Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutanför-ämnet
Läst 1488 ggr
essut50
0

Godmorgon/kväll v 5

Nu är det ju måndagkväll då är det bra på TV kl 21.00 på 5:an CSI NY..Jag gillar den serien, ja alla CSI förståss.. Tur att dom kör gamla CSI på nätterna, så man har nått att göra när man är på jobbar..Flört Det andra programmen jag gillar är Law & order bra kriminalserie som oxå går på nätterna nu..

Inatt är jag ledig men ska jobba imorgon och på onsdag..

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Lena
0

Första arbetsdagen i den här veckan har gått tillända. Hann klippa håret efter jobbet vilket var mer än välbehövligt. Imorgon kommer lönen, usch det har varit en tuff månad nu så här efter jul. Vädret har varit mulet och grått men ganska milt för årstiden.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

essut50
0

#1 Visst är det skönt att lönen kommer imorgon..Det har varit en lång månad, fick ju förra lönen den 23 december..

Vädret har varit grått hela dan tycker jag. Milou gillar att sitta och titta ut när änderna kommer från sjön och går mitt i gatan upp till centrum ibland. Kan vara upp tilll 20 änder som går ipå rad..Bilarna får väja för dom..Skrattande

mymlanbus
0

God kväll!

essut, du kollar in samma program som jag brukar se, mm, dom är bra!

Dagen idag har varit okej, har varit en sväng och letat efter en fösvunnen hund (i en av trådarna) men ingen vovve inom syn eller hörhåll :(

Handlat lite grann och kelat med Shimena och byggt ihop hennes nya klätterställning :) som hon gillar. Köpte en sån där "säng" som man har på elementet, den är populär, men först var hon rädd för den, men nu ligger hon där.

Slagit ner ändan här och ska ta en treo, för nu har jag huvudvärk igen :( dock inte migrän den här gången :) det är jag glad för.

Marga
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Säng på elemenet sa du, det gillar inte mina svarta pantrar alls Tungan ute.

Grått, grått grått och dimmigt i Stockholm… rent bedrövligt väder…

martdat
0

#0 csi gillar jag med, men jag är snål jussst nu och har bara frikanalerna…

har en illa huvudvärk som inte vill släppa, inte likt mig, har nog hafft för lite att göra på jobbet, är riktigt illa nu, inga gäster alls knappt på hotellet i natt,,,läget ser inte just ut,

lite deppig, pallar inte med brorsan, se förra godmorgon tråden,,,

annars ok dag egentligen..

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Inge-elsie
0

Jag skall snart sova tror jag. Mamma har bara varit för mycket idag. Sjukgymnasten kom och pratade med henne, och sedan skall hon börja på dagverksamhet på fredag. Hon har redan börjat gnälla om det. Nu vill hon ha morfintabletter för huvudvärk. Sedan tror hon att hon är beroende av dom sedan sjukhuset. Allt för att slippa åka. Så allt är som vanligt igen. Sarah kom hem med blommor ikväll. Hennes första bukett med röda rosor.

essut50
0

#6 Så tanten är som sitt vanliga jag hör jag.Gråter Lycka till med henne..Flört

Sidentass
0

Suttit alltför länge vid datorn….o ska gå o lägga mej nu så att man är fit for fight imorrn när Berlioz och jag ska åka till vet o kolla upp hans svansont..tror säkert att det ligger några katter o väntar på mej i sängen, man sover så gott när dom är där o spinner..

mymlanbus
0

Borde väl med gå och lägga mig, men det finns så mycket att läsa här så det är svårt att slita sig :)

karins
0

Grått och trist här. Ludde öppnar dörren själv i detta huset åxåTungan ute så alla katter susar ut, måste ha låst hela tiden så vi har koll på vilka katter som är ute eller inne. Har mycke att packa upp ur låder nu, var och hämtade köksmöbler i går som vi köpt på blocket, man kan göra många bra fynd där. Mozze sitter här i fönstret framför min dator…alla 7 katterna tycker det är kul med stort hus…

essut50
0

Här är det grått oxå, finns ingen snö kvar som tur är.

