styngn
vet någon hur man tar bort styngnen , snart ska jag ta bort dom men jag är inte riktigt säker på hur man gör,kan lite sitta kvar ,eller måste allt bort
Det är inte svårt. Ta en liten nagelsax och lägg katten på ryggen. Dra lite i en ända över knoten så att knoten lyfter sig lite över huden. Klipp av en tråd direkt under knoten och dra ut resten.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

det är inge svårt att lägga henne på ryggen .men hon har dargit i trådarna från ena hållet så att det har åkt in frånanndra hållet
Försök att hitta knuten. Du kan dra i de det gör inte ont. Det brukar vara 4 stycken, fast det är nog lite olika. De är som fiskelina, tunn nylon.
man måste ju inte ta bort alla på en gång. Blir katten oroligt försök dagen efter.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

är det farligt att hon har dragit i trådarna skälv
Nej, försök bara att hitta knuten. Hon kan inte ha dragit ut tråden själv.

jag ska försöka , tack för all hjälp, det är så skönt att man kan fråga om saker som rör ens lilla prinsessa…..
Men är hon inte sydd med tråd som smälter? Då hade jag nog gjort besök hos vet för att ta bort stygnen.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

idag åkte vi till vetten och hon tog bort styngnen på någon minut,och såret tyckte hon såg jätte fint ut, så nu firar vi med semlor och räkor….
Då var det gjort:)
Annars, jag har tagit så många stygn på alla katthemskatter. Det är inget svårt när man har en snäll katt. Annars är det bättre att vara 2. Nyfiken, vad fick du betala eller fick du betala nånting?

nu vet jag hur jag ska ta bort styngn .om det blir fler gånger,
jag behövde ej betala något idag , men förra fredagen betalade jag 1200. och då injick chipmärkning ochså. dom är helt underbara på den lilla kliniken., När min sotis skulle somna in , så kom dom hem till mig , fast dom egentligen inte hade tid,,
#10 Låter ju som du hittat en bra klinik. Just hembösök är guld värt i en sådan sitation.
Stygnbortagning brukar veterinärerna inte ta något extra för. Det ingår liksom i priset. Man behöver nästan vara två personer när man ska ta bort stygn om man nu inte är oerhört flink. Men katter har ju ofta en tendens att röra på sig under dylika "behandlingar".
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Det är alltid bra när man kan komma tillbaka för koll och styngborttagning. Men inte alla har det enkelt att ta sig till veterinären och då är det bra att veta att det gå att göra själv.

jag försökte skälv att ta bort stygnen ,men när inte det jick så.åkte jag raka vägen till vetten,,