Låst! Mimmi "inne"
Yes Yes Yes
Vi lyckades ta Mimmi med håven. Gaby la mat på stenen och sen fick jag vänta tills hon började äta riktigt innan jag la håven över henne. Vi fick hålla henne alla 3 för hon kämpade något otroligt för att komma loss.
Gaby har sagt att Mimmi mådde bättre men det var nog precis tvärtom, hon var kladdig runt hela munnen och hon andades väldigt tungt men det värsta var nog lukten, hon stank så man mådde illa så när vi väl kom ner till Haga så luktade det i hela receptionen så folk som kom kunde känna det med en gång dom kom in i genom dörren. Förmodligen kommer stanken från en infektion, jag har lukten i näsan fortfarande.
Dom skulle vänta in en patient som inte skulle komma förrän vid 5 så dom har tid att ta Mimmi nu kl. 4. Dom ringer mig förmodligen redan ikväll och talar om vad den första prognosen är eller dom har fått avliva henne.
Nu håller vi alla tummar för att det inte är så farligt med Mimmi utan hon kan bli frisk och få komma ut på landet.
Haga Veterinär AB PG 352414-7
märk talongen Mimmis Kompisar

Nej men stackars Mimmi som mår så dåligt. kan bara tänka mig hur den infektionen är… Hoppas verkligen att det går att göra något åt det… Berätta vad de säger om henne!
Skulle vara så sorgligt om hon inte kan räddas nu när hon har ett hem att räddas till.
Åh lilla kissen - men nu är hon i alla fall inne och blir undersökt! Suveränt jobbat!
Hurra! Så underbart att ni du ni lyckades. Hoppas verkligen att de kan hjälpa henne så hon får komma till sitt väntande hem.
Åh..så otroligt underbart att hon kommit in
och kan få den hjälp hon behöver.
Jättebra jobbat….trägen vinner.

Underbart att hon äntligen fått komma in!!! Bra jobbat:D Nu håller jag tummarna för att hon ska gå att rädda - hon förtjänar att få bli frisk och få känna värme och kärlek:)

Ja det e knappt så man kan tro det att det verkligen gick idag. Nu e det bara att hålla tummarna att det går att rädda henne.
Jag har fortfarande inte inte smält det än. Det e verkligen en fantastisk känsla när man kan stänga buren om en hemlös katt och ta den in i värmen. 
först o vill jag bara säga härligt jobbat :) sen om det visar sig att avlivning är det bästa får man tänka att hon slipper lida. Men jag tor det kommer att gå bra för Mimmi :) jag håller tummarna för henne.

Åh så underbart att Mimmi kommit in!

HURRA !!! Bra jobbat Crisse! Vad härligt att det till slut lyckades med lilla tösen. Nu återstår veterinärens utlåtande och vad det än månde bliva så slipper hon vara ute och lida i stenarna och kylan. Lilla gumman vad hon måtte ha haft det eländigt och ändå inte vetat sitt bästa och låtit sig omhändertas tidigare.
ROSOR TILL ER ALLA SOM JOBBAT FÖR MIMMI !!!
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Härligt att ni fått tag i henne och hon fått komma in! Nu kan hon i alla fall ha en chans till ett värdigt liv. Det måste vara en förskräcklig infektion om det luktar så dant. Äntligen lite ordning på det också. Nu slipper du vara ute i kylan utan mat mer.
Underbart jobbat alla!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

Vad glad jag blir!!!!!!!!!!!!!!

Ensam - men stark!
så bra för Mimmi
att hon äntligen låtit sig bli ingångad. Hoppas nu att det inte är så allvarligt och att det går att åtgärda.
Underbart att Mimmi kommit in.
Crisse, hoppas hon kan räddas. Finns det minsta chans ta den. Som du vet kan vi alltid samla ihop till veterinärkostnaderna. Mimmi är en riktig kämpe.
Underbart att lilla Mimmi har kommit in äntligen!
Hoppas att de kan rädda lilla gumman… håller tummarna här hemma :)

Å, det första jag ser är Mimmi "inne" 
En stor eloge till dig Crisse med hjälpare som äntligen fått in henne.
Så synd om lilla gumman att hon är så dålig
men en tröst iaf att hon nu får den hjälp hon så väl behöver, vad det än blir.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Härligt , väntar med spänning på vad veterinären har att säga!
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Äntligen

Efter att vi kämpat i flera månader är hon äntligen inne i värmen. Denna lilla vänliga katt som också kämpat i stenarna med blåst och snö och regn Det känns som man vunnit högsta vinsten.
Gabbys träning med matningen på stenen under drygt en vecka gjorde susen och den nyinköpta håven
Hoppas nu att veterinären ger oss ett besked med en förhoppning om att det går att göra henne frisk så småningom
Hennes hälsa har ju gått upp och ner under hösten och vintern.
Är beredd att sätta in en rejäl summa till hennes tillfrisknande

Hälsa Gabby , hon har ju oxå vart med på denna räddningsaktion ,Trotts att hon inte är inne här på hittis så ska hon ha tack,
Ingen som har hört nåt från vetten än. Väntar………
Gullimat, ni har verkligen kämpat för lilla Mimmi i ur och skur. Just nu finns bara en tanke nämligen att hon skall tillfriskna. Även jag kommer att bidra med en större slant till hennes tillfrisknande och det finns säkert stor givmildhet bland andra på forumet så veterinärkostnaderna känner jag ingen oro för. Mimmi har kämpat så och förtjänar all hjälp som bara finns att tillgå. Hoppas på positivt besked under kvällen.
Än har jag inte hört något och nu har dom nog gått hem för dagen. Jag skall skicka ett SMS till deras telefon så hoppas jag att dom svarar mig.