Milou har lekt med Gunillas tärningar som kom idag på posten.

Nu sover båda två, Pontus i klätterträdet högst upp och Milou under mitt täcke.

Ikväll är det dax att åka till jobbet..Gråter

mymlanbus
0

God middag!

Har varit en sväng till pappa och hjälpt honom med ditten och datten. Nyss hemkommen och väntar på att klockan ska bli 14 för då är det tvättstugan som gäller :) skönt när det är klart!

Ska iväg och kolla in scrapaffären här i stan, det finns så många fina saker där Tungan ute så man vill ha den och den och den och den Förvånad men jag går väl ut tomhänt förstår jag, men förhoppningsvis med lite nya ideer i alla fall

Ha en bra dag alla och du essut, jobba lugnt inatt

Kraaaam

Jenna-Gun
0

Fick ett foto från min systerdotter i går.

Hon har tre katter. Det här är Kotten. Han är en trind o go kisse.

Annars är det grått trist väder. Har rensat lite i garderoberna. Men det var inget kul så jag lade ner projektet fort.

Jenna

essut50
0

#12 Tur att jag har tvättmaskin uppe, orkar inte gå ner i källaren alla ggr för att tvätta. Lite lat kanske jag är.

Ska ta det lugnt inatt, finns så många bra TV-program inatt att se på..Brukar göra allt klart innan CSI börjar. Tänk att man blir lite sur när det larmar just när programmet börjarGråter TV-frälst är jag nog..

#13 Vilken jätte fin kisse, gillar röd/vita katter. Förstår att det inte är kul att rensa ur garederoben..Man behöver det ibland tyvärr..Skulle nog behövas här oxå, har nog massor av kläder som man inte kan ha..Gråter

Puma77
0

har varit hos en bakant och byggt ihop köksbord och 4 stolar så jag har alldeles ont i fingrarna efter allt skruvande. Tog några timmar men man får ställa upp när man är den som inte har tummen mitt i handenFlört

Ska ta mig lite kaffe nu och fundera på vad jag ska äta idag, sen ska jag fixa en massa tradera utskick och senare ikväll blir det att röra på fläsket igen när det blir träning.

//Pia

Hawknestgrove
0

HAha Puma, ja det är en dl för dig att göra! Visst är det kul att vara den som alltid får montera ihop grejer? JAg är också alltid den, som blir anlitad. Siw ropade alltid på mig förut, efter att hennes gubbe SPIKADE ihop deras säng…….Så efter det, så var det alltid jag som fick skruva möbler…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Jenna-Gun
0

#14 Hade ingen motivation att göra nått när snön faller i mängder.

Vill bara krypa under täcket med en katt.

Jenna

anebit
0

Mörkt, mörkt och åter mörkt ute!

Längtar till mars när dagarna bara blir längre och längre, då skall vi börja bo mera i vårt fritidshus eftersom min man som jobbade på krisdrabbade Volvo har fått sluta. Han har fått 12 månaders lön utbetalt nu i januari och är  numera hemma om dagarna.

Så nu gäller det att hushålla så att pengarna räcker fram till jul sen går han i pension.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

martdat
0

#17 hur går det med din syn jenna gun? ska du opereras ijen?

Jenna-Gun
0

Japp den 5/2 opereras jag igen.

Gruvar mej lite. Hur det än är så är man rädd att det blir sämre än innan.

Men man ska ju inte ta ut något i förskott.

Jenna pessimisten

martdat
0

#20 men det är väll redan sämre än innan? Hoppas det går bra, du är verkligen värd att ha din syn skaplig, kram,.

Lena
0

Idag har det varit en smula vår i luften i trakterna av Trollhättan. Men mörkt och murrigt är det annars. Det är så tröttsamt den här tiden på året när det är mörkt när man går till jobbet och mörkt när man går hem. Men det ska väl gå mot ljusare tider snart. :)

#20 Håller tummarna hårt för att det ska bli en lyckad operation Jenna.

//Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

karins
0

Godmorgon! sitter här och väntar på foderbilen…Har beställt Orjen hoppas dom hittar hit ut, finns inga nr. på husen. Matvraket Sippan väntar oxå…

#20 Håller tummar och tassar för dig Jenna!

karins
0

Hmm…det spökar med bilderna tror jag…

Sidentass
0

#20 Önskar dej allt lycka till med den stundande operationen Jenna! Vilken vacker kisse din syster har!

Grått o trist väder här i Linköping..har som sagt en nybehandlad tratt-kisse här hemma..han är så enomrt duktigt med att stå ut med tratt-eländet att det är rörande, även om han naturligtvis inte gillar åbäket! När sonen kommer hem från skolan ska vi med gemensamma krafter ge Berlioz Vetrimoxin-pastan…inte för att han är hårdhänt när vi gör det, men det är svårt att få ner!

Puma77
0

Grått och trist här med. Ska fixa lite med tradera idag oc sen iväg och handla kattsand. Sov till kvart i elva idag vilket var väldigt skönt. Hade en pratglad herre nu inatt och sen en hel del bus under småtimsmorgonen så jag stängde in Thindra och mig i sovrummet annars hade man väl inte fått somna på ännu fler timmar.
Undrar egentligen vad Billy konvrserar om. Han pratar ju för fullt hela tiden och så kommer Tudde med en och annan kommentar, kanske diskuterar de sitt tidigare livObestämd

//Pia

Inge-elsie
0

Blev väckt klockan 5 av att vattenkranen i köket rann. Mamma hade satt på den för att jag skulle vakna. Somnade om till klockan 8. Då kom hemsjukvården och sedan kom hemtjänsten. Mamma fick en ny madrass idag som man skall pumpa upp. Katterna gillade den. Nu skall jag börja lägga om mammas sår varje dag. Det är den nya hemsjukvården, lär upp de anhöriga. Det blir billigast så. Nu sover mamma och katterna. Jag skall städa när dom har vaknat.

Alexej
0

Karin, läs under "Dubbla bilder". Det är nog det som spökar.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Jenna-Gun
0

Alexej skriv en ny tråd och lågg in den tråden (Dubbla bilder) i det så alla som har svårt att veta hur de ska göra. Kan spara och läsa på.

Kram Jenna

Jenna-Gun
0

Ja det är så grått o trist att man bara vill gråta.

Gruvar mej för Umeåresan nästa tisdag. Man vet vad man har men inte vad man får.

Katterna verkar lika sura.

Jenna :(

solweig
0

#27# hur kunde mamma klara sig upp själv? lycka till jenna det ska nog gå bra.

essut50
0

#27 Undrar jag oxå..Hon kanske kan bara hon vill, såna är dom gamla..Skrattande

Lycka till Jenna, det kommer att gå bra.

Har sovit mina 5 timmar så nu ska jag snart iväg till jobbet igen. Igår var tåget försenad för att en gammal dam blev dödad av X200 i Älvsjö..Tänk att dom inte lär sig att man inte ska gå över spåren medan man pratar i mobilen..

Aftonbladet

karins
0

#28 ibland syns bilderna i inläggen någon sekund sedan försvinner dom?? karin blir snurrigFoten i munnen

Alexej
0

#33 Inte för mig. Ingen aning. Men om du har bockat i dina inställningar för:visa alltid bilden i inläggen behöver du inte bockar för det när du skriver en inlägg.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

martdat
0

#32 vår pesonalansvarige var med på det tåget,,, otäckt,, nä prata i mobil kan få alvarliag konsekvenser, man glömmer tänka,,,,

har jobbar som vanligt, inget vidare att rapportera,,

martdat
0

godmorgon, vanlig dag, min dotter vägarr stiga upp och det är ett helskotta, suck, att man aldrig kan få lite lugn på morgonen….. brorsan ska te en psykolog i dga,, hoppas det ger nått, dessvärre bara tre ggr, nån kartläggning av problemen….

Lena
0

#27 Vad otäckt! Mobiler och trafik går inte alls ihop.

#33 Jag har samma problem med bilderna. Har testat på tre olika datorer och det har varit lika dant oavsett vilken dator jag använt. Verkar ha uppkommit i samband med uppgraderingen till den nya verisionen. En fråga för supporten.

