Stackars katter
Lövgärdets koloni igen… Igår kväll blev det en sedvanlig vända dit för att försöka få in sjumånadersårsungarna, kallade "tvillingarna". Men ingen skymt.. man brukar alltid få syn på någon i buskagen annars.. men det var duggregn så kanske låg de och tryckte någonstans.
Det finns också en stor hemlös hane, även en annan katt syntes till, som vågar sig in att äta i fällan ibland.
Tänkte vara där extra länge igår.. Vid två på natten kom så ytterligare en större svartvit och det såg ut som en hane, kinderna var sådär bulliga. Han hade bara ett helt öra, det andra var antingen borta eller låg hopkorvat, jag kunde inte se så noga. Sen var det något konstigt med hans ena öga. Det såg ut att hänga och var vitaktigt. Hela hans uppsyn skrek "hjälp mig", men samtidigt "kom inte för nära och gör mig illa". Blev så ledsen och försökte verkligen få in honom men han blev bortskrämd av hemvändande folk som varit ute och festat.
Gråter när jag tänker på denna kisse nu när jag är hemma i värmen och ser mina egna katter mysa.
Ville bara dela med mig, för det har varit en sån jobbig natt och en ganska intensiv tid.. Det är så många katter i Lövgärdet som verkar må riktigt dåligt. Är helt förtvivlad, försöker flera gånger i veckan få in ungarna innan de ska råka ut för något och innan de ska bli könsmogna om de inte redan är det. Och nu denna katt, kanske ett misshandelsfall, som också är riktigt akut att få in.
Uppdaterat
Nu har jag ordnat ett konto hos veterinären och det är:
Bankgiro: 5784-7592
Postgiro: 466256-5
På meddelanderutan skriver man mitt Kundnummer: KO 1442
Viktigt att skriva "Till Kustens katter" + ditt namn.
//anebit

Nej men Kusten vilken jobbig upplevelse
, det fanns så mycket glädje och positvit när du åkte från oss här på kvällen och så blev det så mycket elände.
Stackars misse som verkar ha jättebesvär och kanske ont. Det känns verkligen akut med honom. Hoppas han låter sig komma nära. Om du åker dit i kväll igen kanske det blir lugnare. På söndagskvällar kanske det inte är så mycket folk i omlopp.
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Stackars katt.
Hoppas du får in både hankatten och dom andra snart så att du kan sova på nätterna i stället för att jaga katter mitt i smällkalla vintern. Förstår inte att du orkar.
Jag vet alltför väl vad du menar och hur du känner dig och hoppas på att killen går in i en fälla så han kommer till en veterinär för översyn.
Stackars dig Kusten…
och stackars kissarna!
Var rädd om dig
Kraaam

åhhhh…stackars arma lilla kisse…o jag lider med dej också Kusten som skulle behöva uppleva denna smärtsamma syn, åhh..om man kunde hjälpa misse in i värmen…översänder styrkekramar…
Arma kissar……
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Det är så hemskt att tänka på alla dessa katter och veta att de är i stort behov av hjälp och jag förstår att du lider av att se det. Hoppas att du har möjlighet och få in dessa kissar så de får den hjälp de behöver.
Nu när du har öppnat ett konto hos veterinären så får vi hoppas att det trillar in lite slantar där till de kissar som behöver vård.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

förtstår hur du tänker om att dina egna är inne i värmen och andra ute och fryser, sånt gör mig ledsen med,,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

#9 Usch ja…varför är världen så innivassen orättvis….:-(
Hej på er vänner. Ikväll fick jag syn på hanen med örat. Ögat såg lyckligtvis nog däremot inte alls så illa ut denna gång, så antagligen spelade mörkret, avståndet och gatulyktorna mig ett större spratt igår. Det vitaktiga måste ha varit blinkhinnan som syntes. Han har problem med ögat men vad det är vet jag inte för han vill inte gärna öppna det.
Han blöder lätt från nånstans kring munnen, det var också torkat blod på hakan och det ena örat ser ut att vara illa åtgånget.
Tovorna går längs med hela kroppen, det sitter lösa pälstestar vid bakre delen och kotorna känns tydligt över ryggen. Han är rätt smal i kroppen jämfört med det stora huvudet..
Glömde säga att jag tog in ponken.. gissa om jag blev glad när han fullkomligt sprang in i fällan..
Han är jättehungrig och trötter. Jag var ute och handlade en dricka efter att han hade installerats i mitt badrum och när jag kom tillbaka låg han i korghyddan på sidan och blundade. All mat var uppäten.. inte för att det var så mycket, men där var renslickat fort.
Det som jag tyckte var lite konstigt, det var att han var väldigt blöt i pälsen. Mig veterligen har det inte regnat idag, så han har kanske legat och tryggt i någon buske som haft gårdagens regn på sig.
Denna kille behöver både jourhem akut och veterinärvård akut. Jag ska leta efter möjliga djurfonder som förhoppningsvis kan hjälpa med det senare. Har ni förslag på vart man kan söka?
Kusten. Berätta hur det går med Theo då ? Är han lika tröttet än ?
Jag skulle bidra dej med någon lapp , du ser verkligen ut att behöva mycket hjälp med sjuka katter. Pma mej vart jag ska skicka bidraget.
Kusten, du har PM.
Så underbart att du fick in kissen under dina vingars beskydd och jag hoppas att han inte har någon allvarlig ögonskada. Skall också försöka ge ett bidrag till ditt konto så får du bestämma vad det skall gå till.

Å lille vän vad du lidit kissen! Vilken tur att du fick in honom, vilket då inte verkade vara så svårt. Han förstod sitt eget bästa och var hungrig.
Jag vill bidrag med en slant till Theo eller någon av dina andra behövande. Är det kontot hos veterinären vi använder? Det går väl bara till Theo. Kanske behövs en slant även till "hängöra"?
Kattassen du är väl go och vilka fina namn du hittar på till nödställda kissar.
I Mirres tråd skrev jag att varför inte hitta på ett samlingsnamn till Kustens konto hos vetten. Då kan hon själv andvända pengarna till den som är i störst behov. Vi får hoppas att det blir mycket slantar som trillar in så att alla får den hjälp de behöver.
Men lille kissen då, vilken tur att han gick i fällan så han fick komma in hos dig Kusten.
Sätter också in en slant idag.
Kraaam
Oj vilken sliten katt jag hoppas att du hittar något stödhem till honom. Jag har Lisen att betala för men jag skall se nästa månad om jag får en slant över till denna stackars kille.

