Plaq Off
Hejsan!
Jag bara kom att tänka på en sak. Ni som har katthem eller jobbar aktivt i katthem. Ger ni missarna Plaq Off?
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Är det det där nya medlet som motverkar tandsten?
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Om PlaqueOff Animal via Biodistra AB är nytt vet jag inte precis. KKS rekommenderar det vid tillfällen då det behövs. Läs gärna vidare på www.biodistra.se.
Värt att notera är att KKS är provitionsombud för Biodistra och PlaqueOff Animal. Köper du en eller flera förpackningar av PlaqueOff Animal via KKS går en ganska stor del av det du betalar tillbaka till KKS katter. Enkelt sätt att "gratis" hjälpa KKS katter.
Intresserad av PlaqueOff Animal, gör gärna din beställning via länken: http://www.animalrescue.se/kks/products.php?cat=00009 Alternativt kontakta mig.
Mvh
Morgan/KKS
använder det på Stora Vita Vovven och tycker att det är bra!!
Evangeline

#1: Japp Lena det är medlet som motverkar tandsten.
Audiatur et altera pars

Jag använder Plaqoff till mina katter. Ängla och Blixten är väl inte så speciellt förtjusta i det, men My äter det gärna! Hon är alltid hungrig….! 
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
Fungerar det bra tycker ni som har erfarenhet av det? Törs man använda det även på katter som har stor risk att få uringrusbesvär. Har läst att det innehåller vissa mineraler nämligen vilket kan vara skadligt för känsliga katter.
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Ojdå, jag dock inte märkt någon skillnad, men man kan ju hoppas att det gör det.
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Som jag har fattat det är det endast om katten har problem med sköldkötteln som man bör göra en förfrågning hos veterinären innan man använder det. Annars är det ett naturmedel som visar sig efter 3-8 veckors behandling. Har bara hört om positiva erfarenheter av kattägare. Mina stallkatter äter det, och jag tycker deras munhälsa har ökat sedan jag började.
Audiatur et altera pars
#8 Jag ska fråga veterinären för säkerhets skull. Vi ska snart gå med hela gänget nu för vaccinationer etc. Det är ju oerhört bra om det verkligen hjälper.
//Lena