Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettbilder-filmklipp
Läst 1019 ggr
Elega
0

Simbas tråd

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En del här på hittekatter har följt Simba och allt han varit med om. Från att ha hittats ute helt ensam utan mamma och utan ett hem att gå till vid ca tio veckors ålder till att komma till en kvinna som aldrig var hemma och själv hade en katt som var elak mot Simba. Sen kom han till ett bra jourhem hos Angelika och hennes Sambo. Tyvärr råkade han ut för en del mobbning av deras ena katt Charlie där också.

Tills sist kom han till oss, Mig och min sambo och våra två katter och vår hund. Här trivdes han väldigt bra och slipper mobbning, alla djur här hemma älskar honom =) Så vi beslutade oss för att behålla honom!

Simbas bett från de andra katterna blev väldigt infekterade och han fick åka till veterinär flera gånger. Nu är han på bättringsvägen och äter antibiotika och allt ser väldigt fint ut.

Simba har blivit avmaskad, kastrerad och ID-märkt och får sin sista vaccinspruta på måndag!

Här får ni lite nya bilder som tog alldeles nyss (hittade äntligen min kamera:D)

Elega
0

Sötis =)

Elega
0

Naw.. =)

Elega
0

Slicka lilla tassen =)

Anna77
0

Hörligt att höra att ni behåller honom. Han är verkligen jättefin och man ser att han trivs jättebra!!!

Elega
0

Ja det gör han =) Nu har han, som alla katter som mellanstannar här, upptäckt vårat badkar. Av någon anledning så uppskattas det enormt av våra och andra katter.

Dem är där nere och busar gärnet med varandra, eller med sig själva för den delen ^^ Gömmer sig i duschdraperiet och sticker ut tassarna för att provocera sina kattkompisar :P haha.

Och han älskar när hunden tappar kulor på golvet när hon äter, då är han framme fortare än kvickt och snor kulan och kan leka med den i timmar innan han tillslut äter upp den ^^

Fagddu
0

En sån underbar liten sötnos. :)

Han är säkert överlycklig över att ha fått en alldeles egen familj att vara hos. :)

gulliver
0

Det värmer oerhört i hjärtat att Simba hittat hem. En sådan liten gos- och sötnos.

emjon
0

Gosekissen så söt och verkar till och med tycka att tratten är okej. Blir så glad för kissen att han nu fått ett underbart kärleksfullt hem och även för er som fått familjen utökad med en högvinst.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Shadows
0

Naw! Lilla Simba!!! Gud vad jag saknar den lilla buspojken! Kul att höra att han är på bättringsvägen! Kan säga att han lekte i badkaret här också, snodde med sig en boll och skuttade runt som en tok! Skrattande

Shadows
0

Hur är det med Simba nuförtiden? bara nyfiken Skäms

Elega
0

Åh, jag har tänk att uppdatera den här tråden länge nu =)

Men min förra dator har gått sönder, likaså min digitalkamera, guuud så roligt :P Så inga bilder finns.

Men jag kan ju berätta hur det går iallafall.

Simbas sår såg ut att läka finfint tills det var 1,5 tablett kvar. Då sprack det ena såret upp igen. Dagen efter hade vi tid hos veterinären för vaccination, så jag passade på att be henne se över såren på samma gång. Hon sa att sårfickan hade blivit större men att hon ändå trodde att det skulle läka ihop utan någon mer medicinering eller slangar, om det ändå skulle gå upp igen så skulle jag komma in igen så skulle hon sätta in en slang.

Hon spolade ur såret och vi åkte hem. Såret läkte ihop, gick upp, läkte ihop och gick upp titt som tätt under två dagar, men jag avvaktade, eftersom jag antog att det bara hade svårigheter att sluta sig. Men nu har det varit stängt ända sedan dess och det verkar gå åt rätt håll.

Han är pigg och leker som en dåre med våran andra hane som är en månad äldre än honom :) Dem är verkligen oskiljaktiga nu. När han blir trött efter all lek kryper han upp bredvid mig eller upp i min famn och spinner som en hel gräsklippare.

Han tycker fortfarande inte om hunden, men han har inga problem att ligga bredvid henne, ibland tillochmed väldigt nära, men när hon börjar busa med honom, tvätta hans rumpa eller lukta honom i ansiktet springer han iväg och säger till mig att vovven är dum och påträngande.

Han äter som en häst och mår superbra i övrigt! Längtar tills han är läkt och våren kommer så att jag kan börja koppelträna honom :) Då kan jag gå ut med alla tre katterna samtidigt, mys.