Å Kusten, tar det aldrig slut på hemlösa katter som far illa. 
Vicken tur att svarta "hängöra" gick in i fällan. Han ser verkligen sliten ut, ser ut att tycka att det är så skönt att vara inne i värmen och tryggheten.
Har du fixat konto hos veterinären så kommer det slantar härifrån också.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Jag har skickat en rejäl slant till veterinär kontot idag, så får Kusten ta det som anses vara mest akut.
Var kan jag hitta kontonummret till Hängörats veterinärvård?
Kontonummret hittar du under inlägget lilla Mirre har ont
Nej det är borttaget så du får PM:a Kusten direkt
lilla mirre har ont # 105
det är ju Kustens vet.kontonr, visserligen till Mirre men hon har ju fler akutsjuka katter nu som behöver hjälp, så det blir väl till den då som behöver det bäst.

Kusten, nu har jag uppdaterat i #0, ditt konto hos vetten.
Kan man skriva till Kusten eller nåt annat i stället för Mirre så kan du använda pengarna till mest behövande katt?
Skriv det här i så fall så ändrar jag i #0
//anebit
#11, men åååå, vilken goding!
Älskade lilla Hängöra, vad har du varit med om? Stackars liten…
Tack Kusten för ännu en hjälteinsats!
Tack kära ni för er otroliga vänlighet på alla möjliga sätt och vis!
Hängöra är fasligt sliten men han tar för sig av maten och ligger annars i korghyddan och kurar med sin så speciella uppsyn. Han är mycket rädd och skeptisk men jag har fått stryka honom lite på kinden och kunde känna på ryggen och tovorna igår. Låter honom vara ifred och bara vila ut nu..
Egentligen vill man bara bära upp honom i famn, pussa honom på nosen och få honom att förstå att han är en älskad kissemisse.
Har fått ta undan mat nu, för det borde vara dags snart att gå på låda.. Örat ser så tjockt ut bakifrån, jag hoppas det inte är blodfyllt för det måste ju göra ont.
Är djupt tacksam för er hjälp i detta. Vill man sätta in en slant så har anebit gulligt nog skrivit in kontonummer till veterinären i första inlägget. Istället för "Mirre" skriver man "Hängöra" (så sött namn han fått härinne) och sedan är det samma kundnummer. Skriv gärna också vem ni är i meddelanderutan, ni som gett gåvan.
Ni som undrat över hur man gör om man vill ge en slant till de mest behövande katterna i dagsläget: Då går det bra att skriva Till katterna eller Kustens katter eller hur ni vill formulera det.
Mirre och Hängöra är de som just nu är allra mest akuta. Theo tog jag till en veterinär idag för att kolla ifall det går bra att vänta lite till med hans nästa besök (för att ta blodprovet) och det var inga problem. Jag tar honom till veterinären så fort det bara går. Han är lite piggare nu, men sover ändå väldigt mycket. En annan katt ska göra sina öron igen men han kan också vänta lite till.
Tack för att ni finns, ni goa människor!

#28 Så bra Kusten att det ordnat sig med kontot. Jag skall iordningställa månadens räkningar i morgon och då kommer det in en liten peng från oss Kattassar också. Jag skriver till Kustens katter så får du och veterinären bestämma hur ni disponerar medlen.
Hängöra ser så sliten ut och det är som du säger; man vill bara ta upp honom och gosa så han vet att någon älskar honom. Men det är väl bäst att det får gå i hans takt. Lille skrutten.

Nu har jag skickat iväg ett litet bidrag, inte mycket, men bättre än ingenting
Har skickat iväg ett bidrag jag oxå.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
Hoppas jag inte ska slita ut ordet tack ;) men tusen tack så mycket. Ni är värda alla tack-ord i världen och mycket mer därtill. Man blir varm i hjärtat..
Jag får ringa veterinären imorgon för att få reda på vad det nu finns inne på kontot, för det kan jag tyvärr inte se själv.
Nu är det snart hög tid att försöka sova, jag ska in till Hängöra och se om han gjort på lådan ännu och så blir det en extra klappstund på Mirre.
#32 Godnatt och pussa katterna från oss i Kungsör.
Har skickat en liten slant till antingen Mirre eller Hängöra.
All Eloge Till Dig Kusten
Sköt om dig och kissarna Kusten
Kraaaaam

Ja han ser bedrövlig ut killen, tur du tog in honom,, Bor du i ett slott utan att berätta det? du har ju alltid rum känns det som,
, kanske han har haffft ett hem nån gång, undrar om han e saknad….
Det känns så bra ändå att hängöra är inne i värmen och har en skön korg att sova i även om han är sliten och har ont. Stor skillnad mot att vara ute i kylan och inte kunna koppla av.
Underbart att du finns för alla dessa kissar som så väl behöver din hjälp. Massaor av rosor får du av mig och ett bidrag också
Kramar om dig dig i tanken
Oj stackars hängörat! Man blir ju som lite gråtmild. Tänk vad glad han ska känna sig att han nu får vara inomhus och slipper gå där ute frusen, blöt och hungrig. Vilket jobb du gör Kusten!
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

En slant är insatt från Kattassen till Theo m.fl.
Å va bra att Kusten får in lite pengar till sina sjuklingar, de är i ett så tråkigt sjukligt tillstånd och behöver med all sannolikhet mycket veterinärvårdshjälp
Gokväll på er och tack igen makalösa ni, all er hjälp är obeskrivligt betydelsefullt.. Jag fick ju lite panik idag när jag fick känna lite mer på Hängöra och bland annat på hans bulliga kinder. De har som knutar lite överallt och han får också ut något illaluktande ljusrött slem ur mun. Han ser så moloken ut, men han äter sin mat och har gått på låda och gjort både "ettan och tvåan". Skönt det!
Men på grund av hans hälsa har jag fått boka den första akuta tiden som gick att få och det blir på torsdag morgon. Jag kommer få hämta hem honom kring 19 på kvällen sen. Blir det några större åtgärder som kostar mer än vad som redan kommit in så får jag ta det på en faktura. Han ser ut att lida ganska mycket just nu stackarn. Mirre får också komma in på torsdag så de kan se ifall penicillinen hjälpt och att hon inte går runt med smärtor. Hon slickar sig fortfarande ofta kring mun. Tror de måste söva henne för att kunna kolla och då passar de samtidigt på att åtgärda bråcket i samband med kastrering. Så slipper hon sövas en tredje gång. Hoppas hon ska slippa dra några fler tänder nu.. :(
Veterinärassistenten som har hand om kontona var i Stockholm över dagen och tjejen som var på kliniken kunde inte kolla vad som fanns att tillgå till katterna, men mejlade till Stockholm för att få vägledning hur man går in för att kolla av. De hör av sig imorgon.
Ta väl hand om er nu och sov gott när det är dags,
Maria och kissarna
Då håller vi alla tummar och tassar vi har för både Mirre och Hängöra och hoppas att allt går bra för båda kissarna.
Hoppas också att det inte dyker upp allvarliga problem för Hängöra som inte varit hos vetten förut.
Vi håller tummarna och tassarna att det ska gå bra imorgon med båda katterna.