Usch, ska man behöva vänta ännu längre för att höra hur det går för tjejen. Blir lite orolig nu juh! 
Så toppenbra gjort av er att inte ge upp om lilla Mimmi och att hon nu är omhändertagen. Hur det än går så får Mimmi den hjälp hon behöver.
Kanske är det lite hoppfullt att du ännu inte hört något och de har satt in första hjälpen.
Vi håller alla tummar och tassar vi har här för lilla Mimmi.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

#9#
Tack Kattassen för rosorna
Stackars tjej 
Att ni klarade det med håv. Jag försökte en gång, bra att ingen såg det. Kände mig som en cowboy med lasso. Gick absolut inte…
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Måste vara en fantastisk känsla att äntligen fått in henne efter så lång tid, även för Gabby som måste vara överlycklig nu
Grattis

#21 Vad synd att du inte fått höra något från veterinären än… Hoppas det betyder att det inte är något akut utan att det går att behandla.
Ja vi får väl hoppas,at inga nyheter är goda nyheter…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Vi som har kämpat med katterna i hamnen nu i höst och vinter
Gaby, Crisse, Crisse77, Gullimat och Vargtassen,men idag var jag tyvärr inte med
Vilka goda nyheter att hon är inne!
Nu hoppas vi få positivt besked från vetrinären. Men skulle det vara dåliga nyheter är jag ändå lättad för Mimmis skull, hon måste ha lidit enormt där hon var.
Åhhhh,
!!!!!! Vi pustar ut för att lilla gumman är inne!!!
Lilla pluttan,
, HOPPAS VERKLIGEN att hon "bara" har en infektion i munnen…..
Tack snälla älskade ni ALLA som kämpat så för Mimmi!
Nu håller vi än en gång tummar och tassar för att hon ska bli frisk!

Ni är katternas ängar…tänk att missen är inne i värmen…lilla missen-vännen….må du nu få hjälp o kunna bli piggare igen och att det går att ordna någon medicin mot den otäcka infektionen…vi håller hårt i tummar o tassar här för att veterinären har goda besked!
Jag har precis fått svar på mitt SMS till Haga men hon visste inte om dom hade undersökt Mimmi för veterinären hade åkt när hon kom hem från träningen så nu får vi vänta till i morgon.
Ja jag tror att alla blev överlyckliga nu när vi fick in Mimmi. Gaby och jag har försökt att fånga henne i 4 månader med hjälp av dom 3 tjejer som har ställt upp att köra på sina lediga dagar men jag tror att Chrisse 77 blev extra glad eftersom det är hon som har kört mest och det har inte gett någon utdelning när hon har varit med mer än Lisen som hon var med och fångade. Jag såg på Chrisse hur lättad hon var och när vi kom hem från Haga så följde hon med in för att hälsa på mina katter och vi satt vid köksbordet och pratade och Chrisse kunde inte fatta att vi äntligen hade fått in Mimmi, det var en otrolig känsla men särskilt då för henne som inte är så van vid kattjakter.
Nu håller vi alla tummar för att vi får bra besked om Mimmi imorgon.

skönt att hon är inne ! Håller tummarna för att det inte är jätte alvarligt.

Håller tummarna att inga nyheter är goda nyheter…

Så underbart att hon äntligen är inne, hoppas att hon inte är så sjuk,att det inte går rädda henne. Håller tummar för henne, att vi snart får höra, hur det går med henne

En god natts sömn för alla inblandade nu så får vi hoppas på det bästa i morgon när även Mimmi är utsövd. Kan behövas om något behöver göras. Lite vila gör gott i kroppen för henne. Också.

Det blir en orolig väntan till imorgon,men dom hade väl meddelat dig Crisse om det var något speciellt allvarligt
Det var roligt för dig Crisse77 att du som varit med så många gånger,utan att få in någon katt, fick känna hur det kändes när Gabby tog henne med håven. Man blir bara så glad.
Tack än en gång alla inblandade gällande Mimmi.
Om ni visste hur otillräcklig man känner sig när man sitter minst 40 mil bort…..
Men nu har kissen äntligen fångats in, vi får verkligen hoppas att hon får hjälp att bli frisk….en sån söt liten kicka som fått kämpa extra mycket för sin överlevnad!!! 
Tack och kramar än en gång alla hjältar!!!

Håller tummarna för att Mimmi ska pigga på sig :) Vilket enormt jobb ni gjort! Ett fång rosor till er!
Maria
Det måste ha varit en underbar och nästan overklig känsla när ni körde från hamnen i dag, äntligen tillsammans med lilla Mimmi.
Gaby, Crisse, Crisse 77, Gullimat och Vargtassen ni är alla värda massor av rosor för att ni kämpade så intensivt för Mimmi och inte gav upp trots stora påfrestningar. Tanken på att hon just nu finns inne i värmen och blir omhändertagen är obeskrivlig. Vi väntar nu förhoppningsfullt på positiva besked under morgondagen.
Kan bara hålla med annebeate till 100%.
Där finns faktiskt en tjej till som har varit med och kämpat med katterna i hamnen ett helt år även om hon inte har kunnat köra så ofta. Hon var med allra första gången när jag fångade Kimi och hon har varit stödhem till många av kattungarna i hamnen och hennes namn är Pia och även hon har blivit medlem här på Hittekatter även om hon inte är inne och skriver så mycket. Hon har även flera gånger varit med och försökt att fånga Mimmi, jag ville bara skriva det eftersom alla som har varit med nämndes.

Jag ger blommor till er alla som har jobbat så att lilla Mimmi har kommit till veterinär och får all den hjlpen hon behöver nu
Även Pia skall få forumets tack och ett fång rosor från oss alla både för att hon engagerat sig i infångandet av lilla Mimmi och för att hon varit stödhem åt många av kattungarna i hamnen. Pia har alltså också spelat en viktig roll när det gäller våra hamnkatters väl i Malmö. Tack Pia och jag hoppas få höra ifrån dig här på forumet!
Eloge till alla er som har jobbat med att få in lilla Mimmi, nu håller vi tummarna för goda besked i morgon
Kraaaam
Pia blev medlem för hon ville så gärna gå in och titta på alla katterna i mina fotoalbum men hon har inte skrivit så ofta. Jag har glömt att ringa henne ikväll och berätta om Mimmi men jag får göra det imorgon och så får jag säga till henne att hon får gå in här och läsa och kanske skriva en rad.
ÅÅÅÅH vilka goda nyheter!!! Vilket team-work ni haft! Och se vad det gett! Nu hoppas jag med alla er andra som följt denna tjej att hon efter omständigheterna mår bra och att det blir glada besked imorgon. Kram till alla hamnarbetare, till alla som kämpat för sötaste Mimmi 
håller tummarna för att lilla Mimmi blir frisk, i alla fall inne i värmen nu
och vilket gäng ni är, Guld värda allihop
Maggan47

Hoppas de ringer nu på morgonen och berättar hur det går för lilla Mimmi… jag är så nyfiken och hoppfull att det ska gå och laga lilla flickan så hon får bli bortskämd familjekisse…
Jag har pratat med Haga nu på morgonen och dom hade inte hunnit undersöka Mimmi igår det enda dom med all säkerhet vet är att det måste vara något fel i munnen för hon har saglat ner hela buren till och med på väggarna. I och med att hon inte var inplanerad så är jag inte säker på att dom hinner ta henne ens idag. Dom hör av sig när dom har kollat henne.

