Kap Verde-katterna *bildbomb*
Lovade lite bilder på "mina" katter under veckan på Kap Verde. När man inte har tillgång till sina egna katter blir längtan stor och tur är att det då finns många andra missar som vill ha uppmärksamhet och lite gos.
Som jag skrev tidigare var hotellets kattkoloni tämligen välmående. Man skrev i hotellbroschyren att katterna inte fick matas i restaurangerna då de utfordrades med torrfoder av hotellet. En engelsk dam jag talade med hade sett boxar som det stod "cats restaurant" på men dom boxarna såg jag inte på hela tiden trots idoga och tidiga morgonpromenader. Kanske var det så att de ställdes ut under natten och togs in tidigt på morgonen så inte folk skulle ondgöra sig över utfordringen. (En del folk är ju så känsliga…) Hur som helst var de flesta katter vi såg inte särskilt undernärda möjligen lite smala, men utomlands finns inga 7 kgs bjässar, det är bara här hemma…
Här kommer lite bilder på några, märkligt nog var de flesta honorna sköldpaddor med jättefina teckningar. Gossarna var mest gråtigrerade med vitt eller svartvita. En del rödingar fanns också så då blir ju hon-avkommorna sköldpaddor kan jag tänka mig. Hotellhunden var också trevlig och välmående, ingen ohyra eller smuts i öronen och väldigt lekfull.
Håll till godo
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

men vilka fina bilder
paddan så otroligt fin hon var

puttar lite så fler får se
Vilka fina bilder, på både kissar och hundar :) Vilka vackra kissar och inte är det feta inte :)
Tack för att vi fick titta och njuta av dem :)
Åh..så otroligt fina missar 
Jättefina katter! Alltid kul att höra hur det är med katterna i andra länder. Det verkar ju som de var väl omhändertagna i alla fall. Undrar om de arbetar med TNR på Cap Verde?
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

#14 Nej någon TNR är det nog inte tal om. Kap Verde är ett mycket fattigt land för övrigt. Just på den ön vi var på såg man inte mycket katter då det som min man konstaterade, det är sånt ökenlandskap så en katt skulle inte överleva en vecka i frihet.
På hotellet fick de nog förvisso lite mat men de skulle absolut behöva kastrera hanarna och se över dem lite mer. Ögonen på en del katter var inte så fina. Tror att det blir mycket slagsmål mellan okastrerade hanar och en klo i ett öga kan ge stora skador. Vi såg en del sådana exempel också dessvärre.
Jag skrev i en utvärdering till hotellet att de borde ge katterna mer mat och se till dem bättre med kastrering och vet.vård.
Så fina katter. Paddbebisen var ju helt otroligt söt

Så fina bilder på fina kissar du tagit. Bra att dom ger dom mat på hotellet men bra utvärdering du skrev kattassen.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Fina, intressanta bilder och alltid bra att påminner om kastreringen:)
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Jättevackra kissar…
"Varje katt är ett original och ett mästerverk"
Tack för de vackra bilderna.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Tyckte den allra första missen hade superfräck teckning. :)
Kul att höra om missarna och se bilder såklart. :)