Något mer du/ni undrar över så fråga på :D

Simson
0

Han ser verkligen ut att mysa och må förträffligt! Härligt att han hittade ett eget varmt hem att trivas i! Vad roligt med en egen lekkompis! Lycka till vännen! Kyss

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Fagddu
0

Vad mysigt han ser ut att ha det. Skönt med ett lyckligt slut. :D

gulliver
0

Lille Simbaplutten, jag håller tummarna stenhårt för att problemen med såren är över. Kram och puss på nosen Glad.

Anna77
0

fina fina kissen..!

Elega
0

Nu har tratten äntligen åkt av =D Finaly..

Vad lycklig han blev. Han låg och mös bredvid mig i soffan och så drog jag försiktigt av den, först märkte han inte det och så började jag killa honom där tratten hade suttit och aldrig har jag hört honom spinna så mycket =) Efter 10 minuter gick det upp för honom att han äntligen kunde tvätta sig, sen var han upptagen hela dagen :)

Igår låg han och brottades med Tim i soffan :) Äntligen kan jag bita honom, sa Simba! hihi.

Han har massakrerat min palm.. haha. stackars växt, blir nog att köpa plastväxter i fortsättningen, för nu har han bjudit med dem andra katterna i hans växttuggande :P Har inte en hel blomma kvar i hela lägenheten. Haha.

emjon
0

Förstår att lilla Simba är lycklig över att äntligen få slippa tratten och så fint att såret nu äntligen läkt ut. Blir så glad över det du berättar om kissen och att han nu fåttt det så bra och toppentrivs.

Har du prövat med att köpa kattgräs? Mina här blir överförtjusta så fort jag sätter fram en ny kruka. Det skall vara den grövre sorten av havre som de vill ha och inte den som det står soft på. När katterna får tillgång till gräs så låter de bli blommorna förutom ampelliljan som de också gillar.

Elega
0

Ja det ska jag deffinitivt prova! Har hört om det innan men jag visste inte om det funkade.

Han mår så bra nu :) Är så glad för hans skull, han är så underbar. Igår sov han mellan mig och sambon på rygg precis som oss :)

emjon
0

Lilla Simba är ett utmärkt bevis på hur fel en katt kan bli behandlad pga dumma och okunniga människor. 

Kan riktigt se framför mig hur kissen njuter när han sover hos er en underbar solskenshistoria är det.

Shadows
0

Vad skönt att lillen mår bättre! Kan säga att mina använde kattgräset som en säng… men dem är ju lite speciella Tungan ute

Blir så glad att höra att Simba har det så bra! Får man tigga lite bilder? Oskyldig

Hittade en gullig bild på lillen när han snodde en boll och lekte i badkaret!

gulliver
0

Åh, jag är så glad och lycklig över att lille Simba fick det absolut mest perfekta hemmet.Glad

Elega
0

Här är lite crappy webbcambilder :) Denna tog sambon för några dagar sedan :)

Elega
0

Denna tog jag nyss =) Han står på köksbordet och han tyckte att datorn var jätteintressant :)

Elega
0

En till =)

Elega
0

Så här ser det största såret ut nu, en liten vit fläck =)

emjon
0

Gosekissen så söt han är och vilken skillnad på såret före och efter.

Härligt att det gick bra till slut och du har en duktig veterinär som vet hur sådana skador skall behandlas.

Fagddu
0

En så nyfiken liten gosekisse. Han ser ju helt överlycklig ut, utan tratt. :D

Shadows
0

aww! Vad gullig han är utan den där tratten! Han ser ut att tycka det är skönt att den är borta! Skrattande

Elega
0

Simba har fått sin första koppelpromenad här hemma! Tog ut honom och Tim samtidigt så att dem fick leka i snön. Han bryr sig inte om kopplet för fem öre, det gjorde inte Tim heller första gången vi tog ut honom. Älskar mina obekymrade pojkar =) Nu snarare spinner Tim när man tar på honom selen, han vet ju vad för kul som ska hända =)

Tim och Simba är så lika, älskar det med dem, att tex om man byter sand i lådan så blir dem jättenyfikna och överlyckliga över något nytt, istället för sura och skeptiska, och så är det med allt nytt! Allt nytt är kul och spännande, och det är så skönt! Inga protesterande katter här inte!

Dem båda två hade hur kul som helst i snön, det var inte alls läskigt att gå på, bara nytt och spännande. Många hopp och skutt blev det, och trassel i buskarna ^^ Tyvärr blev det ju inga kort eftersom kameran är trasig, ska försöka fixa en ny när jag får cash över.

Nu ligger han bredvid mig och kurrar, söta söta pojken!

Elega
0

Tog en liten webbcambild igen, kissarna älskar mina stolar =)

Fagddu
0

Hur går det med liten Simba? Allt fortfarande bra? :)