Ojdå, stackars liten Mimmi som måste vänta på undersökning. Hoppas verkligen de får tid idag om infektionen verkar vara så spridd som det låter.

Det var ju synd att de inte hunnit igår. Men hoppas att det hinns med idag. Den lukten gick inte av för hackor. Fy , ja det luktade verkligen bakteriellt. Känns som om hon behövde få in behandling så fort som möjligt om det går att hjälpa henne.
Är hon lugn där? Ja, jag får hålla mina tummar under dagen och hoppas att jag inte behöver dem till mina patienter. :)
Men lilla gumman som inte mår bra. Hoppas att de får tid att undersöka henne så fort som möjligt för att ta reda på vad hon har för fel.
Följer denna tråd med spänning och hoppas på goda nyheter om Mimmi.
Hoppas de har gett henne första hjälpen iallafall.
hjälp för smärta och oro .
viktigt är ju oxå att börja behandling för infektionen så tidigt som möjligt.
Hoppas Hoppas dom prioriterar tösen nu på fm.

Putt (vill ju veta hur det går hos vetrinären)
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

Härligt att Mimmi är inne!
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
Dom stänger på Haga kl.3 idag så jag skall ringa dit om en stund för jag har inte hört något.
håller tummarna för att allt ska gå bra med mimmi
Dom håller på att undersöka Mimmi men jag får inte besked förrän vid 5 6 tiden.

Hoppas att dom hinner hjälpa henne så fort som möjligt
Håller tummar och tassar för att det går bra och att de kan ge henne behandling.
Då väntar vi tills du fått besked.
vilken lycka att hon är inne, stackars liten tjej som måste ha haft så ont om det luktade så illa.
Håller alla tummarna för att det går att ordna.
Skönt att höra att ni aldrig gav upp många rosor.
Lisa

Å då håller vi tummarna nu då!!
Håller tummarna för lilla Mimmi!
Håller tummarna och tassarna för Mimmi.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Håller tummar och väntar!
Jag med! Fy vad det känns nervöst för lilla tösen.
vad härligt! hoppas det går bra!
Håller tummarna och väntar otåligt på besked.
Inget besked ännu?
Vi väntar spänt….
Nu har jag besked att ge er alla som har väntat idag.
Dom har kastrerat Mimmi när hon var nersövd och undersökt henne rejält. Hon har en jättekraftig tandköttsinflammation så att det har bildats en hinna över tandköttet. Dom sa till mig att hon har haft denna inflammationen en lång tid och Gaby säger minst 6 månader. Dom har fått dra ut flera tänder så där finns inte många kvar och dom behöver dra ut fler på henne och bränna tandköttet så att hinnan försvinner. Detta kan inte göras förrän om ca. 2 veckor för inflammationen måste gå ner först. Hon har inte ätit något sen hon kom in och hon är väldigt stressad. Hon har även öronskabb och löss så det har hon fått medel för och dom har snyggat till henne i pälsen. Jag har nu försökt att övertala dom att hon får stanna hos dom tills det är tid för nästa operation men jag vet inte hur det går annars får jag ta hem henne på balkongen. Annars var hennes prover bra inget på levern eller njurarna. Dom ringer mig imorgon igen och ger besked om hon kan stanna. Jag tror att hittils har det kostat mellan 2-3.000:- och sen vad operationen nästa gång kostar vet jag inte men skall försöka ta reda på det.
Nu närmar det sej tiden dom ska ringa dej.. väntar å väntar
Hoppas hoppas dom kommer att kunna hjälpa Mimmi

Skönt, nu vet vi iaf hur det har gått. Tursamt nog inte så allvarligt iaf än att det går att "åtgärda" verkar det som.
Hoppas hon stressar ner och vågar/ kan äta.
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!
Kolla upp vad de tror att nästa op kostar så har vi en summa att jobba emot :)
Skönt att lilla gumman har fått hjälp i alla fall även om hon är stressad… lilla gumman… Hoppas att hon får stanna där tills det är dags för nästa op.
Kraaam

Skönt att det verkar lösa sig för Mimmi. Men aj så ont hon måste ha!!
Maria

lila mimmi, bra att proverna var bra i allafll, låer otäckt med tandkötsinflamationen,,
Å va ont hon ska ha överallt stackars liten katt. men hon får väl hjälp för det.
Vad härligt att hon ine hade livshotande problem. Man får väl hoppas att dom sätter dropp så att hon får i sig vätska och näring i alla fall. Jag bidrar gärna med en slant (det kommer väl mer info om det hoppas jag).
Det var riktigt glädjande besked.
Vilken tur att det inte var några skador på levern eller njurar. Tydligen har det inte varit något med lungorna heller. Stackars liten att ha gått med sådan kraftig tandköttsinflammation dessutom i kyla, regn och blåst. Nu ser det tycker jag riktigt ljust ut för lilla Mimmi.
Jag tycker att vi nu kan börja insamlingen till veterinärkostnaderna.
Crisse kan du lägga in kontonumret, gärna överst i tråden. Hoppas alla som kan lämnar bidrag, stort som litet är självfallet mycket välkommet. Mimmi har ju ytterligare en operation framför sig.
Lilla Mimmi…skönt att få besked och att det inte var något med lever o njurar…men stackars lite…rädd o stressad…hoppas hon kanske är lite lullig nu efter sövning så hon kan vila och kanske sen få i sig något att äta.
Hoppas nu att hon piggar på sig….hon är ju väl omhändertagen.
Jag kan inte gå in och lägga in kontonumret det måste en Medarbetare göra men dom läser kanske här nu och ändrar på det annars står det på Glöm inte hamnkatterna.

Ok, då kan man hjälpa henne i alla fall. Hon måste dock ha hemskt ont i munnen, stackarn. Hon behöver ju säkert flytande föda ett tag nu.
Jag måste medge att jag är oerhört förvånad att det inte var ngn skada på lever, njurar men det är ju underbart! Positiva överraskningar gillar vi! 

