Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 511 ggr
AsaaP
0

Katt + nalle = ????

Vad gör man åt en perverterad katt????

Min KASTRERADE 2 åriga hankatt Dumle har fått ett gott öga åt barnens gosedjur.
Det började i liten skala i vintras med lite mjölktramp på mjuka nallemagar.
Nu har det avancerat till regelrätt..hrm..holabaloa.

Häromdagen så hittade han nalle modell stor i dotterns rum och det var där jag hittade honom (pga ljudet för han kurrar enormt  samtidigt) i en intim situation med ovan nämnda nalle. Förvånad

Lyfte upp nallen och såg en liten urgröpning i pälsen..hmm tänkte jag och min misstanke besannades då jag kände med fingret i gropen..dotterns nalle var skändad, utsatt för katt-övergrepp! Generad

Alltså, hur normalt är det här???
Mina andra 3 pälsbollar är normala kattpojkar som leker normala kattlekar på normala sätt..
Men Dumle..han drar sig undan för lite rajraj i gosedjurshörnan!

Hälsningar
Åsa en peddokatts-matte Flört

[helenal]
0

oj… det har jag inte hört förrut!! han är ju kastrerad också.. men man kan ju fortfarande ha beteendet i sig?

Lena
0

Tydligen sådant som händer med vissa katter. Jag har hört den historien förut även fast jag inte varit med om den personligen så att säga. Ibland sägs det att det kan bero på att de blivit kastrerade lite senare när könsdriften hunnit blomma ut ordentligt. Då kan beteendet liksom sitta kvar även fast hormonerna inte finns längre. Men i det här fallet förstår jag att det kommit efter hand ett tag efter sedan kastreringen ägt rum.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Pia
0

Hm, jag hade en gång en stor mjukdjurskossa vid namn Rufsatufsa, den låg på soffryggen i vardagsrummet. Hon var väldigt populär hos vissa missar, kastrerade som okastrerade, hanar som honor.

Ibland verkar de bara leva i sin egen lilla värld, trampar och msyer och så övergår det liksom i helt annat grejer… - Rufsatufsa har numera ett lugnt liv i ett vitrinskåp:)

Lena
0

#3 Det låter som en bra och säker plats för mjukdjuren! :)

Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

AsaaP
0

Jag tror det är dags för gosedjuren att samlas i ett protest tåg!
Kanske t o m bilda en förening för Föremjukade Gosedjur???

Jag vet ett gäng nallar, apor, gosemonster mm här hemma som ställer upp direkt!!

Skrattande

Åsa

Pelusa
0

Hahaha…. och min färggranna stora, rufsiga dammvippa deltar nog gärna i marschen - till Buttes stora förtret kanskeCool

/Pelusa

AsaaP
0

Vet ni vad man får om kan korsar ett gosedjur med en dammvippa???

- En birma Flört

Pelusa
0

Vet ni vad man får om kan korsar en dammvippa med en markatta???

- En Main CoonCool