551,50 insatt till Kustens katter från Daisy
Håller tummar och tassar för kissarna i morgon
Kram till dig och nospussar till kissarna
Hoppas det gått bra för katterna hos veterinären
Putt! Vi får se vad det slutr på imorgon! Tre tompavor är det bud på och vi tre, Kusten, Crisse och Kattkejdan får dela på slantarna! Det enda är, att jag blir tvungen att skicka flaskorna på vinst och förlust, för att hålla min prisgaranti. DHL har specialpris månaden ut……

FN också! 
Har satt in 200:- nyss men glömde skriva KO1442
Jag skrev iaf "till Kustens katter från anebit" så jag hoppas att dom ser att du skall ha dom.
Hej, är väldigt trött efter en lång dag men vill gärna berätta vad som hänt för er som engagerat er så. Det har varit både upp och ned. Vi kan börja med det som är upplyftande och det är att älskade lilla Mirre slapp dra fler än en tand till. Vilken lycka! Hon hade svarat jättefint på antibiotikan och slipper äta ännu en kur. Bråcket är instoppat där det ska vara, det var tydligen tarmhöljet eller något som hade sipprat ut, för att tala "icke-veterinäriska". Hon har tratt nu som hon bär med grace och hon har även fått ett fint litet id-nummer i örat.
Jag är så glad för att hon blivit så bra! Det man ska ha koll på nu är en större tand längst bak i vänster överkäke som kan komma att krångla. Det är rekommenderat i eftervårdsråden att badda dagligen där med Hexarinse. Möjligen kommer den dras senare om det blir inflammerat.
Hon har varit en sån kämpe, Mirre!
Puss till alla er som hjälpte henne tillbaka,
till det värdiga LIVET
50 - Åh, det ska säkert gå bra ändå! Tack anebit :))
Jag kommer få en utskrift på gåvogivarna plus beloppen imorgon (hon höll på att bokföra idag men hann inte klart) och sedan redovisar jag det här i tråden. Är något galet, så är det bara att hojta till, så löser vi det. Vill gärna att ni som bidragit ska kunna se att allt är inkommet dit det ska.
De misstänker att stora vackra Hängöra har en tumör i munhålan.
Han blöder från en större svullnad (det blödde mycket vid beröring) i vänster käkvinkel. Det är därifrån lukten kommer ifrån också. Han gick inte att kastrera på grund av sin ohälsa idag. Skabben i öronen var det extremt mycket av och han behöver komma in för att göra om öronrengöringen om tre veckor. Han hade även svullnad vid örat som är nedvikt.
Jag har hämtat ut recept på penicillin som blir ett hopp om att hans svullnad i munhålan och problemen där beror på en kraftigare infektion som går att bota. Två veckor av penicllin har hämtats ut men han ska på återbesök om cirka 7-10 dagar.. är det bättre, kan man gå vidare och kastrera bland annat. Har inget positivt hänt på den tiden, då är det troligen tumörsjukdom, sa dom.
Han får självklart smärtlindring nu och innan vi for till veterinären så mjölktrampade han och spann.. stora vackra kissemissen
På bilden är han rufsig efter sin dag på kliniken med all behandling, men glad över att se lådan. Det var en pöl som hette duga som hamnade där.
Så fin han är. Håller tummarna för att penicillinet hjälper så att han blir bra.
Nu vet jag inte riktigt vad kanintänder är men glömde skriva att han troligtvis måste dra en sådan. Han har också mycket tandsten som behöver tas bort. Men idag tyckte nog Hängöra att det vart tillräckligt för stunden :)
Jag har inte behövt betala katterna ännu, utan det blir imorgon när allt pappersarbete är klart, med gåvorna. Ett par som skickats är ännu heller inte registererade på kliniken, så de borde komma in imorgon.
Kram till alla ni som hjälper på de sätt ni kan.
Tänk vad liv ni räddat och räddar.

Hoppas hängöra blir piggare av pencillinet nu! vi håller tassar och tummar!
Maria
43 - Lite tröttare kanske, men jag är också född rätt trött ;) Tack för bidraget, räkningen för dagens vård blev 3800 ca plus 450 till medicinerna Hängöra skulle ha, så era bidrag har varit fantastiska.
46 - Oj tack! Så gulligt. Har lilla Daisy satt in.. :)
49 - Ja putt för dina auktioner! Hoppas DHL har bomullsvantarna på när det är dag för frakt :)

#57 Japp, Daisy bestämde att pengarna gör mer nytta där än i vår bensintank…
Men stackars lilla plutten, hoppas verkligen han mår bättre snart.
Sätter in en liten slant under helgen till Hängöra, jag betalar "snigelvägen" så det tar väl några dagar.
Puss på dig Hängöra!! 
58 - Men så oerhört rart, nu blir jag tokrörd……
Hängöra, Mirre och Theo purrar högt för er..
Tack Daisy, Stefan och Kajsa!
59 - Bumbis, du får en stor blöt puss av Hängöra tillbaka :)

lille hängöra, hoppas att han bara har en vanlig infektion som går bort,,,,
Tack Kusten för rapporten om kissarna och jag blir oerhört glad att Mirre mår mycket bättre så underbart.
Hoppas att medicinering hjälper lika effektivt på Hängöra och att han snart får lindring. Inte lite problem kissen har att tampas med och det kan ju vara så att det ena utlöser det andra i munnen. Känns ändå bra att du finns där för honom och han har trygghet vilken tur att du hittade honom.
Nu håller vi här tassar och tummar för god bättring till Hängöra.
Hoppas hoppas hängöra fixar det här. Diagnosen va lite besvärlig tycker jag. Men fixade Mirre det så ska du göra det oxå.

