Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 4760 ggr
[Falo]
0

Blind katt längtar hem

Katten Danne är ca: 4 år och har nu tillbringat 7 månader på Fisksätra katthem. Danne är blind sedan födseln och har levt ett bra liv där han utvecklat sinnen som kompenserar avsaknaden av syn. Han är mycket social, lekfull och otroligt charmig. Han är rumsren.

Speciella krav är att han får vara ensam eller ha högst en annan katt i hemmet. Han ska självklart vara innekatt.

Tror du att Du kan ge Danne det lugna och kärleksfulla hem han behöver? Tveka inte att kontakta mig via PM eller telefon.

08-6211300

0736-990906

Sidentass
0

puttar upp för missen..tänk så skönt om han kunde få ett alldeles eget hem där kärleken är överflödig..själv har jag för fullt med alla åtta katterna..men någon annan som inte har lika fullt som vi..

Håller tummarna!

Hawknestgrove
0

Putt jag med lille vännen lycka till och hoppas du hittar ett gott hem!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

annebeate
0

Om någon skall ha ett eget hem  så är det denne lille kisse. Hoppas att någon här på forumet  kan ta emot honom eller känner någon som kan. Det vore underbart om han nu i juletid kunde få en egen  kärleksfull familj.

[Falo]
0

Kommer att lägga upp bilder då jag fått tag på några. Kan informera om att Danne är öronmärkt, vaccinerad och kastrerad. Ny ägare har gratis pensionat på Fisksätra katthem.

Kusten
0

puttar upp för denne misse!

Hawknestgrove
0

Åh, det är ju värt en massa att ha gratis semesterpensionat om man behöver!

[Falo]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Danne till höger

[Falo]
0

Gosig Danne

[Falo]
0

Danne igen

annebeate
0

Vad jag önskar att denna fina kisse skall få ett eget hem. Han förtjänar det verkligen

essut50
0

puttar upp för kissen skull

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

gulliver
0

Men gud vilken helt underbart fin kisse. Liknar mycket en kattunge Oliver, som sedermera visade sig vara en Olivera, som jag förmedlade till permanent hem i början på 2007.

Olivera hittades bara några dagar gammal tillsammans med sin bror på en gräsmatta. Troligen så hade de blivit attackerade av kråkfåglar för Oliveras ena öga var skadat och opererades så småningom bort och hennes bror var skalperad och klarade sig inte Gråter.

Hawknestgrove
0

Åh, så vacker! Kanske finns det ett hem, för denne söte kille?

skrollan
0

Men åh vilken underbar pojke! Hade så gärna velat ha honom! =)

mimmijonathan
0

*sambo är under bearbetning*

Hawknestgrove
0

mimmi, levande ljus i massor som leder till sängen, enya eller roxy music på cd och rosenblad på sängen…………Flört

Hawknestgrove
0

Hur har det gått?

essut50
0

#16 eller som jag gjorde, jag pratade inte med min "gubbe" på ett dygn, det fungerade. Skrattande

Marga
0

Han är jättefin, hoppas han hittar ett hem snart!

gulliver
0

# 16 Du verkar vara förförelse-expert Gunilla Skrattande

Hawknestgrove
0

HEhe Gulliver, liiite! MEn jag erkänner, att med sambon här, så var det helstekt oxfile med vitlökssmör  och råstekt vitlökspotatis som gjorde det!

TwisterWister
0

Oj.. kan verkligen en blind katt vara så go och pigg.. Han ser ju underbar ut på bilden. =)

Han klarar sig bra utan sina ögon? Helt otroligt vad dom kan!

[Falo]
0

#22: Det är få av de som träffar honom som uppfattar att han är blind innan man berättar det för dem. Tydligt blev det dock igår då jag såg honom göra en frontalkrock med sin rumskompis. Han fick sig en liten snyting men 5 sekunder senare strök de sig mot varandra och det var bortglömt.

Det roligaste av allt är att se hur han kan sitta själv och leka med leksaker i lokalen. Självklart har han svårt att veta vart leksakerna tar vägen ibland då han slår på dem men han tycker det är roligt ändå. Det viktiga är inte att man är duktig utan att man har skoj!

