är underbar.. Vilken tur att hon fick komma in den lilla! Nu får vi hålla alla tummar och tassar för att resten av familjen ska komma in!

Maria

Hawknestgrove
0

Putt för den lilla!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Simson
0

Söta lilla flicka! Vad härligt att du förstår att kurra. Puss på nosen!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

kappa
0

Lilla Disa blir bara mer och mer gosig! En underbar liten tjej som skulle bli jätteglad att få komma till någon som redan har en kisse så att hon får sällskap!

Mario, min hankatt verkar vara förtjust i henne och slickade lite på henne, men fick en liten fräs som tack Flört 

Hon behöver vaccineras och idmärkas nu inom kort!

Mvh

Fagddu
0

Liten gosig Disa… Hoppas någon kan öppna sitt hem för en liten Disa som fräser som tack för tvätthjälp. ;)

mymlanbus
0

Kyss är här och smyger igen… måste titta på gullungen Kyss

kappa
0

Jag ska uppdatera med bilder såklart, ska ta lite kort ikväll så får jag in dom imorgon bitti! Måste be mannen om hjälp Flört

Tack för att ni bryr er!

chigak
0

Hon är verkligen så fin. Puttar för hem åt fina Disa.

kappa
0

Nu har lilla tjejen vuxit och blivit en riktig busunge, hon är en modig tjej som lyckats att anpassa sig till ett inneliv med 3 katter, hund och ungar högt och lågt Glad

Ropar man hennes namn så kommer hon och hon vill gärna ha kel. Fortfarande lite försiktigt, mest på öppna ytor, men hon kommer att bli den goaste kisse med tiden!

Älskade lilla Disa, du är en riktig kämpe!

Mvh

kappa
0

Mag-gos är det bästa jag vet!

Jenna-Gun
0

Alltså hon är ju så söt att man knappt vågar titta.

Ni är för goa som tagit hand om Disa. Nu slipper hon frysa ute.

Kram

emjon
0

Roligt att höra om lilla tösen och hennes framsteg och det borde inte vara svårt att hitta ett hem till henne sååå söt hon ärGlad

kappa
0

Ja, hon är helt underbar Kyss

Hon ligger i kojan som finns på klätterställningen, sticker man in handen så lägger hon sig tillrätta på rygg och med alla benen i vädret ska hon ha mag-gos!

mymlanbus
0

Lilla sötnosen :) så fin hon är!

Amoz
0

Kan medela att Disa nu sitter innanför min tröja, hon har precis sovit och ser nu väldigt nyfiken ut^^

kappa
0

Vad skönt att allt gått bra!

Mvh Vivian

Amoz
0

Hon var precis ute och kollade runt i lägenheten och tänkte bosätta sig under badkaret tills vi lockade med mjukmat X'D Sedan skrämde våran andra katt henne lite så nu är hon tillbaks i min brors rum och leker med den kvittrande musen

chigak
0

Hon är verkligen så bedårande söt lilla Disa.

mymlanbus
0

Lilla gumman… så vacker hon är! Kyss

kattassen
0

Har lilla Disa bytt hem månne?

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Amoz
0

Hon flyttade hem till mig, min mamma och min bror och de andra djuren idag

kattassen
0

Härligt! Lycka till med lilla Disa!Glad

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

emjon
0

Lilla Disa är bedårande söt och sköldpaddor är så mysiga. Vad härligt att hon fått ett hem hos er och hoppas ni kommer trivas tillsammans.

Amoz
0

Kan säga nu att Disa verkar ha funnit sig till rätta, den andre katten (Jissa) har blivit väldigt förtjust i Disa och vill gärna leka nu, Disa verkar väldigt otålig med att inte få vara i hela lägenheten än. Hon är pigg och leker och jagar gärna fiskarna i akvariumet, de är tydligen väldigt spännande.

emjon
0

Vad roligt att katterna verkar gilla varandra och visst måste det vara roligt att försöka jaga fiskarna för det är katternas egna färgtv.

Jenna-Gun
0

Tänker på Disas mamma.

Hur är det med henne