Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 830 ggr
Issa
0

Tragiskt

Vi miste en jourkatt på ett tragiskt sätt idag och vill varna andra:

En varning för alla! Fästingmedlet Exspot, avsett för hundar, är giftigt för katter! Ett jourhem behandlade sina hundar med det och katten Vinkla låg sedan i samma korg som hundarna, tvättade nog dem lite och fick därmed i sig medlet - och blev förgiftad. Tyvärr kunde hon inte räddas. Tänk på detta, ni som har hundar och behandlar hundarna med Exspot!
Så sorgligt för jourhemmet som ville behålla kissen som gick så bra ihop med hundarna,

mariia89
0

Usch vad sorgligt :( :( Stackars lilla kissen…..

Maria

[sofia-85]
0

Jag vet också en katt som dött av det… Usch va sorgligt… Stackars pissen. De borde inte få använda det medlet.

martdat
0

Att det var giftigt har jag läst innan men att inte hund och katt skulle vistats ihop visste jag inte, är det anmält nånstanns till läkemedelsverket? sånt är viktigt så det inte händer ijen, mycket trisst det som hände.

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

annebeate
0

Lille kisseGråter Så sorgligt och oväntat. Tänker också på jourfamiljen som ville behålla kissen.

emjon
0

Fy så ledsamt att det skulle hända. Jag känner också till hur giftigt Expot är för katter. Samma sak gäller Scaliborhalsbanden för hund och det varnas också för att det är giftigt gör katt.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Alexej
0

Exspot innehåller permetrin som är giftig och katter kan inte bryter ner det.

Frågan är om det är så lämplig för hundar då.

Läste att det är sedan 1 januari förbjudit att använda permetrin inom skogsbruket för substansen är mycket giftig för fisk och vattenlevande organismer.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Puma77
0

Usch vad tråkigt. Min pappa och dem hade det ett år på sina hundar men till och med dem reagerade på det. Den yngsta tålde det inte alls så nuförtiden får de försöka klara sig utan, vilket gått ganska bra hittills.

Är det ngn som vet hur det är med det där pulvret som man ska blanda i maten, om det är farligt?

//Pia

Hawknestgrove
0

Puma, vad för pulver?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Puma77
0

Kommer inte ihåg vad det heter nu. Kom till djuraffären först i våras.

//Pia

Puma77
0

fixodida hittade jag, kanske var det.

//Pia

Hawknestgrove
0

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Sidentass
0

Men usch..så hemskt tragiskt och så sorgligt..vila i frid lilla misse….tänker på er alla som sörjer..vet hur det känns att mista en nära vän, det har jag själv nyss erfarit..