Lilla kämpen Mimmi, en lättnande suck, att det inte var livshotande.
Har varit så nervös inför beskedet.
Dom måste väl behålla henne, hur skall annars behandlingen gå till. Det är svårt med en så stressad Mimmi och hon behöver väl näringsdropp om hon inte kan äta, p.g.a. att hon har ont i munnen
Lilla älskade Mimmi, vad glad man blir trots allt! Man fruktade ju det värsta emellanåt..
Hoppas du får vara kvar hos vetten så att du får varva ner lite och bli piggare!
Tack för rapport Crisse! Nu kan vi sova lite bättre.
Hittade detta i första tråden om "Glöm inte hamnkatterna" så det måste väl stämma.
Haga Veterinär AB PG 352414-7 märk talongen Mimmis Kompisar
Vad fint att få veta att det inte var så allvarligat att det inte går att behandla. Lilla gumman måste ha haft jätteont men nu när hon blivit av med de onda tänderna och hjälp med tanköttet så blir det säkert bättre. Får hon sedan smärtlindring antibiotika och näringslösning så blir det ännu bättre.
Lilla gumman…………….
Dom pengar som inte kan samlas ihop nu får jag ta från kontot Mimmis kompisar så det spelar ingen roll, för att underlätta det för Haga så är det bättre att sätta det på samma konto.
Mimmis kompisar blev tråden döpt till efter Mimmi som fångades in i våras och som oxå hade en egen tråd här och hon var lika svårflörtad som denna Mimmi. Den första Mimmi blev väldigt omtyckt här på tråden och alla höll tummarna att det skulle gå bra för henne så därför fick kontot heta Mimmis kompisar. Denna Mimmi var 7 månader när den andra fångades och dom var ungefär lika gamla.

Aj aj aj vad ont hon måste ha i sin mun. Förstår att hon dregglar. Nu får vi hoppas på att allt vänt till det bättre för henne. Nosgos lilla vän! 
#92 Ok, jag ändrade i mitt inlägg så det inte blir någon förvirring om namnet på kontot.

Jag lägger in kontot högst upp så alla ser.
Grattis till att Mimmi fick "grönt ljus"! Det glädjer mig att höra att det förhoppningsvis var åkommorna går att åtgärda. Även om det blir jobbigt för Mimmi så kommer hon säkert att bli glad och go när smärtorna släpper och stressen minskar.

Skönt att höra att det inte var livshotande!

Nu får vi alla hålla tummarna och sända helande tankar till Mimmi och hoppas att veterinärerna kan hjälpa henne så att hon blir frisk.
Just nu känns det så skönt att lilla Mimmi som kämpat så för sin överlevnad inte kämpade förgäves. När Crisses besked kom nu ikväll om att hon inte hade några livshotande skador var det nästan som ett under skett. Så dålig som hon såg ut befarade jag det värsta. Nu gäller det for oss alla att sända läkande tankar till Mimmi och se till att Mimmi får all den veterinärvård hon behöver. Under morgondagen överför jag ett bidrag till veterinärkostnaderna.
Hur ser det ut på veterinärens konto? Fattas det mycket?
Vad skönt att det lilla Mimmi få en chans nu!!!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Jag tror där är runt 2.000:- på kontot som skall räcka till alla hamnkatterna så nog behövs det extra pengar till Mimmi. När jag pratar med Haga imorgon så skall jag ta reda på dom exakta siffrorna.

Skönt höra att det går hjälpa henne, att det inte var värre skador på henne. Vi får samla ihop den summan som behövs, bara hon blir frisk.
Delar allas lättnad över att Mimmi inte var livshotande skadad, stackars katt vad hon lidit ute och länge dessutom. Mimmis räddare, ni är värda all respekt och kärlek.
Det är så sant det där med att träden vinner.. och med det även katterna.
Putt för insamlingen till kämpande Mimmi och de andra hamnkatterna

Undrar så hur lilla kämpen Mimmi mår idag.
Hoppas det blir ett positivt besked, att hon har stressat ner och att dom gett henne något närinsrikt
Om nu Mimmi blir kvar på djursjukhuset ett tag. Vad tar de för dygnskostnad ?
Här behövs det tydligen massor av slantar.
Vi är ju många som vill att Mimmi ska klara av det här, kan vi inte sätta in en summa av 50 kr i slutet av månaden då vi gör alla andra räkningar.
De som kan undvara den summan menar jag nu, det finns ju de som lever på gränsen själva och kanske behöver den summan till sin egen liter mjölk, men vi andra då ???
#104. Håller med, för mig fungerar det bra :)
Jag ger också gärna ett bidrag när plånboken fylls på. Nu är det viktigt att vi får ihop pengar till lilla Mimmis vård och alla bäckar små blir en å.
Jag tänker också hela tiden på Mimmi och hoppas att hon kan varva ner när hon känner att hon får hjälp.
Mimmi är inte på Djursjukhuset för då hade vi aldrig kunnat lösa ut henne. Som tur är har jag Haga veterinären som alltid ställer upp. Jag har bett dom ha Mimmi kvar över helgen och då sa jag ifrån att dom får betalt för det annars betalar jag inget för att hon ligger där utan bara för mediciner och mat och behandling. Detta är ett sätt för Haga att hjälpa oss som hjälper dessa hemlösa katter. Där är inga veterinärer på helgen men klinikchefen bor i huset och kan gå och se till Mimmi och ge henne mat. Jag får hoppas att dom kan ha henne kvar men jag skall få besked om det senare idag.
Jag tror vi blir många när inte summan sätts så högt.
Hoppas många kan följa förslaget, mitt bidrag kommer i slutet av månaden.
Jag satte själv in 200:- sist jag fick pengar och jag går och hoppas på att min överklagan till Försäkringskassan går igenom för då kan jag sätta in en större summa till katterna. Jag har även mitt eget konto som jag måste betala in till så jag får dela upp det på 2.
400:- borde trilla in från mig idag, en början i alla fall…

