Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 778 ggr
Morgan10
0

100 % hemlösa

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lägger här in en text som antingen under kvällen eller under morgondagen ska upp på KKS hemsida, men eftersom ändamålet hjälper hemlösa (läs hittekatter) måste det ju läggas upp även här ;-)

Är du intresserad av någon av kattbäddarna (se bifogade bilder) eller har några frågor så kontakta vetja, inte tacka era katter nej till att ligga bekvämt för det goda sakens skull. Nåväl, här är texten:

- - - - - - - - - - - - - - - - - - -

I Borås är vi några kattälskare som sedan i februari 2006 försökt hjälpa en lite koloni med hemlösa kissar. Varje kväll i princip har vi varit där och matat dem och försökt få dem att lita på oss. Två småttingar placerades i våras i stödhem men sedan tog hem att placera i slut. Under sommaren har det bl.a tillkommit två kullar med kattungar.

Nu börjar det med stor hjälp av KKS (tack bl.a Lisbeth) att röra på sig och flera av katterna är på väg att få stödhem. 4 småttingar har redan placerats i stödhem i Göteborg och på gång nu närmast är en äldre kattherre, som troligen är far till alla barnen, och den andra kullen med ungar.

För att ge dessa katter en god start i sina nya liv och minska den ekonomiska belastningen för KKS försöker  vi så långt det är möjligt att själva bidra till kostnaderna för veterinärskoll, vaccineringar och i de fall det ska göras kastreringar. Pengarna rinner raskt iväg, de fyra småttingarna var hos veterinären för koll och sin första vaccinationsspruta av två och summan slutade på 1000kr.

www.tassarna.com säljs kattsängar och igloos. I vanliga fall går alltid 10% av summan till KKS, men nu har vi gjort en specialare. 100% av intäkterna härifrån går till kostnader för Boråskolonin. Under menyn 100% hemlösa kan du läsa mer och ta en titt på det som säljs.

Så nu har du möjlighet uppgradera din populäritet som matte/husse genom att köpa en skön kattbädd eller en häftig igloo till dina katter och gör samtidigt en stor insats för Boråskatterna och KKS.

www.tassarna.com och 100% hemlösa

Morgan10
0

Bifogar en bild till på en kattbädd och fler finns ju på hemsidan som skrevs i trådens första inlägg

Mvh
Morgan/KKS

Cammo
0

Hej!

Pyramiden med blå katter kommer snart att vara i min ägo(katternas ägo förstås!)

http://hem.bredband.net/tassarna/Pyramid3.jpg

Vilket härligt initiativ!

Cammo

Morgan10
0

Cammo, grattis till att du hann först (eller hur man säger ;-))

Mvh
Morgan/KKS

Lena
0

Vilka fina kattbäddar! Det blir säkert stor succé! Håller även tummarna för kattkolonin! Så bra om den äldre kattherren också verkar få sig ett hem! Dessa gamla kattherrar är det ofta något visst över på något sätt.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

vanessa
0

Underbart iniativ. Sådana människor värmer ens hjärta, ungefär som de otroligt snygga bäddar gör för kissarna!

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

evangeline
0

Hit ska snart skickas en rund brun/beige bädd som matchar klösträdet….suck, vad gör man inte för sina modemedvetna katter…*flin*…

Nej men seriöst nu, klart kissarna ska ha lite hjälp!

Evangeline som snart får hem sin Bone Kitty tröja från KKS, tjoho!

montax
0

Med 6 katter blir det problem. Skrattande

Jag beställer en bädd så länge så får vi ser hur mycket slagsmål det blir. Kanske inte alls eftersom vi brukar slåss om soffan. Skrattande

Morgan10
0

Evangeline: Läste ditt inlägg tidigare idag och reflekterade att vad roligt att du ska få hem en KKS-katt, läste det nu igen, Bone Kitty, så det är du som vann Traderaauktionen Bone Kitty Generad Alltid lär man sig något nytt ;-)

Hoppas dina samt andras katter som beställer bäddar/igloo får sköna sovstunder i dem (samt inte för mycket slagsmål:-))

Morgan

evangeline
0

Morgan!

