Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattmat
Läst 1068 ggr
sagan
0

Avmaskningsmedel.

Har någon ett bra tips på hur man kan ge det till skygga katter?  Så att inte bara en får och dem andra blir utan.. Fri tillgång till torrfoder och friskt vatten varje dag.  Svårt att få syn på dem dagtid dessutom.  O gör man det så piper dem i väg väldigt fort.

[sofia-85]
0

Jag skulle köpa Drontal och blanda i lite blötmat… Drontal e den minsta med bästa effektivitet :)

Hawknestgrove
0

Ja den är ju så bra, då man bara behöver ge en dos. Sen finns det ju spot-onpreparat också, fast det är väl receptbelagt?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

sagan
0

Tack för tips. Problemet är att dem är så pass skygga att man inte kan stå o lurpassa. Dem kommer inte för att äta när man är där. Och lägger man då bara dit det så vet man inte vem som fått el inte fått.  En kan ju även få i sig för mkt.  Låter som om det inte finns något lätt sättRynkar på näsan

Hawknestgrove
0

Nä, då är det bättre att fånga in och sätta på spoton i nacken

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

sagan
0

Ja du… Tror inte dem kommer gå i fällan en gång till tyvärr.. Har redan fångats in för kastrering. Och efter det är dem skyggare än de var innan. Hur pass påverkade kan vuxna katter bli av mask.  Har för mig jag läst någonstans att vuxna inte blir så påverkade. Men kan ha fel information. Pälsarna deras ser jätte fina ut, ingenblinkhinna framme.  Så vitt man kan se av det lilla man ser innan dem pilar iväg.