Hawknestgrove
0

Lille vännen! hoppas någon har plats för honom!

annebeate
0

Vem förtjänar ett hem om inte denna underbara kisse. Det måste finnas  någon kärleksfull person i vårt avlånga land som skulle kunna ge honom ett eget hem.

skrollan
0

men hur är det att skilja honom med sin rumskompis? han ska väl omplacerad själv va, eller jag kanske läst själv? Bor han hos dig falo och är van med illrar?

Hennum
0

han kanske skulle ha leksak med en liten bjällra i, så att han hör vart den tar vägen.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

[Falo]
0

#23: Han bor inte hos mig. Han bor i en lokal som tillhör katthemmet men jag besöker honom 9 ggr i veckan. Han har träffat Tengil som är snäll och det gick bra, de var bara nyfikna på varandra. De andra illrarna skulle ge sig på honom så de har fått stanna hemma.

Danne har haft flera olika rumskompisar och visar inga tecken ¨på depression då hans kompisar byts ut. När vi däremot tog in kattungar i helgen och gav dem det ena av hans två rum så märkte man tydligt att han blev lite grinig. Men nu har han börjat vänja sig vid den mindre ytan som är det rum bilderna är tagna i.

Danne bodde själv innan han kom till oss och vi såg redan då att han trivts med det. Står det mellan ett hem med en katt eller utan katt så väger det över mot det hem som har en katt. Men viktigast av allt är att det inte är för livad miljö och att nya ägaren har mycket tid att ge honom.

[Falo]
0

#27: Han har en boll med bjälra i men av någon anledning föredrar han de tysta och mjuka leksakerna. Han är nog lat som jag.

Hennum
0

men en myntamus med bjällra i… han måste tycka om det, jag vill det! :P *skoja*

Hoppas att han hittar ett perfekt hem där han kan ha det bra resten av sitt liv. :)

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Hawknestgrove
0

Putt för lille gubben!

skrollan
0

jag skulle så gärna vilja ha den lilla pojken! Men med två illrar och en katt som springer ut och in vet jag inte om det är ett bra hem till honom?! =(

Hawknestgrove
0

Ja han är ju så fin. Tänk om det hade funkat…..

[Falo]
0

#32: tyvärr låter det som lite för mycket action för hans del.

annebeate
0

Fine Danne väntar tålmodigt på någon som kan ge honom ett lugnt och kärleksfullt hem. Nog måste det finnas ett  sådant hem för Danne. Det vore underbart om Danne  precis  som så många andra katter  i vårt land  som innekatt kunde få tillbringa julen i ett eget hem omgiven av kärlek och omtanke.

lenarydstrom
0

Vi puttar för vackra Danne… /Lena & alla kissarna

annebeate
0

Rare Danne, väntar fortfarande på ett eget hem…..

Hawknestgrove
0

Putt för Danne

annebeate
0

Puttar envist för lille Danne, finns verkligen ingen som kan erbjuda honom att också få ett hem.

Hawknestgrove
0

JA en sån fin kille! Putt för lille Danne!

snickan
0

Han är ju så fin kille! Putt för Danne

Sidentass
0

Såå jag önskar att Danne fick komma in o fira julen i ett nytt hem…putt!

Hawknestgrove
0

JAg med1 Vi brukar ju lyckas till slut!

annebeate
0

Lille rare charmige Danne saknar fortfarande ett eget hem. Låt oss i juletid även kunna ge Danne ett hem.

Marga
0

Putt för Danne!

annebeate
0

Snart är det julafton och fortfarande ingen egen familj för denne rare charmige rumsrene kattpojke. Varför?Gråter

Hawknestgrove
0

Åh, lille Danne, puttar för den vackre killen!!!!!!

Ankie
0

ja tänk om denna kille oxå kunde å ett eget hem

puttar

annebeate
0

Varför finns inget hem att få för lille Danne?

Jag gläds så varje gång en liten kisse får ett eget hem. Danne, som så väl behöver detta, väntar dessvärre fortfarande på ett hem och som det ser ut nu ser det mörkt ut för honom. Varför?