Å vad lille Hängöra måste ha ont och ha lidit.
Vilken tur att du fanns på rätt plats vid rätt tid och att han sökte hjälp hos dig. Nu kan han få vila ut med lite smärtlindring i kroppen och så håller vi alla tummar för att han svarar positivt på penicillinbehandlingen och att det inte är en elak tumör.
Nospussa hans ömma nuna från mig
Stackars Hängöra. Hur gammal är han, trodde de?
Var f-n kommer alla dessa mogna okastrerade hanar från som går hemlösa, men som uppenbart varit tamkatter? De är ju inte vilsekomna ungkatter precis och många av dem är fridsamma, kärleksfulla pojkar mot människor. Vem i hela höga h-e är det som slänger ut dessa killar? Det händer ju inte när de börjar bli könsmogna och jobbiga utan ett par år senare … För inte lever de vilda i 2-3 år innan någon får syn på dem?
#66 Precis samma sak har jag tänk på och kan det vara så att det är en känd dumpningsplats för katter. När de sedan blir drabbade av ohyra och skabbinfektioner så går det nog rätt fort utför. Alla kissar Kusten räddat på senare tid har ju varit verkligt illa ute. Det är både upprörande och sorgligt hur folk behandlar katterna.
När katternas ängel rycker ut så blir de nog gosiga för att de får hjälp i sitt lidande och kommer in i tryggheten.

# 66
Oansvariga människor som tror att katter klarar sig själva 
En och en annan rymling, men annars är väl synen på våra katter "att de får man väl gratis"
Mvh
#68: Det trodde jag var vanligare när den söta kattungen börjar bli vuxen och tänker på sex mer än på gulliga lekar, när det blir dags för kastrering som kostar pengar. Men dessa fullvuxna hanar, 2 till 15 år - de har ju varit könsmogna länge och ägarna borde ha vant sig.
Eller är det ägare som låter sina könsmogna hanar gå fritt och föröka sig över högt och lågt (eftersom de är trevliga hemma) och som sedan flyttar ifrån dem, för att de tror att kissarna hellre vill ha sitt revir än sin familj?
Ja man kan verkligen undra hur det ligger till. Känner ju inte alls till detta område då jag inte bor i den delen av landet.
Kanske är det så att en del av katterna bott i hus och det har fått möjlighet att komma och gå som de vill. Ägarna har då inte tagit sitt ansvar med kastrering och inte tyckt att det varit något problem. Sedan kanske de flyttar till lägenhet och då kan de inte ta med en okastrerad hankatt dit.
Eftersom inte katten betyder så mycket för dem så är det inte värt att kosta på den en kastrering utan det är lättare att dumpa den.
Sorgligt är det……………

Jag tror faktiskt det är ganska många hankatter som inte kastreras i tid och som i 2-3 årsåldern ger sig ut på vandring. Ägaren kanske pratar med grannar men ingen vet något och man antar efter några veckor eller månader att katten dött… Synd att det inte finns krav på id-märkning för katter också - då tror jag betydligt fler försvunna och upphittade katter hade hittat hem igen.

#69 Det är nog så att folk skiter i att kastrera sina hanar och så efter ett tag så drar de iväg och hittar kanske inte hem direkt. Ägaren betraktar katten som borta och letar inte efter den. Så småningom har katten funnit nya jaktmarker och så är katten hemlös, okastrerad och drar runt och sprider sin säd här och där.
Efter några år blir katten givetvis både ärrad och sliten av det hårda livet och ser många gånger äldre ut än vad de egentligen är.
En katt som kanske är 3-4 år ser ut som 10. Vem vet med våran Hängöra hur gammal han är.
Det är så tragiskt. Tänk om folk bara kastrerade sina djur så behövde det inte bli så här illa.
(Fast sedan finns det allt kastrater som också drar iväg och inte kommer tillbaka).
Många katter försvinner ju bara och ägaren tror att de blivit överkörda osv. De kanske lever hemlösa någonstans istället. Ex. Theo.
Framför allt alla kattungar de sätter till världen, som slås ihjäl eller blir förvildade och lever korta, otrevliga liv, och alla honkatter som blir utslitna i förtid av havandeskap och ungar. Hanarna själva klarar sig ofta bättre, eftersom de är stora och tuffa och slipper föda upp ungkullar. Det är så oansvarigt att låta okastrerade hanar drälla omkring, bara för att man själv inte får problemet med kattungarna. Som för en kille att ligga runt utan kondom och påstå att eventuell graviditet är tjejens problem och inte hans.
Mitt bidrag kommer den 19/2.
Hoppas det går bra.
Jenna

#73 Fast i människolivet har ju även tjejen vetskap om hur hon skall skydda sig och har ju också den möjligheten. Det finns ju inte i djurens värld så det känns faktiskt lite hårdare mot lilla kattan
Vilken liten kämpe Mirre är
Och hängöra är ju så gosig och kämpar han oxå
De har sån otrolig tur att träffa på just Dig som gör allt för dem, även om de nu har ont o krämpor så får de värme och kärlek i massor.
Har glömt att fråga vad de tror är åldern på vår vackra Hängöra, men ska göra så vid nästa besök när jag ända ska dit.
De har hunnit bokföra så gott som nästan alla bidrag men de senaste bidragen från tuska och lilla Daisy (Stefan och K) ska in också. De är iaf registrerade nu så allt är i sin ordning. Jag lägger som sagt in all redovisning när det är klart (trodde det skulle bli igår). Det är nytt det här för kliniken så det tar någon dag extra. De har sagt att katterna ska få in bidrag fortsättningsvis på ett helt eget konto, som inte är blandat med andra betalningar. Det blir så mycket enklare då.
Hängöra mår sådär, det kommer slemblandat blod från mungipan och han piper till lite när maten kommer över på fel sida käke. Men han äter sin penicillin i maten duktigt.. det var så gulligt när han strök sig mot benen igår också.. jag kom in med maten med tonfiskspad på och då blev han som pånyttfödd för en stund. Alla sorger nästan som försvann i hans ögon.. Hoppas och tror att han ska kunna läka ihop fint och att det inte ska vara något annat dumt än en kraftigare infektion. Det här med cancer är inget kul att tänka på alls.
Så det viftas bort och nu ska han bli frisk, eller hur :)
Angående stället där katterna kommer ifrån så är det svårt att med ord förklara hur nonchalanta många av de kringboende är och hur synen på katterna som kämpar så hårt för sin överlevnad ser ut.. men jag tror ni förstår ändå. Ser man en katt som går över vägen och det är någon som åker i en bil mot den, så gasar man hellre än bromsar. Det är mycket "trasiga" själar som vistas i olika gäng.. Det finns flera ställen liknande lövgärdets i krokarna tyvärr. Katterna har fruktansvärd låg status, det är grunden till problemet..
74 - Tack Jenna, det kommer komma till god användning för besök längre fram. Tack även ni andra och så vill både jag och de goa missarna att ni ska ha en häärlig helg.
Ja det är hemskt hur många människor tänker kring våra underbara katter.
Här håller vi både tummar och tassar för att lille hängöra ska bli frisk.
Lille hängöra
hoppas att lillen blir frisk
#77 Blir så rörd över hur duktiga dina sjuklingar är och att de tar sin medicin snällt fast det är så äckligt. Hoppas att Hängöra repar sig lika bra som Mirre gjort.
Kram till dig och nospussar till alla kissarna
Puttar !
Debattia
Den skygga kattens hemsida!
#77, sitter här och tårarna rinner, önskar jag kunde göra något för den lille pojken men våra hanar är så veka så det skulle inte funka med en vuxen hankatt till. Men jag är såå kär i den lille ponken! 
Hoppas verkligen att det är en infektion och ingen tumör i munnen, i vilket fall som helst så är vi lättade att han är inne i värmen och får vård.
Styrkekramar till dig Kusten!
Jag kramar dej Kusten.
å Pussar kissarna.
Jenna