Har ju själv vanvårdade hjärtebarnet Candy med sin kraftiga tandköttsinflammation. Avmagrad och svårt att äta.
Så jag tänkte att det kanske var det Mimmi hade också, känner ju igen tecknen. Det luktar fruktansvärt illa, avmagrad katt och saliven rinner.
Vill gärna rekommendera Royal Canin Convalescense Support(hoppas jag stavade rätt). Det är ett pulver som skakas ut i 50 gradigt vatten till en soppa. Är tydligen mycket smakligt då Candy gått upp nästan 0.5 kilo.
Beata hade ju tandköttsinflammation, när hon kom, luktade fruktansvärt ur munnen, men fick antibiotika, och tänder utdragna, har bara ett fåtal kvar, men äter blötmat med god aptit, ska dra en tand till så småningom, men eftersom hon har HCM, väntar dom tills det blir absolut nödvändigt, ska scanna henne i mars igen, så får vi se Lycka till med lilla vackra kissen
Maggan47
Grattis!! Vi påSkåneKatten vet hur mycket du slitit för detta.
Håller fullkomligt med dej om att Haga är guyld värda. Dom ställer upp för de hemlösa katterna till max.
Nu har jag pratat med Haga och Mimmi får stanna där över helgen. Hon vill inte äta eller dricka och dom kan inte ge henne dropp för hon far runt i buren bara hon ser folk. Vi kan inte släppa ut henne i hamnen igen så börjar hon inte äta är risken stor att hon inte klarar sig, det kommer inte att hjälpa att sätta henne på min balkong och där är risken större att hon skadar sig. Så nu kan vi bara hoppas på att hon börjar äta inom det närmaste. Dom tror nu att hon har Forl för någon tand bara ramlade av när dom rörde vid den. Om hon skulle klara helgen så hoppas jag att jag kan åka med henne till hennes nya hem på måndag och låta henne vila upp sig där ett par veckor innan nästa operation som jag fick reda på att det kostar ca. 1500:- om det bara är tandkött och kanske någon utdragning. Hon har inte bokfört allt på kontot ännu så därför vet jag inte exakt vad där är men hon gissade precis som jag på 2.000:-

Stackars lilla Mimmi som har ont i munnen.
Är hon hanterbar så att de kan ge vätska under huden?
Det är ju alltid en nödlösning. Men jag hoppas hon lugnar ner sig lite under helgen när det blir mer lugn och ro.
Min katt magvägrar konsekvent när han är inlagd, så kanske blir hon lugnare om hon kan komma till sitt nya hem.
Håller tummarna för lilla Mimmis tillfrisknande
Lilla Mimmi…tänk om man kunde tala om för henne att det är för hennes allra bästa hon är där hon är….hoppas att hon kan komma till ro och få i sig något som hon så väl behöver.
Kan kanske vara lugnare för henne i sitt nya hem sen….hoppas hoppas att det blir bättre snart.
Hoppas Mimmi fixar det här.
Hon är inte alls hanterbar så skall dom ge henne näringslösning så får dom söva henne och det är nog inte bra i detta läget.

Jag lär mig ngt nytt alltid. Forl har jag aldrig hört, så jag var tvungen att googla på det. Men det låter ju som en trolig diagnos.
Jag hoppas verkligen att hon lugnar sig och börjat äta snart. Är hon stressad pga smärtan med kanske? För jag antar att hon har ont.
Jag kan ju köra på måndag om det är så att hon kan komma dit då och klarar helgen.
Ja vad bra Chrisse för jag hade ändå tänkt be dig om hjälp om vi skall hämta kattmaten.

Först lät det ju så bra med att det var behandlingsbart, men nu verkar det ju värre. Hoppas verkligen att hon börjar äta så att hon inte skaffar sig njurskador eller törstar/svälter ihjäl trots tillgång. Men hon kanske kan äta lite inatt om vi har tur? Men det måste ju vara svårt för henne när det gör så ont… Stackars Mimmi, ska verkligen hålla tummarna för att det ska lugna ner sig lite hos henne så hon får i sig mat och inte blir värre. Nu när hon äntligen är inne och allt.
Stackars lilla Mimmi att det blev så mycket för henne på en gång med infångning och behanling. Problemet är ju om hon inte äter för vätska och mat måste hon ju ha och jag förstår att det inte är lätt.
Nu kanske jag är helt ute och cyklar men är det inte Gaby som matat Mimmi hela tiden? Har det kanske byggt upp ett lite förtroende mellan sig?
Vet inget om avstånden heller men min tanke var om det skulle kunna hjälpa om Gaby kunde åka till kliniken och försöka ge Mimmi maten. Det skulle kanske lugna Mimmi lite med en person som hon känner igen.
men nog klarar väl katter sig utan mat nån dag. Är väl värre med vatten. Hoppas nu att hon fixar detta lilla gumman, förstå vad rädd hon ska vara. Ja men som ejmon skriver kanske det vore bra om Gaby kunde åka dit, bra ide.

Stackars lilla Mimmi. Kan dom inte ge henne lugnande så att hon stressar av och ge henne dropp.Utan vätska klarar man sig inte utan så länge. Hon måste väl också behandlas för sin tandköttsinflammation. Önskan hade också varit att dom kan behålla henne till nästa operation. Man kan inte skicka hem en katt som inte dricker och äter.
Det blir ju svårt för det nya hemmet att ge henne behandling. Hoppas att det är ett hem som Eulalias( Ella) med massor av tålamod och vana av förvildade katter.
Sätter in en rejäl summa når vi vet lite mer

# 104
Jättebra idé, när man är många så gör det så mycket mer!
Sätter in i slutet av feb!
Mvh
Lilla Mimmigumman! Du måste äta ordentligt nu så du blir bättre!!
Om du visste vilken stor fan club du har…! 
# 124
Man kan inte ge henne lugnande för då får man ta henne med snara sätta henne i en klämbur och försöka ge henne en spruta och jag tror man skall undvika all stress just nu för det kan vara lika farligt som att hon inte äter. Blir hon uppstressad rejält igen så tar det längre tid innan hon börjar äta och dom kan inte fånga henne varje dag för att ge henne näring. Så allt beror på Mimmi själv och nu kommer vi fram till helgen då det blir tyst på Haga så hon kan varva ner riktigt och då hoppas vi att hon skall börja äta. Det andra alternativet för att hon skulle börja äta igen är att släppa ut henne i hamnen och det tycker jag inte är något alternativ för då dör hon så småningom ändå. Så där finns inget att välja på. Klarar hon sig inte så har vi gjort allt för att hjälpa henne men hon har iallafall kommit in och slipper dö i stenarna. Det låter hårt men där är nog inget man kan göra just nu.
Det måste vara en enorm påfrestning för lilla Mimmi att först infångas, sedan genomgå kastrering samtidigt som hon lider av svår tandköttsinflammation. Min lilla Kajsa var också i mycket dåligt skick när hon blev intagen, blev kastrerad och var mycket dålig, åt inget och fick tvingas i vätska. Det viktiga är att Mimmi får i sig vätska.
Skulle man inte kunna ge henne något lugnade så hon kan slappa av lite och då få i sig lite vätska och förhoppningsvis också näring. Emjons förslag #122 kanske inte är så tokigt om inget annat hjälper, att låta Gaby träffa henne, hon är ju van vid henne och det är mycket möjligt att hon då skulle känna sig tryggare.
Jag har nu i kväll överfört 700 kr till kontot hos veterinären. Med tanke på Mimmis situation skulle jag vilja föreslå att vi försöker få Hagaveterinären att behålla Mimmi under nästa vecka. Vi kan erbjuda oss att erlägga en mindre dygnsavgift. Jag tror det skulle vara av värde för Mimmi och rent av nödvändigt att Mimmi är under professionell tillsyn till dess hon återhämtat sig. Jag tror inte det är läge att Mimmi redan nästa vecka skall komma till ytterligare en ny miljö.
Jag har redan sagt ifrån att dom skall ta betalt för att dom har Mimmi över helgen och jag kan ringa dit på måndag och höra om hon kan stanna kvar. Risken är att hon kommer inte att börja äta så länge som hon är kvar där och jag tror mycket av det beror på att hon vill inte sitta instängd i en bur hon har ju haft hela hamnen innan så med andra ord är hon jätterädd just nu att sitta instängd.
Crisse, det är inte lätt. Jag kan förstå dina synpunkter. Det bästa hade självfallet varit om hon kunde slippa bur och röra sig fritt inomhus men då ha någon i sin närhet som hon är van vid. Har hon krage på sig nu också?
Mimmi börjar nog äta tids nog, hon behöver säkert bara stressa ner. Inte konstigt hon chockad…
Kan hon få tonfisk, makrill eller något lockande så hon kommer igång igen? Kanske kattmjjölk eller sånt som är lätt att lapa i sig om hon har ont i munnen?
Bara en tanke, men den tanken har ni säkert alla haft….men man sitter här och grubblar….