//Lena

Puma77
0

Vaknade vid 9 idag och har precis diskat upp gårdagens disk och ska ta mig lite kaffe. Tittade precis ut genom fönstret med och ser att det snöööööaaaarObestämd

//Pia

essut50
0

När jag tittade ut på jobbet inatt så var det fullt med snö utanför..När jag kom hem till Kungsör så var det snö här oxå. Så det verkar ha snöat överallt inatt..

Nu har vi beställt tid hos veterinären för Pontus, han ska ta bort tandsten på tisdag. Hoppas det går den här gången. Förra gången vi hade beställt tid så blev han akut sjuk så han hamnade på Strömsholm istället, så det blev ingen besök för tänderna i Eskilstuna ..

Alexej
0

Ingen snö här:) Men disigt och kallt…

karins
0

Grått och trist här. Fick hem 40 kg Orjen igår med foderbilen, Morgan P ska ha 10 kg av det. 3o kg till mina Pälsklingar ska väl räcka ett tag. Börjar längta till våren nu så jag kan ut och sola på vår bautastora balkong…kanske skulle näta in den till katternaObestämd

Alexej
0

Vad ska ni göra med all virke?

mymlanbus
0

God förmiddag!

Har haft svårt att sova inatt, tänker på alla djuren som går ute och fryser nu och inte har hem eller mat och kärlek Gråter

Vi har ingen snö här men det är så rått ute att man blir stel som en pinne i alla fall :(

#36. Jobbigt med barn som vägrar gå upp, vattenspruta? Hoppas att det går bra med bror din idag, det är bra med kartläggning, då kan man lättare få hjälp, eller det är så här i stan i alla fall *kram*

#41. Oj, vilken stor balkong :) där kan man göra världens ställe till kissarna ju :)

Ska se till att komma igång, svårstartat motor idag :(

Har det gott alla

karins
0

#42 Hyresvärden håller på att tilläggsisolera fasaden, baksidan på huset är inte gjort än, men ska väl bli färdigt till sommaren.

#43 Jo kan bli jättebra för kisarna där Cool

Jenna-Gun
0

Här är det grått grått o trist.

Man vill inget göra. Ska städa liiiiiiiiiiite. I helgen ska hela huset saneras. Så jag smygbörjar lite smått i dag.

Jenna

Kat08ja
0

Idag har jag städat och städat och sovit och sovit. Känner mig lite förkyld.

Jenna-Gun
0

Här blev det inte alls som jag tänkt.

Skulle ladda ner två program till min mans dator. Det var mera tidsödande än jag tänkt. Men det kommer väl en dag i morrn oxå får jag hoppas. Annars kan städningen kvitta.

Jenna

martdat
0

#43 han gick inte dit,,,ångest och depression i dag ,,, Alvarligt så orkar jag inte längre, han har inte skickat in lönerapporten så han har inte fått lön och han är skyldig mig 2400kr,,,, pengar jag måste ha för att klara mig, jag kan inte låta bli att bli arg oxå, nonchalant betende mot mig och min dotter, hon fyller år i helgen och pengar behöbös men han gör inte ett dyfft, jag vet att han e sjuk, men jag orkar inte mer, ska se om jag kan få tag på socialens vuxenenhet på måndag em om det är nån där när jag slutat jobba, de får ta över,,,, jag går i väggen komplett här,,,

Alexej
0

#48 Det är alltid bra att hämta hjälp!

martdat
0

#48 tack, vi har försökt i 5 år,,,,,,

http://angestsjukdomar.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=8cb54f5f-7e38-4b37-9f77-3a7feaa2fbf4&GroupType=Se.iFokus.Community.Board.ForumGroup

se om de har nått råd att ge,,

men hoppas ju alltid,,,

kissarna mår bra här i allafall, alltid nått att glädja åt,,

chigak
0

#48 tänker på dig. Vet hur det är att ha en bror som inte mår bra. Det har jag också. Nu bor han långt ifrån mig så jag blir inte så inblandad längre men jag har måånga gånger hjälpt honom på olika vis så jag kan förstå hur jobbigt det kan vara. Stå på dig när du pratar med socialen även om det är jobbigt, din bror har rätt att få hjälp och du har rätt att få orka med ditt eget liv.

Kram

martdat
0

Godkväll. ska för en gångs skull iväg en stund med kompisar. men ville kika in och hälsa trevlig kväll till alla. mamma kommer i morn, händer max vartannat år offtast så jag tittar inte in här förens till kvällen tror jag,,,

Jenna-Gun
0

Hoppas din kväll blir trevlig.

Ha en fin helg alla.

Kram Jenna

Lena
0

#41 Vilken fin balkong du har! :)

#50 Kämpigt att din bror inte mår bra. Förstår att det kan kännas tröstlöst.

Skönt att det äntligen är fredag! Veckan har varit ganska tuff på jobbet. Hur mycket som helst att göra i en ända röra. Suger musten ur mig…

//Lena

mymlanbus
0

Borde gå och lägga mig så jag är utvilad i morgon när vi ska leta efter Birger, men tröttheten vill inte komma på beställning :) som vanligt!

Den där John Blund är inte att lita på Tyst

Har tagit hand om stryktvätten idag, stryka för 3 personer och en himla massa blusar :( det är inget kul, men himla skönt när det är klart!

Har gjort veckobehandling på Shimena och klippt klor, borstat och kollar öron, tänder och päls. Allmän massage, det gillar hon (och jag med).

karins
0

Godnatt! Hoppas alla sover gott i natt!  Har tvättat i dag och försökt få tag i ved…inte roligt att sitta mitt i vintern utan värme. i morgon vet jag om vedgubben har 10 kubikmeter till oss så vi slipper frysa. Det har blåst snålt i dag och det verkar kallt ute nu på nollan ser jag.

essut50
0

#56 Hoppas ni får tag i ved..

Var och köpte garn i går så nu har jag suttit i vardagsrummet och stickat hela kvällen/natten. Var oxå på Ikea och köpte katt tältet, men ingen här är intresserad av den GråterMilou gick in i den och luktade bara, fast jag hade lagt en skön fäll i den..Så det är sista gången jag köper nått till dom..

Godnatt nu måste jag nog sova känner jag..

Inge-elsie
0

God morgon Här har det hänt saker. Mamma har ramlat ur sängen eftersom jag försov mig. Fick väcka både Magnus och Sarah. Men hon slog sig inte. Hon skulle klara sig själv. Sov 2 timmar till. Idag skall jag storhandla eftersom Magnus är hemma på förmiddagen. Mamma var på sk pensionärsdagis igår. Hon var hysterisk när hon kom hem eftersom hon trodde att jag inte var hemma.

Jenna-Gun
0

Halvmulet och -3*.

Här ska städas.

Inte kul men nödvändigt.

Ha en bra dag.

Jenna

martdat
0

Godmorgon, mamma är försenad så jag tar chasen att kolla läget här med kaffe i högsta hugg,

#56 hoppas ni får tag i ved, fy för ett utkylty hus, jag vedeldade med ett tag hör och eldade upp det messta brännbarn för det var taight med ved,, allt papper, kartonger , mjölkförpckningar, tidningar,,, gammla plankor som låg och skräpade,,,,

#58 Starkt av dig att orka ha din mamma hemma så, förstår av dina inlägg att det måsste vara hemskt krävande för dig. ta hand om dig själv oxå.

chigak
0

Har tagit sovmorgon idag då jag är jätte trött efter jobbet i veckan. Sen måste jag städa och ta hand om tvätten. Hoppas att jag ska orka sätta mig och virka också ikväll men får se hur det går.

Ha en bra lördag allihop.Glad

Lena
0

#58 Du gör en stor insats för din mamma! Har hon börjat på en dagverksamhet om dagarna? Det kan vara lite tumultartat till en början men när hon vant sig kommer det med all säkerhet att fungera bättre. Då kan det bli både en avlastning för er som anhöriga och en extra stimulans för din mamma. Jag arbetar inom den typen av verksamhet i Trollhättan. Där har vi dagverksamhet, växelvård, korttidsboende och permanenta boenden i en och samma enhet. Det gör att vi kan stödja anhöriga på lite olika sätt. Det är viktigt att man får stöd och hjälp för att orka med. Som andra skrivit - du behöver få tänka på dig själv ibland också.

Jag ha rockså haft sovmorgon. Det blir det alltid på lördag och söndag eftersom jag går upp tidigt på vardagarna.

Vi har rikligt snöfall här ni. De kallar det för Vänersnö. Det är ofta mer snö här i området runt vänern än på andra ställen.

//Lena

Sidentass
0

Mulet väder här i Linköping, men tack o lov inte kallt. Då blir det lättare att ta promenaden för att köpa kattsand här till eftermiddan. Stor åtgång på sanden, blir så när man har många katter förstås.

Måste slita mej från datorn o gå ett varv med dammsugaren, städningen blir ofta åsidosatt på grund av mitt datorsittande, men nu kan man inte vänta längre! Vi fortsätter med Berlioz medicin..håhåjaja..inget kul tycker han, men nödvändigt säger vi!

Inge-elsie
0

#62# Mamma började igår. Började med att gnälla om att jag inte var hemma när hon kom hem. Hon trodde att jag var och handlade. Jag var hemma eftersom hon skulle vara borta 1 timme. Hon skall vara 2 dagar i veckan. 4 timmar varje gång. Har varit och storhandlat idag eftersom brorsan kom. Just nu sover alla utom jag. Mamma lägger sig vid 7 tiden på kvällen så då blir jag ledig och kan koppla av.

snickan
0

Här finns ingen snö i Jönköping, men det är så trist väder mulet, nära 0 gradit.

#30 Hoppas det går bra Jenna i Umeå den 5/2

Puma77
0

Här hade det snöat lite under morgonen men det är ndast så man ser lite spår efter snö inte mer.

Ikväll ska jag iväg och sitta i sekretarietet i innebandy. Det är dam jr SM så jag ska ha de två sista matcherna ikväll. Kul att komma hemifrån ett tag och se lite folk.

//Pia

chigak
0

Fy har fruktansvärd huvudvärk idag så det har inte blivit något städat här. Men jag har suttit hos Minnie och Snuffsan och virkat några myntaråttisar iaf. Nu ska jag bädda ner mig på soffan en stund så jag orkar med kvällen.

anebit
0

Här har vi också snö och - 4*

Har varit på stan och köpt öronproppar så att jag slipper höra snarkningar från han som jag delar säng med.   Skrattande   Hoppas bara att det funkar.

Puma77
0

Nu har jag kommit hem från dagens två sista matcher i dam jr sm. Vårt lag vann mot Engelhoml och är vidare. De möter imorgon Jönköping som vann mot Malmö i platsen om en en av finalplatserna.

Riktigt kul att se Malmö Jönköping och snacka om en riktigt go Malmö klack man hade bakom ryggen. Så sak en hejarklack vara och heja fram laget, tyvärr räckte det inte riktigt ända fram för dem.

//Pia

karins
0

Blåser kallt här. Tur att jag fått tag i ved…den kommer på Måndag.#60 Just precis eldar allt som går att elda, hittade gammla tagelstoppade kuddar här på vinden som vi eldade…men fy bubblan vad det luktadeSkrikandes Katterna börjar bli lite galna, undrar om dom redan håller på att få vårkänslorTungan ute

Puma77
0

Nu håller jag på att slänga i mig lite kaffe och kolla igenom datorn. Om ca 8 min ska jag möta upp en kompis så ska vi åter igen ge oss iväg till hallen för en dag med innebandy. Som det såg ut igår så är Jönköpingstjejerna riktigt heta så de är lite favorit men de har spelat och vunnit mot våra tjejer med uddamåletå chansen finns. Sen så kanske det blir Malmö åter igen i final. Vet inte riktigt hur bra Pixbo tjejerna är då jag inte såg deras match.

//Pia

Inge-elsie
0

Jag försov mig igen, men nu har mamma och katterna fått frukost. Nu ligger alla igen. Väntar på hemtjänsten  som skall hjälpa till.