Sidentass
0

Puttar än en gång…önskar av hela mitt hjärta..vi har så fullt här med alla våra åtta katter…

skrollan
0

putt för den fina killen!

annebeate
0

Inte många dagar till julafton och fortfarande finns inget hem till Danne, som så väl förtjänar ett hem.

kattassen
0

Ja det hade väl varit fint om han kunde få det perfekta hemmet som han så väl behöver. Fast jag tror att det är bättre att han är där han är just nu än att stressa fram ett hem som kanske egentligen inte har alla förutsättningar att tillgodose alla Dannes behov. På hemmet är han nog trygg just nu och ett nytt hem lär bli en stor omställning för honom. Då gäller det att hemmet är noga utvalt. Men visst förtjänar vackra Danne ett eget hem. Hoppas hoppas tomten kan komma!

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

annebeate
0

kattassen, jag håller med dig. Det är inte bra att stressa fram ett nytt hem åt Danne. Tanken var att där fanns kanske någon som trots allt skulle kunna ge Danne ett hem i lugn miljö redan nu. Nu kommer helgen och jag hoppas att alla här på forumet hör sig för i bekantskapskretsen om där  någonstans skulle kunna finnas ett hem för honom.

Vi får inte glömma bort Danne när det nya året kommer utan göra allt vi kan för att även lille Danne skall kunna få ett eget hem. Danne är en söt och charmig kattpojke som även han bör få lyckan att under året som kommer  få en egen familj.

Hawknestgrove
0

Ja lille vännen, hoppas så för honom också han är ju så fin……

[Falo]
0

Det är tyvärr ingen möjlighet för Danne att hamna i ett nytt hem innan nyår. Vi behöver alltid träffa ny eventuell ägare flera gånger innan katter flyttar från oss. Det räcker inte heller att träffa en person en gång för att kunna bedömma att den kan erbjuda ett bra hem. Det är även risk att det annars inte tänks igenom ordentligt av nya ägaren som ångrar sig av olika skäl.

Avståndet från Stockholm spelar även in i vår bedömning av lämpliga hem. Den som bor utanför Stockholm på ett rimligt avstånd kan vi i Dannes fall underlätta för genom att göra hembesök. En gång utan Danne och om hemmet känns rätt tar vi med Danne nästa besök.

annebeate
0

Det är självfallet  mycket viktigt att Danne får det allra bästa hemmet. Hoppas det finns någon i stockholmstrakten som kan öppna sin dörr för honom och ge honom ett lugnt och kärleksfullt hem redan i början av det nya året.

Hawknestgrove
0

Låter underbart, att ni är så noga, när i väljer ut hem åt småttisarna!

Hawknestgrove
0

Puttar tråden för vackre Danne!

Hawknestgrove
0

Återigen…. PUttar för vackre lille Danne……..

monsi
0

ÅÅ! Varför fins alergi!

Vi hadde en blind katt i 15 år han var helt underbar.

Bästa vännerna var en ett år yngre katt o en tax.

Var gång våran kise gick villse i en ny lägenhet eller hus så jama han, så kom de andra o visade vägen.

Många roliga minnen med våran blinda hitte katt.

Hoppas värkligen han får ett eget hem snart, med en vän eller två.

Min sambo tål tyvärr inte katter, det gick bra med de tre vi hadde i 9,14 o 15 år.

Har provat att passa kisar men det fungera ej.

Ge Danne lite folie att leka med o pingis bollar det älskade våran spinn maskin.

På katter ser man sällan att de är blinda när man möter dem första gångerna, de klarar av att leva aldeles utmärkt utan att kunna se..

Kyss

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

[Falo]
0

#61: Jag har ett recept mot allergi som alltid fungerar.

Sätt dig ner ikväll tillsammans med någon nära kompis, öppna en låda vin. Skriv en lista på saker du irriterar dig på hos din sambo. Ge inte upp innan ni skrivit ner 10 saker. Därefter läser du listan 30 gånger samtidigt som din kompis slår två kastrull-lock mot varandra bakom din rygg. Ring din sambo och be denne packa, innan du nyktrar till.

OBS! Kastrull-locken måste ha en diameter på minst 15 cm för att det ska fungera.

Lycka till! Flört

martdat
0

#62 Ha Ha!!!!

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

monsi
0

Ha ha! Falo mycket bra, har redan provat det,  det funka ej.

