Besatt av TOALETTEN?
Zorro älskar toaletten! så fort han hör mig spola,springer han dit DIREKT och lägger sig bakom mig på toalettstolen,han brukar även sitta när toalettlocket är uppfällt och bara ligga där o vila.. ibland sover han där,men så fort ngn e i badrummet ska han dit och även när ingen är där.. vet ngn varför?
De är roliga katter med sina olika ideer! Just wc brukar vara populära platser. Det är lika dant hemma hos oss.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
hahahaa okej….
Min Chicko brukar för det mesta följa med mig in på toaletten när jag går dit :)
Kan det kanske bero på detta????
Brukar du göra rent toalätten med klorin eller något annat ämne som innehåller amoniak? Klor eller amoniak påminner om beståndsdelarna i kattens egen urin. Det kan isåfall vara det som drar honom dit….det luktar gott i hans smak!!!!
Eller så kanske han är tvärtemot många andra katter, att han vill ha svalt omkring sig istället för värme….toalättstolen är ju lite mera kall eftersom det finns vatten där….
Tredje förslag….vet du om du har en väldigt torr luft i din bostad? Om luften skulle vara torr så blir den mera fuktig i badrummet….
Det är de alternativ jag kommer på i skrivandes stund….
Fideli…
#4 Intressanta förklaringar!
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
mm kanske det är så, jag vet inte.. eller så är han bara en lite knäppgök:)