Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 509 ggr
evangeline
0

Om hittehonan

I kväll ska vi förhoppningsvis fånga henne och ungarna! Håll alla tummar och tår. Ena ungen ser missbildad ut det lilla vi hann se. För stort huvud, för korta ben, krökt rygg, rör sig som en krokodil, liksom krälar fram. Syskonen är mycket större och stadigare. Hu.

Vi har satt lappar runt i området så att folk inte ska tro att vi försöker göra inbrott hos dem när vi är och ålar oss fram vid deras uteplatser…fniss…vilken syn….jag med håven i högsta hugg och Cammo dinglande med skinkbitar….

Berättar hur det gick sen!

Evangeline

Lena
0

Cammo & Evangeline lycka till med ert svåra uppdrag! Tänker på er här i Alvhem och håller tummarna hårt! Usch vad jobbigt att en av kattungarna verkar missbildad!

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

vanessa
0

Usch, usch. Det finns inga ord. Tänker på dig och Cammo. Ni är hjältar som tar er an att hjälpa dessa katter som är på botten av botten av botten på husdjursskalan.

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

evangeline
0

Det gick åt pipan i  går….vi var ute till halv 1 men inte en skymt av ungarna….suck. VET de när man ska komma????

Vi lämnar dem ifred ett par dagar och sen försöker vi igen när hon inte är lika vaksam.

Evangeline

Lena
0

#3 Vad jobbigt för er att ni fick lägga ned så mycket arbete utan resultat. Ibland verkar det faktiskt som att katter känner på sig sådana där saker. Nog ett smart drag att vänta ett par dagar.

//Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

[helenal]
0

hur har de gått?hur måga är de?vad ska ni göts när ni hittar dem?

evangeline
0

Tyvärr är ju ungarna inavlade och den ungen vi har sett syns det tydligt på. Ungarna kommer att avlivas. Honan kommer att kastreras, men vi har ingen som kan ta in henne. Cammo kanske kan ha henne i ett akut skede ett par veckor, men sen vet vi inte. Vi vet inte heller hur frisk hon är. Veterinär får bedöma om hon är i räddningsbart skick. Det finns mer bakom denna historia men jag är så trött just nu att ögonen går i kors….

Evangeline

ps, vad vi vet är det fyra ungar plus mamman och pappan.

Sidentass
0

Cammo o Evangeline…(jag har krångel med min internetuppkoppling så därför sänder jag min hälsning till er från bibblan)..min hälsning innehåller ett stort fång varma kramar till er..vet ju vilken svår uppgift ni jobbar med..inte minst känslomässigt…

Varmaste kramar och tankar..

Sidentass

[helenal]
0

okej..men ska ni föröska hitta smama hem åt pappan och mamman=hur är mamman då?funderar på att skaffa en tlll äkdre katt..vill  gärna hjälpa..men jag har inte bestämt mig ännu! varför är kattungarna såna då?

Såna människor som lämnar en dr'äktig hona så borde dö!

evangeline
0

Hej helenal!

Honan har antagligen parat sig med sin bror. De har hållit ihop väldigt nära ända sen de kastades ut. Ungarna är samma färg och har samma teckning som brodern. Brodern, pappan, vet vi inte om vi får fast, han är vääääldigt skygg och rädd.

Mamman, med arbetsnamnet Sigrid, är i bättre skick vad vi vet. Hon är liten, svart och vit och vansinnigt söt! Hon har fått bra foder av min granne som matar henne och hon har försökt lura i henne avmaskningsmedel också. Om veterinären bedömer att hon är frisk nog så kommer hon att få vara hos Cammo tills hon är redo för ett nytt hem. Var bor du? Tänkte om du blir seriöst intresserad så kan vi ju hålla kontakten runt detta.

Evangeline

Lena
0

#9 Håller tummarna att det löser sig för Sigrid. I det här svåra ärendet vore det ju en lättnad som det blev en bra utgång för i alla fall en av kissarna ni jobbar så hårt med. Om bara dessa idioter till kattägare visste vilket lidande de utsätter sina katter för när de dumpar dem på det där hemska viset.

//Lena

Jenna-Gun
0

Har det gått som ni ville med dessa katter.

Är nyfiken och vill gärna veta hur det gått.

evangeline
0

Hej, två av ungarna är inne och mår bra, två är kvar ute med mamman och pappan…Vi kämpar på!!

Evangeline

[helenal]
0

jag bor i göteborg,vart bor du?

evangeline
0

#13 Jag bor i Luleå, kallt och bedrövligt just nu. Längtar efter snö så att det blir lite ljusare….Samtidigt får jag ångest för katternas skull…det blir ännu kallare för dem.

Evangeline

[helenal]
0

hur ser de ut då?

evangeline
0

Hela kattgänget är svart/vita mer eller mindre. Mamma katt som vi döpt till Sigrid har ett lustigt vitt streck över munnen, ser ut som läppstift *fniss*  och pappa katt Mojje är traditionellt svart m. vitt på bröstet och lite i ansiktet. Jäääättesöta allihopa!

Evangeline

evangeline
0

Skulle ju tillägga att "krokodilungen" troligen har avlidit. Det är ingen som har sett den på väldigt länge. De andra ungarna verkar friska vad man kan se på håll och får ju då så klart leva vidare om vetten bedömer att de är okej.

Evangeline

Lena
0

#17 Den kanske helt enkelt dukade under den lilla krokidilen. Naturens lagar är ju ganska hårda. Hoppas ni får lön för all er möda vad gäller de andra katterna.

//Lena