Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutanför-ämnet
Läst 1308 ggr
Alexej
0

OT - Ebay

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vet inte mer vad de figurer heter på svenska men det såldes en sån från en Überraschungsei (Kinderägg) från 1983 för

ca 9000 Kronor!!!

Ebay

Jag har säkert kastat många såna….

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Hawknestgrove
0

Va?????? Die Schlümpfen? 9000 kr inte klokt! På svenska heter de Smurfarna….. OCh de såldes som små plastfigurer omkring 1977. JAg vet, då min fd sambos son var galen i de små figurerna. HAr för mig att de kostade runt tian!

Fanns tom en visa om dem…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Hawknestgrove
0

Hawknestgrove
0

Sök på youtube på die Schlümpfen, så får du massa svar!

Alexej
0

Smurfarna, så var det. Det är nog många som åkte till tippen. I tyskland blev en holländare känt för smurflåten:

http://www.youtube.com/watch?v=Hd9mDTRiypw

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Alexej
0

Flört Du var snabbare…

Hawknestgrove
0

Ja vi fick ju köpa skivan åt grabben…….Plus en massa figurer och hus och jox…..Hm, de kanske är billiga på Tradera? Så kanske man kunde göra sig en hacka och sälja på Ebay!

Hawknestgrove
0

Oj, skriver du in ordet Smurfar på Tradera, så får du över fyrahundra objekt…..

Alexej
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag såg det nu…Måste kanske vara specialsmurfar?

Den här gick för 2000 kronor:

Hawknestgrove
0

Ja de som man köpte antar jag…Otroligt. HEhe Smurfarna åt  Sarsaparill och älskade hallonsaft!

mymlanbus
0

Jag har precis givit bort lådvis med leksaker, däri fanns det smurfar :) men de är bara ca 20 år gamla

Hawknestgrove
0

De var poppis väldigt länge……så ingen fara om de är ca 20 år….

Gronstedt
0

Hmmmm - jag har några gamla smurffigurer - kanske ska auktionera ut dem?

essut50
0

Synd att man inte sparade alla smurfar som min son hade när han var liten för 30 år sen…

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

mymlanbus
0

Ja…. tänk på alla tänk om :) då skulle jag bli galen :) men visst har jag blivit av med saker som hade ett annat värde än jag trodde :)

Kusten
0

Förvånad Har en del smurfar.. och en gammelsmurf.. någonstans.. Obestämd

Mari
0

De är ju populära på tradera också :) Har sett flera som gått över 1000.- men det ska visst vara nått speciellt med dem som jag ej förstår.

Lika med de gamla äkta my little ponny från 80-talet tror jag de kom, de kan man också få rätt mycket pengar för om de är i fint skick och rätt modell :)

Och jag vet en som betalar rätt bra för gamla minhästtidningar från 70-talet om hon ej har de numren i sin samling (JAG Flört)

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Kusten
0

Jag ska ha gamla minhäst-tidningar någonstans också. Bäst jag sätter igång med vindsröjning ;)

Mari
0

#17 Woho :D

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Ledin
0

mycket synd att man inte sparade alla smurfar :S jag hade en himmla massa smurfar o även gargamel (lr vad han nu hette den dumma gubben) o han skatt hus ja allt detta fick jag sen fick man mer o mer fast jag inte önska mig :) vart trött på detta när man uppnått så där 13år o ville få plats med hästsaker isf blå smurfar allt packades ner o gav bort det. Finns även smurfar på blocket har jag sett^^ pris vet jag inte alls

Hawknestgrove
0

Ja det är bara att sälja det!

Ledin
0

jag vill bara säga ang ebay min man hittade så man fick det på eng :) han logga in lätt o smidigt så vi som itne fattar tyska har lite lättare :) OCH det går att logga in på alla ebay´s sidor :D så när lönen finns sja klösträd köpas o lite annat :D typist att inte den har kommit för såg ju flera mega stora träd idag som sluttiden är om 10 min hade man ju haft tid o lägga sista sek bud om så var fallet. jaja den 27 sitter jag spikad på ebay :D

Mari
0

#21 Glöm inte att om sakerna inte skickas från sverige så blir frakten dyr och ibland måste man betala tullavgift (!) Så ibland är det inte så billigt som man tänkt sig :)

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Alexej
0

Fast jag tror att beställa man på tyska Ebay kommer sakerna från Tyskland och på kattgrejer är det ingen tullavgift. Men det går också att beställa alkohol och cigaretter på Ebay då blir det säkert tullavgifter på det.

Jag skrev en artikel om hur man bjuder på Ebay.

Ledin
0

:) jag har den på mina favoriter Alexej och det e den tyska ebay jag ska vara på när jag lägger lite bud :) ville ju bara säga att man kan logga in på eng fast ändå köpa genom/på tyska eller vilken ebay somhelst.  ska försöka läsa så gott jag kan är det så att jag itne fattar det så pm jag dig Alexej o ber om hjälp :D

Hawknestgrove
0

Ja jag köper ju min kattmynta via Tyska Ebay, men den är amerikansk. Går hur smidigt som helst. OCh att kattmybta är bra, det kan ni väl intyga, som får hem mina leksaker…..