avlivningshotade
Göteborg känns ibland lite hopplöst, men dessa katter hoppas jag vi hinner rädda! fick detta mejlet idag:
"Hej!
Vi vill informera er om en flock hemlösa katter som kommer att bli skjutna om ingen ingriper snart. Avskjutningen av katterna kommer att sker under perioden den 9/10 till 1/01- 07. Katterna bor i bostadsområdet Topasgatan, Västra Frölunda. Katterna vistas ofta på innegården som är omringad av hyreshus, där hyresgästerna har sina uteplatser. Det handlar om 4 vuxna katter och 2 ungar. Nu undrar vi om ni kan göra något för att försöka rädda katterna? Om ni inte har möjlighet att rädda katterna vill vi gärna ha tips på vad vi själva kan göra för att hjälpa de."
Oj då är det dags igen för skjutglada övningar i Göteborg. Vad trött man blir. Hoppas verkligen att det går att rädda dessa katter när det gick åt skogen med Meroskatterna!
Instämmer Göteborg är en hopplös stad när det kommer till katter. Man kan bli deprimerad för mindre.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Får man verkligen skjuta katter i tätbebyggt samhälle som inne i stan????

Nej, men som jag har förstått det börjar andra regler gälla när katterna blivit rubricerade som "sanitär olägenhet". Jag vet ännu ingenting om vem som beslutat om avskjutning osv. Men har svarat till de som mejlat till djurhemmet att de genast ska kontakta beslutsfattaren, tala om att det krävs tillstånd för varje enkild katt och be dem vänta med avskjutning då vi är beredda att ta hand om katterna. Jag hoppa bara vi ska hinna i tid!

Trodde att man bara fick använda bur för att fånga dom vilda katterna i. För att sedan åka till veterinär och avliva. OM dom inte gick att adoptera ut.
Va trött man blir… 6 katter totalt och ev avskjutning???
Hoppas det kommer lösa sig för får man bara respit från aktuella personer och visar resultat brukar de ju mjukna och bli mer positiva.
Bara så sur på alla kommuners skyddsjägare som avlivar försvarslösa katter… Inte för inte att jag kallar skyddsjägare för seriemördare vilket jag står för… (lite OT)
Mvh
Morgan/KKS
likadant hos min syster.. de katterna som inte har halsband avlivas/skjuts.. d ehar satt uåå lappar i omrdået

Skyddsjägare! Undar varför dom heter så. Och vem dom skyddar. Inte är det katterna iaf. fy fasiken.

Nej, inte nu igen! Någon som vet katternas skick och bakgrund?
Cammo

usch…tar detta aldrig slut..vad ledsen man blir..önskar av hela mitt hjärta att katterna kan räddas..