I hamnen går det ju inte att ge henne behandling, så det har väl aldrig varit tanken. Det viktigaste är inte maten, bara hon dricker, och det finns näringsdrycker som hon kan lapa i sig, men allt sådant vet en proffesionell veterinär, så det får hon säkert.

Det kanske är en bra idé att Gaby hälsar på henne. Ibland har hon inte kommit förrän Gaby kallar på henne. Får ringa henne imorgon och höra vad hon säger, och Haga om dom ställer upp på det.
# 130
Det är helt omöjligt att hon skulle få röra sig fritt ett sånt ställe finns inte till henne. Nej hon har ingen krage det har aldrig katterna som kastreras på Haga.
# 131
Dom har redan tänkt på det på Haga dom gav henne tonfisk redan igår och jag vet att hon älskar det men inte ens det vill hon äta.
# 132
Men då skulle isåfall Gaby behöva åka ner redan imorgon och dom stänger 13.00

Grattis! Det känns jätteskönt att hon kommit in. Vad bra att det lyckades till slut. Nu håller vi bara tummarna för hennes hälsa.
Har inte Mimmi börjat äta/dricka i morgonbitti tror jag det angeläget att Mimmi får träffa Gaby som hon känner tillit till. Det skall väl gå att ordna ett sammanträffande efter stängningsdags eftersom klinikchefen bor i samma fastighet som kliniken. Det är dessutom bättre om det är lite lugnare då de skall mötas. Jag utgår ifrån att det finns rum på kliniken där mötet kan ske så att Mimmi kan gå fritt och slippa sitta i bur.
Åh, hoppas det går åt rätt håll här!
# 136
Det är självklart att man inte kan släppa ut Mimmi i ett rum vem skulle ta henne och stoppa in henne i buren igen och hur länge skulle man behöva jaga henne för att få tag i henne, hon kommer förmodligen att fara runt och hoppa på dörrar, fönster och väggar allt för att komma ut från rummet. Mimmi är inte den Mimmi som gick i hamnen det blev en helt annan katt när hon kom in. Nu är hon en rädd, chockad, och stressad Mimmi där det förmodligen inte hjälper att Gaby kommer och pratar med henne
Som du beskriver henne Crisse är hon numera en helt oregerlig katt som skulle vara fullständigt ohanterbar. Har veterinären beskrivit henne så? Hur som helst tycker jag absolut att ett försök bör göras med Gaby om Mimmi inte börjat åtminstone dricka i morgon.
Ja den beskrivningen stämmer.
Vad har veterinären haft för råd att ge?

Katter som levt ute blir ofta "oregerliga" när dom kommit in. Det är i alla fall min erfarenhet av dom få jag tagit in som levt som vilda katter. Dom kan fara hejvilt längs väggarna och kan skada sig själva när dom gör det. Eller fara rakt på personer som är i samma rum. Dom jag haft har lugnat ner sig efter efter några timmar, ett dygn eller så. Jag tror dom mår bäst av att vara ifred så mycket som möjligt tills dom lugnat ner sig.
Hoppas det går bra med Mimmi och att hon ätit i natt.
Vi är alla så engagerade i lilla Mimmi och vår högsta önskan är att det skall bli bra för henne. Det är klart att det är lätt att sitta långt ifrån och tycka en massa saker men jag är säker på att vi alla vill väl.
Det jag tänkte på är att rösten är det första katten börjar lyssna till och vi vet också här hur viktig den är för en kisse. Kan Gaby åka dit och vara hos Mimmi ett tag och prata med henne som hon gjort tidigare så kanske det kan hjälpa. Det är möjligt att Mimmi är så chockad att hon helt stängt av och då hjälper det naturligtvis inte. Om jag var i er situation så skulle jag i allafall be Gaby göra ett försök.

#143 Tror också att alla är så bekymrade och så gärna vill hjälpa till så det blir lite väl många kockar till soppan. :)
Jag tycker att om Mimmi är så stressad så är det bästa om hon kan bli lämnad i fred så länge att hon kan lugna ner sig, trots att hon är i bur. Det är inte alltid man kan lösa ett problem till katten, utan katten måste lösa problemet själv.
Håller med Crisse i att det är mer stressande att försöka släppa ut Mimmi för att umgås med Gaby eller ge henne lugnande sprutor, eftersom allt detta innebär att hon först måste fångas in och överföras till en klämbur i fallet med sprutan, eller släppas i ännu ett främmande rum, med fler stressande intryck, och sedan en ny stressande infångning och tillbaka till buren.
Det kan ju inte skada om Gaby kommer förbi och kanske försöker ge henne samma gamla vanliga mat och ropa med samma gamla vanliga röst. Men detta får ju isf ske när Mimmi är kvar i sin bur. Men det är ju inte säkert att Gaby har tid att komma under öppettiderna som är idag. Man kan ju inte heller kräva att klinikchefen ska planera sitt schema efter henne, även om man såklart kan fråga om hon/han har möjlighet att släppa in henne senare. Men om hon kan komma in och försöka så är ju iaf en provad utväg.
Tänker på lilla Mimmi och önskar henne all lycka och skickar krya-på-dig-kramar med telepati. :)
jag tror att det enda Mimmi behöver just nu är lugn och ro, att kvinnan som har matat kommer ner kommer nog inte göra någon skillnad även hon är ett hot i detta läge.
Det viktigaste är att hon har en bur, iglo eller liknande som hon kan krypa in i och gömma sig, där hon kan känna sig trygg. Där hon kan se utan att bli sedd
Hon kommer att börja äta när hon har lugnat ner sig och troligen så dricker hon lite under natten. Den värsta katten jag tog in började inte äta förens efter 6-7 dagar, osäker på om han drack men jag tror att han fick i sig lite.
Så skönt att höra att hon är under behandling och jag tror att det kommer att lösa sig med tiden.

