Julens foton
Starten en särskild tråd där vi kan lägga in våra foton på katterna tagna under och runt julhelgerna.
Börjar med en egen bild på Sigfried som lade beslag på snön till tomtelandskapet. Här låg han både länge och väl och försinkade julpyntandet en hel dag.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Så fina bilder..jag ska ladda kameran och ber att få återkomma!

:D vilka fina julkatter ni har :) ska försöka ta kort har ju en buskatt som är älst men e den som verkligen har svårt för att låta kulorna vara i granen :D igår fullrullle på Mizzy o Olga under granen, de lekte med sina nya leksaker.

Kul att se julbilder på era katter! :)
Här hemma blev katterna mycket belåtna med sina julklappar. Särskilt Myntamössen från Puma.
Här ett foto när Linus leker med en av dessa Myntamöss (Nämnas kan att han är ganska kräsen annars när det kommer till leksaker):
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Isolde brukar inte leka så mycket men ville också vara med i bild. Isolde kommer också från Ronneby. En skygg liten dam som blir allt tamare. Nu är hon med oss nästan hela tiden jämnfört med i början när hon helst höll till nera i källaren.
söta isolde o lille Othello. pussa dom från mig. Kommer såväl ihåg hur jag kämpade med att få in othello sedan han var pytteliten! hur han kom med sin mamma till altanen men vägrade bli infångad. sov på cykelstället o busade efter insekter på nätterna.
#17 Othello är en helt underbar kisse! Han har blivit så vacker när han växt till sig. Fin kraftig päls, korta ben och robust i kroppen utan att vara det minsta fet. Här är ett gosekort på honom tillsammans med lekkamraten Cormelius. Othello har ett så gulligt jamande, han piper liksom.
Jag ska hälsa dem från dig med varsin nospuss.
//Lena
Har inga kattjulkort men jag fick Casy med på en bild:
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Vilka underbara foton ni delar med er av. Njuter i fulla drag.
Kram Jenna

Här kommer ett foto på Lucy och om det är Kurt eller Bertil, det ser jag inte riktigt :P Men jag är rätt säker på att det är Kurt.
Lucy har soffan i vardagsrummet som sin favoritplats nuförtiden. Ibland har hon turen att någon av de svarta är inne och få får hon en stor stark karl att mysa med oxå. Hon är ju sååå kelen med dom andra katterna. Men inte med oss ^^
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Här har vi en svart katt, lyckas inte heller här se riktigt om det är Kurt eller Bertil, men jag tror det är Bertil.
Pappa kör på platt-granar. Vi har en granhäck nere vid vägen, och det är stooora granar där nuförtiden. Så då tar man en av de finaste o största grenarna och ta-da! så har man en plattgran. Tar inte så förbaskat mycket plats, men lika fin ^^

Nicki ägnade mycket tid åt att vakta julklapparna under granen, man vet ju aldrig vad katterna hittar på! Speciellt efter att vi hade packat in ett grisöra och lagt där, som hon sedan öppnade fint och åt upp i sin korg. Men hon fick vänta till jultomten kom (Pappa iklädd röd kofta istället för grön)

Vilka mysiga foton! :D

Ella och Ville på Julbild

glömde bilden igen
#30 Så fint han sitter där i soffan Ville! :)
//Lena
Så fina blommor (förvånad nääääe)
Ella som visar sin fina svans och Ville sitt helskägg.
Ni har så fina foton.
Måste se om jag kan få till ett åtminstone.Hihi

Här är en till, som alla är med, men jag har inga bra bilder

Jasså du Jenna! Du märkte det att det var ett trick bild,men det gör väl inget, jag kan inte ha mina katter och blommor i samma rum. Men katterna och blommorna är äkta, men jag har satt dit katterna efteråt, haha
Hennum, du har iaf en ovanlig pappa;)
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Jaså du Snickan det såg jag faktiskt inte. Du är för skicklig för mej numera.
Här kommer ett julkort från mej. Nytaget vid middan i dag.
Jenna
PS Värmeljusen är batteridrivna. Så praktiskt när man har nyfikna kissar

Och där sitter söta rara Jesper och poserar för matte så fint
Putt

jo, nog är han ovanlig alltid :P han tycker om att uppfinna saker själv. hahaha :P
Jag söker efter ett nytt hem år Gullan,men inte hade jag tänkt ge bort henne i julklapp. Det måste vara en miss-uppfattning från hennes sida.Lissi är beredd att hjälpa till med paketinslagningen.
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.

41: vilken mysig bild! en julgran kan vara en hel spännande värld för en liten katt, ser det ut som! :D
43: hahaha.. ^^ det skulle vara kul med några pratbubblor i stil med. "ligg stilla där nu, så hämtar jag tejpen" hihi

oj :O helt otroligt! vi har aldrig haft så stabila granar att katter ens hade vågat ge sig in på att klättra i dom. Skulle tro att dom inte litar på att vi är ordentliga nog att sätta fast granen ordentligt åt dem. :P
Sen att våra stora biffar till pojkar hade vält vilken gran som helst och att tanten är för gammal för sån akrobatik, det är en annan sak! :D Jag tror att dom bryr sig mindre som sånna petitesser.