Kräktes vid lukten av vinet, kompisen som blev full av vinet hon fick dricka själv, fortsatte att slå i locken medan jag ringde, så sambon hörde inte ett skit.

Han har för många goda sidor för att göra av med, borde veta efter 17år samman med honnom.

Det var han som ville vi skulle ta in våran första katt den blinde Oden ragnarrök som min sambo döpte honnom till.( spinn maskin som man hörde över hela huset när han ville kela, o du blev inte av med honnom vad du än gjorde, ville han kela var det bara att klia honnom tills han var nöjd, en riktig mys katt)

De andra två hittade jag o tog hem.

Tyvärr blev min gula Knasen överkörd efter att ha klarat sig som ute o inne katt i 9 år. ( sov alltid inne om nätterna)

Oden ragnarök fick en tumör i örat så tyvärr fick vi låta honnom somna in efter 15 år

Sir Väs utveklade svår foder allergi vid 14 års older o efter som han o Ragnar var bästa vänner fick de somna tillsammans.

I alla dessa år hadde min sambo röda ögon huvudvärk mm trots detta vägrade han att lämmna bort katterna till någon annan.

Har man tagit ansvar för ett djur så ska man ta hand om det.

Djuret har inte valt att komma till dig utan du har valt djuret, är hans ord spåk.

En sån klippa gör man inte av med även om kisen är jätte söt, o vi saknar våra, så hjärtat ibland käns som det skulle brista.

Hoppas Danne får hem snart.

Falo du verkar både ha humor o hjärta har inte du platts för den mysige??Tungan ute

[Falo]
0

#64: Tack för ett tappert försök att göra hemmet allergifritt!

Jag kan tyvärr inte ta in katter i hemmet. Här bor redan Tengil, en mysig iller som jag tog som valp. Freja, en söt illerdam som är född på Hallanstalten. Sedan muck har hon varit i sex olika hem och skulle avlivas för att hon var rädd för människor. Märker inga spår av det idag och hon kommer gärna fram även då det kommer gäster på besök. De två skulle nog fungera med katt men min tredje iller Wilma har varit kattmobbare i tidigare hem. Wilma har haft flera hem både i Sverige och på Åland, där jag hämtade henne. Problemet med henne är att hon alldrig träffat en människa hon inte velat äta upp. Nu kan jag gå omkring hemma utan att bli biten, kan även sitta och gosa med henne så länge jag är uppmärksam. Det är precis som tvångstankar hos henne, ser hon en handled så hugger hon direkt vem det än är, det är inget jag tror går att få bort i hennes fall. Kommer någon annan på besök och jag inte stänger in henne i sovrummet så jagar hon dem och biter så fort hon har chansen.

Lite roligt var att då jag hämtade Wilma på Åland fick jag en påse med hennes tillhörigheter, där ingick en stor förpackning plåster och en flaska alsolsprit.Skrattande

Alexej
0

Låter farligt:)

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

monsi
0

Iller ja de kan de små liven.

Har haft iller den var jätte bra kompis med våra andra djur.

Tyvärr har de en gång smakat blod vill de ofta ha mer, som små vapyrer går de efter puls ådern.

( De föds ju ofta upp till jackt är i det fria lust mördare)

Det fins hanleds skydd ( nit armand, el tjockt läder brett)o de kan inte bita igenom doc martins kängor med stål hätta.

Bra tipps till dina vänner som hälsar på.

10 Håls eller mer sen kan din gangster bita så mycket den vill o så smånig om tröttnar den.( har lärt några små av med den vanan på det viset)Bra är också att sätta något runt handleden som käns äckligt att bita i eller när den ska bita ge den något den får bita i.

Obs! ibland kan de försöka bita en i halsen i stället, o det är mindre trevligt.

Kul någon tar sig tid att fostra ett mycket trevligt o kul djur, som är väldigt svårt att få rätt på om de väl har fått fel vanor o blod smak.

Bra också att du inte ger upp, det är jätte svårt att komma så långt som du har gjort med Wilma. vet många som har stor erfarenhet av iller som skulle ha gett upp för länge sen.

De är jätte trevliga djur som är roliga busiga o jätte gosiga.

Tur det fins någon som tar sig an de som inte har fått rätt start från början, Lycka till.