hoppas hängöra blir frisk, blir så ledssen när jag läser om honom,,

Stackars liten hängöra som ska ha så många problem. 
Hoppas verkligen att veterinären kan lösa alla hans problem så han blir en frisk och kry katt med många år kvar.
Puttar!
Debattia
Jag puttar också för Hängöra, som väl egentligen inte är så liten, utan en något tilltufsad men respektabel kattherre som kanske behöver ett riktigt namn? (jag tycker han ser ut som en Julius)
Putt

#88 Menade inte liten som i liten kisse, utan mer liten som i liten och hjälplös i den stora världen… :)
Hälsning i natten ifrån allas vår "Hängöra". Kanske dags att ge honom ett riktigt namn snart ja :) Har varit inne på allt ifrån Baloo, Bilbo, Atlas (efter de vackra Atlasbergen) och Hebbe Hängöra till ja vet inte allt.. Julius var också fint Marga.
Han äter sin medicin som om han aldrig gjort annat, skålen är alltid renslickad. Sen tar han några kliv in i korghyddan igen efter en buff mot benen och så ligger han där och kurar gott ihop sig som om utsikten mot badrummets kala kaklade väggar vore en sprakande brasa som värmde hans tassar. Han ser ut att njuta väldigt av att ligga mjukt och gott. Ibland får han för sig att lägga sig i lådan som är desto hårdare och sandigare och då får han knappt plats.. 
Försökte iför igår kväll få syn på ungkatterna i Lövgärdet, de s.k tvillingarna, men såg inga tyvärr..
Jag pratade med en väktare som patrullerade området och som även jobbade i ett intilliggande område i Gårdsten. Hon berättade att det fanns fem hemlösa kattungar där och en lika hemlös mamma som höll sig tätt tätt intill sina små. De hade varit fem ungar men i söndags då väktaren gick av sitt pass, hade hon bara sett fyra. Katterna hade synts kuta över asfalten vid några tillfällen, från soprummet till buskarna vid en längre trappa.
Hon berättade också att det brukar ligga många katter och värma sig under bilarna på parkeringen där och på motorhuvarna. Hon skulle hjälpa till och ringa nattvandrarna i området så att de kanske kunde tipsa om bland annat kullen + mamman och var någonstans de kan tänkas ha sitt gömställe.
Eftersom det är ett område med många lösspringande hundar (stackars hundar som har s.k ägare som absolut inte ska ha hund eftersom de inte ser till hundens bästa utan till sitt eget egoistiska syfte som ofta är helt åt skogen) och ett område med återigen en mycket trist syn på katter, så behöver jag få tag i akuta seriösa hem för att så snabbt som möjligt kunna hjälpa in några av de små liven..
Imorgon åker jag upp och tittar efter ungarna och mamman igen. Kanske kan man få ett hum om hälsa och ungefärlig ålder då..
Nattugglar lite till..
Jag hoppas snart kunna hitta ett permanent hem till bland annat den här lilla flickan, på bilden, som kommer ifrån Lövgärdeskolonin. Det är en busig, försiktig, filosoferande, nyfiken, halvskygg tjej som är speciell på många sätt. Lilla Lohjärta.. hon behöver verkligen hamna i ett eget hem nu.
Ska även lägga in (i den särskilda söka hem tråden) ett par av de andra katterna därifrån som gärna vill ha permanent hem nu och som också är klara att flytta. Bland annat Mirre som det kommer bli något så vansinnigt svårt att slita sig ifrån.. man måste nog helt enkelt uppleva Mirre på plats för att kunna förstå hur mysig hon är.
Så fin hon är!
#91 Blir rörd till tårar när jag tänker på hur Hängöras liv förändras att få den hjälpen du ger honom medicinskt och gosemässigt är guld värt för kissen.
Nospussar till kissen och varm kram till dig
#93 Vilken liten goding du har där och hoppas att du hittar rätt hem till henne.
Du vet redan att jag beundrar all din ork du besitter för att hjälpa så många utsätta katter. Förstår så väl hur svårt det måste vara att kunna skiljas från kissarna. Vissa katter påverkar en på ett oförklarligt sätt och har man också vårdat dem från skador och sjukdomar blir det extra svårt.
Kusten, såg du mitt PM av 09-01-30 09:18?
Så go han är hängöra…man ser hur han myser 
Så fin hon är den lilla damen..lohjärta.

Vilka söta kissar :)
Maria

Jag tycker att Atlas var ett jättefint namn på hängöra. Känns som det passar en ståtlig herre som honom. Lycka till med utplaceringarna. Verkligen tråkigt att höra att det hela tiden dyker upp nya hemlösingar, och dessutom i områden där det är extra dåligt för dem att leva. Du gör ett kanonarbete! :)

Julius eller Atlas tycker jag att han passar i
vilken tur hängöra och dom andra sötnosarna har som blir hittade och omhändertagna av dig!
Lilla lohjärta och alla kissarna gömmer sig för alltid i mitt hjärta… drömmer om dessa kissar och känner så mycket med dig Kusten!
Kramar
Malin
putt
96 - Ja hon är en jättegoing. Ligger gärna i fåtöljen, precis som just nu, och följer muspekarn. Men vågar inte riktigt fram för där sitter ju, jag det stora människomonstret
Kram min vän!
97 - Nej har inget sett men ska dit och kika igen innan utloggning. Jag har haft problem med att läsa och se mina pm, det hände något konstigt när jag blev utan iFokus plus tror jag.
100, 101 - Tror det får bli en Atlas av Hängöra då
Men kallar han Hängöra av ren vana då och då.. det är allt lite sött det där smeknamnet (tror det var kattassen som kom på).
Här en bild på Hängöra när han får smaka penicillin gömd i tonfisk..
Atlas är jättefint! Han är för go!

