Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettdjurskyddsfrågor
Läst 487 ggr
vanessa
0

Regionalträffar

Vi på Djurhjälpen har fått en inbjudan till regionalträffar i Djurskyddets Sveriges regi. De vill att vi även ska bjuda in våra medlemmar och andra som är intresserade. Och jag misstänker att det kan finnas vissa icke Djurhjälpen medlemmar här, som är intresserade. Vill du vara med så skicka gärna ditt intresse till mig så jag kan meddela dem.

De måste ha anmälan senaste 9 oktober, så jag måste ha det absolut senast 8 oktober.

PROGRAMPUNKTER

**

• Genomgång av nya barn- och ungdomsprojekt med workshop. Detta för att vi då ska kunna gå ut i skolor, dagis och andra ställen om vi vill och prata om djurskydd. Och som jag ser det, så är det redan från barnåldern man måste påverka för att förhindra kattproblem bland annat.
  • Hundsmuggelkampanj.
  • Kattkampanjen - här presenteras året ena storsatsning - katter. Kampanjplan, marknadsföringsverktyg, hur man syns mer i media, sprider information och presentation av programmet "Hitta hem"  på TV4.
  • Nätverk och samarbete: Hur man kan skapa nätverk mellan föreningar.

**

Platserna är: Växjö: 21 oktober, Sundsvall 11 november, Karlstad 2 december  Hoppar du av så får du betala självkostnadspris för mat och lokal på 350 kr. Pengar som du annars inte betalar, utan vi bjuds ju på mat och sådant :-).  

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Engla
0

Det där låter intressant. Inte så värst långt till Växjö heller. Jag ska tänka på det.Glad

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Lena
0

Intressant program! Hade gärna kommit om jag kunnat för jobbet!

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

vanessa
0

Självklart så informerar jag om vad som händer där, på detta forum. Är i Sundsvall i november, med min stackars man ssom åkte på att åka upp med mig. Ville inte vara själv. Fast han älskar katter och katthemmet så det satt nog inte så långt in.

Förresten, nästa vecka så kommer vi att vara på ett stormöte i Stockholm där djurskyddsinspektörer, poliser, veterinärer och djurhem kommer att vara med. Det ska bli intressant.

www.djurhjalpen.nu

Lena
0

3# Så mycket intressanta saker det händer! Vi ser fram emot rapporter sedan Vanessa! :)

//Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

brittkis
0

Vad  glad jag blir av att läsa att så mycket positiva saker Det händer för katternas bästa. Tänk om man kunnat komma på dessa möten om dom finns i närheten av Göteborg, sommartid.

jag känner mig ledsen och tom efter allt som hänt, men jag ber att allt skall ordna sig till det bästa . jag längtar hem till Sverige, men får väl inte så mycket tid att längta , för om 2 veckor öppnar vi kyrkan och då blir det fullt upp.

jag sänder en stor kram till alla vänner på Hittekatten  både till dom som känner mig och dom som inte känner mig.

/ brittkis

vanessa
0

Och nu har vi ändrat destination. Det blir Växjö den 21 oktober, och min kära man slipper då följa med. Han sitter nog och pustar ut just nu.

vanessa
0

Veckans stormöte med polis, katthem och inspektörer är inställd för tillfället. Men kommer längre fram i år. Då ska vi även träffa folk som tar hand om "hittegods" dit katter egentligen räknas. Samt gå igenom lagar med mera. Ska bli hur intressant som helst. Men längre fram.

Dock så åker vi på Djurhjälpen till Växjö, och det ska också bli intressant.

Lena
0

#7 Ser fram emot att ta del av detta stormöte sedan Vanessa! Mycket viktigt och bra att det kommer till stånd. :)

//Lena

vanessa
0

I morgon så åker jag och några andra till Växjö. Så jag kommer inte att kunna svara på saker här förrän på lördag natt. Men däremot kommer jag att lära mig en massa bra saker som jag givetvis berätta mer om här sedan. Vara v det intressantaste kommer jag att berätta här - nämligen kattkampanjen 2007.

Nytt möte med polis, djurskydd, katthem är bestämt och blir den 27 oktober i Stockholm. För katthemmen o Stockholm alltså. Det ska bli intressant.

Vanessa

Lena
0

#9 Ha det så bra i Växjö Vanessa! Ser fram emot en liten rapport vid hemkomsten.

//Lena