Tur är så tål min kära andra djur, el tur vet jag förrästen inte folk har en förmåga att hitta små misshandlade hundar, hästar mm sen berättar de för mig o oj vi blev med ett djur till.

Som vi sen om vi kan ska plasera ut till ett bra hem, Har inte lyckats så bra med utplaseringen hi hi de flesta har stannat hos oss tills de har somnat in av olderdom.

Åter till den du försöker hitta hem till.

För del för honnom är en annan katt i hemet då den kan hjälpa honnom o visa vägar mm.

Tyvärr så gillar inte alla katter en blind kise då de tycker den beter sig konstigt, vissa hundar kan också reagera på den blint stirrande blicken.

Man måste ha en stor portion humor när man har en blind kise, för i bland gör de något så man kan antingen vill gråta el skratt, bäst i sånna fall är skrattet.

Katten mår bättre av det än att man bryter i hopa o stört gråter hysteriskt, medan man försöker lossa den från ex gardinen mm

Den som får Danne med sig hem har stor tur,de får  en kise som är nätan som en hund men ändå katt svårt att förklara kan inte stava till alla ord jag vill ha fram.

Kort samman fattat att få hem en blind katt är en ära o en stor gåva, man lär sig otroligt mycket om livet o en massa andra saker.

Men mest så har man en otrolig vän.

monsi
0

SkrattandeFalo sy en läder dräckt med nitar runt halsen o tassarna sen kan du ju ta hem honnom hi hi!!Skrattande

Hawknestgrove
0

Putt för lille Danne!

[Falo]
0

68#: Bra idé, jag kan göra en läderdräkt åt honom, då blir han extra omhändertagen av min "Halls angel" Freja.

Debattia
0

Puttar upp för ett hem till Danne !  Det  tittar kanske in en kattängel  på tråden snart som har möjlighet att ta emot Danne med öppna armar.

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

tuska
0

Lilla blinde Danne, han behöver väl ha en kompis med sej som visar han den nya vägen ??  Vore det inte synd annars om Danne.   Är det jag som är lite "fjompig" nu  ???

annebeate
0

Då har nu årets sista dag kommit och ett nytt år 2009 tar vid. Hoppas vi alla här på forumet då kommer att ha lille fine Danne i åtanke och hjälper till var och en på sitt sätt så att Danne får ett eget kärleksfullt hem.  Han om någon förtjänar det.  Att han i det nya hemmet får ha en kattkompis kan nog inte vara fel.

Magda
0

ska be mormor höra med sina vänner, kanske ngn av dem vill.. mormor vill ju inte själv ha katt.. men vet att hon är bekant med en snäll gammal man och hon säger jämt att han är så ensam, kanske katt vore ngt..

Debattia
0

puttar !

Debattia

[Falo]
0

#72: Danne klarar sig utmärkt ensam också så länge han är i ett hem där husse eller matte är hemma stora delar av dagen. Hans inbyggda radar räcker gott och väl för att inte behöva vägledning. En annan katt i hemmet är förstås positivt.

#74: Tänk på att ålder på ny ägare inte får vara allt för hög. Danne är bara 4 år och har många år framför sig. Gör vi bedömningen att katt troligtvis lever längre än husse/matte så väljer vi normalt bort det hemmet. Låter kanske lite grymt men yngre katter blir ofta hemlösa då husse/matte går bort, vårt fokus ligger på att hitta livslånga hem för katterna. Vi bedömmer från fall till fall och ser vi att farbror Runar 80 år är väldigt pigg i kropp och knopp så kan vi trots hög ålder gå med på en sådan omplacering.

Hawknestgrove
0

Putt för Danne. Falo, du tänker i de rätta banorna enligt mig. Det är djuren som ska dö ifrån oss, inte tvärtom…..

Debattia
0

Puttar för en husse eller matte i sin bästa ålder ! Sen får ni själva tyda vilken ålder som är bäst.

Debattia

skrollan
0

putt och god jul till danne!!

Pegasus1
0

Jag kan tänka mig att ta hand om lilla Danne. Har livslång erfarenhet av katter, nu har vi Nisse, snart 6 år, mycket lugn o sansad, kärvänlig o oändligt älskad av oss, men är beredd att ta hand om Danne. Jag är hemma 98 % av dagen och har all tid i världen för en liten kisse som behöver en familj. Vi är en familj med husse, matte, dotter, Nisse.