Har nu pratat med Haga.
Dom hade inte tid att ta emot Gaby idag för dom stänger kl.13.00.
Hon har rensat fatet med blötmaten,
Hon var osäker om hon hade rört torrfodret.
Hon har tre olika burar. Två med handdukar i att gömma sig i och en kattlåda för sina behov. Hon har lugnat sig lite men gömmer sig. Hon hade kissat på handduken i buren, men den hade dom bytt ut. Så ett litet steg på vägen
å vad skönt att höra, sakta men säkert kommer det att släppa för lilltjejen. Klart hon är vettskrämd i början.
Många rosor till er som jobbar där nere i ur och skur.

Vad skönt att hon ätit!!! Då har hon ju fått i sig lite näring och även vätska:) Nu ska hon bara vila upp sig i lugn och ro. Jag fortsätter hålla tummarna för henne.
Vilken lättnad att hon börjat äta vad glad man blir 

Min erfarenhet av många skygga katter på djursjukhus är att det är bättre att bara låte de vara ifred. Att djurägaren/mataren kommer dit blir oftast bara sämre. De klarar det mycket bättre än man tror.
Jag tror Mimmi lugnar ner sig i helgen när kliniken är mera lugn och hon har ställen att krypa in och gömma sig i. Eftersom hon har ätit så är det ingen fara. Att släppa ut henne från buren är ingen bra idé; det stressar ännu mer.
Katter är ju inte så fästa vid oss tvåbenta som man kan tro, så ett besök av Gaby tror jag inte gör någon skillnad. Men vi människor vill så gärna tro att de inte klarar att vara inlagda utan oss. 
Jag hade själv en cavalier king charles spaniel som var jätterädd för okönda människor och jisses vad jag oroade mig när han skulle läggas in. Men vad fick jag hem? Jo en hund med nytt självfötroende som var mindre rädd.
Jag är övertygad om att ni inte behöver oroa er för Mimmi om hon börjat äta. Hon behöver bara lugn och ro och varsam hantering.
Jag tror Mimmi fixar det här nu eftersom hon känner av sin hunger, hoppas hennes burar är övertäkt med nå mörkt så hon tror att det är hennes gömställe.
Reagerade lite hur dom kan servera torrfoder till en misse som har jätteont i sin mun och behöver all vätska.
Vad bra att Mimmi nu ätit blötfoder och även dricker då känns allt mycket bättre.
Ännu mer otur
Nu har intressenterna på Mimmi förmodligen dragit sig ur. Jag fick ett mail idag att Mayas sambo inte är intresserad längre att ta Mimmi eftersom hon knappt får några tänder kvar om än några alls så kan hon inte fånga möss och det brukar vara stallkatternas uppgift. Hon skall försöka övertala sin sambo men det tycker jag inte känns riktigt bra om inte båda är överens för frågan är om Mimmi får det lika bra om inte sambon tycker hon gör någon nytta. Dom skulle tänka över det ett par dagar och sen återkomma.
Så nu dyker det upp ett problem, om dom inte tar henne var skall jag göra av henne sen, skall jag släppa ut henne i hamnen igen eller vad. Nu behöver jag all den hjälp jag kan få ifrån alla er som skriver och läser här inne på Hittekatter att hitta ett hem till Mimmi och det måste bli inom dom närmaste veckorna.
puttar för Mimmi!
Duktiga Mimmi som börjat äta. Hon var/är väl i chock stackarn.
Det var ju tråkigt att det nya hemmet eventuellt drog sig ur, men vi får hoppas på en annan lösning.
Hem växer inte på träd, så därför puttar jag upp denna tråd igen, om någon kunde vara snäll och ge underbart söta Mimmi ett tryggt hem.
Hon kommer säkert att bli den tacksammaste kisse man kan önska bara hon får varva ner och få kärlek och omvårdnad.

Nej vad tråkigt… hon som fångades in just därför att hon redan hade ett hem också. Jag som blev så glad när jag läste att hon iaf hade börjat äta.. :/
Puttar också för att Mimmi ska få ett hem!
Tillägg inlägg 155: Om Mimmi släpps tilbaka i hamnen är risken stor att hon blir kvar där resten av sitt liv. Så svårfångad som hon var så låter hon sig inte fångas in igen.
Så putt för att Mimmi kan få en chans till ett bättre liv!
hoppas det finns någon som kan ta henne.
Nej vad tråkigt att det blev så men bättre att det kommer fram i tid.
Det som beskrevs som ett behagligt liv som stallkatt med eget ombonat hus försvann när det inte var för Mimmis egen skull. Ett liv som stallkatt tog jag för givet att hon skulle få pga att hon är en skygg kisse. Inte att det fanns villkor med att hon måste fånga möss och det känns inte alls bra.
Är så ledsen att vi har huset fullt när det blir akutfall och inte kan hjälpa till hur gärna jag än skulle vilja. Mimmi förtjänar ett eget hem där hon blir uppskattad för sin egen skull och jag hoppas att hon slipper hamnen igen.

