Transportväska
Tänkte ge er som är intresserade ett litet tips. Fick precis nytt annonsblad från Överskottsbolaget och nu har de kampanjpris på transportväska i Canvas Röd/Svart.
Det som är så bra är att de är hopfällbara och praktiska.
Lilla väskan är 45x35x40 cm pris 99:-
Stora väskan 60x45x50 cm pris 149:-
www.overskottsbolaget.se och där finns kampanjbladet för denna period
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
Tack för tipset, en sådan har jag letat efter! 
Jag köpte 2 stycken när vi fick Smulle, den ena rev han sönder direkt, men den andra har vi kvar :) de är okej, men inte bra för vilda kissar som river som bara den, då bör man nog ha en i plast istället :)
precis vilda kissar ska inte ha en sån här tygväska, de är alldeles för osäkra för det. dessutom "sjunker" de gärna ner lite när katter är däri och tippar lätt.
men jag ahr en stor o en liten till mina egna tamkatter=))
#2 Ja du har helt rätt att det gäller att anpassa det efter vilka katter man skall transportera och alla är ju inte vilda heller.
Sedan kan man använda dem på lite olika sätt. Mina två har jag uppställda på bänken i badrummet och katterna gillar att gå in och lägga sig där.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
Smulle springer in i den när husse ska iväg :) för han tror då att han ska få följa med :)
Han har sin som ett gömställe nu :) och sover gärna där ibland :)

Just en sådan har jag tänkt att skaffa mej. Detta i tanke på att det händer då och då att man springer på katter i mer eller mindre eländigt skick..o då är det en fördel om man alltid har en sån väska nedpackad i bagaget så att man kan ta med sig kissen om det är av behov…vi har långt till vårt överskottsbolag, men jag ska ta reda på var det ligger nånstans..lokalsinnet ligger på minus här!
Kollade in de på ÖB och tyckte att de ser ganska stabila ut.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
#6. Ska du ha en stor eller liten Siden? Kan köpa en när jag åker till ÖB idag :)
Fick en sådan av mamma och den funkar som kryp in hemma men till transportbur det e helt uteslutet för min del. Den är för mjuk och blir skev om man har katten i och lyfter väskan. Men som sagt som kryp in e den jättepoppis. Katt toaletten ser prisvärd ut annars.
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

Tycker de verkar praktiska och bra, men mina tjockisar är nog lite för tunga… håller mig nog till hårdplasten. Men de är himla fina de där. :)

kollade på en sån på rusta men dragkedjan föll ihop i butiken så jag vågade inte,,,tänk om den går upp när man har katt i den,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Det var inte dragkedjan som pajade, det var Smulle som rev sönder den när han skulle kastreras.
Han blev vansinnig när vi kom till veterinären och klöste som en tok. De fick kastrera honom först för kan var vansinnig och ville ut hela tiden! När vi kom för att hämta honom så var han i deras plastbur och vi lyfte över honom i våran och tog hem honom, men då var han dåsig, så det gick bra. Han sov mer eller mindre då…
Tack för tipset! Jag har två mjuka väskor här hemma. De fungerar bra till våra lugna katter, men till dem som blir nervösa vid transporten är det inte tillräckligt säkert. Vet en person som skulle flyga långt med sina katter. För att få ha dem i kabinen måste man ha dessa mjuka väskor. Ena katten fick en panikattack och slet sig ur väskan. Som tur var hade den även ett koppel på sig. Men det blev en riktig mardrömsresa.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

#8 Åhhh vad snäll du är…ser ditt meddelande först nu för jag har varit så upptagen med annat här på datorn..men om du har vägen förbi en annan dag skulle jag vara jätteglad om du vill köpa en liten väska..men det kanske är krångligt för dej att ligga ute med pengar..? Ska be sambon som jobbar o drar in pengar att fylla på mitt konto lite grann till nästa vecka
. Om det inte är försent nu, (jag menar du har ju redan varit där..så meddela mej också vad fraktkostnaden går på:-)
#14. Nej, åker dit flera gånger i veckan, det är en rolig affär att gå och glo i ju. Det är aldrig försent :) köper en liten väska då… räcker det med en?
PM:a mig din adress Siden så skickar jag den :)

Vad rar du är…pm kommer:-) När jag är i Örebro o hälsar på min far, så har jag promenadavstånd dit..o jag håller med dej..det här helkul att gå där o titta..det senaste jag köpte där var två missar i form av salt o pepparkar..dom är så söööta..där kan man hitta en hel del för kattvänner..och för katter!

tack för tipset , ska åka dit imorgon
och bra pris ävne på boxarna
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Den minsta väskan köpte jag på Rusta och den var jättebra. Men sedan skaffade jag den största också och hade till Kittykatt oc h ungarna. Men den var alldeles för stor. Den passar bättre till en hund. Barnbarnet Johan går ju på en skola med mycket hundar (jaktlinjen), så han skulle ta den med för användning på skolan vid behov. Jag slapp i alla fall att slänga den. Mellanstorleken verkar myc ket bättre att ha katter i.
Mettan

Nu har jag varit till konsum o hämtat ut väskan som Mymlan Bus var så rar och skickade till mej:-)
Den är så fin..och verkar hur praktiskt som helst att använda till en kisse! Tänk så bra att kunna ha den med sig..ifall att man skulle träffa på en misse i nöd som akut behöver in i värmen..o här menar jag då tama katter som far illa ute.
Mymlan, du har pm…Guldtassar och massor av tackisar till dej för hjälpen:-)
#20 Du har med PM 

#21Tusen rosor till er - med som utan pälsprakt:-))
Gulliga ni!!!!
#22. 
vilka vackra rosor :)