Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettbilder-filmklipp
Läst 601 ggr
Terato
0

Mina katter

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan! Har nyss letat mig hit! Vill bara passa på att berätta om mina katter:

Molly bodde från början i ett hem med en massa katter i flera år. Molly fungerade inte så bra med andra katter och har inte heller fungerat med människor.

Sedan fick hon flytta till en ensamstående kvinna i hennes tvåa. Det innebar långa ensamma timmar eftersom matte jobbade så mycket och umgicks med vänner på fritiden. Hon mådde dåligt och gömde sig även de här åren av sitt liv.

När hennes matte skulle tapetsera om i lägenheten var det dock som värst. Molly vägrade komma fram från möbelhögen. Min pappa kände kvinnan i och vi fick förfrågan att ta över Molly eftersom vår honkatt dött några månader tidigare. Vi fick ingen information om hennes bakgrund eller lynne. Men efter många om och men lyckades vi lura få hem henne till vårt varma familjehem där det alltid är någon hemma och där vi är vana vid katter. Hon är den underbaraste, keligaste, ängsligaste, mest trofasta katt jag någonsin ägt. Men hon har krävt hårt arbete och hon litar nu på oss till 100%.

Två år efter att hon bofäst sig hos oss tog vi också över ungkatten Emil från Gästrike katthem. En pratglad, social hankatt som blivit påkörd men som mirakulöst nog klarat sig. Vi visste att det skulle bli en tuff match och kanske inte fungera. Mycket bråk och tålamod senare är de nu världens bästa lekkamrater.

Här kommer en bild på dem i våras när de röjer i vårsolen.

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Lena
0

Välkommen till oss här i Hittekatter! Vilken härlig, fartfylld bild du tagit på dina katter. Jättefina är de båda två!

Du har gjort en fin insats som tagit hand om dem!

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

evangeline
0

Å vilket jättejobb ni gjort, men vilket underbart resultat!

Välkomstkram från Evangeline och missehögen

lailas
0

vilket jobb du måste ha bakom dej, man nu verkar du fått en underbar katt,och desutom efter mycket tid även fått en kompis

vanessa
0

Välkommen till oss hittekatt freaks :-).

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Terato
0

Tack så mycket!

Ja, den kärlek jag får av mina gullungar är klart värt allt arbete! De är liksom väldigt rädda om en.

Nu har jag flyttat hemifrån så katterna bor hos mina föräldrar. Men om jag skulle skaffa katt igen så blir det helt klart någon som verkligen behöver det. Jag tror att den kärlek man får av en katt som haft det svårt är svår att jämföra. Arbetet man lägger ner gör ju också att man bygger upp en väldigt stark kontakt..

Självklart kommer de alltid att ha sina konstigheter. Molly kommer antagligen alltid att vara skvätträdd och Emil kan man nog aldrig kunna hålla i famnen. Men deras personligheter är så mycket mer än så.

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Jenna-Gun
0

Bälkommen Terato.

Ännu en som kämpar för katternas trivsel.

Kram Jenna