Jag puttar för Mimmi att hon ska få ett bra och lugn hem
Det mest önskvärda tycker jag är att Mimmi skulle få ett hem som innekatt tillsammans med en trygg kattpolare. Hon är van andra katter och skulle säkerligen bli ett tiostjärnigt kattsällskap.
Men som verkligheten ser ut växer ju som sagt inte hemmen på träd, så alla förslag är säkert välkomna. Bara inte stackars Mimmi ska behöva tillbringa resten av sitt liv vid det kalla havet.
puttar för Mimmi, som jag önskar av hela mitt hjärta, får ett hem där hon får vara sig själv
åh så tragiskt att det blev en sån helomvändning
men kan ni inte göra en egen tråd om där mimmi söker hem
så att det syns klart och synligt
puttar för hem åt mimmi
denna börjar ju bli lite lång ändå
Inte ska Mimmi tillbaka i "stenröset" Hon är ju tanlös å skulle då svälta ihjäl. En bättre lösning måste snart dyka upp

Stackars lilla Mimmi, bli ratad för att hon inte kommer att ha tänder.
Ännu ett tillfälle när man önskar man inte hade fullt så många katter som man har…
Jag har under dom senaste veckorna jobbat nästan både dag och natt med att hitta hem till katterna i hamnen och det har inte givit något resultat. Jag har inte ens haft tid att städa på dessa veckor men idag fick jag ta tag i det. Jag söker fortfarande efter hem till Mimmi men just nu har jag slut på idéerna och jag har även fått 2 andra akut katter att försöka lösa det för. Så snälla försök att hjälpa mig med Mimmi för jag vill naturligtvis inte att hon skall tillbaks till hamnen men som det ser ut just nu så finns det inget annat.
Jag har pratat med Gaby idag och nu har hon börjat mata den grå honan på stenen för att vi skall kunna fånga henne och nu sa jag ifrån på skarpen att jag kan inte ta in henne och jag kan inte ta in några ungar i vår och sommar så hon får ha 50 katter att mata i vinter. Hon vill inte ge P-piller för hon menar att katterna är inte där varje dag och hon vill inte lyssna på när jag säger till henne att hon får ge när hon ser dom.
Jag sa att vi måste fånga katterna och kastrera dom och sen släppa ut dom igen men se det går hon inte med på, envis som synden men gör inget själv för att ordna hem åt dom. Nu börjar hon igen att prata om att sätta upp katterna hos damen som hade Charrez och det går jag inte med på för då har dom det bättre i hamnen. Jag klarar nog snart inte av att jobba ihop med Gaby för hon vill göra på sitt sätt och det fungerar inte.
Nu får jag fortsätta leta efter hem till Mimmi och hoppas på lite tur någonstans ifrån, där är kanske någon där uppe som hör mitt skrik på hjälp.
lilla Mimmi hoppas hon får ett nytt hem snart

Det var tråkigt att höra att Maya ev.dragit sig ur. Det blir naturligtvis svårt för Mimmi att fånga möss om det bara var därför dom ville ha henne, dom visste väl att hon hade något problem med munnen.Hoppas att någon kan erbjuda henne ett kärleksfullt hem

Härligt att höra att Mimmi ätit. men trisst med det väntande hemmet, men om de bara hadde tänkt ha henne ute och messt fånga möss så med tanke på tänderna så är det kanske inte en god ide, hon behöver väll messt blötmat om hon inte har så många tänder? och då behöver hon nog vara mer innekatt,
Förstår dig crisse att du inte vill sätta katter hoss damen som hadde chares, de har det bättre i hamnen än instängda i ett kalt rum.
Putt för hem, både till mimmi och andra i hamnen.
Skönt att Mimmi nu börjat äta. Nu gäller det att få fram ett hem.
Ändå tur att vi redan nu fått vetskap om hur Mimmi skulle få det. Usch, säger jag bara. Även om Maya skulle lyckas övertala sin sambo att ta emot Mimmi är oddsen, efter vad vi vet nu, dåliga för henne där. Hon förtjänar ett bättre öde. Att placeras i hamnen igen är uteslutit som jag ser.
Det är kanske bättre att det görs en särskild tråd angående hem för Mimmi med hänvisning också till denna tråd. Det vore också bra om Mimmi kan stanna på kliniken ett tag till mot viss avgift självfallet. Det har ju uppstått ett mycket bekymmersamt läge och med den vetskapen tror jag nog att Mimmi kan få stanna där.
Hoppas nu alla ligger i och hjälper Crisse med att skaffa fram ett kärleksfullt hem till lilla Mimmi som hon så väl förtjänar.
Åh så hemskt! Nä, står enbart alternativet kvar, att bli tillbakasatt bland klipporna, då anser jag i alla lfall, att det är bättre att hon får somna in. För i en sån miljö skall ingen katt leva.

Så bra att Mimmi börjat äta men tråkigt att stödhemmet dragit sig ur.
Nu håller vi tummarna att ett annat hem dyker upp.
Det finns ett hem för alla, för en del tar det bara lite längre tid.
putt för hem till mimmi!!
Oh ja! Visst ska det gå att hitta ett hem, men OM det inte går…. Nä, en katt blan dessa klippor, nä fy , det är djurplågeri. Där återstår ju svältdöden! Så det är när ALLA, och då säger jag ALLA utvägar är stängda….
Det är nog samtliga här inne eniga med mig om. det där är ju inte en plats för TNR en gång, inte ens för friska kissar.
Nu skall vi vara optimistiska, ett hem måste finnas.
Crisse och andra har kämpat månad efter månad för att rädda lilla Mimmi. Själv har Mimmi kämpat för att överleva under stundtals hemska förhållanden. Jag har varit nere i hamnen och sett henne.
Någonstans måste finnas ett hem för denna lilla kämpe. Inte har hon räddats för att sedan få dö.
Du som vet med dig att du skulle kunna öppna din dörr för denna lilla kämpe hör av dig.
Putt för hem till Mimmi

Vad händer här egentligen?
Ensam - men stark!
Puttar för Mimmi
finns nån som vill ge mimmi ett hem
#180 Det finns tyvärr personer som bara vill förstöra för andra och inte kan ta att vissa kommentarer är oönskade på Hittekatter.
Trist när såna personer inte vill ge sig och istället skriver på sajter som passar de bättre.

Var tvungen att fråga för plötsligt så blev tonen så förändrad. Inget jag sett här förrut. Tack för ditt svar o kämpa på!
Ensam - men stark!
Att ta en skygg katt som stallkatt fungerar absolut inte. Då försvinner katten direkt. Man kan släppa ut en katt och ha den som stallkatt när den är socialiserad, dvs inte längre rädd för människor. Och det betyder först många månader som innekatt.
Och en katt som har Forl måste kontrolleras regelbunden hos veterinären. Det går inte med en skygg utekatt som inte låter sig fångas.

Puttar för att lilla Mimmi ska hitta ett bra hem
Crisse, jag låser tråden och skrev en fortsättning under:
Hoppas det är okay för dig men tråden blev så lång och det blir svårt att ladda upp den.