Ha det så bra

PEGASUS o Nisse

Pegasus1
0

Jag kan tänka mig att ta hand om lilla Danne. Har livslång erfarenhet av katter, nu har vi Nisse, snart 6 år, mycket lugn o sansad, kärvänlig o oändligt älskad av oss, men är beredd att ta hand om Danne. Jag är hemma 98 % av dagen och har all tid i världen för en liten kisse som behöver en familj. Vi är en familj med husse, matte, dotter, Nisse.

Ha det så bra

PEGASUS o Nisse

Hawknestgrove
0

Åh se där! KAnske det finns hopp om ett hem för Danne!

Jenna-Gun
0

Tjena Pegasus. Ni skulle bli ett toppenhem.

Jenna

[Falo]
0

#80: vad roligt, vi har er i åtanke! Ni ser ut att kunna erbjuda Danne ett bra hem, en annan har dock hunnit före och vi kommer därför utvärdera det hemmet först.

Imorgon kommer Danne och hans bästis Lisa få besök av en person boende strax utanför Stockholm. Personen har haft katter länge men tyvärr förlorat sin sista katt nyligen.Gråter Om allt faller på plats så som vi hoppas, så kommer de två vännerna att omplaceras tillsammans.

Förhoppningsvis kommer allt kännas bra, men vi vill fortfarande att folk som är intresserade av Danne hör av sig så länge inget nytt hem är klart.

Debattia
0

Puttar för Danne och för dem som vill öppna sina hem för honom. Låter jättebra om för både tjejkompisen och Danne om dom får flytta tillsammans.

Debattia

annebeate
0

Det vore lyckan om Danne och bästisen Lisa kunde komma till samma hem. Tack även till Pegasus1 som är beredd att öppna sitt hem för Danne.

Alexej
0

Vällkommen hit, Pergasus!

Alltid lika fascinerande när helt plötsligt någon skriver och kan ta hand om en katt.

Nu får vi se hur det blir med Danne:)

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

mimmijonathan
0

Åh vad glad jag blir att höra att det kommer ordna sig för Danne. Har inte lyckats få honom ur mina tankar ännu.

Kusten
0

Vad glädjande att höra om hur det utvecklar sig för Danne. Kommer följa tråden :)

Pegasus1
0

Då får jag önska Danne o Lisa lycka till och även den nya matten/hussen.Skrattande

Hälsn Pegasus1

Hawknestgrove
0

Så kul och hej Pegasus! Antar att det är samma Pegasus som i Huskatten?

Lillarne här!!!!!!Skrattande

Pegasus1
0

Ja, det är samma Pegasus. Skrattande

Lena
0

#92 Välkommen hit Pegasus! :) Vad bra att ni kan öppna er hem för Danne.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

[Falo]
0

Tyvärr var det inte rätt person som kom för att hälsa på Danne och Lisa idag. Jakten på hem fortsätterGråter

snickan
0

Puttar för Danne!  Kanske Pegasus kan ta hans bästis också, vilken lycka då för dom

Hawknestgrove
0

JA men då kanske PEgasus är den rätta!

Debattia
0

Puttar !

Debattia

[Falo]
0

Pegasus verkar kunna erbjuda ett bra hem, problemet är att det inte är runt husknuten precis. Rynkar på näsan

Marga
0

Vad gäller transport påminner jag även i den här tråden om att det är husdjursmässa i Stockholm den här helgen, då kan man tänka sig att många djurvänner åker till och från Stockholm.

[Falo]
0

#99: tack för tipset. Tyvärr är en del av problematiken att vi vill kunna hämta katterna vi omplacerar snabbt om något skulle gå fel.

Pegasus1
0

Håller med Falo att avståndet är ett problem OM det inte skulle fungera. Hoppas nu att lilla Danne o hans kompis hittar ett nytt tryggt hem snart.

God fortsättning önskar Pegasus

[Falo]
0

Nästa vecka får Danne och Lisa nya vänner. Tre nya kattungar kom in idag från Dalarna, de flyttade ihop med våra andra kattungar. Så fort de nya kattungarna vant sig med våra tidigare och den nya miljön, så kommer vi att öppna dörren mellan lokalerna så att Danne och Lisa får större yta att dela med småttingarna. Omkring 35 kvaderat får de då.

