Vem äger "Dante"?
En hane som jag kommit att kalla Dante kom och åt i fällan under en tid. Han kom från parkeringsdäcket och gick ofta med öronen nedfällda, särskilt det vänstra och skakade besvärat på huvudet. Fångade in och undersökte honom häromdagen och han hade liksom Mirre en fruktansvärd stank i munhålan. Så han fick åka med hem och det blev till att tänka ut en lösning, för så där kunde han ju bara inte ha det.
Linda på Samarittjänst kom förbi och hämtade en annan katt som hade fått plats på föreningen och hon kikade på Dante och slogs även hon av hur illa han luktade i mun. Rummet luktade i hans närvaro, så ni kan tänka er. Det var så akut att Linda på plats beslutade att deras förening skulle stå för hans första akutvård som gjordes häromdan.
Det blödde bland annat från tandköttet, veterinären visade mig när han sov hur en dålig munhåla kan se ut. Men nu är han av med en massa tandsten (han slapp dra tänder tack och lov) och har fått mängder av skabb bortrensat och medicin utskrivet. Han hade även förhöjda levervärden så nu ska han äta specialmat.
"Dante" har en id-märkning som flera tagit sig en titt på. Numret är lite svårt att tyda och när jag skriver in det jag tror ska stämma på SKK så kommer det upp en aprikosfärgad katt bara. Skriver jag * stjärntecknet där jag är osäker på numret stämmer det inte heller.
På torsdag ska jag få låna kamera igen och då fota pojken, som ser ut att vara några år gammal. Ska försöka ta en närbild av id-märkningen också så kan ni kanske hjälpa mig att hitta ägaren.
Tack på förhand!
Hoppas det kan bli en glad återförening. Det är en sån fin katt och han måste ju ha ägare som bryr/brytt sig om honom.
Han sover mycket, den lilla sävliga gubben, men piggar nog på sig när han repat sig.
Så kul att du har kontakt med Linda på Djurens Samarittjänst… Dem har jag stöttat många år…….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Ja det är kul :) Fast vi har inte så stor kontakt, men den lilla kontakt vi har haft har varit väldigt positiv. Hon tog emot katten Oliver nyligen och den andra tamisen som stått i kö som hon nyss hämtade och det är härligt at veta att de nu har det bra i Gråbo.
Linda ringde förresten idag (eg igår) och berättade om Oliver och att de på kliniken precis dragit några av hans forltänder. Kul att hon ringde och berättade hur det gått. Sånt gör en glad.
Jag ska hälsa på katthemmet kanske nästa vecka om tiden räcker till och se hur det blivit under renoveringarna, ska bli spännande!
Det var längesen man var där sist. Praktiserade på katthemmet för många år sedan och då var där bara kämpen Else.. och 100 katter :) Hon var väldigt glad att få dit praktikanter som hjälpte.
Minns alla underbara katter och deras många olika öden från den tiden och har foton på många hemma.. några av dom klarade sig inte, andra fick långa lyckliga liv. Det känns väldigt bra att Linda nu har kunnat fortsätta driva katthemmet vidare.
Så fint att du stöttat dem så länge :)
Hoppas ni hittar en ägare!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus