Tipsat NSD
Hej!
Jag är medlem i ett forum på nätet som heter "Hittekatter i fokus"
(http://www.hittekatter.ifokus.se/)
Där skrev en kvinna från Luleå nedanstående inlägg. Som det ser ut för tillfället så ska familjen bila till Älvkarleby med katterna som där fått tillfälligt hem. Vi andra (i hela landet)försöker samla pengar till bensin och veterinärkostander men de flesta av oss har flera hittekatter själv och går ibland på knäna eftersom det finns så många hemlösa katter.Över 100 000.
Kan ni se framför er hur de sliter med dessa katter som andra tycker är värdelösa?
Värt ett reportage tycker jag!!!!
Med vänlig hälsning
NÖDROP I NORR
Föreningen Kattakuten i Luleå skickar ett desperat nödrop till alla kattvänner i norr!
Vi har lyckats fånga in Mojje, pappan i familjen Skygg på Björkskatan i Luleå. Han har fått flytta in akut hos G på Hertsön. Hon har just nu en evakueringslägenhet där i ca 2 veckor till. Sen har han ingenstans att bo igen. Vintern är snart här och vi är mycket oroliga att han inte ska överleva den då han ju redan är försvagad av hunger och nöd. 30 minusgrader är inte roligt när man är katt. Vi vill verkligen inte släppa ut honom igen.
Så nu vädjar vi verkligen till er alla: Hjälp oss att hjälpa Mojje!! Vi vill inte att han ska frysa eller svälta ihjäl.
Mojje är skygg, ja, men han har ju varit tam förut och behöver nog mest lite tid för att återanpassa sig. Han är mager och allmänt eländig. Utseendemässigt är han svart m. vita tecken. Stora runda ögon.
Om det är någon här eller om ni känner någon som är van vid skyggisar och har möjlighet att ge honom ett hem eller ett stödhem så hör av er till mig eller Cammo så fort som möjligt.
Jag vet av egen erfarenhet att detta forum kan utföra under och nu behöver vi verkligen ett.
Evangeline och Cammo vid datorn
FÖRENINGEN KATTAKUTEN I LULEÅ
Fick åtminstone in det på forumet denna gång men det skedde då på bekostnad av kategorin. Hmmm..
Menar du att det ska stå i tidningen om Mojje och Missan och ungarna?? Det skulle ju vara suveränt!! Däremot vill jag inte att inlägget jag skrev ska in i tidningen. I alla fall inte utan att jag har fått redigera det lite först, så det blir fint :o)
Evangeline
Hej Evangeline!
DET vet jag inte men jag har tipsat dem för det är värt ett par rader, anser jag.Du behöver inte vara rädd för att din text kommer in oredigerad. De kommer att höra av sig till dig om de anser mitt tips värt! Jag ville bara ge mitt tips lite kött på benen och jag tyckte ditt inlägg var "talande" för vad det handlar om att ställa upp för hittekatter och den kattkärlek som finns. Eller ska man kalla det humanitet.
Visst får de väl tag i er privat via Kattakuten???
Om det skulle bli reportage så gagnar det oss alla som intresserar oss för hittekatter och dina nödrop kanske löses på annat sätt än det var tänkt? Bättre! Bara hoppas och hålla tassarna!
(((Kram Soulway som inte kan garantera men som försökt)))

Soulway! En stooooooor kram till dig som tar detta initiativ!!
Det är så bra att det kommer från dig, själv har jag tjatat på tidningarna i olika kattsammanhang så jag tror att stora larmet går på redaktionerna när jag sänder mail till dom i fortsättningen.
"Det är HON igen, öppna inte mailet för katten!"
Hoppas det blir lite fart på murveln där uppe i Norr och att de ger er ett välgörande reportage. Det kan ju göra underverk många gånger vet vi ju av erfarenhet.
Bra initiativ Soulway!
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Wow tänk om de skulle göra ett reportage om kissarna här i Luleå med omnejd…Allmänheten kanske skulle börja agera som vi gör!! Nu drömmer jag men vad härligt det vore om alla engagerade sig i hemlösingarna just där DE bor….Att alla matade och fångade in och försökte hitta nya hem….Ack…
Evangeline med dreamy eyes…
Evangeline OM de kontaktar er. Då gäller det för er att lugnt berätta.(Gråt gärna en skvätt men inte så ni tappar huvudet;-)!Och så berättar ni om alla de olika kissarna och bilresan och att ni inte klarar se katter frysa ihjäl och drömmen om ett katthem i Luleå!!!!!!!!Sedan visar ni "upp" er med kissar!
Cammos Friggebodahistoria är ball! Kanske kan man tipsa någon veckotidning om Cammos mystiska friggebodaverksamhet;-)!!!
I vilket fall så ser det ut som pengar kommer in så ni/vi klarar nog den akuta krisen!!!Men blir det skrivande så är det ju toppen-toppen-toppen!!!!
(Jag ska också sätta in en slant!)
(((Varma Kramar till Er och Alla Gosekissar i Norr från Soulway och Ungarna)))
Jag lovar att jag ska gråta alldeles LAGOM…. ;o) Och be min Musse visa upp sig från sin allra vackraste sida!
Evangeline
..hiii…hiii…Nöden har ingen lag…hii..hii
Kramar från Soulway
I morgon smäller det! NSD ringde i dag!! I morgon ska vi ta med kattungarna från G och åka till Cammos frigga där de andra två är. Sen ska här pratas!!!
Ett kollektivt hurra för Soulways initiativ tycker jag är på plats!!!
HHHHHHHHHHUUUUUUUUUUURRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR
RRRRRRRRRRRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!
Evangeline

Ohh, vad underbart. Vilket initiativ ni tagit.
Massor av kramar till er alla som gör sådant här möjligt.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Jag hoppas att går bra med räddningsauktionen. Har själv 2 st hittekatter Sotis o Sessan den ena Sotis har jag haft i nästan 5 år o Sessan i 1.5 år. Men jag kan inte ha kvar dom för grabbben har utvecklat allergi. men min dotter ska ta över dom. då får de bo på landet och vara ute så mycket de vill.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk
#10 Men vad bra! Det var ju positivt! Bra jobbat Soulway!
#12 Skönt att det löst sig så bra för dina katter!
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
HURRA*HURRA*HURRA*HURRA*
HURRA*HURRA*HURRA*HURRA*
HURRA*HURRA*HURRA*HURRA*
HURRA*HURRA*HURRA*HURRA*
Kraaaaaaaaaam Jenna
Hoj, vad ni är gulliga. Jag är själv så innerligt glad över detta så jag nästan svävar!!!!
Och det ska bli så spännande…
(((Kramar från Soulway)))
Herregud, vet ni om att ni är kanon däruppe på norrtoppen
Här ser man inte en pust eller andning om ev avskjutningar - utan allt handlar ju bara om att rädda missarna från att gå under.
Soulway, Cammo, Evangeline…hedersknyfflar! Er glöd och kraftullhet smittar av sig och ger goda vibbar mitt i alltihopa!
Utmärkt jobbat! Håller tummen och ser fram emot artikeln i NSD!
Kramar från Pelusa
Ja det är så många känslor med här. särskilt när jag själv har räddat och tagit hand om två. Sotis var bara en liten unge, hans rehabilitering gick snabbt. Men Sessan var vuxen, och har hunnit fara väldigt illa. Hennes rehabiltering pågår fortfarande. Hon har nyligen gjort ett stort framsteg och det är att hon oxå går till Min man för att kelaoch när han kallar på henne. Hon är förmodligen född vild, och kan inte hanteras, inte lyftas eller så men hon är väldigt vänlig o keligför övrigt. Bara man "respekterar" henne.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk
Ville bara säga att NSD är flyttat till på torsdag, pga redaktionella problem….
Mipmip sitter nu och skriver en bakgrundshistoria till journalisten. Cammo lånar material av Lena för att beskriva hittekattsbekymren i stort i Sverige. Vi kommer även att hänvisa till det medborgarförslag som lämnats in till kommunen här i Luleå.
Evangeline