Jag missade ju Bone Kitty väskan, buhu…å vad jag ville ha den, men tröjan är inte fy skam den heller, 3 favvosaker i samma: Den är svart, den har en kisse på sig, den har dödskallar….yes!!

Tipsa gärna om det dyker upp fler Bone Kitty-saker…

Jag mailade i går att jag vill ha en bädd, hur länge tror du att det tar innan man får svar?

Evangeline

montax
0

Jag mailade om en bädd igår måndag och fick svar bara ett par timmar senare. Pengarna överfördes till hennes konto och jag har kanske bädden redan denna vecka.Glad

Morgan10
0

Evangeline, ahhh det var en annan Bone Kittyauktion du menade.  P g a allt annat KKS-arb kan jag inte lova dig att påminna (förlåt) utan håll koll på kks.nu framsida så uppdateras info om nya auktioner.

Angående beställningar etc av bäddar/igloo har jag ingen koll utan kontakta Maria via www.tassarna.com

Beställ och rädda liv!
Morgan/KKS

evangeline
0

Jag har redan fått svar av Maria, så nu ska jag pytsa in pengarna och sen kommer korgen! Missarna blir nog glada!

Morgan! Jag håller koll på Tradera!

Evangeline

montax
0

Min kattbädd är på väg med posten nu. Ska bli spännande att se om jag måste köpa en till varje katt sedan.  Skrattande

Morgan10
0

Evangeline: Hoppas kissarna blir nöjda. Bra att du håller koll på Tradera, kan nog lova att det kommer fler auktioner i ämnet ;-)

Montax: Härligt att du får hem bädden så snart efter beställning :-) Bevisar ju att Maria är engagerad att Boråskolonins katter får hjälp snarast möjligt.

Kolonins katter hoppas att din beställning accepteras av dina katter, om så beställ gärna för att stödja dem :-)

Mvh
Morgan/KKS

evangeline
0

WoW!! Jag satte in pengarna i går förmiddag, idag kom korgen!!

Det måste ju vara rekord?? jättefin är den och jag har redan planer på fler…..

Evangeline

montax
0

Jag hämtade ut min kattbädd idag också. Glad

Missarna är lite misstänksamma och går inte gärna i den. Troligen är det för varmt ännu.  Funkar nog bättre när det är kallare ute.

Engla
0

ÅÅÅ, vad fina bäddar! Vill ha alla! Räcka ut tungan

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

montax
0

Katter är knepiga djur. Skrattande

De var tveksamma till kattbädden tills jag lade den i soffan. Nu duger den minsann.Oskyldig

Cammo
0

Havererad ekonomi tvingar mig att avstå från den ruskigt vackra och lockande pyramiden just nu…Gråter 

…kanske det kan bli nästa månad istället.

Men månadens lilla budget räckte till att bli KKS-vän i all fall! Glad

Se Morgans inlägg om att bli *KKS-vän!

http://www.hittekatter.ifokus.se/Default.aspx?ThreadId=f4aeb881-ce62-47fe-b398-12696c059eea

//Cammo

Morgan10
0

Bara puttar upp då insamlingen 100% hemlösa enligt på vår hemsida håller på t o m den 10/10 (menat att 100% av medlen för bäddar/igloo går till Boråskolonin, därefter dock fortfarande 10 % till KKS katter.).

Är det någon som gått eller går i tankarna samtidigt som man hjälper Boråskolonin så beställ innan den 10:e.

Läs vidare:
http://www.kks.nu/gavor/insamlingar/boraskolonin.html

Se även http;//www.tassarna.com

Mvh
Morgan/KKS

lailas
0

jag har beställt en i rosa

vi väntar nu karlsson och gänget

på att den ska bli klar!!!

solkatten
0

Fantastiskt av Maria att göra detta för katterna. Det blir mycket pengar till katterna (10000:- tror jag att jag läst) och Maria som ställer upp med material och arbete.

Fler Marior vill vi ha!

Lena
0

#22 Instämmer, det är beundransvärt! Håller tummarna att allt går bra med katterna i Boråskolonin!

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

elfame
0

Måste ju beställa en korg..