Kattmamman kommer och hälsar på i stockholm i mars för en gratis kastrering hoppas viObestämd

Debattia
0

Hur kommer det sig att ni tar katter ända från Dalarna ? eller har jag fattat fel?

Debattia

[Falo]
0

#103: Var en tillfällighet. Ägarna hade släktingar här i Fisksätra, vi försökte få hit dem med sin hona för kastrering i sommras, tyvärr hade de inte tid att komma då så de kom med kattungarna som blev resultatet nu istället.Rynkar på näsan

[Falo]
0

Danne är fortfarande i behov av ett hem!

Hawknestgrove
0

Åh putt för vackre Danne!

Sidentass
0

Nämen heej Pegasus!

Vad roligt att se dej här också!

Puttar upp för Danne-missen!

Hawknestgrove
0

JA då ör vi hårt för lille <Danne, så han får ett hem han med!

Pegasus1
0

Heej Siden!

Har varit medlem här ett tag men varit dålig på att vara aktiv.

Puttar upp för Danne och hoppas verkligen någon kan ta hand om denna vackra o goa katt!

Marga
0

Putt

Hawknestgrove
0

Lille Danne, ingen?

[Falo]
0

Danne fortsätter sökandet efter nytt hem. På måndag visar han upp sig i tidningen Metro i hopp om att någon ska ta hand om honom. Metro kommer att följa Dannes öde under året.

Hawknestgrove
0

Åh då kommer det nog att gå bra! Lycka till vännen

monsi
0

Hoppas han får ett hem.

Arbetar på sambon o håller på att tillverka en dräckt till Danne så min sambo också kan umgås med honnom om ingen annan vågar ta i mot en så fin kisse.

Kanske lättare att sätta på sambon syrgas o en rymddräckt hi hi!

Håller tummarna för ett hem åt snyggingaen.

[Falo]
0

puttGråter

Debattia
0

Puttar!

Debattia

snickan
0

Det var synd att du bodde för långt från stockholm, annars hade du haft perfect hem till Danne

snickan
0

Glömde skriva Pegasus som jag tänkte

Glader
0

Den lille kissen smälter man ju för. Ååh vad man vill ha !

Hawknestgrove
0

Ja  lille Danne! INgen ännu? Putt även för honom!

chigak
0

puttar för vackra Danne

Marga
0

Putt igen för fina Danne. Tänk att det ska vara så svårt att hitta ett hem åt honom!

Sidentass
0

puttar för Danne-missen!

chigak
0

Putt för vackra Danne

Jenna-Gun
0

Han är ju så fin.

Nospuss

Jenna

[Falo]
0

Metroinslaget blev förskjutet men idag är Danne på bild i Metro Stockholm. Folk har redan börjat ringa och visat intresse för Danne och Lisa. Skönt om vi äntligen ska få en slutdestination på hans resaGlad

essut50
0

#126 Min jobbarkompis hade med sig Metro idag när hon kom till jobbet imoprse. Hon visade mig artikeln om Danne. Hon vet om att jag brinner för dom hemlösa katterna. Så när jag åkte hem så tog jag Metro oxå. Bra reklam för Fisksätra katthem som vanligt.

mymlanbus
0

Oh, hoppas att det löser sig för Danne och Lisa nu :) håller tummarna här!

Sidentass
0

#126 Men åhh så bra att det står om Danne i Metro..nu finns det ju stort hopp att det kommer att ordna sig..vad glad jag blir redan nu:-)

Marga
0

Attan! Jag har tittat efter Danne i Metro varje dag, men just idag jobbar jag hemifrån så jag har inte tagit nån tidning. Härligt i alla fall att Danne får lite uppmärksamhet nu Glad.

[Falo]
0
Fagddu
0

Vilken jättefin kisse Danne är. :)

Hoppas detta gör så att han får ett alldeles underbart och eget hem.

annebeate
0

Danne är verkligen en söt katt. Önskar så att han snart får ett underbart eget  hem som kan ge honom mängder av kärlek och omtanke.

mymlanbus
0

Oh så fin han är lille grabben, håller tummarna för att lille grabben får ett eget hem alldeles snart :)

Lilacbower
0

Håller tummarna för Danne!