Så trevligt att få lite rapporter om de små sjuklingarna. Lille Hängöra, Mirre och Theo. Hoppas att de fortsätter att pigga på sig och även att Hängöras infektioner släpper och att det inte är något annat otäckt.
Ser fram mot nya rapporter när jag kommer tillbaka från semestern som vi åker på i morgon. (Borta en vecka).
Kanske behövs det mer slantar till veterinären - då får du hojta till. Spikmatta verkar inge vidare….

#104 Han kan ju alltid få heta Atlas Hängöra. Katter kan ju också få ha för- och efternamn. :)
Han ser verkligen ut som en bamsing den kissen.
Beundrar verkligen all tid och energi som du lägger ner på katterna. :)

Följer dina trådar Kusten varje dag med stor beundran. För att du har tid och ork att ta in vuxna,utsatta,och sjuka katter.
Vill också sätta in ett bidrag till dig.
Du har PM Kusten 
Kramar
Bilden i inlägg #105 sätter sig på näthinnan. Den kissen har något så ledsamt över sig…stackars plutten, hoppas han snart mår bättre!
Vad underbart han ska tycka att det är, trots alla krämpor, att få vara inne i värmen och tryggheten och få koppla av, äta och få höra några vänliga, lugnande ord. Han myser nog inombords….
Ja nog blir man otroligt berörd direkt in i hjärtat när man ser bilderna på dessa kissar. De är ju så rörande var och en på sitt sätt och det är härligt att veta att de får all hjälp de behöver.
Puttar!
Debattia
Hejsan!
Här är en redogörelse av de generösa gåvorna ni gett, de som är bokförda på kliniken hittills (vet att det är ett par till som givit gåva och som kommer redovisas även dem när de är överförda och bokförda).
Helt fantastiskt vad ni samlat ihop till Mirre, Hängöra och Theo. En hel förmögenhet ju med alla bäckar stora och små, tusen tack allihop! Ni får hojta till om det är något bidrag som ni saknar, då får jag kontakta kliniken och ge dem uppgifterna från er. De nämnde någon summa på 300 kronor som det var oklarheter kring. Det fanns inget kundnummer eller skrivet att det var till katterna. Någon som känner igen sig i den summan?
Jag scannar in de betalda fakturorna imorgon när jag är vid en scanner och redovisar även dessa. De är tillsammans på 5592 kronor (3817 kronor för Mirre och Hängöra + 1775 kronor för Theo idag). Räknar jag inte helt fel ska det sedan finnas 979,50 (+ ett par gåvor som snart bokförts) kvar till allas vår fina Atlas Hängöra.
Gunilla 50
Ingrid S 200
A. Larsson 100
Sandra S 50
S Sjöholm 100
Lillemor P 200
Stefan o Kajsa 50
Lillemor P 100
B Mattson 150
Nils G 300
Maria T 500
Christina H 180
Karl J 100
Tuska 2000
Stefan E, Daisy 551,50
anebit 200
Ingrid S 700
+ Tidigare bidrag 1040
Summa totalt 6571,50 kronor
Vi bockar, niger o bugar djuuuuuupt,
katterna och jag 
#114, 300 har jag satt in men jag märkte det med kundnummer och Kustens katter. Kan det vara för att jag betalat "snigelvägen" som de inte ser vart pengarna ska?

Putt
Ensam - men stark!

Underbart att du fått in så mycket pengar till kissarnas vård.
Toppen med ett veterinärkonto. Blir mycket smidigare då.
115 - Jag åker dit imorgon och hör om ditt bidrag, det hade säkert bara inte hunnit bli bokfört. Tack förresten Bumbisvännen.
116 - Tack för putt!
117 - Ja det är otroligt, kan inte riktigt förstå det än.. Men är så glad för allas hjälpsamhet.
Jag skulle ju scannat in fakturorna idag och har åkt runt som en jojjo idag för att lösa detta. Imorgon får jag hjälp av en vän som ska ominstallera ett program på sin egna dator så att det ska gå att fixa till. Det är han som hjälpt mig innan men idag gick det alltså inte att göra något åt det.
Bamsekramar, Maria

Inget att tacka för!
Puttar innan det är dax för dagens jobb!
Ensam - men stark!
Oh… men vilken sötnöt… man blir ju alldeles… ohhh :)
Men så härliga bilder på goa goa Hängöra och vad ha njuter hos dig.
Kusten du har nog "magic hands" för kissarnas rehabilitering på samma sätt som Bumbis "magic beds" som jag döpt dem till.
Den innerliga kärleken till hittekatter strömmar genom era fingrar
.
Åh vad man skulle vilja pussa på den den lilla nosen!!! 
Det borde vara förbjudet att vara så där söt…
Han ser verkligen ut att njuta, tänk vad skönt för honom att få vila ut ordentligt.

Så fina bilder på vackra Hängöra. Han är verkligen jättevacker. Och ser ut att koppla av ordentliget på bilden där han sover i lådan. Katter är lustiga.
Det mest obekväma är bekvämast. 
Du har verkligen magic hands med kissar Kusten. 
Åh…han är så fin…man faller pladask 
syns lång väg ju att han stor trivs med livet nu hos dig 

Han ser verkligen ut att må bra hos dig, precis som dom andra katterna som du hjälper.
Härliga bilder! Sen kom det ju in lite till från mig, från Traderaförsäljningen av flaskorna, men det syns väl kanske inte ännu?

