Tänder ljus
**Nu kommer jag säga några sanningens ord!
**
**Jag är arg!
Jag är besviken!
Jag är ledsen!
Låt mig få vara det!
Jag vill inte glömma och jag tänkter inte förlåta!
Den rätten tar jag mig utan att fråga om lov.
Jag vill istället tända ett ljus för katterna på Meros.
Vi var på väg, hjälpen var så nära men vi nådde aldrig fram.
Nej låt oss aldrig glömma de vackra katterna på Meros!
Låt oss istället hoppas att det blir bättre dagar för alla, även för hittekatterna i Sverige!
**
LenaLF
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Det låter som om alla missarna är borta nu..snälla säg att det inte är så…snälla…

Åsa

Lider med er vackra katter som fick avlivas..Friska vackra katter som kunde få bra liv och äntligen få kärlek. Men det fick ni aldrig..Ni dödades istället..Gråter….

Varenda liten katt på katthemmet, och alla våra egna katter tänder ljus till katterna på Meros. Vi sänder även en massa positiva tankar till er alla som satsade så mycket.
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Tänder ett ljus för katterna som inte fick rätten att leva tänker på dem och gråter tänker samtidigt på den stackars katt som någon smitare kört på och lämnat åt sitt öde här i Slottshagen Norrköping vi hittade den svårt skadad när den försökte släpa sej fram på framtassarna bakkroppen var förlamad och skadan hade uppkommit för två till tre veckor sedan sa veterinären på Valla djursjukhus där han som enda utväg blev förlöst från sina smärtor genom avlivning.Detta hände tisdag och onsdag denna vecka Som sagt allt är människans fel och jag förlåter aldrig de som utsätter katter för trauman av detta slaget de som ser ,vet och förstår men inget gör för att hjälpa ett nödlidande djur.

"13….åhhhh…jag vill bara tro att det inte är sant..vill tro att det jag läser i ditt inlägg bara är en dröm…olyckor kan hända..men..men..hur kan man nånsin bara lämna ett djur o inte kolla upp hur det gått…såååå ledsen man blir…det finns inga ord..

Tänder ett ljus för Meros Katterna…allt liv som kastades bort på grund av egoism….
Miranda, Lena och alla våra katter på katthemmet och jourhem…..
Sidentass,tyvärr är det sant och det finns inga ord som räcker till 

Brutt och Sidentass:
Tyvärr är det ganska vanligt att folk bryr sig inte när de kör på en katt. För flera år sedan var min Lady på trädgården och grannens hund skämde henne så att hon sprang över vägen och var påkörd framför mina ögon av en människa som måste se henne på långt hål men inte ens bromsade lite till utan bara körde över henne och fortsatte vidare som om inget har hänt… Jag började galskrika så att nästan hela byn sprang ut för att se vad hänt, då stannade han och precis så i det fall du skriver om Brutt så Lady hasade sig hem på framtassarna och släpade baken efter sig… Jag äger ingen bil så jag bad alla som kom ut att skjutsa mit till djursjukhus med henne och främst den man som kört på henne, men han sa bara att jag ska slänga henne i väggen så behöver hon ingen vård… och gick tillbaka till bilen och försvann… sedan var det en granne som körde mig till djursjukhuset i alla fall men tyvärr gick Lady inte räddas….
kram/ Ladykatt
#13 & #17 Oerhört tragiskt och ledsamt! Vilka grymma människor det finns! Det finns mycket att göra för kattens status………..
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Tack Ladykatt för att du ville dela med dej av egen erfarenhet om detta hemska som hände den snälla svarta hemlösa katten här.Jag förstår vad du måste ha gått igenom med din Lady det är förskräckligt.Våra ljus brinner även för Meros katter som inget illa hade gjort men som ändå inte fick vara till.
Kram/Brutt
Tänder ljus och hoppas att Meroskatterna förlåter mänskligheten…Men precis som Lena säger så är jag också så förtvivlat besviken och arg, har svårt att ta till mig att det är över, bara så där…Men ni vet ju vad man säger: What goes around, comes around. Tvivlar på att den person som till stor del är ansvarig för detta skändliga beteende någonsin kommer att bli bemött med respekt i kattkretsar igen. Annat än av sina gelikar. Hur man kan svika så pga egoism övergår mitt förstånd.
Många ljus på vägen från Evangeline,Musse, Floppen, Milou och Milton
Hoppas ni hittar hem i mörkret nu…

Detta är riktigt riktigt hemskt.
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

#17…Ladykatt..det du också beskriver är något som absolut inte borde få hända…olyckor kan vara framme, men…man stannar sin bil o tar reda på hur det gått! O jag kan för mitt liv inte förstå hur man kan stå o uttrycka sig något så vidrigt som den här chauffören gjorde..han skulle istället gjort helomvändning av sina egna planer o skjutsat dej o Lady till djursjukhus utan diskussion…
Djurens värsta fiender är många gånger dom som går på två ben…
mycket ledsen över att du skulle behöva uppleva detta…
Sidentass