Ensam - men stark!

Marga
0

# 131 Tack! Det där borde göra susen, han är ju så fin. Han försökte tydligen firta in sig hos Metro-teamet också. Försöka duger Skrattande. Fin reklam för ert katthem också!

anebit
0

Så fin Danne är, nu får vi hålla tummarna att han får ett eget hem,  även flera av era katter.

Det finns ett hem för alla, för vissa tar det bara lite längre tid.

Ingenting är omöjligt!

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

chigak
0

Håller tummarna för att vackre Danne får ett hem snart.

Glader
0

Puttar för Danne !

Några nyheter?

snickan
0

Putt för Danne

Hawknestgrove
0

HUr har det gått?

chigak
0

putt

[Falo]
0

Då var det äntligen klart! Danne ska få ett nytt hem och hämtas på fredag! Hemmet verkar väldigt bra. Totalt kom omkring 20 familjer till katthemmet och vi hoppas få ut många andra katter kommande veckorna. Glad

Alexej
0

Super!!

Det är jättetråkigt när det står om en stackars katt i tidningen, folk ringer till katthemmet och vill hjälpa men bara just den katten. Och är absolut ointresserat att ta då en annan katt. Så härligt om ni hittar nya hem till många av era katter.

Fick Danne med sin kompis?

chigak
0

Så underbart att höra! Hoppas in hittar hem till flera kissar.

Glader
0

Ååh, vad bra !

mymlanbus
0

Men så glad man blir när en kisse äntligen har hittat hem Skrattande

Simson
0

Härligt att Danne fått ett hem att kalla eget! Hoppas att de andra familjerna såg någon annan katt på hemmet och ger den ett hem också.

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

snickan
0

Skönt att Danne fått eget hem nu, men hoppas så många som möjligt ska också få det

Marga
0

Jippi! Äntligen ett hem för Danne Skrattande.

[Falo]
0

#144: så sant. Många var intresserade av danne men ingen av dessa ville ha Lisa tyvärr. Vi får sänka kraven på att de ska omplaceras ihop. Det unga paret vi valde åt Danne ville inte delta  i tv eller tidningar. Det känns trots att det skulle gett katthemmet reklam väldigt bra! Några andra katter verkar få hem men få sett till hur många som har hört av sig. Fler än hälften av de som ringt och bokat tider under helgen avbokade eller uteblev.

Lisa är kvar men hon kommer att vara rellativt lätt att hitta hem till. Lisa var utdömd av veterinär för ett halvår sedan då hon kommit in och vi vågar inte sätta henne på stora katthemsdelen ifall hon skulle bli deprimerad igen, så vi kommer att ta upp någon annan kisse som sälskap i hennes lokal tills hon får ett hem.

Tyvärr blev vi tvugna att avliva vildkatten Solvej förra veckan, efter 8 års vistelse på hemmet efter lång tid av matsmältningsproblem. Vi försökte under några månader med olikla specialfoder. Veterinären hittade inte orsaken. De andra vildkatterna får bo kvar men kommer alldrig att omplaceras. De trivs där de är nu och vi vill att de ska slippa stressen med ett nytt hem.

Fagddu
0

Vad roligt att Danne ska få ett eget hem ändå. :)

Stackars Lisa som blev ensam kvar, men hon kanske kan skaffa sig en ny kompis att bli adopterad med om allt vill sig väl. :)

Beklagar förlusten av Solvej. Alltid sorgligt. Gråter

emjon
0

Hoppas att det går bra med Danne i sitt nya hem men ledsamt att han inte fick Lisa med sig. Då hade de hjälpt två kissar med speciella behov.

Nu när inte Lisa fick följa med kommer Danne få någon annan kattkompis eller skall han bli ensamkatt?

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Hawknestgrove
0

Åh så gott, både bra och dåligt… Synd om lilla Solvej…..Gråter

MEn nu har hon det gott!

Debattia
0

Grattis lilla fina Danne til ditt nya hem !!!!

Bara så du vet det så har ni gott rykte gällande ert katthem!

Så bra att skyggisarna får vara kvar där dom känner sig hemma.

Debattia

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.