Vad han trivs hos dig, den lilla söta farbron Atlas Hängöra. Han är så vacker på dom bilderna
132 - Åh man tackar! Jag ska kolla med kliniken vad som är senast inkommet. Ska kolla så att Bumbis bidrag är bokfört nu också. Sist hade de inte hunnit något mer med kontot.
Jag är lite oroad för han har spytt upp lite mat två dagar i rad. Nu får han medicinen i i/d istället. Kanske är medicinen för jobbig för hans mage.. hmm.. sen så hittar jag fortfarande blodblandat slem där han ligger. Det sipprar ner från mungipan. Och när han skakar på örona flyger det ut slem ur mun
Arvid gav honom en nosapuss sist när han smet ut i köket igen. Arvid är snabbt framme vad gäller allt.. och Atlas är snabb till skålarna.. han hetsäter om han får syn på mat.. andra katter är Hängöra snäll som ett lamm emot. Lilla Alma fräste lite mot honom men han bara tittade lojt på henne.
Inatt låg han i handfatet och det var en toksöt syn… Han är som sagt väldigt matglad och hesjamade när han hörde att jag hällde upp mat och då fick jag bråttom in så han skulle bli glad. Upp i knät hoppade han (det är lite stela hopp) och såg ut som en hungrande varg.
Tyvärr får han fortfarande väldigt ont ibland när han äter, då jämrar han sig men vill ändå fortsätta äta. Hans fokus är total på maten. Det gör en faktiskt väldigt rörd.. att han blir sån.. han måste ha haft det svårt ute den lille gubben.
Jag hade önskat att han skulle ha jämrat sig mindre nu när han fått äta sin penicillin ett tag. Är så orolig nu för det nästa besöket hos veterinären. De här sista dagarna fram till besöket ska jag se till att han får det extra gott. Ska även prata med kliniken om mer smärtlindring till honom så han slipper ha så ont.
Lilla gubben så besvärligt han har det och ändå så go i sitt sätt urgullig tillit. Har du kollat bipacksedeln på medicinen vilka biverkningar den har? Får Hängöra både penecilin och smärtstillande det är ju inte ovanligt med magbesvär i samband med det.
Eftersom han har sådana problem i munnen kanske han inte svarar på penecilinbehandlingen och behöver en annan sort.
Hoppas att du får bra råd från kiliniken så hängöra får mindre ont.
136 - Han får bara penicillin, det var de första dagarna han skulle ha metacam också. Men gott råd, jag ska kolla bipacksedeln.
Sorten han får heter Therios 60 mg
*letar upp bipacksedeln* Läser nu här om att mindre förändringar i matsmältningen kan påverkas.. kräkningar och mjuk avföring.. stämmer båda. Bieffekterna förekommer inte vid normal dosering står det vidare.
Han har inte kräkts vid de två senaste gångerna så jag hoppas det ska hålla i sig nu. Men kommer prata med vetten idag och höra om han inte kan få något lindrande för obehagen.
Tack snälla emjon för goda råd. Jag har ju själv huvet under armen ibland :) Eller heter det huvet under foten.. 
Åh…man blir alldeles kär i han
som trots sina krämpor verkar mysa och trivas.
Hoppas..hoppas han piggnar till.
Kusten, du är helt otrolig när det gäller att hjälpa katter! Ja, det finns fler här som är helt fantastiska, och jag är glad att ha hittat den här sidan!
Det gör mig så ont om alla hemlösa lidande katter, och jag försöker hjälpa till om jag kan. Ett litet bidrag kommer till "Kustens katter" och jag hoppas sjuklingarna blir bra.
Solveig

Jag har satt en slant på ditt konto, skrev till kustens katter från snikan. Du får avgöra vilken av katterna som behöver viktikast just nu
#140, hi, hi, det var lite roligt skrivet snickan! Antar att det inte var meningen…..
"Jag har satt en slant på ditt konto, skrev till kustens katter från snikan."
Du är långt ifrån sniken, snickan som sätter in pengar till katterna!!! 
Vad mysigt att Atlas samsas med andra katter…
Kan du ta i honom i honom Kusten? Du skrev att han hoppade upp i knät, är han så tam?
Hoppas verkligen att han läker ihop och blir frisk snart!
Denna luggslitna gosse behöver bli ompysslad och bortskämd på äldre dar!
Kusten: Om du får ordination på mer metacam och behöver så har ju jag det stående här hemma så det är bara att säga till så skickar jag på en gång.

Lilla gubben så fin han är och så gulliga kort du tagit på honom.
#124 Det är rätt lipa åt dom dumma människorna som är elaka mot djur.

Men oj vilka fina foton på Atlas Hängöra… han ser ut som en supercharmig herre i sin bästa år. Helt kär blir man i hans uttrycksfulla ansikte. Och en kisse som hoppar upp i knät också? Jag blir alldeles rörd för att kissen fått det så bra nu. Tack Kusten för din enorma insats för kissar som Atlas. 

Ja Bumbis hahha, nu såg jag att jag hade skrivit fel, först fattade jag inte vad som var roligt. Det smeknamnet fick jag av en förman som vi hade när jag jobbade i skogen på början av 70 talet beredskaps jobb, vi var ett tjejlagoch förmannen tyckte att det var lättare säga snickan än Sinikka som jag heter

Putteliputt för kissar som väntar på hem!
Hoppas det kommer fler rapporter om Atlas Hängöra (och bilder), han har blivit en riktig favorit.
#146, snickan hoppas inte du tog illa upp att jag blev road, men snikan var kul, när du skänker pengar och är givmild…. 
Puttar för kraftpaketet Hängöra/Atlas än en gång!!!!

Puttar!

#149 Det gjorde jag inte alls, lite roligt måste man ha
putt
139, 140 - Tackar så hjärtligt! Kram!! Snart närmar sig veterinäråterbesöket och jag hoppas han ska få goda besked.
Tyvärr har han en del problem med ena ögat som rinner. Jag får ringa och höra ifall de kan skriva ut ögondroppar till honom.
142 - Jo han går att ta i, man kan klappa honom och så kan jag bära honom försiktigt. Han verkar dock ha lite ont på en del ställen så jag får ta det varligt med gamle gubben. Det märks att han farit illa i sitt liv. Han hoppar ibland upp i knäet då det vankas mat och jag inte ställer ner skålen tillräckligt fort. Då blir han så ivrig och då kommer även det svaga hesa jamandet. Han är så SÖT.
Det är försiktiga knådningar med tassarna också om man stryker honom på ryggen och lätt kring öronen och huvudet. Varje dag ligger han i handfatet en stund och när han ska hoppa ner försöker jag hjälpa till för han är som sagt lite stel och det är halt på fatet. En gång stod han lite lätt på nosen men det gick bra. Han skulle upp igen :)

Om det är Fucithalmic vet 1%, 1x5 g dom säger du ska ha till honom har jag recept på en tub som jag kan hämta ut och skicka till dig.
Han är en sån vacker kisse Hängöra. 
En så härlig liten godnattsaga och Hängöra är ju så mysig. Lilla Mirre ser så fin ut och känner sig nog riktigt hemma som om det alltid varit hennes hem.
Men vilken liten gubbe han är. Han verkar ha farit väldigt illa som hemlös, och tycker nog han har kommit till paradiset nu.
Kul att de bilder!
Näääääää, han är ju bara fööööör söt! Vilka goa bilder och mysiga texter Kusten!
Men samtidigt blir man så ledsen, hur kan det gå så långt, varför har ingen brytt sig tidigare???
Han sökte sig ju säkert till folk för att få hjälp först, men ingen brydde sig….
Undrar hur länge denna lilla tuss varit hemlös, fötterna ser så slitna ut….
Hoppas att det går bra hos vetten!
Mirre är allt underbart söt hon också. 
Kan bara hålla med dig Bumbis för mig är det också helt obegripligt att kissen inte tidigare fått hjälp. Det skall till kattsamariter för att ändra på det Kusten du är räddaren i nöden för dessa kissar.