Skall bara ta det lugnt idag.

martdat
0

Godmorgon, ska på min lille lillebrors barndop, och min dotter fyller år, så hon fick paket på sängen,, hon var hoss sin pappa tills i går kväll men de hadde inte firat henne så hon är jätteledsen, de hadde supit i stället,,, som vanligt, hur är man funtad om man skiter i sin dotters födelsedag!!! Skrikandes

Fagddu
0

#73 Tråkigt med föräldrar som inte tar sitt ansvar… Hoppas hon blir gladare hos dig iaf, trots andra problem.

#69 Grattis till segern!

Här är det äntligen lite snö! jag tycker det är lite tråkigt när man inte får någon snö alls på vintern. Jag vet att det är himla tråkigt för att alla katterna som är ute och fryser, men jag är SÅ barnsligt förtjust i snö så jag kan inte låta bli att le litegrann.

Vi har också fått en ny grannkatt här. Han ser ut att vara kanske 6 mån och en liten rödis. Och precis som alla andra grannkatter här på gården så kommer han förbi någon gång om dagen och får leka lite med en laserpekare, och det är jättebra för då får jag gosa lite med en kisseunge igen. Synd att jag inte har tid med någon kissebebis till.  Men efter en vecka med i snitt 10 timmars arbetsdagar så inser jag att det bara är elakt mot lille kissen. Rynkar på näsan

Jenna-Gun
0

Här skiner Solen.

Men det är -21*

Så det blir att vara inne.

Katterna har fått nystädade kattlådor. Så de behöver inte gå ut om de inte vill.

Ha en bra dag.

Jenna

Sidentass
0

#73 Men usch så tråkigt..förstår inte många gånger hur folk tänker..man tycker ju det är en självklarhet att man uppmärksammar barnens födelsedagar…hoppas att din dotter blivit lite gladare nu!

Måste iväg o handla, vi har långt till affärer tyvärr så de blir tungt lass att dra med kattsand o kattmat..men nu börjar det sina på båda sakerna så det finns inget val, bara att lägga iväg..

Ska på konsert senare i eftermiddag och lyssna på en orkester där sambon är med o spelar..avkopplande med levande musik! Berlioz sår ser ut att läka fint som det ska…så snart så..kan man få glädjas åt att ta av honom tratten!

Jenna-Gun
0

Låter trevligt med en sambo som spelar. Min man har varit trummis i ett band i yngre dar.

Jenna

Kat08ja
0

Jag sov länge idag jätteskönt :-) Idag ska jag hjälpa en kompis eftersom jag har lovat och sen vi äta middag hos henne. Det ska bli trevligt.

Katterna sov hela natten Förvånad ingen busade, krafsade på dörren, jagade fötter el leksaksmöss. Dom kände nog på sig att jag var trött och behövde sova Glad

Sidentass
0

#77 Vad kul Jenna..har han inte trumset hemma så att du har lite örongodis när du sitter vid datorn?;-)

anebit
0

God Kväll här har vi -6* och lite snö, lagom så att det är täcker marken. Blir lite ljusare ute då.

Vi har varit på Ekilstuna Revyn på eftermiddagen, fick många goda skratt och kaffe med mazarin i pausen.

essut50
0

Godkväll.

Har suttit i vardagsrummet hela dan och sytt ihop 5 kattungar. Tänkte ha dom med mig på lördag när jag och Maggan ska på fest i Kungsängen. Ska träffa några kattvänner där.

Här är det lugnt, katterna sover bredvid mig i datarummet. Tänkte åka till Eskilstuna imorgon och handla lite när jag är ledig från jobbet.. 

#80 Minusgrader i EskilstunaFörvånad? Här i Kungsör finns det lite snö på marken oxå..

karins
0

Godkväll! Här har kommit lite snö, just nu är här -7 gr. Har bara latat mig i dag.

Inge-elsie
0

God morgon mamma är sjuk så jag väntar på distriktssköterskan. Sedan skall jag lägga mig att sova någon timme, har varit uppe sedan 3-tiden på morgonen. Hoppas hon sover några timmar. Sarah har varit på sin första cancer-kontroll. Hon börjar bli stor.

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.
Inlägget är låst för nya kommentarer