Stackars sliten kisse med slitna tassar. Men han ser ut att vara tillräckligt bortskämd där han är nu. Och det ser verkligen ut som han njuter av att vara bortskämd litegrann på ålderns höst. Hoppas att veterinärbesöket går bra, ska hålla tummarna för er. :)
Håller tummarna för kissen

Oj så härlig han ser ut Hängöra, och Mirre hon är också himla vacker.Hoppas det går bra hos veterinären. Fina bilder på katterna
putt
putt
Tack alla vänliga för puttar och stöttar!
Veterinären ville kika ordentligt på Atlas ögon imorgon för att utesluta en infektion men jag har inte kunnat fått ordna skjuts tillbaka från kliniken. Veterinären hade annars skjutsat oss hem igen sa hon men hon hade ingen bil imorgon. Otroligt gulligt av henne att erbjuda sig så..
Men har nu funderat ut en lösning.. han kan ju inte ha såna där problem över helgen.. så på morgonen är man där igen och då ska jag höra om de inte har en tid på eftermiddagen till gubben. De brukar vara flexibla. På eftermiddagen har Hängöra inga problem att få skjuts :)
Snart kommer även en uppdatering på vad som inkommit till herrn.
Han och vi alla har siktet inställt på att han ska bli en fullt frisk gosse, räktårta är inplanerad och hoppet högt ställt. Jag blir så trött av all oro att oron nu är gömd långt under jord.
Håller tummarna för att det blir en tid i morgon eftermiddag istället för lilla hängöra :)
Bilden där han räcker ut tungan… den är bara så himla bäst :) Precis sådär gör jag med ibland, i alla fall i tanken.
Sköt om dig och missarna Maria och du, var rädd om dig
Kraaam
143, 165 - chigak och destiny, gulliga ni är. Han skulle ha metacam och det fanns kvar i skåpet en del, sen får jag se vad det blir för något till ögonen.
Jag vaknade av att han jamade svagt ett par gånger från köket och då låg han på fönsterbrädan och jag vart förbryllad vad han ville säga.
Men så kom jag på att han inte hade fått sin mjukmat serverad som han brukar. Dumma mig som glömde det. Det blev en nöjd kisse som slickade i sig varje smula av tonfisken. Imorgon ska han få lördagsgott från havet, hoppas han gillar det. Alla katter är inte så förtjusta i en del av havsmaten.. men Atlas verkar faktiskt gilla det mesta.
176 - Gör så jag med, i tanken. Fast ibland även synligt hi hi
Tack var rädd om dig du också!
Roligt att höra att hängöra redan fått pli på dig
…
han är ju helt underbar denna herre…och trivs såååååå hos dig.
Han kommer absolut uppskatta räktårtan som givetvis är inplanerad.
Puttar för mycket räktårta till Atlas och gänget!! 
Men hur kunde du glömma att ge Atlas Hängöra hans blötmat
Vilken tur att du är en så generös matte som kompenserar det med räktårta
Skämt åsido så förstår jag din oro över Hängöras problem men tänk på Mirre och Oliver där det såg nattsvart ut som sedan vände till det bättre. Så hoppas vi alla här att det även blir för Atlas Hängöra och tänk bara så många tummar och tassar det blir som hålles för lilla gubben.

Vet inte hur många gånger jag tittat på korten av Mirre och Atlas Hängöra.
Det är så härligt att se två katter som är så uppenbart glada och tacksamma åt att få slippa det tuffa utelivet och få hjälp för sina krämpor. Det riktigt lyser om dom båda två.

Oj läser nu! Behövde du skjuts idag Kusten? Men nu är det ju eftermiddag redan… jag har inte hunnit runt i alla trådar ännu. (Kom ju hem i natt och orkade inte börja läsa förrän i förmiddags…
)
Hoppas det ordnat sig annars får du ringa!
Jag kan också köra idag, du måste skrika på hjälp, Kusten!
Kusten i ett nötskal såååå försynt

Lilla Atlas-Hängöra så fin bildserie som Kusten lagt ut på dig.
Hoppas att du fått hjälp av farbror doktorn nu på efermiddagen.
Senaste bokförda på veterinärvårdskontot:
M. Ivarsson 300
Gunilla.H 28
Maria N Skattkärr 300
G. Ögren Åström 100
C. Hallgren 50
Sinikka Snickan 100
Solveig Q 200
Tack så himskans mycket, kramar om er allihop!
Jag ska nu även resovisa inkommet på det första kontot, ett ögonblick.
Redovisning från det första kontot:
Mymlan 200
Mymlan 200
Tack så otroligt mycket Mymlan, kraam!!
Plussar jag ihop allt blir det:
400 + 1078 + 979,50
852 kronor ifrån veterinärvårskontot fick tas till två av Gårdstensungarna för ett par dagar sedan men den summan betalar jag tillbaka till kontot av mina egna pengar. Det var en utgift jag inte hade räknat med riktigt.
182, 183 - Åh, hade missat detta! Snällt av er! Ska lära mig att tjuta till mer ;)
180 -
Jag slår i huvet för mycket på mina kattstrapatser hi hi Senast igår, vid de där gröna rören i Gårdsten. Men som någon klok sa, nästa gång det händer så ramlar allt rätt. Så du kan gissa om jag nu har förhoppningar… 
165 - Det blev tyvärr inte den sorten. Tack ändå!
Bra att pengarna kom in.
Krya nu på er kissar. Så matte får vila lite.

# 186: Jag känner bara till ett konto, hur sätter jag in pengar på det andra och vad går det till?
# 188: Ja, du får hojta till och få lite stöttning i det fantastiska du gör och inte ta ut dig.
putt
Putt för Kustens alla skyddslingar!

Kusten du har PM från mig
Puttar för Kustens alla sötnosar
putt